Sillä on paljon väliä, saako tyttö- vai poikavauvan. Miksi kieltää asian merkitys?
Kommentit (37)
minulle sillä ei ollut eikä ole mitään merkitystä. Millainen merkitys sillä olis sinulle?
odottanut vauvaa: vauvojen synnyttyä olen ollut ylpeä TYTÖN JA POIKIEN ÄITI, MUTTA EI sen ole ollut väliä odotusaikana ainakaan minulle.
mitä merkitystä. Samanlaisia lapsia nämä tyttö ja poika ovat minulle.
Enkä nyt tarkoita että tyttö tai poika olisi parempi, vaan käytännön asioita. Lasten persoonat on tottakai erilaisia, mutta ns. tyttöjen juttuja pääsee tytön äiti kokemaan useammin ja ns. poikien juttuja poikien äiti. Ja sitten se, että keskimäärin lapsenlapsia hoitaa ja tapaa enemmän äidinäiti kuin isänäiti. Tällaisissa asioissa sillä lapsen sukupuolella on tietyllä tavalla väliä.
Nämä siis yleistyksiä, eihän ne kerro yksittäisen perheen tilanteesta mitään.
ikiaikaiset sukupuoliroolit sekaisin, poika on rauhallinen, pitää "tyttöjen" jutuista, touhuaa minun kanssani. Rämäpäinen tytär taas harrastaa isän kanssa perinteisiä poikien asioita. Näin on ollut aina pienestä pitäen.
Esim. nyt kun vihdoin sain pojan ( ihanaa!) niin jo odotan innolla pääsyä armeijan omaistenpäivään. Ja joo, tiedän että pojastani voi myös tulla homo pasifisti ja tytöstäni puolestaan kersantti, mutta TODENNÄKÖISEMPÄÄ se on kuitenkin poikani kautta. Vaikka eihän sitä tiedä onko koko inttiäkään enää silloin olemassa..
Koen olevani etuoikeutettu päästessäni tutustumaan sekä poikien että tyttöjen maailmaan :)
Ja eikös se niin ole, että jokainen mies haluaa pojan ja jokainen nainen tytön. Koska lisääntyminen on tavallaan itsensä kopioimista.
Esim. nyt kun vihdoin sain pojan ( ihanaa!) niin jo odotan innolla pääsyä armeijan omaistenpäivään.
Persoonina voi olla niin laidasta laitaan, ei kaikki tytöt ole söpöjä, helppoja, kilttejä, hiljaisia, jotka tykkää nukkeleikeistä, eikä kaikki pojat fyysisiä, rajuja tms. stereotyyppistä.
Esim. nyt kun vihdoin sain pojan ( ihanaa!) niin jo odotan innolla pääsyä armeijan omaistenpäivään.
seuraavista virkkeistä... Surku homojen pasifistien vanhempia, vai miten...
mutta tietyt piirteet nyt vaan on yleisempiä naisilla/työillä kuin miehillä/pojilla ja päinvastoin, ihan biologiasta johtuen.
ikiaikaiset sukupuoliroolit sekaisin, poika on rauhallinen, pitää "tyttöjen" jutuista, touhuaa minun kanssani. Rämäpäinen tytär taas harrastaa isän kanssa perinteisiä poikien asioita. Näin on ollut aina pienestä pitäen.
minulle on merkitystä vauvan sukupuolella. Syyt perhepiirissä. Tyttövauvan kanssa olisin aika varmasti hysteerinen kyttääjä, enkä jättäisi herkällä muiden kanssa. Pojan kanssa olen rennompi (on jo poika, joten tämän tiedän)
paitsi tietyissä maissa kuten esim. Kiinassa ja aikakausilla kuten mm. keskiajalla. Keskiajalla tytöt olivat naimakauppoja kauppasuhteiden luomisessa ylhäisölle, pojat uskollisia sotureita isälleen.
Jos tuli liikaa tyttöjä, ei ollut sopivaa perillistä ja omaisuus saattoi mennä isojakoon.
Tiukoissa muslimimaissa tytöksi syntyminen tarkoitaa kivuliasta ympärileikkausta, kouluttamattomuutta ja naittamista pikkutyttönä jollekin 5-kymmpiselle heimoäijälle.
Että täällä Suomessa ainakaan ei mulle ole väliä kumpi vai kampi.
minulle on merkitystä vauvan sukupuolella. Syyt perhepiirissä. Tyttövauvan kanssa olisin aika varmasti hysteerinen kyttääjä, enkä jättäisi herkällä muiden kanssa. Pojan kanssa olen rennompi (on jo poika, joten tämän tiedän)
Mulle taas on toisinpäin: poikaa tarkkailisin kuin haukka :D
silla on toki valia saako tyton vai pojan, mutta tassa tapauksessa voi sanoa
MOLEMPI PAREMPI!!!
On ehka tosiaan pikkasen erilaista olla tyton tai pojan aiti ja siitahan tietty minkalaiseksi perhe muodostuu (paitsi etta viela tarkempaa on lasten persoonallisuus), mutta molemmat (tytto tai poika) ovat yhta ihania.
Ja eikös se niin ole, että jokainen mies haluaa pojan ja jokainen nainen tytön. Koska lisääntyminen on tavallaan itsensä kopioimista.
miettiä nyt, mitä se "väli" on... En kyllä keksi yhtään merkitystä sille, onko perheessä tyttöjä vai poikia. Aina kun ne stereotypiatkaan eivät mene yksyhteen: Voit saada poikamaisen tytön tai tyttömäisen pojan. Mikäköhän merkitys sillä sukupuolella sitten on...?