Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sillä on paljon väliä, saako tyttö- vai poikavauvan. Miksi kieltää asian merkitys?

Vierailija
01.02.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä nyt, mitä se "väli" on... En kyllä keksi yhtään merkitystä sille, onko perheessä tyttöjä vai poikia. Aina kun ne stereotypiatkaan eivät mene yksyhteen: Voit saada poikamaisen tytön tai tyttömäisen pojan. Mikäköhän merkitys sillä sukupuolella sitten on...?

Vierailija
22/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle sillä ei ollut eikä ole mitään merkitystä. Millainen merkitys sillä olis sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottanut vauvaa: vauvojen synnyttyä olen ollut ylpeä TYTÖN JA POIKIEN ÄITI, MUTTA EI sen ole ollut väliä odotusaikana ainakaan minulle.

Vierailija
24/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä merkitystä. Samanlaisia lapsia nämä tyttö ja poika ovat minulle.

Vierailija
25/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt tarkoita että tyttö tai poika olisi parempi, vaan käytännön asioita. Lasten persoonat on tottakai erilaisia, mutta ns. tyttöjen juttuja pääsee tytön äiti kokemaan useammin ja ns. poikien juttuja poikien äiti. Ja sitten se, että keskimäärin lapsenlapsia hoitaa ja tapaa enemmän äidinäiti kuin isänäiti. Tällaisissa asioissa sillä lapsen sukupuolella on tietyllä tavalla väliä.

Nämä siis yleistyksiä, eihän ne kerro yksittäisen perheen tilanteesta mitään.

Vierailija
26/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikiaikaiset sukupuoliroolit sekaisin, poika on rauhallinen, pitää "tyttöjen" jutuista, touhuaa minun kanssani. Rämäpäinen tytär taas harrastaa isän kanssa perinteisiä poikien asioita. Näin on ollut aina pienestä pitäen.

Vierailija
27/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt kun vihdoin sain pojan ( ihanaa!) niin jo odotan innolla pääsyä armeijan omaistenpäivään. Ja joo, tiedän että pojastani voi myös tulla homo pasifisti ja tytöstäni puolestaan kersantti, mutta TODENNÄKÖISEMPÄÄ se on kuitenkin poikani kautta. Vaikka eihän sitä tiedä onko koko inttiäkään enää silloin olemassa..

Koen olevani etuoikeutettu päästessäni tutustumaan sekä poikien että tyttöjen maailmaan :)

Vierailija
28/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös se niin ole, että jokainen mies haluaa pojan ja jokainen nainen tytön. Koska lisääntyminen on tavallaan itsensä kopioimista.

Vierailija
29/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt kun vihdoin sain pojan ( ihanaa!) niin jo odotan innolla pääsyä armeijan omaistenpäivään.

Vierailija
30/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonina voi olla niin laidasta laitaan, ei kaikki tytöt ole söpöjä, helppoja, kilttejä, hiljaisia, jotka tykkää nukkeleikeistä, eikä kaikki pojat fyysisiä, rajuja tms. stereotyyppistä.

Vierailija
31/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt kun vihdoin sain pojan ( ihanaa!) niin jo odotan innolla pääsyä armeijan omaistenpäivään.

seuraavista virkkeistä... Surku homojen pasifistien vanhempia, vai miten...

Vierailija
32/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietyt piirteet nyt vaan on yleisempiä naisilla/työillä kuin miehillä/pojilla ja päinvastoin, ihan biologiasta johtuen.

ikiaikaiset sukupuoliroolit sekaisin, poika on rauhallinen, pitää "tyttöjen" jutuista, touhuaa minun kanssani. Rämäpäinen tytär taas harrastaa isän kanssa perinteisiä poikien asioita. Näin on ollut aina pienestä pitäen.

Vierailija
33/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on merkitystä vauvan sukupuolella. Syyt perhepiirissä. Tyttövauvan kanssa olisin aika varmasti hysteerinen kyttääjä, enkä jättäisi herkällä muiden kanssa. Pojan kanssa olen rennompi (on jo poika, joten tämän tiedän)

Vierailija
34/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi tietyissä maissa kuten esim. Kiinassa ja aikakausilla kuten mm. keskiajalla. Keskiajalla tytöt olivat naimakauppoja kauppasuhteiden luomisessa ylhäisölle, pojat uskollisia sotureita isälleen.

Jos tuli liikaa tyttöjä, ei ollut sopivaa perillistä ja omaisuus saattoi mennä isojakoon.

Tiukoissa muslimimaissa tytöksi syntyminen tarkoitaa kivuliasta ympärileikkausta, kouluttamattomuutta ja naittamista pikkutyttönä jollekin 5-kymmpiselle heimoäijälle.

Että täällä Suomessa ainakaan ei mulle ole väliä kumpi vai kampi.

Vierailija
35/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on merkitystä vauvan sukupuolella. Syyt perhepiirissä. Tyttövauvan kanssa olisin aika varmasti hysteerinen kyttääjä, enkä jättäisi herkällä muiden kanssa. Pojan kanssa olen rennompi (on jo poika, joten tämän tiedän)

Mulle taas on toisinpäin: poikaa tarkkailisin kuin haukka :D

Vierailija
36/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silla on toki valia saako tyton vai pojan, mutta tassa tapauksessa voi sanoa

MOLEMPI PAREMPI!!!

On ehka tosiaan pikkasen erilaista olla tyton tai pojan aiti ja siitahan tietty minkalaiseksi perhe muodostuu (paitsi etta viela tarkempaa on lasten persoonallisuus), mutta molemmat (tytto tai poika) ovat yhta ihania.

Vierailija
37/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös se niin ole, että jokainen mies haluaa pojan ja jokainen nainen tytön. Koska lisääntyminen on tavallaan itsensä kopioimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi