Heitättekö lapsen peiton/tyynyn roskiin, jos tulee oksennusta?
Siis täh. Olenko jotenkin outo? Olen aina pessyt lasteni tyynyt ja peitot ajoittain koneessa, (oksennustauti tai ei, siis ihan muuten vaan) käsittääkseni kaikki lasten petivaatteet on nimenomaan tehty sellaisiksi, että kestävät kunnollisen pesun.
Juttelin just miehen siskon kanssa, joka kertoi joutuneensä heittämään vuoden ikäisen kuopuksen tyynyn, peiton ja patjan roskikseen, koska pojalle tuli oksennustauti ja oli oksentanut kaiken. No siis patjan tajuan, pahahan se on patjaa alkaa pesemään, mutta musta on jotenkin kumma ajatus, ettei hänen mielestään tyynyä ja peittoa voi pestä??
Mitä te teette, jos petivaatteet oksennuksessa?
Kommentit (13)
heitetään roskiin.
Patjan vielä ymmärrän, mutta noi muut on minusta hätävarjelun liioittelua. Tietty niin voi selvitä helpoimmalla eikä tarvii huolehtia pöpöistä kun pakkaa kaikki jätesäkkiin. Voisi vaan oksutauti tulla aika kalliiksi, jos useampikin peitto tärvääntyy.
Jos meinaan sattuu oksentamaan lattialle.
ja pestään muuten aikuistenkin petivaatteita muutaman kerran vuodessa ihan vaikka kukaan ei oksentaisikaan.
Joskus ne täytyy pestä useampaan kertaan, että haju lähtee kunnolla.
Mutta voin kyllä kuvitella että oikein tehokkaan mahataudin kohtauksen jäljilta peitot ja lakana ovat niin oskennus-ripuli-ökkömökössä, että niitä ei yksinkertaisesti pysty itse oksentamatta ja koko taloa sotkematta erottelemaan toisistaan ja viemään pesukoneeseen. TÄllaisessa tapauksessa ehkä ainakin vanhemmat petivaatteet saattaisivät päätyä suoraan jätesäkkiin.
ja patjan päällä mulla on lapsen sängyssä muovitettu frotee, joka suojaa patjaa ja jonka voi tarvittaessa pestä. Sen muovitetun froteen päällä siis on vielä lakana.
oksennustauti, kone pyöri pyörimistään kolman pienen lapsen oksennettua petivaattensakin.
Meillä 3 lasta. Kun kaikki ovat oksennustaudissa vuoronperään, niin peittoja ja patjoja totisesti kuluu. Jos yksi lapsi oksentaa keskimäärin 3 kertaa yössä, tarkoittaa se 9 patjaa, 9 peittoa ja 9 tyynyä per oksennustauti. Joskus käupanpäälle roskiin vielä pari mattoa. Vähän ovat naapurit valitelleet, kun on yhtiön roskalaatikot niin täynnä, ettei heidän roskat mahdu sinne.
Onneksi näitää oksennustauteja ei ole meidän perheessä ollut kuin 3 kertaa. Vain 27 patjaa, tyynyä ja peittoa on täytynyt heittää pois. lisäksi 2 ryijymattoa ja yksi sohva.
mulla on aina varastossa 10 patjaa + peitteet + tyynyt, että jos oksutauti iskee, niin ei sitten sen rumban keskellä tartte lähtee patjaostoksille.
HALOO!
No tulipa nyt siis selväksi, etten ainoastaan minä ole ole outo, ja että kälyni on ilmeisesti just sitä mitä olen aina ajatellutkin; hiukan uusavuton... ei ole ainoa asia, missä tulee esille, mutta tää oli jo lähinnä huvittava.
Olin jo niin totaalisen kyllästynyt siihen pesurumbaan, että vein oksennusmaton suoraan roskiin. Ei vaan kyennyt alkaa sitä pesemään.
vietiin romuttamolle kun oksensi sinne.
Ehkä heidän lapsella oli jotkut erikoiset untuva/höyhen peitto ja tyyny joita ei voi kunnolla pestä. Silloin ymmärtäisin, jos hajua ei saa kunnolla pois, yäk! Kaikkia ei voi noin vain koneeseen laittaa!
Itse kyllä pesen. On oksentanut meidänkin sänkyyn!
Ne pitää kuivata kuivausrummussa sen jälkeen, että pöyheys säilyy.
En tietenkään heitä roskiin vaan pesen. Peitot ja tyynyt 60 asteen pesuun. Patjan "pesen" hinkkaamalla sotkeentunutta kohtaa kuumaan veteen kastetulla harsolla.
Kenellä on varaa ostaa koko ajan uusia petivaatteita? :O Juuri tuolla tavalla ajattelevien ihmisten takia maailma hukkuu romuun. :/
muuten sais jonkun oksennustaudin aikana ostaa viis peittoo kun useemman kerran laattaa