Minkä ikäinen lapsi tekee itse voileipänsä? (ev)
Kommentit (12)
suunnilleen yhtä paljon on leipää ja voita.
6- ja 7-vuotiaat tekevät voileipänsä itse. Mutta aika usein se on meilläkin tämä äiti joka tekee kaikkien leivät - jopa miehen eväsleivät.
Eli jos meidän 4-vuotias haluaa mielummin äidin tekemään leipää, niin se ei ole mitenkään tavatonta. Helpottaisi vaan tuota arkea kun tekisi itse... Kiitos tuesta!
ap
Välillä viikonloppusin hirvittää kun lapsi hissukseen menee keittiöön ja tekee leipää aamupalaksi.
tekevät itse leipänsä, jos äiti ei ole kotona...
Mutta meillä lapset ovat tehneet ehkä 5-vuotiaasta sellaisia "järkeviä" voileipiä.
Kaikki lapset jo kouluikäisiä, mutta edelleen välillä teen heille voileivät valmiiksi.
yrittää kyllä tehdä, mutta voita on kanssa paljon yhdessä paikassa ja toisessa ei lainkaan. Juustohöylän käyttö on vielä heikkoa. Jos haluaa, että homma hoituu nopeasti ja siististi, on äidin tehtävä leipä.
tekee itse voileivät.
Paahtaa ja ottaa jääkaapista voin ja makkarat,voitelee ihan fiksustikin vielä.
Tosin meillä syödään saksalaisittain leipää myös ruuaksi, joten harjoitustakin on paljon.
2-vuotiaasta lapsilla on ollut omat veitset (lastenveitset), joilla ovat voineet harjoitella voitelemista.
Ettäkö ihan tukea kaipaat, kun 4-vuotias haluaa vielä äidin tekemiä leipiä :D
Eli jos meidän 4-vuotias haluaa mielummin äidin tekemään leipää, niin se ei ole mitenkään tavatonta. Helpottaisi vaan tuota arkea kun tekisi itse... Kiitos tuesta! ap
kun oma esikoiseni oli 3 hän toi minulle itse voitelemansa aamiaisleivät vuoteeseen. Niissä oli aika paljon voita. Satunnaisesti on tullut jatkossakin ja muiltakin lapsilta. Mutta koko katras 5-12 vuotta - tai oikeastaan 5-40 vuotta, kun mieskin lasketaan - saavat erittäin mielellään myös valmiiksi tehtyjä voileipiä...