Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka synnytys nopea - entä toinen?

Vierailija
01.02.2010 |

Eka lapseni syntyi käynnistyksellä 7 tunnissa eli siinä on avautumisvaihe ja tunnin ponnistusvaihe.

Toisesta ovat käskeneet varautua vielä lyhyempään tai yhtä nopeaan ja nyt on alkanut pelottaa.

Onko muilla kokemuksia samanmoisesta? Pystyykö ekasta synnytyksestä ennustamaan sen toisenkin vai ovatko aina kuitenkin erilaisia?

Pitääkö mun oikeasti linnottautua synnytyksen lähestyessä sairaalan liepeille, jos en halua synnyttää taksiin tai kotisohvalle...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näin:

1. 10h

2. 1h20min

3. 1h 15min

4. 45 min

eikä nuo ole ponnistusaikoja vaan KOKO synnytyksen kesto. Tosin mulla oli ollut jo kuukausien ajan supistuksia.

Vierailija
2/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten jatkossa nopeampia, mutta ei välttämättä.

Eka synnytykseni 2 h, täysin luomu.

Toinen synnyts 6 h. Olettettiin olevan lyhyempi ja kiirehdin sairaalaan + sieltä synnytyssaliin. Kuitenkin jouduttiin turvautumaan kaikkiin konsteihin: oksitosiinitipat, ilokaasu, aquarakkulat, epiduraali + imukuppisynnytys. Loppuvaiheessa selvisi, että vauvalla hankala asento, vinottain osittain tulossa. Ultralla selvitettiin, että mahtuu. Puolentoistatunnin ponnistusvaiheen jälkeen sanoin, että en saa sitä ulos millään. Voimat yksinkertaisesti ehtyivät. Lopulta ulos imukupilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 25 h

2. 6h 40 min

3. 30 min

neljättä en uskalla.

Vierailija
4/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: 6h10min

2: 2h5min

3: 3h

Vierailija
5/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs kun esikoiseni synnytys kesti kaksi tuntia? En kyllä kuitenkaan murehdi etukäteen toista synnytystä. En usko että tulee ainakaan paljon nopeampi synnytys. Minusta jotenkin tuntuu, että voi kestää kauemminkin. Mutta mistäs sitä tietää. En nyt kuitenkaan aio kovin kauan kotona olla kun synnytys alkaa :)

Vierailija
6/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ensimmäinen synnytys oli nopea (6 h). Sain sen vaikutelman, että usein toisen kohdalla aika puolittuu, ja näin kävi myös meillä, kuopus syntyi kolmessa tunnissa.

Vierailija
7/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 7,5 h (en muista ihan tarkkaan), josta ponnistusvaihe 2 min. Toka 2 h, josta ponnistusvaihe 1 min.

Vierailija
8/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka noin 2h.

Pelottelivat kyllä että kannattais

olla jo sairaalassa kun synnytys alkaa.

Tokassa meni sitt 1h 45 min, josta ehdin olla

sairaalassa 17min.

Vierailija
9/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä toinen oli nopeampi täälläkin. Että ei ap:n ehkä kannata kovin kauan kotona supistusten kanssa odotella, jos siis säännöllisillä suppareilla alkaa...

Vierailija
10/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku mulla eka n.5h ja toka 3h niin miten tämä kolmas kohta...1.5h?? apuva!!

Vierailija
11/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mut pelkäämään kanssa. Eka synnytys 3,5 tuntia josta ponnistusta 12 min. Silloin ehdittiin olla sairaalassa vajaa puoli tuntia ennen kuin vauva oli maailmassa. Sanoivat vaan soitettaessa, ettei kiirettä käy suihkussa jne. Toinen jos on puolet lyhyempi niin siinä saa aika sujuvasti miettiä minne esikoinen, kun ajoon saa varata ruuhkasta riippuen puolesta tunnista ylöspäin. Mä oon varmaan sit seuraava kehän varressa synnyttävä :P

Vierailija
12/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpäin, et

1. 5h

2. 8h

Toinen synnytys oli paljon rauhallisempi ja käynnistyi vesien menolla. eka käynnistyi rajuilla suppareilla. Ihan erilaiset synnytykset ja toinen oli ekaa pidempi.

Vierailija
13/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka 7h ja toinen 14h... Seuraava 28h? :D

Vierailija
14/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka 10 h

Vierailija
15/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan aina jotenkin, että kun se eka käynnistettiin niin tää toinenkin joudutaan. Et ei tässä sen enempää hätiä. Meen sairaalaan ilman tuntemuksia ja kohta on lapsi . Tai en tiä mitä ajattelin... Naiivi minä.

Mutta kai se oma kroppa kertoo toisellakin kertaa, missä mennään, kun ekallakin kerralla jouduin useasti vakuuttelemaan, että oon tosissani, kun kätilöt ei uskoneet.

Hyvä syy olla menemättä anoppilaan vikojen viikkojen aikana, hih (

Vierailija
16/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap :)

Ajattelin vaan aina jotenkin, että kun se eka käynnistettiin niin tää toinenkin joudutaan. Et ei tässä sen enempää hätiä. Meen sairaalaan ilman tuntemuksia ja kohta on lapsi . Tai en tiä mitä ajattelin... Naiivi minä.

Mutta kai se oma kroppa kertoo toisellakin kertaa, missä mennään, kun ekallakin kerralla jouduin useasti vakuuttelemaan, että oon tosissani, kun kätilöt ei uskoneet.

Hyvä syy olla menemättä anoppilaan vikojen viikkojen aikana, hih (

Vierailija
17/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen syntyi kolmella ponnistuksella.

Yleensä toka on nopeampi, ellei sitten jää jumiin jotenkin.

Vierailija
18/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 5t

2. 2t

3. 3t20min

Riippuuhan se nopeus niin monesta. Vauvan asennosta, supistusten tehokkuudesta yms. Mulla 1. oli tasanen koko ajan etenevä, tokassa oli pitkään epämääräistä supistuksen tapaista mut synnytys ei ollut käynnistynyt vielä kun mentiin näytille, kolmannessa supisteli pari tuntia ihan kohtalaisesti ja viimeinen tunti tosi rajusti.

Vierailija
19/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 5h ja toka 1,5h. Molemmissa siis aika vesien menosta siihen kun vauva oli sylissä :)