Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni luokkakaverin aiti tuli paasaamaan mulle lasten suhteista!

Vierailija
01.02.2010 |

Mina oli ajatellut etta 8-9v lapset osaavat jo hieman itse paattaa kenen kanssa haluavat koulussa valitunnilla leikkia ja SAAVAT valita leikkikaverit. Mutta tama aiti tuli puhumaan minulle aamulla etta hanen tyttarensa on ollut ihan alla pain viime aikoina koska minun lapseni on halunnut leikkia toisen tyton kanssa.



Oma lapseni on jo pidemman aikaa sanonut etta ei oikein pida tuosta tytosta. Han on erittain vaativa ja haluaa "omia" lapseni kokonaan itselleen, tunnillakin hopottaa jatkuvasti ja hairitsee. Lapsellani oli vast'ikaan synttarit ja tiedan mita lapseni tarkoittaa!



Lapseni on uusin tuolla luokalla taman toisen lapsen kanssa ja haluaa tutustua muihinkin luokkakavereihin. Olen sanonut hanelle etta tottakai han saa leikkia kenen kanssa haluaa ja ei ole pakko velvollisuuden tunnosta leikkia taman toisen tyton kanssa. Mutta natisti pitaa olla ja kohteliaasti selittaa etta haluaa nyt leikkia muidenkin kanssa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta luokalla on?

ap

Vierailija
22/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun pitäisi huolehtia siitä, että luokalla on hyvä ryhmähenki, eikä kenenkään tarvitse roikkua aina vaan yhdessä kaverissa. Tämä on tietty vähän tällaista unelma-ajattelua, mutta siihen asti kunnes tällainen toteutuu niin ketään ei saa jättää leikkien ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muita saa syrjiä!

Vierailija
24/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iVoithan vaikka kertoa tälle äidille miksi tyttäresi ei halua mennä heille leikkimään? #3

ap

puheeksi ihan niinkuin asia on. Kohteliaasti ja asiallisesti, mutta niinkuin asia on. Meillä ainakin toimi tämä, tosin tunsin toisen tytön äidin jonkun verran ja tiesin että hänelle voi asiasta sanoa eikä siitä vedetä hernettä nenään.

#3

Vierailija
25/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsitin oikein niin ei ole kysymys siitä etteikö tyttö leikkisi toisen kanssa, vaan haluaa leikkiä joskus muidenkin kanssa. Se ei mielestäni missään nimessä ole väärin.

Pakottaisiko kukaan teistä lapsensa leikkimään ihmisen kanssa, joka ei osaa ottaa muita huomioon, enpä usko. Siksi minusta tyttöä ei saa pakottaa leikkimään toisen kanssa, jos ei reilusti osaa olla.

Vierailija
26/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos työpaikalla esim jossain ruokapöydässä sanottaisiin, että sinä et sitten saa istua tähän pöytään meidän kanssamme.

Kyse siitä, etteikö leikittäisi ja oltaisi kavereita. Kohtelias pitää olla, jos toinen kysyy pääseekö leikkiin niin tottakai pitää ottaa. Mutta vapaa-aikana voi valita kaverinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opetan lapsilleni, että kaikkia täytyy kohdella kunnioittavasti ja kivasti, sopi henkilökemiat tai ei.

Tästä elämästä tulee aika vaikeaa jos ei jo nuorena opettele tulemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen.



Lapsesi voi toki leikkiä muiden kanssa, mutta silllä varjolla ei yhtä jätetä pois leikistä.

Vierailija
28/28 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkevät jonkun luokkakaverin yksin niin sitten mennään kysymään häntä leikkiin mukaan. Eli ketään ei saa jättää yksin. Onneksi luokalla on toinenkin tyttö samalla periaatteella ja jos minun lapsi on ollut yksin niin tämä on tullut kysymään kaveriksi.



En voi olettaa, että koulussa joku tytöistä leikkisi aina minun lapseni kanssa. Niin kuin en odota, että minun lapsen pitäisi aina leikkiä jonkun tietyn lapsen kanssa. Ketään ei saa kuitenkaan jättää yksin.



Minulle on tullut aikanaan yhden kaverin äiti valittamaan kun en ollut vähään aikaan leikkinyt hänen tytön kanssa. Olin silloin noin 12 vuotias ja juuri ystävystynyt yhden tytön kanssa oltiin sitten vähän aikaan kun paita ja peppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi