Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vain mies voi ehdottaa tätä

Vierailija
01.02.2010 |

Meillä on kolme lasta, 3v.-8v. Keskimmäisellä on synttärit tulossa.

Nyt mies kertoo että on edeltävän viikon työmatkalla eri paikkakunnalla. Minä olen vuorotöissä (!!!!!)ja se viikko on kiireinen ja iltapainotteinen. Äitini onneksi lupasi tulla auttamaan (toiselta puolelta Suomea)ettei 2-luokkalaisen tarvitse olla iltoja yksin.

Vaan äitin tullesa meille su-pe "asumaan" koen tilanteen melko raskaaksi. Kun kemiat ei mene yhtään yhteen..

Kaikenlisäksi kärsin valtavasta pms:stä ja migreenistä tähän aikaan, ja juuri ylläri pylläri se kärsimyksen viikko ajoittuu tähän viikkoon.

Mies tulisi pe illalla oltuaan viisi päivää reissussa kotiin likapyykkien kanssa, lauantaina aamupäivällä ekat vieraat tulossa.

Tuleekohan tästä mitään. Saan tykytyksiä jo pelkästä ajatuksesta.

Niin ja miehen ei ole pakko reissata, hän on suunnitteluhommissa. Mutta oli tarjottu työreissua (ei pakko) niin ajatteli että KIVAA VAIHTELUA!!!!!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei mies voisi lauantaina olla normisti synttäreillä ja jopa auttaa paljonkin lasten leikittmäisessä tarjoiluissa jne kun on reissussa juuri ollut ja levännyt sieltä esim. iltaitkuista jne. ?

muuta oma asenteesi ensin, niin ehkä sittne onnistuu.

Vierailija
2/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko MIES synttärit järjestettyä ym. ym. Kuulemma saisi, kun kysyin.

Sitten vastaavasti minun tulee olla kiitollinen jos mies lähtee joskus lasten kanssa mummolaan yhdeksi yöksi sillä tavalla että minä olen töissä illan - aamun, välissä nukun. Ja tämän pitäisi olla luksusta.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs sitten jos niitä pyykkejä tuo tullessaan? Voi hyvä helluntai sentään...kai teillä nyt on pesukone???

Pilsua kitaan ja mölyt mahassa. Itellänikin on kauhee migreeni, mutten välitä siitä. Otan pilsuu jos yltyy sietämättömäks.

Sellasta se kuule on ku on niitä lapsia! Mies matkalle mars ja sä hoidat kotia ja lapsia sillä aikaa. Ja käyt töissä.

Elämä kuule ON.

Vierailija
4/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysehän ei ole muusta kuin että jonkun täytyy pistää kotin kuntoon (eli minun) lasten kanssa ja töiden lomassa.Jonkun täytyy myös leipoa kakut (lasten kanssa) ym ym. Melko paljon tulossa vieraita niin hommaa riittää.

Kyllä kolmessa lapsessa on paljon hommaa, ja koti kaaoksessa. Ja vuorotyö on melko raskasta..

Niin ja äitini hankaloittaa tod. näk. kiukuttelemalla jne.. Hän ei varmasti leivo tai siivoa. Ja ei myöskään oikein kestä lapsia pitkää aikaa.. Ja se mun pms ei ole ihan pikku-juttu. Olen melko kireä aina silloin ja tarvitsen rauhaa..

ap.

Vierailija
5/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon päästä, niin saat rauhassa leipoa ja siivota.

Vierailija
6/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä harvoin peräkkäiset viikonloput vapaana..

Vierailija
7/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit saa kasaan vaikka 3h jos kaupat on auki.

Maksaa hiukka enempi mutta loopujen lopksi ei kovin paljoa enempi.

Vierailija
8/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saat kaiken noin hiton vaikeaksi?

Meitä on kaksi reissaavaa vanhempaa ja eihän se reissaaminen AINA ole pakko, mutta jos työpaikkansa haluaa pitää, niin eipä sitä kovin helposti reissuista kieltäydytä - ainakaan siitä syystä, että joku neljästä lapsesta täyttää vuosia VIIKONLOPPUNA.

Mitä jos hankkisit kakut ja pullat ja jätskit ihan kaupasta ja unohtaisit ensimmäisenä sen leipomisen, jos koet tämän kaiken niin kovin raskaaksi? Tai miksi sitten pyydät äitisi teille, jos hänestä oikeasti on sinulle enemmän haittaa kuin hyötyä?

Oikeasti, kyllä on pienet murheet...

Vierailija
9/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät lapset siivoomaan. Joka päivä jotaki vähän. Sitte mietit rauhassa tarjottavat, mahdollisimman helppoa ja valmista. Äitiä ei tarvii auttelemaan jos sen läsnäolo vain stressaa. Ja miehen voit jättää huolehtimaan synttäreistä, meet ite niiden ajaksi sit vaikka kylpylään.

Sulla sentäs on mies, itse olen kolmen yh ja synttärit tulee väkerrettyä itse. Opiskellessa ku oli talous tiukilla niin oli vaan jostakin revittävä se aika leipomiseen kun ei yksinkertaisesti VARAA ostaa valmiina mitään. Joten elä valita siellä.

Vierailija
10/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teksi tällaiselle valittajalle terää!

Vierailija
11/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos jos pääsen töistä illalla klo 21 ja olen kotona lähemmäs kelo 22 ei se oikein muuten onnistuisi. Koululaisenkaan kanssa..

Vierailija
12/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko joku on noin avuton?

Elä tee sitä kakkua jos ei ole aikaa. Osta jätskiä ja karkkia ja kasaat niistä vaikka veturin, rekan tai laitat vaan jonkun kivan lelun koristeeksi päälle.

Sitten ostat kaupasta limua, mehua, keksejä ja popcornisa ja siinäpä se tarjoilu on kasassa lastenkestejä varten.

Meillä mies on reissussa jopa kuukauden kerrallaan ja ihan ilman äitiä tai anoppia pystyn pyöritämään 4 lasta ja kodin, olipa sitten synttäreiden aika, joulu, lastenkestit tai mitä muutakaan juttua. Uskomatonta avuttomuutta. Muuta asennettasi ja ryhdistäydy nainen!

Vierailija
13/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää moiset kitisijät.

Ei tipu sympatiaa yhtään.

Vierailija
14/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysehän ei ole muusta kuin että jonkun täytyy pistää kotin kuntoon (eli minun) lasten kanssa ja töiden lomassa.Jonkun täytyy myös leipoa kakut (lasten kanssa) ym ym. Melko paljon tulossa vieraita niin hommaa riittää.

Kyllä kolmessa lapsessa on paljon hommaa, ja koti kaaoksessa. Ja vuorotyö on melko raskasta..

Niin ja äitini hankaloittaa tod. näk. kiukuttelemalla jne.. Hän ei varmasti leivo tai siivoa. Ja ei myöskään oikein kestä lapsia pitkää aikaa.. Ja se mun pms ei ole ihan pikku-juttu. Olen melko kireä aina silloin ja tarvitsen rauhaa..

ap.

voi NYYH NYYH BYÄÄH BYÄÄH YHYY YHYY

Mua on AINA inhottanu kaikenlaiset omien ongelmiensa valittajat.

Lopeta toi säälittävä ruikutus jumalauta!

Sä et tiiä ees mitä on ku joutuu oikee KUNNOLLA KUSEEN kaikenmaailman juttujen kanssa.

"Kakut pitäis leipoo"...just joo...hui kauheeta. "Koti kaaoksessa." SIIVOOMAAN SITTE SIITÄ!!!!

Mitä vittuu sä kipujaski valitat?

Vierailija
15/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äitisi ei pysty auttamaan leipomisessa ym.

Mies herää lauantaina aamulla aikaisin järkkäämään juhlia.

Asennekysymys, ap

Vierailija
16/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous hoidetaan pe-iltana / la-aamuna roudaamalla tavarat piiloon. Mies ehtii jo apuun siinä.

Kakut ja muut (KAIKKI) ostotavarana. Vaikka valmiskakkupohjia ja täytät itse, ehtii pe-iltana tai la-aamuna. Muuta älä valmistele. Keksit, suolaset, kaikki osta.

Lisäksi jos lapset kaipaa ongintaa, osta vaikka karkkilaatikot ja anna ne, tai tarra-arkkeja ja leikkaat niisät sitä mukaa ku onkija tulee, niin sopivia palasia.

PMS voi olla hankala, mutta nyt on vain purtava hammasta ja pistettävä töpinäksi.

Miehelläni on epäsäännöllinen kolmivuorotyö. Minä olen hoitanut synttärit joskus ihan omin voimin. Hurja oli pyörittää kymmenen vierasta ja omat lapset ihan yksin. Onneksi kaikki sujui hyvin. Mies tuli illalla puhkiväsyneen vaimon luo ;) ja kiitteli vapautustaan bileistä... :P

Vierailija
17/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin stressaa kun lapsen synttärit on tulossa ja kun kaikki vieraat ei tule joko toimeen keskenään tai muuten kykene saapumaan paikalle samaan aikaan niin pidämme juhlat kolmessa erässä. Ensin stressaannuin aivan suunnattomasti, mutta päätin ottaa iisimmin.

Kakun teen luultavasti viralliseksi synttäriksi ja senkin kääretorttupohjista. Turhaa nysvätä jonkun sokerikakun kanssa. En pahemmin siivoile kun itse synttäreiden jälkeen on kuitenkin enemmän sotkua.

Ostan kaupasta sen, mitä en itse jaksa tehdä ja saatan jopa säästää rahaa. Jos perheessä kun kolme lasta niin ei kukaan voi odottaa mitään supertarjoiluja ja puhtaaksi nuoltua taloa. Relaa!

Vierailija
18/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat (siis meidän) häätarjoilut 100 vieraalle, veljeni synttäritarjoilut 3 kertaa, yhdet hautajaiset, kahdet valmistujaisjärjestelyt ja -tarjoilut, sekä lapsemme ristiäisvalmistelut ja -tarjoilut.

Eipä tullut mieleen avun pyytäminen vaikka väsytti niin että "päätä vähän särki".

Ja kaiken tuon lisäksi kävin töissä, pesin pyykkiä, tiskasin, tein kotona ruokaa, kävin kaupassa – ja hoidin vauvaa viimeisen valmistujais- sekä ristiäisvalmistelun aikana.

ENKÄ valittanut.

Kaikki ON mahdollista kyllä.

Vierailija
19/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat (siis meidän) häätarjoilut 100 vieraalle, veljeni synttäritarjoilut 3 kertaa, yhdet hautajaiset, kahdet valmistujaisjärjestelyt ja -tarjoilut, sekä lapsemme ristiäisvalmistelut ja -tarjoilut. Eipä tullut mieleen avun pyytäminen vaikka väsytti niin että "päätä vähän särki". Ja kaiken tuon lisäksi kävin töissä, pesin pyykkiä, tiskasin, tein kotona ruokaa, kävin kaupassa – ja hoidin vauvaa viimeisen valmistujais- sekä ristiäisvalmistelun aikana. ENKÄ valittanut. Kaikki ON mahdollista kyllä.

Vierailija
20/22 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat (siis meidän) häätarjoilut 100 vieraalle, veljeni synttäritarjoilut 3 kertaa, yhdet hautajaiset, kahdet valmistujaisjärjestelyt ja -tarjoilut, sekä lapsemme ristiäisvalmistelut ja -tarjoilut.

Eipä tullut mieleen avun pyytäminen vaikka väsytti niin että "päätä vähän särki".

Ja kaiken tuon lisäksi kävin töissä, pesin pyykkiä, tiskasin, tein kotona ruokaa, kävin kaupassa – ja hoidin vauvaa viimeisen valmistujais- sekä ristiäisvalmistelun aikana.

ENKÄ valittanut.

Kaikki ON mahdollista kyllä.

...vaan ihan eri alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi