Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan käynyt silmien laserleikkauksessa??

Vierailija
01.02.2010 |

kertokaas kokemuksia :) oon pitkään miettinyt tuota ja nyt ajattelin vihdoin toteuttaa...näkö on tosi huono ja oon kyllästynyt läträämään piilareiden kanssa ja kalliiksikin tulee. Ois kiva kuulla kokemuksia, missä kävitte, mikä menetelmä ja lopputulos ym ym.. Ja onkos joku käynyt Medilaser espoossa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnistui hyvn kaikin puolin. Operaatio oli nopea ja kivuton, pientä epämiellyttävyyttä oli muutamassa kohdassa hetken mutta ei paha. Ja minä olen todellakin herkkää ja pyörtyilevää sorttia. Aamulla menin klo 8.30, sai rauhoittavaa ja klo 9.30 laseroitiin, kotona olin jo klo 12. Minulle jätettiin ikäni takia vasempaan silmään -1 koska olisin kohta tarvinnut lukulasit, käytännössä siis katson kauas oikealla silmällä ja lähelle vasemmalla mutta eipä sitä kyllä oikeasti huomioi mitenkään. Näkö on pysynyt ihan muuttumattomana tämän vuoden. Suosittelen todellakin, on aivan huikeaa herätä aamulla ja nähdä kaikki, on myös hauskaa nähdä oma sauna ensimmäistä kertaa hyvin saunoessaan :) Minull aoli -5,5 molemmissa silmissä.

Vierailija
2/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasik-leikkaus tehtiin silloisessa Kirurgipalvelussa Tampereella (nyk. kuuluu Mehiläiseen). Juhani Pietilä leikkasi, hän on yksi laserleikkausten uranuurtajia koko maailmassa.

Mulla oli miinuksia -10 ja -7, enkä ole sen koommin laseja tarvinnut. Toinen silmä on himpun plussalla ja toinen miinuksella, mutta yhteisnäkö 0. Suosittelen todellakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni silmät leikattiin Sairaala Eirassa (?)

Vierailija
4/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta excimer, ei Lasik. Pietilä teki toimenpiteet, miinuksia oli 5. Olin tosi tyytyväinen, mutta yhden raskauden aikana näkö heikkeni kohtuuttomasti eikä palannut enää entiselleen ts. ´leikatulle´ tasolle. Lasikin tulokset kai parempia kuin excimerin?

Vierailija
5/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Yksityisessä Silmäsairaalassa, näkö oli ennen leikkausta molemmissa silmissä n. -5 ja leikkauksen jälkeen toisessa silmässä nolla ja toisessa hieman miinuksella, mutta pärjään mainiosti ilman laseja. Tosi tyytyväinen olen, leikkaus meni hyvin ja toipuminen oli helppoa ja nopeaa. Hintaa operaatiolle tuli muistaakseni 3400 euroa.

Vierailija
6/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Se Helsingin Yksityisessä Silmäsairaalassa silmänsä leikkauttanut

Vierailija
7/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkautin silmät -97, toimenpide tehtiin Tikkurilan näkökeskuksessa eximerillä. Aavistuksen raskaudet heikensi näköä, mutta edelleen pärjään mainiosti ilman laseja. Toinen taitaa olla -0,1 ja toinen -0,5. Lähtökohta oli tuolla -4 ja -3,5 hujakoilla. Excimeriä en suosittele kenellekään, minusta toipuminen oli kamalaa. Lasikilla nuo kai nykyään pääsääntöisesti tehdään.

Maksoin silloin vain toisen silmän leikkauksen, koska voitin siinä aikanaan paljon kohua aiheuttaneessa arvonnassa toisen silmän leikkauksen ilmaiseksi.

Vierailija
8/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on arvot valmiina.

Googlettamalla katsoin jälkeen päin tästä minulla olevasta avusta, jolloin en laseja tarvitse enää ulkona enkä sisälläkään kuin aivan pienessä tekstissä otan Tiimarin lasit, +1,5 vahvuus.

Tämä minun on Patient Lens Implant Identification

Intraocular Lens.

Yksityisellä tehtiin, oli tippa puudutus, ei todellakaan tuntunut miltään toimenpide.

En tiedä tämän maksun osuutta, mutta samassa oli kaihileikkaus molempiin silmiin ja koko summa oli 2 500€ josta sai takaisin 160€.

Tehtiin v.2006 ja näkö on hyvä. Sain jotain -1 lasit ulos käyttöön, mutta en ole muistanut yleensä ottaa mukaani joten ne ovat jääneet kokonaan pois, sillä näen tosi kauas ilman lasejakin.

Vierailija
9/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tre:n Mehiläisessä ja Juhani Pietilä myös minulla. Halusin hänet maineensa vuoksi, ja kyllä kannatti! Näköni oli niin huono, että huonommaksi jos olis mennyt, niin ei olis voinut leikata. Ja nyt näköni erittäin hyvä.

Vierailija
10/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 1997 lähtien kuljen ilman piilareita, ilman silmälaseja. Lasik-leikkauksella saatiin yli miinus kymmenen silmät näkeviksi ja toimiviksi samaten Kirurgipalvelussa, mutta Helsingissä. On ihanaa herätä aamuisin NÄKEVÄNÄ!

Pikkiriikkinen sameus/tuplanäkö jäi, mutta siitä ei ole ollut haittaa ja osasin varautua tuohon, sillä laseillakaan ei näköäni oltu saatu korjattua täydellisesti.

Suosittelen siis lämpimästi.

Lasik-leikkaus tehtiin silloisessa Kirurgipalvelussa Tampereella (nyk. kuuluu Mehiläiseen). Juhani Pietilä leikkasi, hän on yksi laserleikkausten uranuurtajia koko maailmassa. Mulla oli miinuksia -10 ja -7, enkä ole sen koommin laseja tarvinnut. Toinen silmä on himpun plussalla ja toinen miinuksella, mutta yhteisnäkö 0. Suosittelen todellakin!

Vierailija
11/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko onnistunut?

Vierailija
12/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enköhän mäkin uskalla, oisi tosiaan ihanaa herätä aamulla ja nähdä :D mulla on molemmat silmät yli -9, eli aikamoinen myyrän näkö tosiaan.. kiitos paljon viesteistänne :D

ap

Vierailija
13/24 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin mun silmät, -6 oli ja nyt virheetön näkö. Hinta kaikkinensa hieman alle 4000e

Vierailija
14/24 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin femtolasik tammikuun lopulla, eli nyt n. kuukausi leikkauksesta. Itsellä ei mennyt ihan niin pulkkaan, kun mainoksista voi lukea.

Hyvistä esitutkimuksista huolimatta vasta leikkauksessa selvisi, että läpistä olisi minun tapauksessani pitänyt tehdä paksummat. Operaatio saatiin kuitenkin tehtyä, mutta läpät eivät kestäneet ja niihin tuli vaurioita (toinen meni keskeltä rikki paikalleen laitettaessa, toisessa myöhemmin ongelmia). Tämä on vaikuttanut niin, että näön korjaantuminen kestää, koska risa epiteeli pinnassa tekee valotaittoa erilailla. Näitä nyt on tässä setvitty ja toki olen saanut lääkäreiltä hyvää palvelua, sitä ei käy moittiminen.

Näen nyt suht hyvin, mutta toinen silmä ei vieläkään tarkka. Ensi viikolla katsotaan, tarvitaanko uusintakorjausta, joka minun tapauksessani tehtäisiin alusta asti uusiksi, eli uusi läppä. En ehkä ole siihen heti valmis, koska näkö kuitenkin menettelee. Toipuminen kun on minusta tylsää aikaa, kuivuutta, kutinaa ja varovaisuutta.

Yhdessä vaiheessa olisin sanonut, että en ikinä enää menisi uudestaan leikkaukseen jos voisin valita, mutta nyt jo ehkä voisin sanoa, että menisin tästä pitkästä toipumisesta huolimatta. Lasiton elämä alkaa pikkuhiljaa kuitenkin maistua hyvältä.

Yksi asia, jonka toisin esille noin yleisesti, on nuo haloilmiöt ja tähdet esim. autojen valojen ympärillä leikkauksen jälkeen. Niitä tulee aika monelle leikatulle ja ilmeisesti monille lopullisesti. Jos asia ei kuitenkaan haittaa, siitä tuskin kannattaa stressiä ottaa. Itsellä oli haloja vähän jo ennen leikkausta, nyt vähän enemmän vain.

Vierailija
15/24 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka inhottava tuo toimenpide on?

Joku jo kertoikin olevansa pyörtyilevä sorttia, ja silti kestäneensä, mutta miten te muut?

Olen siis säälittävän surkea kaikkien toimenpiteiden edessä, jopa sormenpäästä verikoetta otettaessa yritän vetäistä käteni pois ja olen useasti pyörtynyt verikokeessa.

Niinpä arkailen tuota leikkausta, sillä satuin näkmeään telkkarissa minkälaiset levittimet silmiin laitetaan ja pelkään, etten yksinkertaisesti pystyisi olemaan paikoillani siinä tilanteessa...

Vierailija
16/24 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio ei ole inhottava. Turha etukäteen stressaaminen voi saada sykettä turhaan nousemaan ja paniikkia yltymään, vaikka oikeasti se ei tunnu miltään. Erona siis jopa hammaslääkäriin se, että siellä saattaapi tuntuakin.

Lisäksi useimmiten hoitaja pitää sinua kädestä tai silittelee olkapäästä, joka on oikeasti aika rauhoittavaa alulksi. Itse suljin mieleni ja päätin vain tuijottaa pistettä, vaikka mitä tulisi. Jo toisen silmän kohdalla olin niin rauhallinen, että hoitajan olkapään hierominen alkoi rassata. :D

Vierailija
17/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien leikkausta harkitsevien kannattaa käydä lukemassa asiallinen suomenkielinen tietopaketti osoitteesta:

www.antilasik.fi

Vierailija
18/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 21:49"]

Kaikkien leikkausta harkitsevien kannattaa käydä lukemassa asiallinen suomenkielinen tietopaketti osoitteesta:

www.antilasik.fi

[/quote]

Ja tuon linkkisi takia nostit sitten vuosikausia vanhan ketjun. nice

Vierailija
19/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.antilasik.fi

[/quote]

:D :D

Vierailija
20/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.antilasik.fi

[/quote]

VMP! Mikä Nikoa niin harmittaa lasik-leikkauksissa, että on pitänyt suoltaa sontaa noin monta sivua?

Kävin leikkauksessa vuosi sitten. Kaikki meni hyvin, itse leikkaus oli nopea ja kivuton ja seuraavana päivänä olin töissä ihan normaaliin tapaan - tosin ilman meikkejä. Kuivuutta esiintyi lähinnä antibioottitippojen käytön ajan. Nyt en ole enää moneen moneen kuukauteen edes muistanut, että tippoja voisi käyttää. Niin paljon miellyttävämpää kaikin puolin kuin hiertävät piilarit tai huurustuvat lasit. Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme