Hoitovapaalta työttömäksi? voinko jäädä?
Minulla on työoaikka odottamassa mutta koska ilmoitin olevani koko 3v hoitovapaalla en pääsekään nyt kesken hoitovapaan takaisin. Nyt tässä välissä (liki vuosi) ajattelin jäädä sitten työttömäksi, onnistuuko se koska minullahan on sinänsä jo työpaikka? Saanko liitosta rahaa?
Kommentit (28)
kun esim. on se 9kk äitiysvapaa ja rahaa tulee ainakin mun laskujen mukaan saman verran kuin lomautettuna(eli nyt olen), mikä kai olis sama työttömänä, niin kun tulot putoo sitten jos jää kotiin, mitä jää käteen ? jotkut sanoo että jotain n300e?a jos oliskin vaan työtön sais enemmän, mut se on sit se 2vuotta.
on 314,28e/kk MIINUS vähintään se 20% veroa. Peruspäivärahakin huomattavasti korkeampi, puhumattakaan ansiosidonnaisesta päivärahasta...
kun esim. on se 9kk äitiysvapaa ja rahaa tulee ainakin mun laskujen mukaan saman verran kuin lomautettuna(eli nyt olen), mikä kai olis sama työttömänä, niin kun tulot putoo sitten jos jää kotiin, mitä jää käteen ? jotkut sanoo että jotain n300e?a jos oliskin vaan työtön sais enemmän, mut se on sit se 2vuotta.
on 314,28e/kk MIINUS vähintään se 20% veroa. Peruspäivärahakin huomattavasti korkeampi, puhumattakaan ansiosidonnaisesta päivärahasta...
Ja tämä voi tilanne olla, jos sulla on esim. alkuvuodesta pidätetty kotihoidon tuesta liikaa. Itselläni oli joskus vastaavassa tapauksessa 2,5%.
mikä se oikea vero sit vähintään?
iso summa ole.
Ja sitä en tekis, että irtisanoutuisin ennen uuden työpaikan löytymistä, nimittäin jos joudutkin olemaan työttömänä vaikkapa kaksi vuotta, niin olet jo menettänyt rahallisesti enemmän kun nyt kotihoidontuki+ vuoden palkat.
Jos joku todellinen isompi meno mikä teidän talouden heilauttaa, niin menisin sossuun. Sieltä saa kyllä todelliseen tarpeeseen. Hanki työpaikaltasi todistus, etteivät pysty ottamaan sinua vielä takaisin.