Oulun seudun esikkoäidit helmikuussa 2010
Kommentit (124)
Kengittäjä tuleekin aamusta, joten sitten myöhäsempi aika kävis meille, tai kokonaan eri päivä..
Vaikeaa, kun kaikki tulee aina samalle päivälle.
Juttelin Sognatoren kans puhelimessa, sille passaa se klo 13. Mutta Verkkuhan voi tulla ku ehtii, voithan soitella ja kysellä mikä siellä on tilanne. :)
Kiva kuulla Karkinkin kuulumisia! :)
Juu mekin pojan kans ollaan siis tulossa. Klo:13 aika käy hyvin.
Käytiin tänään neuvolassa. Pojalla ikää siis nyt viikko vajaa kaks kuukautta. Mitat nyt 6450g ja 60,5cm. Hillitön jumbo :D Rotavirus rokotteenkin sai joten nyt kauhulla odotan niitä mahollisia mahavaivoja. Jos siis ens yö menee valvomiseksi niin jää meiltä kyllä miitti välistä. Mutta toivotaan parasta :) Jos Marsupialia leipoo ja Poks tuo keksejä niin mää voisin tuua vaikka jotaki suolasta esim. suolakeksejä ja tuorejuustoa? Vai mitä te haluaisitte??
Suolakeksit ja juusto kuulostaa hyvältä! Mun muffinssit sitten vähän kärähti, on oma ohje, joka vielä vähän testailussa. Lienevät kuitenkin syötäviä.
Riialla on kyllä hyvänkokoinen poika! Mahtaa olla jo isompi ku Sampo, ku meillä ne mitat reilu viikko sitte oli 5600 ja 56. :D Meillä ei rotarokote tehnyt mitään vaivaa välittömästi, mutta epäilen että ne viime viikon huonot yöt johtu siitä. Sitä virustahan erittyy kakkaan seittemäntenä päivänä rokotteesta ja just sillon oli kovia mahavaivoja. Oletan siis että johtu siitä rokotteesta.
Me käytiin Sognatoren ja koirien ja vauvojen kans koirapuistossa ja Sampo nukku esimerkilliset kahden tunnin alkuiltapäikkärit! Yleensä nukkuu max. tunnin. Vau!
Tervetuloa siis huomenna meille 13-14-> aikoihin, miten itse kullekin sopii.. Verkku saikin jo osoitteen tekstarina, koitan ehtiä Riialle laittaa facebookin kautta ennenku vauva taas herää.
Mukavaa nähdä teitä taas! Ottakaa vaunut mukaan jos haluatte lähteä käymään kärryttelemässä porukalla. Minä ainakin voin lähteä jos joku on innokas.. Vaikka miitin jälkeen jos kaikki ei halua lähteä..
Huomiseen!
Sognatore ja tyttönen 3vk (ajatella, torstaina jo 4 vk!)
melkein 3vrk synnytyksen jälkeen, joka päättyi sektioon. 50cm, 3490g ja 9 pistettä :) ja aivan hurjan nätti! Kiitos tsemppi-viesteistä! Tulen kertomaan lisää kunhan päästään kotiin. P.s: saatiin perhehuone melkein heti :) gribz (hymy pyllyssa asti ) ja tytär 1,5vrk
Sulla olikin sitten vähän pitempi operaatio. :) Toivottavasti toivut hyvin sektiosta!
Minäkin nyt näillä näkymin ehdin aikanaan paikalle, jos en eksy :)
Vaunujen nostelu autoon ei kyllä onnistu.. :(
Pakkasta on vissiin aika paljon?
Ihanaa, kun kevät tulee ja aurinko paistaa.
Noh, iltapäivään sitten. Mä voin tuoda vaikka jotain pientä naposteltavaa ja pullaa?
Onnea Gribzille!!!!
Nyt vasta kävin lueskelemassa ja voisin tulla myös:) Nopsaa bussilla pääsee tai sitten kävelen. Jos joku käy lukemassa tätä niin pitääkös tuoda jotain? Taidan vaan ilmaantua paikalle jos ette käy täällä enää:)
FB:ssä ainakin saa kiinni:)
Z
Joo, hyvä on mullakin muisti. Olin IHAN varma, että eilen aamulla kommentoin tuota Gribzin vauvauutista. :D Oikeassa oli Sognatore, tänäänhän se viesti vasta oli tullut. Olin väärässä!
Sitten mun piti sitä vielä sanoa, että toivottavasti kukaan ei pahastunut mun varsin kärkkäistäkin mielipiteistä. Mulla on tapana vähän liian kovasti niitä joskus sanoa... En kuitenkaan tarkota että ne olis niitä ainoita oikeita, vaan ne on vaan mun mielipiteitä, joiden mukaan me toimitaan. :) Sen verran palaan kuitenkin siihen täysimetettyjen vauvojen kasvunotkahdukseen, että laitan linkin WHO:n sivuille, jossa aiheesta puhutaan. http://breastfeeding.suite101.com/article.cfm/growth_charts_for_breastf…
Sieltä löytyy myös linkit sekä pulloruokittujen että tissivauvojen kasvukäyriin. :) Suomessa neuvoloissa käytetään noita korvikkeella kasvaneiden käyriä.
Mutta kiitos miitistä! Oli mukavaa. Nähdäänkö ens viikolla meillä? (Vai tuleeko liian tiheeseen? Kestättekö te mua niin pian? :D)
Juu, kiitos miitistä, oli taas oikein mukavaa! :)
Riiaankin oli mukava tutustua, ja toki mähdä kaikkien pienokaiset.
Marsupialia, tuskin kukaan sun puheista on pahastunut :) Mukavaa vaan, kun ihmisillä on eri mielipiteitä asioista, ja eihän meidän kenenkään vauvoja voi keskenään verrata ja jokainen äiti hoitaa niinkuin parhaaksi näkee :)
Marsupialia en usko että kukaan suuttu ja mä ainakin voin tulla ens viikolla jos miitti järjestetään:D
Heh Aada istua töröttää lattialla ihan innoissaan. laitoin tyynyn taakse niin ei kopsahda jos kaatuu. tosi hienosti leikkii istualtaan. eli ei mitään huolta:D
olipa mukavaa kodissa järjestää miitti ku ei oo ketään muita häiritsemässä ja hoppuuttamassa!
mut pidetään mielessä se ruokaravintolareissu!
Oli kyllä kiva nähä teitä kaikkia! Ja kiva oli tutustua Verkkuun ja Zahrinaan sekä teijän ihanaisiin vauvoihin :)
Marsupialia: Älä huoli, ei kai meistä kukaan loukkaantunu? Mää itekki oon kyllä välillä tosi kärkäs mielipiteissäni. Mutta musta oli vaan kiva huomata miten erilaisia äitejä meitä oli tänään koolla. Kaikki hoitaa lastaan omalla tyylillään ja silti me kaikki ollaan maailman parhaita äitejä lapsillemme :)
Meillekkin passaa miitti vaikka heti jo ens viikolla. Tiistaina ollaan menossa käymään mun entisellä työpaikalla joten se on ainut päivä joka ei sovi. Oli kyllä kiva tosiaan nähä jonku kotona! Sognatorella on aivan ihana koti! Kiitos siitä että saatiin olla teillä ja anteeksi kun jätettiin kaikki tiskit ja muut sun huoleksi.
Kiitokset kaikille mukavasta miitistä! Ja eritoten Sognatorelle, teillä on ihana koti ja suloinen vauva! Koiraa unohtamatta:D
Oli tosiaan kiva tutustua myös Riiaan ja Poksiin:) Ja nähdä kaikkien pikkuset ihan livenä:)
Ei tietenkään kukaan varmastikkaan loukkaantunut. Niin kuin Riiankin sanoi, jokaisella on omat mielipiteet ja omat tavat. On tosiaan jännä huomata kuin erilaisia tyylejä ja tapoja kaikilla on! Vaikka minäkin mielipiteeni kyllä ilmaisen niin yritän myöskin ottaa oppia muitten puheista ja teoista. Sehän näissä miiteissä onkin niin mukavaa kun voi kysellä ja kuulee samassa tilanteessa olevilta vinkkejä ym:)
Meillä pojalla taisi olla niin lystiä miitissä että väsyi ihan hiiteen ja itkettiin sitten puoli iltaa... No meni kuitenkin hyvillä mielin nukkumaan joka on pääasia:) Näköjään on aika ranttu noitten päikkäreitten kans että ne on saatava nukkua tai tulee känkkäränkkä kylään! Saa nähä miten loppuviikko näitten pakkasten kans pärjäillään.
Minullekkin miitti passaa vaikka jo ens viikolla. Pitää vaan kattoa päivä millon on. Selkä sanoo niin sopimusta irti että taitaa pitää lähteä tk:ssa käymään. Onko muuten kokemusta jos äiti tulee kipeäksi ja ei voi hoitaa vauvaa niin saako mies saikkua vai millanenhan systeemi se on. On nimittäin sen verran kipeä nyt tuo selkä että kohta ei nostella edes kahvikuppia:( Se on muutaman kerran aikaisemmin mennyt niin pahasti että sängystä ei pääse ylös ilman että joku on auttamassa...
Z ja Poitsu 3kk ja risat päälle
Tärkein taiskin unohtua, kiittää Sognatorea miitin järjestämisestä. Mua jäi vaivaamaan ne tiskit.. :)
Mullekin näillä näkymin käy ens viikko. Mutta siitä sitten lähempänä.
Zahrina, meillä on ihan sama että nuo päikkärit pitäs saada nukkua, meilläkin ilta sitten kiukuteltiin.
Me kyseltiin tuosta miehen sairaslomasta kun ukko joutu kotona viikon olemaan kun en voinut hoitaa vauvaa. On tosin yrittäjä..
Sanoivat että yhteys kelaan ja sieltä kysyä jotain erityispäivärahaa, jos ei niin sitten sossuun.. Käsittääkseni siis ois joutunut olemaan palkattomalla jos ois ihan työntekijä.
Taitaa vaan meilläkin jäädä sossuun menemättä! :P
Lääkäriin kipin kapin.
Joo, minäkään en muistanut kiittää Sognatorea! Lähettiin kaikki niin yhtäkkiä, että sulle jäi kaikki siivottava. :/ Ja onpa hyvä, ettei kukaan pahastunut! Mua jäi vaivaamaan kun osaan olla välillä niin tyhmä.
Sampo nukahti kun lähdettiin kotiin ja nukkui kahdeksaan asti. Yöllä ei sitten nukkunutkaan, minä sain tunnin unta. Laitoin kuuden aikaan äitille viestin, että jos se vois tulla hoitamaan Sampoa päivällä että saan nukkua, niin se oli täällä jo ennen kahdeksaa. Ihanaa! Nukuin muutaman tunnin ja vähän helpotti. Oli se Sampokin sitten nukkunut, mutta välillä kitissyt. Mahakin kai vähän vaivas. Join eilen kaks kuppia kahvia, tais johtua siitä... En nimittäin oo juonu kahvia imetysaikana yhtään aiemmin. Enpä taida ihan heti koittaa uudestaan. Ruisleipäkin teki kauheet väänteet.
Mulle passaa ens viikolla mikä päivä vaan. Ei oo mitään suunnitelmia. :)
Hellusen pojan tuoreimpia mittoja kaipailen! :D
Ihan ekana Gribzille lämpöiset onnittelut tyttövauvasta! Varmasti ollut kova homma se synnytys, toipumisia teille molemmille!
Voi Marsupialia, toivottavasti Sampon yöunet paranee jo heti ensi yöksi. Kamalaa, jos ei saa nukuttua! Onneksi teillä on mummon apu lähellä :)
Meillä oli se neuvola eilen, pikku paksukaisemme painaa 6870g ja on 59,3 cm pitkä. Hänellä on myös aika suuri pää, 43,3 cm. Kaikki ok muuten ja rokotukset saatiin. Mä jännitin koko päivän, että kuin kauhea huuto tulee piikistä, niin tämä oli niin kova jätkä, että ei parkunu paljon yhtään! Oli melkoinen yllätys! Rotarokotteesta tuli taas sen verran mahavaivoja, että tänään on kakattu oikeen olan takaa samanlaisia liejukakkoja mitä viimeksikin rokotteen jälkeen. Annoin just relatippoja, saa nähdä, onko niillä vaikutusta.
Hassua, että Verkulle oli jo puhuttu neuvolassa soseista! Meillä meinasi, että tällä kasvuvauhdilla ei tarvi asiaa ajatella ennen kuin vauva täyttää puoli vuotta. Ja tosi hyvinhän se Verkunkin tyttö on maidolla kasvanut! Näkyy vaihtelevan suositukset terveydenhoitajasta riippuen.
Mullekin käy miitti ens viikolla. Ei pitäis olla kummempia suunnitelmia. Paitsi tiistaina on esikkoryhmä, mutta ei sinne ole pakko mennä.
Zahrinalle pikaista paranemista selkävaivoista! Ja Verkulle myös toipumisia leikkauksesta! Ai niin ja Riian pojalla oli taas komeat mitat! :D On jo pitempi, mitä meidän sälli vaikka on nuorempi.
T:Hellunen ja poikanen 3kk
Komeat on mitat hellusen pojallakin! Jännityksellä ootan taas mitä Sampon mitat on kolmen viikon päästä. :D
Mutta asia oli se, että syökö jonkun vauva Tuttelia? Meillä on kaapissa kaks 200ml purkkia, joissa menee päiväykset vanhaksi maaliskuun 4. ja 10. päivä, niin voin lahjottaa ne jolleki ettei mee roskiin. Me ei tarvita.
Meille miiti passaa parhaiten loppuviikosta. ei välttämättä olla oulussa alkuviikosta kun lähdetään mummolaan. samoten myöskään tietokone ei oo käytössä siellä joten jos musta ei ala kuulua niin laittakaa joku vaikka tekstaria tms jos ajan sovitte. paikka vissii Marsupialialla..
nyt nukkumaan kun Aada laittoi jo 8 aikaan niin voi olla että melko aikasten kuuluu kalkatusta vierestä!:/
Ainiin Marsupialia Aada syö Tuttelia mut sulla on varmaan sitä 0-6kk tarkoitettua? Mites Zahrinan vauva...?
Eipä ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua tänne, mutta lukemassa olen käynyt. Käytiin siis nyt perjantaina taas neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Painoa oli tullut lisää kaksi kiloa, joka tuntui itsestä tosi paljolta. Onkin tullut syötyä aika paljon herkkuja viime aikoina, kun on ollut kaiken maailman juhlia yms. No, sydänääniäkin kuuneltiin ja niitä olikin mukava kuulla pitkästä aikaa, sillä pari kertaa on mahaa vihlaissut mojovasti, niin että meinasi jo vähän huolestua. No, mutta kunnossa oli :) Nyt sitten vain innokkaasti odotellaan rakenneultraa, joka on 25. pvä.
Karkki 18+5