Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulun seudun esikkoäidit helmikuussa 2010

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päästiin Oyssista kotiin elämää ihmettelemään. Oli sinäänsä tosi mukava sairaalajakso: kätilöt oli tosi hyvin tukena ja ammattitaitoisia ja saatiin olla perhehuoneessa. Pari ensimmäistä päivää olin kyllä vuoteen oma keisarinleikkauksen takia. Se tuntui melko pahalta kun ei voinut hoitaa lastaan :( Onneksi sentaan imetys käynnistyi heti tosi hyvin ja pystyin sentään ruokaa antamaan.

Tosiaan viikko sitten pe alkoi synnytys ja lähdettiin pe-la yönä OYSiin. Synnytys eteni todella hitaasti ja oli todella uuvuttava, kun niin monta päivää peräkkäin supisteli ja kovaa. Sain kyllä kaikki mahdolliset mömmöt ja hyvä niin. En usko että olisin jaksanut ilman, kun en olisi pystynyt nukkumaan yhtään tms.

Lopulta sunnuntaina kun en vaan ollut avautunut 5cm enempää päätettiin mennä leikkaussaliin, enkä siinä vaiheessa enä yhtään protestoinut. Tyttö saatin ulos 20:03. Itkin siinä ihan hervottomana kun oli vaan niin kaunis lapsi.

Tähän jatkuvaan väsymykseen menee kyllä aikaa tottua. Ihan tonttuzmbi olo. Pitäisi vielä odottaa pyykit koneesta ja sitten nukkumaan. Huomenna aletaan opetella kestovaipoilla :)

Että tämmöistä tänne :)

GribZ ja tyttö 5vrk.

Vierailija
82/124 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Gribzilässä on kaikki hyvin. :) Kyllä noin pitkän synnytyksen jälkeen on jo helpottunut, kun sektioon mennään. Mun mielestä se oma 6 tuntiakin oli ihan tarpeeksi. Muistahan levätä aina kun voit, se on tosi tärkeetä! Varsinkin kun on sektioitu. :) Nyt vauvakin vielä nukkuu paljon.

Tuttelit löysi uuden kodin. :)

Minä meen tänään kattelemaan matkarattaita, kun tuntuis olevan tarvetta. Katotaan löytyykö mistään kohtuuhinnalla sellasia joita haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä meillä oli eilen se 1-kk neuvola. Tyttö oli hienosti kasvanut, painoi 5kg tasan ja oli 56,8cm pitkä. Päänympärystä oli taas tullut sentti lisää. Olikohan se siis 39,5cm nyt.. Mitäs muuta.. Niin, meinasi neuvolatäti että meidän tytöllä kuulostaa koliikilta nuo meidän iltaitkut.. Nyt ollut tällä viikolla joka ilta monta tuntia pelkkää huutoa. Mutta käytiin eilen ostamassa koliikkikeinu ja se kantoliina ja itkuhälyttimet. Päivällä tyttö nukahti kantoliinaan, illalla mentiin mummolaan ja mummo kanteli tyttöä, kotona sitten isä ja äiti kanteli ja keinu keinutti niin saatiin ilta aika hyvin menemään, ei tainnut kummallakaan mennä hermot :) Ja uskokaa tai älkää, ekan kerran sain vähän enempi unta, tyttö nukahti yhdentoista ja kahdentoista välillä yöllä ja heräs ekan kerran puoli 4! Seuraavan kerran vasta kuudelta :) Ihanaa!!! Kyllä se tästä..

Gbritz: Onnea vauvan syntymän johdosta! Oli sulla kyllä hirmu pitkä urakka, vie oman aikansa palautua! Tiedän niin tuon väsymyksen!! Se on jotain ihan hirveetä kun tosiaan on ku zombie eikä silmät meinaa pysyä auki ei sitten millään.. Mutta nyt jo alkaa helpottamaan mulla ja tyttö on vasta kuukauden eli ei varmaan ihan hirveen kauan tartte kärvistellä. Koita tosiaan vaan nukkua päivälläkin.. Vaikka mulla ainakin oli alussa tosi vaikeaa nukkua päivällä, tein vaan hulluna kotitöitä ja kantelin vauvaa ja olin niin huolissaan joka asiasta :) Saako varmasti maitoa ja pissaako tarpeeksi ja ja ja :D Noo, sekin helpotti kun pari päivää meni ja näki että tyttö vaan yhä on tyytyväinen.

Marsupialia: Musta on hyvä, että me ollaan kaikki vahvoja naisia ja äitejä. Kun kaikilla on erilaisia mielipiteitä niin tulee monenlaisia näkökantojakin ja huomaa asioita joita itsellä ei välttämättä tulisi edes ajateltua. Niinkuin sen huudattamisen ja itkemisen kanssa niin nyt kun tuo tyttö on kauheen itkuinen iltaisin niin ei paljoa ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa itkeä ja yrittää kestää kuunnella. Se on kyllä hirmu rankkaa!!! Mutta ymmärrän mitä tarkoitit kun kirjoitit. Mustakin tuntuu välillä jälkeenpäin että tulikohan taas liian voimakkaasti sanottua omaa mielipidettä julki ja eihän kukaan vaan loukkaantunut. No, onneksi meidän porukka on niin ihana ja hyvä että meille kaikille löytyy oma tila ja mielipide eikä kukaan tykkää huonoa vaikka jokainen tekee omalla tyylillään :)

Mullakin muuten tuttelia purkki, siis pienelle tarkoitettua ja maaliskuussa siinäkin tais päiväys olla. Senkin saa joku, kun ainakin toistaiseksi maito riittänyt vaaville ja toivon että tilanne pysyykin niin. Ostettiin eilen uus rintapumppu kun edellinen veti viimeisiä. Nyt on tuplapumppausmahdollisuus niin säästyy aikaa siinäkin hommassa! Plus on paljon hiljaisempi niin voi vaikka telkkarii katella samalla.. Eli rahaa on tuhlattu taas urakalla :)

Niin muuten, neuvolassa katsoivat mun hemoglopiinin-oli 136!!!! Jee, ei tartte enää rautaa popsia! Toivon että nyt loppuis munki mahakivut ja toivottavasti vauvallakin helpottais.. No niin, nyt tuli stooria taas parin päivän eestä :) Hyvää viikonloppua!

Niin ja miitistä. Ens viikolla Marsupialian luona sopii hyvin. Mä en nyt muista äkkiseltään ens viikolle muuta ku keskiviikkona klo 13 on meno ja torstaina esikkoryhmä 13-15. Ja ristiäisiä olis pakko alkaa jo järjestään, sopia edes tila ja pappi ja aika :D Sitten voitas kyllä miettiä sitä syömistä ilman vauvoja... Isitkin sais laatuaikaa vauvojen kanssa ;) Ja me äidit kerrankin syödä rauhassa! Pistetään ainakin mietintään että josko löytys kannatusta..

Sognatore ja tyttö 4vk

Vierailija
84/124 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Sognatoren tyttönen saada meidän pojan kohta kiinni kasvussa! :) Pituudessa ainakin menee ohi. Meillähän oli 2kk mitat 56cm ja 5,6kg. Ihana, että oot saanu nukkua. Meillä on ollu niin tosi huonot unet tällä viikolla, ettei oo tosikaan! Eilen oli taas sisko täällä päivällä niin sain nukuttua pari tuntia. Viime yönä oli taas maha kipeä pojalla ja mies kävi puoli viiden aikaan olkkarissa pomppimassa jumppapallolla... poika oli sitten nukahtanut aika pian kuitenkin mutta koko loppuaamuyön se känisi ja inisi unissaan, mutta ei herännyt kuitenkaan. En tajua, mikä sille nyt noita mahavaivoja tekee!

Sampo on muuten nyt päättänyt nukkua niitä päiväunia sitten ihan urakalla, kun alkuun ei meinannut nukkua millään. Se vetelis illallakin sen kolme tuntia ja heräilis vasta 20-21 aikoihin. Yöunet on sitten vähän hakusessa. Sais nukahtaa noihin aikoihin ku nyt heräilee. Oon nyt sitten yrittänyt vähän muokata tuota sen rytmiä, katotaan onnistuuko. Vielä kun sais sen nukahtamaan omaan sänkyynsä illalla... Nyt se pitää tainnuttaa tissillä uneen tai vaihtoehtosesti hytkyttää. Semmonen se on tosin ollu alusta asti. Vielä kun jaksais nostaa sen yöllä takas omaan sänkyynsä tissiltä, nyt nukahdan ite aina ennen sitä. :D Ei se muuten haittaa siinä kainalossa, mutta oma asento on koko yön sitten vaan sama ja vähän huonokin.

Miitistä vielä sen verran, että anoppi tulee tiistaina, joten se päivä ei passaa. Muuten meillä ei kai oo menoa. Ikean reissua suunniteltiin vähän ens viikolle, mutta saa nähä toteutuuko.

Vierailija
85/124 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eri mielipiteet tuntuu olevan neuvolan tädeillä noista soseista. Ei se siis sanonut, että pitää alkaa jo syöttämään ja aiotaan kyllä mennä niin pitkälle maidolla kun vaan tyttö pärjää. Ajattelin sitten suosiolla alkaa antamaan kiinteitä, kun rupeaa neiti viihtymään tissillä koko ajan ja yöt menemään katkonaisiksi. Pientä havaintoa jo siihen suuntaan näyttää olevan.

Paljon onnea Gribzille! Tuskin tosiaan enää tuossa vaiheessa harmitti, että joutui sektioon.. :)

Ja muista tosiaan levähtää, ensin lepo ja sitten kotitöitä, jos jaksaa! :)

Sognatore, hienon kokoinen tyttö teillä! :) Tsemppiä nyt sitten, jos koliikkia on. Ja hyvä, jos jokin auttaa. Muista nukkua aina ku voit. Mitä minä tiedän, niin eikös sitä koliikissa itketäkin iltapäivät ja illat, kun moni koliikkivauva sitten nukkuu kuitenkin yöt. Tiedä sitten.. Yksi kaveri ylisti vyöhyketerapiaa.

Meillä tais olla ne alun itkut paljon sitä, kun ei älytty että toinen itkee väsymystään.

Marsupialia, jännä noita teidän mahavaivoja! Jos niitä ei kuitenkaan aina oo. Meillä auttaa edelleen iltakylvyt siihen, että öisin nukkuu paremmin, ja käydään siis useamman kerran viikossa kylpemässä.

Kahvi on meillä se joka pierettää ihan kamalasti!

Meillä oli kans jossain välissä tuota, että vauva alkoi alkuillasta nukkumaan, ja sitten yöunet venähti. Tosin ei se muualle nukahtanut kuin syliin, niin heräs kyllä kun alkoi jotakin tekemään.

Voihan sitä paljon tosiaan muokatakin, ja kyllä se rytmi jossain vaiheessa löytyykin. Rutiinit auttaa, ja meillähän on rytmi heti ihan sekaisin jos kyläillään ym.

Mullekin taitaa miittipäivä olla ihan sama, mutta pakko kyllä heti lähteä pitkälle lenkille hepan kanssa, kun ilmat lauhtuu! Alkaa ärsyttämään tää sisällä olo.

Pikkusella ei ota tuo silmien rähmiminen asettuakseen, eikä tipatkaan tuntuneet auttavan.

Pitäisi lähteä kirpparilla käymään vaateostoksilla, kun tuntuu että saa joka päivä laittaa pieneksi jääneitä vaatteita syrjään, eikä ihan muutamilla pärjää kun ruukaan pestä vauvan vaatteet erillään kun omat on aina ihan koirankarvoissa.

Tilasinkin toiselle netistä semmoisen furminaattorin, saa nähdä väheneekö meidän mökissä karvanmäärä, toivottavasti!

Josko ottais lunkisti, kun vauvakin nukkuu ja ukko on töissä 24/7 :)

Vierailija
86/124 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää niitä tiskejä miettikä mitä jäi miitiltä :) Meillä on tiskikone ja se pesi ne alta aikayksikön.. Ja siinä ei muutenkaan kauan mennyt niiden jälkien siivoamisessa. Oli niin mukavaa kun olitte täällä!!!! Vauvoja ja äitejä tupa täynnä, keskusteluja ja seuraa-erittäin mukavaa oli ja olette tervetulleita uudestaankin! :)

Joo, olihan tuo tyttö kasvanut kovasti. Kyllä sen silmilläkin on huomannut miten se kasvaa. Muka iso, vaikka silti niin pieni.. :) Noo, ainakin se saa ruokaa tarpeeksi, sehän se tärkeintä. Nyt voi taas hetken uskoa, että mun maito piisaa tuolle..

Vauva on nukkumassa, pitänee itsekin valua pikkuhiljaa sänkyyn niin ei iske hirvee väsy jos tämä yö ei olekaan yhtä hyvä kuin viime yö.

Aa, Verkku: Mikä on furminaattori? Nimittäin meilläkin paha paha karvaongelma!!! Niitä on joka paikka täynnä, ihan sama vaikka joka päivä imuroi..

Sognatore ja tyttö 4vk

Vierailija
87/124 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin mummulassa saunomassa, vauva nukkuu ja mies painui takas töihin, jee jee.

Sognatore, se on joku nykyaikainen paljon kehuttu harja. Pakko kokeilla jotain! Voin antaa sitten lainaan jos se toimii tolle meidän muriaanille. Samalla voi hoidella kissat ja hevoset :)

Vierailija
88/124 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se miittipäivä? Anoppi ei tuukaan tiistaina vaan torstaina. Tiistai tais vaan yleisesti olla vähän huono päivä? Mulle siis passaa tiistai, keskiviikko ja perjantai. Seuraavalle viikolle ei oo vielä löytyny ohjelmaa. :D

Sampo meni (ehkä) nukkumaan niin on taas hetki aikaa. Me sovittiin sen kans, että kasilta nukkumaan ja kolmella heräämisellä yö. Aamukasilta saa sitten harkita jo ylösnousua. Katotaan pitääkö se lupauksensa. :D

Vierailija
89/124 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti konkoili aamusella jo kuudelta ylös kun ei jostain syystä väsyttänyt yhtään!

Onpa hirveä keli. Hevosen liikuttamassa kävin ja kyllä jäätyi aika tehokkaasti :)

Kylmä keli näyttää jatkuvan ensi viikonkin, joten miittipäivälle taitaa olla ihan sama.

Tosin ke, to ja pe oon aamupäivän kiinni mutta aina sen jälkeen passaapi.

Voi että, meillä on edelleen isyys tunnustamatta. Oli jo kerran aika varattuna, mutta kun sinne ei sitten päästykkään niin se on vaan jäänyt. Tyttöhän sitten kulkee mun nimellä ainakin jonkin aikaa.

Uusi vauvakuume on aika kamala, mutta ei vielä. Se synnytys vaan hirvittää vaikka tuon tytön synnytyksen vois ottaa uusiks koska vaan. Oliko se jossain hesarissa juttua kun oli pakolla pitänyt synnyttää viisikiloinen vauva ja joku lantiossa oli revennyt. Hui ja hyi.

Ootteko muuten miettineet ehkäisyä? Antoivat mulle sen minipillerireseptin, mutta jotenkin ne ei nappaa. Vissiin lisäävät iho-oireita kun muutenkin on sen kans ongelmia. Oon jo valmiiks ihan hormonihirviö :)

Kierukka mulla oli muutamia kuukausia, otettiin pois noin puol vuotta ennen ku tulin raskaaksi, ja sitä en toista kertaa tahdo. Kivut oli kamalat ja se laittaminen ja poisotto oli aivan kauheaa :P

Oon vissiin valitustuulella, kestäkää! :)

Juu, jos söisi ja painuisi tytön perästä nukkumaan.

Vierailija
90/124 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Gribz on päässyt vauvan kanssa kotiin. Ja varmasti ollu sektio vaan helpotus noin pitkän kärvistelyn jälkeen. Toivottavasti paranet siitä hyvin!

Sognatoren tyty on kyllä hyvin kasvanut :D Se on tosi ihana asia, että vauva kasvaa noin hyvin rintamaidolla. Itse aion kyllä mennä maitolinjalla sinne puoleen vuoteen. Tuntuu niin paljon helpommalta, mitä kiinteiden miettiminen...

Huh, meinaa jotenkin väsyttää. Musta tuntuu, että taas on viime yönä sata kertaa herätty. Vauva ähisee ja herään sitten siihen, vaikka poika itse ei herää. Sitten puoliunissaan siirtelen sitä pinnasängystä mun viereen ja koitan imettää ja välillä antaa tuttia. Ja nykyään vauva haluaa herätä klo 7 aamulla! Mamma on siinä ihmeissään, kun itellä ei pysy silmät auki ja toinen niin iloisesti killistelee ja naureskelee. Pitäiski tästä mennä nukkumaan, että sais mahd. paljon unta noiden heräilyjen välissä.

Olisko keskiviikko hyvä miittipäiväksi?

Vierailija
91/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille passais keskiviikko mainiosti tai sitten se perjantai. Joskus puolenpäivän jälkeen varmaan olis hyvä aika?

Ei se Sampo nukkunut sopimuksen mukaan, vaan heräili monta kertaa. En oikeen aina tiiä että nukkuuko se vai onko hereillä kun se imeskelee tissiä unissaankin. Sitten se herää ku ottaa tissin pois suusta... Pitäis ehkä ryhdistäytyä ja opettaa se nukahtamaan ilman tissiäkin. Se on vaan niin kovin vaivalloista... Laiska äiti. Tänään meilläkin herättiin jo puoli 7, kiva kiva... En kyllä suostunut nousemaan ennen seittemää sängystä, onneks Sampo killotteli hyväntuulisena.

Verkku, minä en aio mitään hormoniehkäsyä enää käyttää. Ennen ku Sampoa tehtiin, käytettiin kortsua ja niin käytetään nytkin niin kauan että vesirokkorokotteen varoaika on ohi. Sitte ei tarvi käyttää mitään.

Ihana tuo Suomi-Ruåtsi jääkiekko, sen tiesi etukäteen ettei siinä hyvin käy! En viittis ees kuunnella telkkaria, mutta ku mies tekee tänään kotona töitä niin sillä on tuo telkku auki. Hyihyi.

Vierailija
92/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna on tiedossa ristiäiset ja sinne kaikenmoista ois vielä miettimättä ja tekemättäkin. Perjantaina 2kk:n neuvolakin vielä, joten ei taida mahollista revetä mulla miittiin (taaskaan*huoh*)tälle viikkoa.

Meillä on sitten sellanen sylivauva, että oksat pois. Ei viihdy yksin tosiaan juuri lainkaan, esim sitterissä tai makuullaan meidän vieressä vaikkapa sohvalla. Joten meillä kitistään ja paljon sinä aikana kun ollaan hereillä. On mietitty että kaikki kitinän syyt ois tosiaan poissuljettu eli on kuiva vaippa, ei ole nälkä ja mahavaivoihinkaan en oikein usko. Eli nyt ois tilauksessa sellainen tyytyväinen vauva muulloinkin kuin nukkuessa. Positiivista on meillä tuo rytmi, kun nukkumaan noin 22 ja heräys n klo 3 ja jälleen sitten noin 7:ltä aamulla, mutta se selittynee tuolla pulloruokinnalla sitten kaiketi.

Ehkäisy asioita olen itsekkin miettinyt, jälkitarkastukseen ois se 2 viikkoa vielä ja en halua enää pillereitä käyttää kyllä. Pitäis aina niin tarkasti nappasta ne, että ei taida nykysellään onnistua. Kaverilla on laastari ja se on kuulemma ihan kätevä. Itse ajattelin kierukkaa, mutta vain hormooniversiona. Kuparinen lisää vuodon määrää yleensä ja hormiiniversiolla kuukautiset jopa lakkaa kokonaan. Hormooniehkäisyä vastaan mulla ei ole mitään, koska ei sivuoireita ole koskaan ollut. Kondomi taas ei nappaa, sen kanssa se on sellasta saikkaamista ;)

t.Katjuska.

Vierailija
93/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Eilen meijän poika sai siis viimein nimen :) Ristiäiset meni hyvin ja saan nyt huokaista. Tuli nimittäin ihan kiitettävästi stressattua nuista ristiäisistä!

Meillekin sopis tuo keskiviikko ainakin näillä näkymin hyvin! Joko löydään se päivä lukkoon? Oliko tarkoitus olla Marsupialian luona? Pitäskö taas jokaisen tuoda jotakin evästystä??

Verkku kyseli ehkäsyasioista. Me päätettiin olla käyttämättä mitään ehkäsyä. Tuonkin pojan saaminen oli niin kovan työn takana että en usko että tulevaisuudessakaan lapsia saadaan ilman hormonihoitoja. Mutta jos semmonen ihme sattus käymään nyt heti, niin se on sitten tervetullut. Tosin luotan kyllä aika paljolti että tää täysimetys on itessään jo aika tehokas ehkäsy. Mutta tulevaisuudessa jokatapauksessa haaveena on lisää lapsia joten ne saapi sitte tulla kun on tullakseen.

- Riia + poika huomenna jo 2kk!!

Vierailija
94/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me lyödä se keskiviikko lukkoon. Jos hellunen, Verkku ja Riia pääsee ainakin niin eikös siinä oo jo suurin osa? :) Toivottavasti Zahrina ja Sognatorekin pääsee. Jos olis sama nyyttärisysteemi ku viimeksi. Minä voin tarjota teet ja kahvit yms ja jotain pientä naposteltavaa.

Joo meilläkään ei ehkäsyä käytettäis ollenkaan, mutta ku on pakko sen hitsin vesirokkorokotteen takia. En uskalla nyt olla sitä ottamatta ku Sampoaki oottaessa törmäsin monta kertaa vesirokkosiin lapsiin vaikka mulla ei ennestään oo ollu ollenkaan lapsituttavia! Nyt vois olla vielä suurempi riski sairastua. Ärsyttää kyllä, kun en usko että mullakaan menkat alkaa imettäessä ku mun hormonitoiminta on muutenki niin herkkä kaikelle pienellekään erikoiselle. Ja ku Sampoaki tehtiin se kaks vuotta kuitenki. Onnistu kuitenki ihan luomuna, vaikka toivo jo menikin ja aika lapsettomuustutkimuksiin saatu. :) Koiraki otettiin, kun ei kerran lasta saada ja vauva sai alkunsa muutama päivä koiran tulon jälkeen... :D

Vierailija
95/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiviikko passaa meille kans ja sillee samallailla lounaan jälkeen eli n. klo 13 aikaan riippuu vähän...

sun täytyy Marsupialia antaa sun osote jotenki.

Facebookkiin viestiä tai onko sulla mun numero?

Vierailija
96/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenkohan jo onnitellut, mukavaa että olet päässyt kotiin:D Meinaa olla vähän hajamielinen.

Meillä sama homma kuin Katjuskalla, viikonloppuna ristiäiset ja torstaine 2kk neuvola, sekä perjantaina jälkitarkastus. Hommaa on niin paljon että ei ole toivoakaan ehitä tulemaan miittiin.

Muutenkin kuulostaa aika tutulta, meillä tyttö myös kova kitisemään ja tuntuu että ei se ole hereillä ollenkaan tyytyväinen, vaikka on syötetty ja vaihdettu kuiviin, tietty meillä on noita ilmavaivoja edelleen, että osasyy on siinä.

Tyttö alkoi viikko sitten jokeltelemaan tai ainakin harjoittelemaan:D Hauskan näköistä kun tuumailee ja ilmeilee pitkän aikaa ennen kuin saa jotain sanottua:)

Sen voin omalta kohdalta tuosta ehkäisystä sanoa, että meillä mennään ainakin kumilla nyt, pitää katsoa muuttuuko mieli sitten jälkitarkastuksessa. Minulla tuli ensimmäiset menkat jo 6 viikkoa synnytyksestä, että ei se täysimetys niitä varmuudella poissa pidä:)

Sognatoren tyttö on kyllä iso, meillä neiti painoi kuukauden ikäisenä kilon vähemmän, varmaan nyt vasta ollaan siellä 5 kilossa:D lasketutajathan meillä taisi olla aika lähekkäin, toinen vain syntyi kaks ja puol viikkoa etuajassa ja toinen meni sitten yliajalle:)

Tyttö rupesi nukkumaan jotenn pitäisikö itse vetäytyä sohvalle rentoutumaan:D

Jade+ tyty kohta 2kk

Vierailija
97/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore ei valitettavasti taida päästä keskiviikkona, mutta onneks me on nyt näin tiheään miitattu niin ei tuu pitkää väliä kuitenkaan. :) Laitan sulle Poks vaikka tuolla feissarissa osotteen ja Riialle kans.

Sitä mun piti vielä kommentoida, että meilläkin on sylivauva. Muualla pitää koko ajan kitistä. No nyt on ihan viime viikkoina vähän alkanut viihtyä lattialla itsekseen, mutta ei kauaa jaksa olla jos joku ei viihdytä. Ymmärtäähän tuon, kun ei vielä lelujen päälle mitään tajua, niin ainoa viihdyke on toiset ihmiset (=äiti ja tissit). Seuraahan nämä pienetkin jo kaipaa. Sitä siis omalleni annan. :)

Kohta täytyy nukkumaan ku Sampoki meni. Jos sais nukkua vaikka kolmekin tuntia putkeen...

Vierailija
98/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syli on paras paikka, mutta mitä enemmän tulee ikää, sitä paremmin viihtyy muuallakin.

Tänään sai illasta jonku ihme kohtauksen, itki vaikka kuinka kauan eikä rauhottunu ei millään.

Kiikkutuoli on ollu muuten meidän itkujen ja äidin selän pelastus :)

Keskiviikko passaa, mutta minä tulisin mieluiten sillon heti puolenpäivän aikaan. Käyn hevosille nakkaamassa heinät 11 aikaan, niin ei tarttis montaa kertaa laitella tyttöä autoon ja takas :)

Mie voin tuoda pullia jos saan huomenna aikaiseksi leivottua:)

Nyt teekuppi käteen ja täydelliset naiset.

Hyviä öitä mammat!

Vierailija
99/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voisin tuua sitte pikkuleipiä sinne, ristiäisistä jäi ihan kivasti niitä yli. Meille passaa parhaiten iltapäivästä. Puolen päivän aikaan ei välttämättä ihan vielä keretä, mutta joskus sen jälkeen.

Öitä!

Vierailija
100/124 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehtii vähän kirjoittaakin kun vauva isin sylissä..

Miitti keskiviikkona ei tosiaan oikein passaa mulle, kun klo 13 meno kaupungissa.. Ja silloin klo 17 meillä oli se lastenteatteriin meno. Mutta jospa sitten seuraavalla viikolla mekin taas päästäs..

Meilläkin on sylivauva. Tuommoinen koliikkikeinu ostettiin ja siinä se viihtyy vähän aikaa itsekseen, vähän riippuen masukivuista ajan pituus.. Kantoliinassa kanssa viihtyy vaihtelevasti, välillä ei asetu ja toisinaan taas nukkuu sikeästi. Kärrykävelyt ovat yhä ainoa takuuvarma keino saada rauhoittumaan/nukkumaan. Saa nähdä pysyykö asia niin..

No niin, nyt näyttää että miehellä alkaa jo mennä hermo huutamiseen joten mamma lähtee apuun..

Sognatore ja tyttö 1kk