Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulun seudun esikkoäidit helmikuussa 2010

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mentykään ohi mitoissa hellusen pojasta! 2 kk mitat on siis 56 cm ja 5600 g. Jotenkin tuo vaan tuntuu niin kovin paljo painavammalta! Kovasti sai poika kehuja taas, tietenki. Mitäs ne neuvolantätit muutakaan. :D Neuvolakorttiin tuli seuraavanlainen kirjotus: "Hienosti kasvaa äidinmaidolla. Naureskelee ja ääntelee jo kovasti. Hyvä katsekontakti. Kääntyminen tulossa. Päänkannatus ok." Poitsu meni ja käänty mahalleen ihan vähän avustettuna siinä kun neuvolantäti sitä tutki. Outoa. Missä vaiheessa se sitä on ehtiny opetella, kun se on aina sylissä?

Kiva kuulla Zahrinan ja pojan kuulumisia. :) Tuu vaan miittiin, autollahan pääsee Stokkan parkkihalliin, josta taas suoraan hissillä ylös kahvilaan. Ei tartte raahata kaukaloa! :)

Vierailija
22/124 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla Zahrinalta kuulumisia!

Teillähän on mahtavat yöt, mukavaa, että saa äippäkin nukkua :)

Meneekö teillä ihan tissimaidolla pieni mies?

Juu, hevosteltu on kun tamma nyt muutti tuohon melkein naapuriin niin se nyt pitää pääasiassa itse liikuttaa. Ei jouda laiskotteleen :)

Ratsastanut oon muutaman kerran aika ison jännityksen kera, mutta hyvin on mennyt eikä paikat ookaan niin huonossa kunnossa, kun luulin. Kipeäksikään ei ole lihakset tulleet, tosin vatsalihakset tuntuu aina lenkin jälkeen vähän oudolta :) Tsemppiä sulle ratsastukseen! Hyvin se menee, taitaa olla niinku pyörällä ajo ettei sitä unohda :)

Marsupialian pojallahan on kasvupomput vähän hidastuneet :)

Minä jännityksellä odotan 3kk mittoja, tuo tuntuu kasvavan niin kauheeta vauhtia.

Käytiin eilen kattomassa sukulaisten 3vk poikaa, ja voi että se oli pieni ja niin kevyt, tyttö tuntu sitten oikein tonnikeijulta omassa sylissä!

Tirriäinen nukkuu päiväunia ulkona ja nyt rupesi taas pukkaamaan lunta. Taidanpa hakea sisälle jatkaan unia niin voi itsekin ottaa pikku torkut.

Eilinen ilta meni vähän hulluksi kun kylästä tultiin vasta ysin jälkeen niin neiti höpöttikin sitten klo1 asti.

Onko muilla näitä mahtavia hormonimyrskyjä? Minä kun luulin, että ne helpottaa synnytykseen mutta pahenee vaan! :) Oon välillä miehelle niin kamala, että on sillä kestämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitti maanantaina klo 14 sopii hyvin mullekin. Nähdäänpä silloin, ja rohkeasti vaan vauvojen kanssa kaupunkiin :) Kun ekan kerran saa käytyä, niin siitä se helpottaa. Meidän poika oli 2,5vko ikäinen ekalla kerralla kun mentiin ja olihan se yhtä paniikkia koko reissun ajan mulla, mutta hyvin meni! Ja kivempi kuitenkin porukalla lähteä panikoimaan, kuin yksin. :)

Sampolla mahtavat mitat! :) Ilmoittelehan Zahrina teidän pojan mittoja, kunhan käytte neuvolassa. Vaikkei tässä mikään kasvukilpailu olekaan, niin kiva "vertailla" vauvoja.

Gribzillä alkaa olla jännityksen hetket käsillä. Täällä onkin vauvoja syntyny tasasesti ennen ja jälkeen lasketun ajan ja Verkun vauva ihan laskettuna päivänä! Tsemppiä sulle vaan viimeisiin hetkiin!! Onko sulla millanen vointi?

Kyllä täälläkin tulee raivottua miehelle, kai ne hormoonit vieläki on aika voimakkaat. Mutta ei kyllä niin herkällä mielellä ole enää, kuin just ennen synnytystä ja heti sen jälkeen. Huh, varsinkin ne sairaalapäivät oli aika hulluja! Siellä tuli itkettyä hoitajille ja raivottua miehelle puhelimessa yms. Vauva-lehdessä näkyy olevan juttu imetyksen vaikutuksesta äidin tunteisiin, pitääpä lukea.

Vierailija
24/124 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä hengissä, tyttö vaan vie kaiken ajan ja voimat :) Eli väsynyt mamma!

Meilläkin kyllä vois tietenkin miitin järjestää niin tulis samalla kertaa hoidettua kaikki kyläilyt taikka sitten mekin voitais jo pian miettiä lähtöä kaupungille. Jos ei vielä ens maanantaina niin sitä seuraavana jo hyvinkin..

Kitinää on täällä kovasti, massuun tuntuu sattuvan.. ja äitillä sattuu kun tytöllä sattuu :( Kyllä sitä omalle pienelleen ei mitään pahaa eikä yhtään kyyneötä halua. Ja tuskastuttaa kun ei oikein mitenkään voi auttaa.. tai siis vaikka mitä yrittää niin toisella vaan sattuu..

Mies sai just vaavin nukkumaan, pitänee itsekin mennä kun tunnin parin päästä pitää jo ekan kerran nousta syöttämään.. Tahtoo aina jo valmiiksi ahdistaa nuo yöt. Zahrinan kertoma kuulosti tutulta. Mäkään en oikein päivällä malta kauheena nukkua.. niin ja tietty tyttökin valvoo jo aika paljon päivällä..

Koitanpa nyt kirjoitella vähän useammin ja sitä synnytyskertomustakin hahmotella :D

Sognatore ja typsy 2 vk

Vierailija
25/124 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy miitti Sognatoren/jonkun muun kotona.

Tokihan Sognatoren ei tarvitse väsyksissä ruveta kokkailemaan ja kestitsemään, vaan tuotas tarpeet tullessa :)

Vierailija
26/124 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiii!

Onko meillä siis huomenna miitti stokkan yläkerrassa??

Vierailija
27/124 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oon menossa Stokkalle klo 14! Nähdään siellä ylhäällä. :)

Vierailija
28/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin tullaan miittiin tänään! :) Nähdään!

Vierailija
29/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Taidan minäkin missata nyt tämän miitin. Meillä on niin hyvin nyt päikkärit nukuttu just noihin aikoihin niin en kehtaa riskeerata että menee rytmit sekaisin. Pitää seuraavaan sitten koettaa tulla.

3kk neuvola meni hyvin. Pieni ja sirpakkahan tuo meidän poika on, mutta hyvin kasvaa. Painoa oli 5480g ja pituutta 58cm. Muuten kaikki ok. Rokotuskin saatiin ja itkuthan siinä piti pojalla parkasta:) Suunkautta annettu rokotus aiheutti taas kovia mahakipuja illaksi, mutta muuten ei onneksi kuume noussu tms.

Niinhän se on että ei nuita harrastuksia unohda: Ratsastus meni loistavasti (siihen verrattuna mitä odotin) Paikat oli kyllä jumissa seuraavana päivänä mutta siitä se lähtee. Oli mukava käydä vähän tuulettumassa ja hevostelemassa:)

Meillä mennään täysin äidinmaidonkorvikkeella. 1 kk jälkeen lopetin imettämisen kokonaan. Maitoa tuli niin vähän ja poika oli koko ajan nälissään. Ei varmaan koskaan lähtenytkään kunnolla tulemaan, kun jo laitoksella syötiin pullosta joten se imettämishomma ei poikaa miellyttänyt ollenkaan... No kyllä se kasvaa näinkin:)

Joku taisi teistä käyttää noita kestovaippoja? Mulla ois ylimääräsinä nuo äitiyspakkauksesta tulleet jos jollekkin kelpaa. Me kun käytetään kertiksia ja ei olla saatu aikaseksi lähtä niitä käyttämään niin lahjotetaan hyvään kotiin:) Voisin vaikka seuraavaan miittiin tuoda (jos se järjestetään ajallisesti hiukan myöhemmin)

Semmosia tälläkertaa

Z ja poitsu 3kk

Vierailija
30/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan siis tulossa miittiin tänään. Jännittää kovasti, sekä teidän tapaaminen että tuleva bussimatka!

Vierailija
31/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kiinnostais tulla, mutta en ole vielä ihan varma tullaanko kuitenkaan. Pitänee miehenkin mielipide kysäistä kun tuo vaavi on vielä niin pieni..

Pöpöt pelottaa, ei niinkään mikään muu..

Vierailija
32/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koitetaan bussiin ehtiä.. :)

Vierailija
33/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti oli kiva miitti :)

Täällä meni siihen aikaan aika koisaillessa: kissa päätti valvottaa koko yön. Sillä on kiimaa ja huutaa ihan syötävästi. Tai sitten se vaan arveli että parempi mun totttua tälläiseen ;)

Muuten täällä ollaan tosi terveinä yms. odottavan aika vaan tahtoo käydä pitkäksi. Välillä tulee napakoitakin supistuksia ja polttelee, mutta se menee aina ohi.(juuri kun sitä toiveikkaana alkoi miettiä että nytkö se lähtö tuli)

Miten vähäliikkeisiä oli teidän jo synnyttäneiden vauvat loppupuolella? Tämä tyttö on melko paljon hidastanut tahtia ja välillä saa olla huolissaankin...mutta onneksi sitten taas ilmoitetaan että ollaan elossa.

Onko kokemuksia noista Muumi-kestovaipoista ja niistä uusista bio-hajoavista? kokemuksia kaipaillaan.

Hyvää alkanutta vkoa kaikille. Tällä viikolla pääse jo laskiaispullan kimppuun!

39+5

Vierailija
34/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään mahdollisuutta tulla miittiin. Tytölle on tullut hirveät vatsavaivat, kun on hereillä niin itkee kokoajan, ainoa mikä rauhoittaa niin on tutti:( Tänäänkin on ollut kymmenestä asti oikeastaan kokoajan hereillä, mitä nyt sylissä jotain 10 minuutin torkkuja saanut otettua, nyt lopulta on niin väsynyt että nukahti.

En tiedä että olenko itse jotain sitten syönyt tai juonut mikä aiheuttaa väänteet.. Limpparia oon juonut aika paljon, saattaa johtua hiilihapoista, ainakin jostain luin että saattaa aiheuttaa vatsanpuruja. Noh olen lohduttautunut sillä että ei nämä ikuisesti kestä. Raskasta katsella kun toinen kärsii ja itse ei voi muuta kuin yrittää lohduttaa. Onneksi sentään yöllä tyttö nukkuu, mutta vain vieressä, jos omaan sänkyyn laittaa niin alkaa ähinä ja lopulta itku.

Mutta jospa tuota yrittäisi jotain kotihommia tehdä kun nyt tyttö on unessa, koko päivä mennyt ressukkaa rauhoitellessa.

Jade+ tyttö 6vk

Vierailija
35/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva nähdä! Oltiin Sampon kans kotona vasta puoli seitsemän aikaan, kun jäätiin Sognatoren kans höpöttelemään ja käytiin vielä parissa kaupassa. Täytyy ottaa pian uusiksi, vois sen nurkan sieltä tosiaan varata meidän käyttöön, niin ei kukaan tuu ajamaan pois. :D

Jade, kannattaa tosiaan jättää ne kuplajuomat pois. Limsat ja kuplavedet aiheuttaa tosi monille vauvoille mahanväänteitä. Samoin ruisleipä, sipuli, suklaa, kahvi ja monet mausteet ainakin. Kyllä se siitä helpottaa kun vauva kasvaa. Meilläkin oli väliin kaikki hereilläoloaika pelkkää huutoa, mutta nykyään tuo lapsi on jo välillä ihan tyytyväinenkin. :)

Gribz, mulle sanoi neuvolatäti loppuraskaudessa, että liikkeet ei periaatteessa kovin sais vähentyä, ne vaan muuttuu vähemmän koviksi. Sanoin nimittäin, että en huomaa niin paljon liikkeitä, niin se käski vaan tarkemmin seurata, ja kyllä se sitten liikkuikin, mutta ne liikkeet oli vähemmän tuntuvia, kun ei saanut niihin voimaa niin paljon kun tila loppui. Hyvä, että sulla vähän supistelee, se voi olla että siellä paikat vähitellen kypsyy niin on vähemmän sitten kärvisteltävää itse synnytyksessä. :) Mullahan ekat kipeät supistukset tuli vasta synnytyksessä, mutta silti oli ennen käynnistystä kahelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä enää sentti-puoltoista. :)

Sain Sampon jo ehkä yöunille! Yleensä menee siis ainakin kymmeneen, mutta nyt vaikutti siltä, että se nukahti ihan oikeasti. Ihanaa, kun ei tarvi koko iltaa toimia tuttina...

-marsupialia ja Sampo huomenna jo 2kk!

Vierailija
36/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava käydä kahvilla ja nähdä vanhoja tuttuja ja uusia kasvoja! Harmitti lähteä vaan kesken kaiken pois, mutta ens kerralla sitten ollaan pidempään. Otetaanhan pian uusiksi. Mulla ainakaan ei tahdo kotona kulua aika ja liikun mielellään kaupungilla. Mummolassa oli kyllä niin hyvää pitsaa, että kannatti sielläkin käydä :P

Riia, niitä vaippoja voi lainata os. vaippalainaamo-oulu@kestovaippayhdistys.fi. Kestovaippayhdistyksellä on myös kotisivut, googlettamalla löytyy ja siellä on paljon kestoilutietoa.

Sognatore, käytätkö kertiksiä? Mä sain vähän aikaa sitten Liberon vaippapaketin 3-6kg ja ne on meidän tiiliskivelle liian pieniä ja muutenkaan ei tuu kertiksiä käytettyä. Jos saadaan teille järkättyä miitti, niin voisin tuoda ne jos huolit?

Gribzille tsemppiä loppukoetukseen! Selviä synnytyksenenteilymerkkejä nuo supistukset, ei varmaan ole kuin päivistä kysymys, että vauva syntyy! Huh, on se vaan jännää odotella ne viimeiset hetket!

Jadelle voimia mahanpurujen kanssa. Toivottavasti pian helpottaa. Mikään ei raasta äidin sydäntä niin kuin oman pienokaisen hädän katseleminen.

Poju meni jo nukkumaan, ja mammakin on niin väsynyt, että taidanpa lähteä tästä itsekin pötköttelemään. Tahtonut viime aikoina olla yöt vähän levottomia, ähinää ja puhinaa ja tissittelyä. Jospa ens yö olis vähän rauhallisempi.

Ei muuta, kuin ensi kertaan! :)

Vierailija
37/124 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos myöskin mun puolesta mukavasta miitistä! Kannatti uskaltautua mukaan. Hirmu ihanasti otitte porukkaan mukaan! Itellä vaan meni osa jutuista hieman ohi kun tuntuu että sillon ku poika alkaa itkeskellä niin en osaa keskittyä mihinkään muuhun. Nyt tuntuukin että on ihan kaikkensa antanut kun päivässä on ollu niin paljon jännitystä!

Eikä mun päivän jännitykset tosiaan loppunu siihen miittiin. Kotiin päästyäni tuli n.tunti siitä puhelinsoitto siskon mieheltä joka pyysi että samantien tulen hakemaan niitten lapsen hoitoon koska sisko kuulemma synnyttää ihan just olohuoneeseen :D Pari tuntia siitä sisko saikin potran pojan! Ihanaa!!

Vierailija
38/124 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivasta miitistä! Oon tyytyväinen että lähdin mukaan tai siis uskaltauduin paremminkin :D Muutenhan mä ahkerasti oonki ollu miiteissä.. Tyttö oli kiltisti niin bussimatkat kuin stokkalla kuin kaupoissakin, nukkui vaan-on muuten vieraskorea kun illalla kotona sitten itkettiin senkin edestä :)

Riia: Onnittelut siskon pojasta!! :) Ja oli kiva tutustua suhun, mukaan vaan seuraaviinkin miitteihin niin oon ihan varma ettei kauaa mene kun oot hyvinkin kärryillä kaikista jutuista. Ja ymmärrän täysin tuon ettei oikein voi keskittyä jos vauva itkee, en mäkään silloin oikein pysty muuhun keskittymään. Kai me tosiaan ollaan niitä, mites sä nyt sanoitkaan, oliko se jotain ylihuolehtivaisia äitejä vai :D Noo, ei kait siinäkään mitään pahaa ole, jokainen tyylillään..

Hellunen: Voi kiitos, käytän kertiksiä ja mielelläni otan vastaan ja testaan myös Liberoa. Meillä onkin tähän mennessä ollut vain noita Pamperseja. Ja vaippoja menee tuon kakkakoneen kanssa PALJON! :)

Marsupialia: Löysin niitä imetysrintsikoita. Ostin summamutikassa kahdet kun ei tosiaan maksanut kun sen kympin kipale. Toiset on paremman kokoiset, toiset liian pienet. Mutta onpa nyt edes jotain päälle sillä välin kun pesee noita yhtiä :D Oli ihanaa sun kanssa taas hengailla! Pian uusiksi ja koirienkin kanssa sinne puistoon! Nero on tänään ollut taas tosi levoton, huoh..

Miitistä: Voidaan sopia seuraava miitti meille vaikka nyt heti. Haluatteko jo tälle viikonlopulle vai ens viikolle? Niin mä voin kysellä mieheltä mitkä päivät ja kellonajat sillä olis sopivasti menoa.. Niin Verkkukin tulee sitten mukaan :) Ja tiedä vaikka ajankohta sopisi Zahrinallekin, tervetuloa muuten takas mukaan :) Vauvan kanssa aika kyllä menee ja itsekin pääsen kirjoittamaan vaan jos mies katsoo vauvaa. Nukkuu niin vähän ja hereillä ollessa pitää saada olla sylissä muuten kätinää ja itkua (jota mä en kestä kuunnella eli pakko ottaa syliin)

Nyt muihin hommiin..

Sognatore ja typy 2,5vk+ :D

Vierailija
39/124 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tuo sama, jos vauva itkee, en pysty keskittymään mihinkään muuhun ja sitä itkua ei vaan pysty vierestä kuuntelemaan, pakko tehdä asialle aina jotain. Eiköhän se vaan kuulu asiaan, oman vauvan itkun on tarkoituskin saada äiti reagoimaan ja keskittymään vauvan hoitamiseen. Eihän ne pienet muuten selviä, on ne niin avuttomia! Ja meni mullakin miitissä juttuja ohi, kun piti keskittyä vauvaan, mutta sellasta se elämä nykyään on :)

Riia, tosi kiva varmasti saada pojalle serkku näin pienellä ikäerolla! Onnea vaan tädille ja serkkupojalle :)

Miitti Sognatoren luo sopii mulle pikaisellakin aikataululla, esim. viikonloppuna. Huomenna on menoa ja ensi viikon tiistaina on neuvola, joten sillon ei mielellään. Muuten ei ole suunnitelmia.

Mekin löydettiin tämän alueen esikkoryhmä, tänään mennään käymään. Vähän jänskättää, kun uusi paikka ja uusia ihmisitä. Illalla haluaisin vähän omaa aikaa, mennä jumppaan tai hiihtämään. Toivottavasti onnistuis... Ja perjantaina onkin jännittävä ilta, lähden nimittäin vähän bilettämään ja poika jää ekaa kertaa iskän kans koko illaksi, saavat mennä nukkumaankin ilman äitiä (=lue tissiä)!

Ensi kertaan!

Vierailija
40/124 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kipuisena kirjoitellaan..

Su-yönä alkoi kovat mahakivut, jotka ei ottanut asettuakseen. Olivat siis ihan järkyttäviä.

Aamusta menin sitten t:hon, ja verikokeiden kautta läkärille ja siitä sitten taksilla Oysiin.

Siellä odottelin muutaman tunnin ja ottivat osastolle sisään, myöhään illasta leikkasivat umpilisäkkeen.

Pääsin kotiin tänään aamupäivästä.

Iskä oli tytyn kans kotona, kävivät maanantaina ennen leikkausta ja tiistaina iltapäivästä mua kattomassa.

Täytyy sanoa, että enpä tiedä kamalampaa kuin omasta lapsesta erossa olemisen! Itku tuli kun sanoivat että joudun osastolle ja sata kertaa senkin jälkeen.

Iskän kanssa pärjäsivät hyvin kyllä ja onneksi syö pullosta, mutta nyt näyttikin siltä sitten että imetyksen kanssa tuli ongelmia. Raivostu heti kun ei alkanut herumaan. Että saapa nähdä..

Nyt nukkuu päikkäreitä ulkona, tosin pullollisen jälkeen.

Vaikeaa on kun ei itse pysty kunnolla liikkumaan ja maha on tosi kipeä, eikä kyljellään pysty olemaan. Imetys on siis vaikeaa, toivon todella ettei se loppuisi tähän.

Verkku ja typy 3kk