Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkä noi elatusmaksut?

Vierailija
01.02.2010 |

Eli exä maksaa (tai siis kela) kolmesta lapsesta tällä hetkellä elareita. En oo neljännestä hennonut hakea, mutta nyt on taas sössinyt meidän suhteen, ja tiedän että jatkossa ei tule harrastuksiin sun muihin juttuihin maksamaan mitään ekstraa. Joten onko se ahnetta ja väärin, jos haen siitä neljännestäkin ne elarit? Mies on siis työtön ja mitä opiskelija, eli mies joka tapauksessa hakee aina sitä elatuskyvyttömyys hommaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ennen vauvaakaan asunut yhdessä?

Vierailija
2/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti mut neljännen raskausaikana toisen naisen takia. Tuo toinen nainen ei kestänyt kauaa, mutta raskausaikana kiinnosti silti toiset toiset naiset enemmän kuin perheen luo palaaminen. Sitten vauvan syntymän jälkeen yritettiin hetki uudelleen, siten että mies kuitenkin asui omassa asunnossaan. Mutta huomasi tuossa uudenvuoden aikoihin, että onkin ihastunut työkaveriinsa ja nyt viettää aikansa hänen kanssaan.

Oon tosi pettynyt, kun edes annoin toisen mahdollisuuden. Oon itse opiskelija, mutta en ikuisesti. Vaikka vauva ei vielä kauheasti kuluta, niin mietin vaan, että kuluttaahan sitten kun harrastaa ja syö enemmän (on siis 10kk nyt), niin pitäsikö jo nyt kuitenkin hakea sitä elaria hänestäkin, että voisi noita harrastuksia varten sitten vaikka säästää. Vai antaa miehen olla. Ja ottaa kelalta sen kolmen lapsen elarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on lasten isää ja kuulluukin maksamaan niistä!

Vierailija
4/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se mies maksa niistä muistakaan joten mitä se muuttaisi jos päätös on neljästä eikä kolmesta.

Voiko ihminen olla noin tyhmä. Lapsesi parasta on ajateltava.

Olen yh ja rahat tiukalla ja emme pärjäisi ilman elstusmaksuja kaikille lapsille.

Vierailija
5/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai oon vaan ollut niin heikko. Ja kun mies valittaa näistä nykyisistäkin elareista koko ajan. Vaikka puolet ajasta on saanut ne kokonaan pois (siis haettua kelasta sitä maksukyvyttömyysjuttua), niin pelkään, että tapaako lapsia sitten ollenkaan, jos suuttuu hirveästi asiasta.

Vierailija
6/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai oon vaan ollut niin heikko. Ja kun mies valittaa näistä nykyisistäkin elareista koko ajan. Vaikka puolet ajasta on saanut ne kokonaan pois (siis haettua kelasta sitä maksukyvyttömyysjuttua), niin pelkään, että tapaako lapsia sitten ollenkaan, jos suuttuu hirveästi asiasta.

joutuuko ne maksamaan niin anna mennä moisen luuserin.

On väärin sitä nuorinta kohtaan jos hän ei saisi samanlaista elatusturvaa kuin sisaruksensa.

On exältä väärin kiristää tapaamisasioilla tässä yhteydessä.

Älä anna miehen kävellä lapsesi ja sinun yli.

Mies makaa kuten petaa, vieraat pillut on kiinnostanut enemmän kuin oma perhe. Minulta ei riittäisi ymmärrystä ja myönnytyksiä moista luuseria kohtaan.

Älä käy miettimään suuttuuko mies vai ei, sanot että nuorin on yhtä oikeutettu elatukseen kuin muutkin lapsensa.

Vierailija
7/7 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on niin tyhmä, että valittaa elareista, niin siinäpä sitten valittaa. Tulevaisuudessa kadut varmasti, jos et niitä nyt hae. ja tuskin mies nyt koko aikaa on työtön/maksukyvytön?

Siis asut neljän ilmeisesti aika pienen lapsen kanssa, etkä hae elareita? Siis kai mies nyt ymmärtää, että hänenkin pitää osallistua lastensa elatukseen edes jotenkin? Vai osallistuuko muuten mitenkään kuin elareitten muodossa? ostaako vaatteita, kustantaako mahdollisia harrastuksia yms.

Siis todellakin, hoida asia heti maanantaina eli tänään.

Terkuin sossutäti