Karppaajilta motivoivia kokemuksia
Aloitin tänään karppaamisen tavoitteena n. 10 kg:n painonpudotus (nyt mitat 168 cm/79 kg) sekä vatsan hyvinvointi.
Entisenä rasvakammoisena vähän jännittää rasvojen lisääminen, mutta kaiken lukemani perusteella se on suorin tie laihtumiseen.
Eli kertoisko joku jotain mikä kannustaa :)
Kommentit (9)
laihtuu vaikkakin vähän hitaammin.
Ap:lle tiedoksi, makeaa tekee sikana mieli alussa ja pahin oli mulle 3. päivä. Viikon päästä voit kävellä karkkihyllyn ohi hymyillen ja ihmetellen miksi niitäkin piti ostaa.
Toisaalta karkit eivät ole olleet eikä niistä ehkä tule ongelmaa. Mutta LEIPÄ on iso ongelma... Yritän selviytyä siitäkin.
Karppauksessa parasta on tasainen hyvä olo, ei turvotuksia, ja iho on hyvä. Eron huomaa selvästi kun joskus "repsahtaa" syömään jotain pullamössöä tai sokeria.
Paino mulla ei juurikaan ole laskenut, muutama kilo turvotusta ehkä, mutta toisaalta ei ole noussutkaan vaikka herkuttelen juustoilla ja pähkinöillä.
Leivän korvikkeeksi kannattaa etsiä karppi-leipien reseptejä, kuten ns. minuuttisämpylää. Ite teen sitä taikinaa ison satsin ja paistan uunissa leipävuoassa, säilyy hyvin jääkaapissa. Ei tarvii siis leivästäkään luopua!
tahtoisin koittaa karppausta, mutta ongelmana on se, että rasvainen ruoka ja kerma saa vatsani ihan sekaisin... Eli vastailkaapa joku karppi! :)
Kermaa ei toki ole pakko syödä, rasvaa toki jonkin verran. Mut ei karppaus kaiketi tarkoita pekonin syöntiä rasva suupielistä valuen.... ;)
ja vatsasikin tykkää jos vain jätät ne hiilarit sitä sotkemasta.
Omalla kohdallani huomasin juuri hiilareiden aiheuttaneen lähes kolmen vuosikymmenen vatsavaivat, ja ne olivat tiessään viikon kuluttua karppauksen aloittamisesta. Olen kokeillut perunaa pari kertaa karppauksen aloittamisen jälkeen ja voi luoja mitkä vatsan väänteet siitä sain!!!
Rasvakammosta tosiaan pitää päästä eroon, ja opetella hiilarikammoiseksi, mutta se kyllä kannattaa vaikeuksista huolimatta.
Itse olen tiputellut viime syksystä lähtien kymmenisen kiloa, jäljellä olisi vielä toinen mokoma.
ja saanut yli 20 kiloa ylipainoa!!
Rakastin rasvaisia juustoja, söin pähkinöitä pussillisen päivässä. Pullaa tai karkkia en ole syönyt lainkaan ainakaan 10 vuoteen, väkisin otan jos joku tarjoaa.
Viime keväänä havahduin olevani 165cm/85kg valas, ja asialle on tehtävä jotain. Aloitin päivittäisen rasvanpolttoliikunnan ja järkevöitin syömisen. Olen minimoinut rasvan saannin, proteiineihin panostan, kasviksia niin paljon kuin mahdollista sekä kuitupitoisia hiilihydraatteja runsaasti (puuroa aamulla, ruisleipää päivällä). Pastaa ja riisiäkään en hylji, perunasta puhumattakaan, minusta ne ovat kohtuullisessa määrin tärkeä osa lämmintä ruokaa.
Tulos: nyt paino on 71 kg, ja suunta on edelleen alaspäin.
ei karppi saa syödä pähkinöitä pussia päivässä...
ei karppi saa syödä pähkinöitä pussia päivässä...
Ensimmäistä kertaa kuulen että karpin pitäisi jotenkin rajoittaa rasvan saantiaan, eikö sen päinvästoin pitäisi laihduttaa sitä enemmän mitä enemmän rasvaa syö? (vrt. hyväkarppauksella laihtuu hitaammin, jossain ylempänä:))
Kerro lisää!
tahtoisin koittaa karppausta, mutta ongelmana on se, että rasvainen ruoka ja kerma saa vatsani ihan sekaisin... Eli vastailkaapa joku karppi! :)