Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan hirveä ihminen? (riita siipan kanssa)

Vierailija
31.01.2010 |

Olimme autolla liikenteessä, lapset, mies ja minä. Mies laittoi lapset autoon, en katsonut sen tarkemmin takapenkille vaan menin pelkääjän paikalle ja ajoimme noin 10 min matkan. Mies auttoi myös lapset autosta. Parin tunnin päästä olimme lähdössä kotiin ja autoin lapsia autoon. Vyötin toisen ja aloin laittamaan toista lasta vöihin, ja lapsi alkaa huutaa että ei ne vyöt mahdu kiinni. Kysyin mieheltäni että miten sait nämä vyöt aikaisemmin kiinni kun ne on nyt näin tiukat. Ärtynyt vastaus: "Ei niitä tarvitse tuon kahden metrin takia laittaa kiinni!"

Olin kauhuissani (olenko nipo ja vauhko?) ja kysyin että etkö oikeasti laittanut lapsen vöitä kiinni? (Lapset eivät osaa vielä edes laittaa itse). Ukko sanoi että no ei laittanut eikä aio laittaakaan, ei niitä tarvitse, ei näin lyhyellä matkalla tapahdu mitään! Sanoin että ei ilman vöitä saa ajaa, voi tapahtua vaikka mitä. Mies sanoi että vie aina lyhyet matkat ilman vöitä. Sanoin ettei saa, lapset eivät sitten voi enää ajaa hänen kanssaan! Mies sanoi että kyllä ajaa se on hänen autonsa ja hän päättää. Sanoin että säädetään vyöt pidemmäksi heti kun ollaan kotona. En osaa itse mutta mies osaa. Mies sanoi että eikä säädetä, hän ei tee sitä edes kesällä. Sanoin "haluat vaan ärsyttää mua". Mies sanoi että no vaikka niin!

Mies sanoi että voin kävelläkin lasten kanssa jos kyyti kotiin ei kelpaa. Oli paukkupakkanen ja tuuli, enkä osannut pidentää vöitä joten laitoin ne vain lapsen kainaloista ja pyysin pitämään kiinni istuimesta, joten paiskasin kiukuissani oven kiinni ja istuin sisälle. Mies alkoi räyhäämään että en saa paiskoa ovia. Paiskasin siis lapsen oven kun ärsytti niin, etuovea en paiskannut. Hän uhkaili että jos vielä joskus paiskon ovia niin saan nähdä. Sanoin että no ei oven paiskominen ole niin paha asia kuin se, että ajaa autolla ilman vöitä!

Tälläistä kinastelua kesti sitten koko matka. Kotoa mies oli mykkäkoulua ja sulkeutui yksin huoneeseen. Koko illan on ollut nyrpeä, ilkeä, vihaisen näköinen ja ärsyytynyt, ei puhu mitään. Äsken häipyi nukkumaan mitään sanomatta. Istun tässä yksin ja mietin että mitä minä nyt tein väärin :( Miten noita miehiä oikein käsitellään! En minä vaan osaa. Eikö koskaan saisi näyttää suuttumustaan, edes niin että paiskaa kerran auton oven? Minä pelkään niin, että lapsille käy jotain jos mies joutuu jarruttamaan äkillisesti tms. En hyväksy ollenkaan tuota vöittä ajamista :( Ja siippani mielestä olen kauhea sen takia. Tosi paha mieli.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lepyttelisi miestä tuollaisen jälkeen.

Em myöskään katselisi noin edesvastuutonta isää! Ikinä!

En voi uskoa, että moni vastaa tähän ketjuun tyyliin: "Anna nyt miehen ensin mököttää ja sitten katsotte yhdessä videon, jolla perustelet...". Minä en tuollaista miestä ylipäänsä katselisi hetkeäkään (vaikka muuten olisi millainen suhde).

Vierailija
62/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nielet kiukkusi ja menet kauniisti pyytämään, että hän laittaisi vyöt pidemmälle, koska haluat lasten matkustavan turvallisesti. Kerrot vielä, että lapset ovat arvokkainta mitä sinulla on.

Olin itse pienenä takapenkillä yksin, vanhemmat edessä. Kyseessä lyhyt matka, ei vyötä.

No, tuli äkkijarrutus ja lensin etupenkkien väliin että jymähti.

Isä pelästyi ja äiti huusi sille kuin palosireeni, mikä oli meillä harvinaista.

Ei tullut kuin polviin jäljet, kuhmu otsaan ja selkä vähän venähti.

MUTTA mitä olisi voinut käydä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä yksi lisäsyy tärkeimmän lisäksi: lapset eivät ymmärrä mikä on pitkä ja mikä lyhyt matka. Jos he tottuvat olemaan ilman turvavyötä, edessä on hirveä tappelu, kun pitäisikin laittaa turvavyöt kiinni. Ja isommat lapset osaavat avata itse vyönsä. Opetustyön tässä asiassa pitää olla johdonmukainen.

Vierailija
64/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme autolla liikenteessä, lapset, mies ja minä. Mies laittoi lapset autoon, en katsonut sen tarkemmin takapenkille vaan menin pelkääjän paikalle ja ajoimme noin 10 min matkan. Mies auttoi myös lapset autosta. Parin tunnin päästä olimme lähdössä kotiin ja autoin lapsia autoon. Vyötin toisen ja aloin laittamaan toista lasta vöihin, ja lapsi alkaa huutaa että ei ne vyöt mahdu kiinni. Kysyin mieheltäni että miten sait nämä vyöt aikaisemmin kiinni kun ne on nyt näin tiukat. Ärtynyt vastaus: "Ei niitä tarvitse tuon kahden metrin takia laittaa kiinni!" Olin kauhuissani (olenko nipo ja vauhko?) ja kysyin että etkö oikeasti laittanut lapsen vöitä kiinni? (Lapset eivät osaa vielä edes laittaa itse). Ukko sanoi että no ei laittanut eikä aio laittaakaan, ei niitä tarvitse, ei näin lyhyellä matkalla tapahdu mitään! Sanoin että ei ilman vöitä saa ajaa, voi tapahtua vaikka mitä. Mies sanoi että vie aina lyhyet matkat ilman vöitä. Sanoin ettei saa, lapset eivät sitten voi enää ajaa hänen kanssaan! Mies sanoi että kyllä ajaa se on hänen autonsa ja hän päättää. Sanoin että säädetään vyöt pidemmäksi heti kun ollaan kotona. En osaa itse mutta mies osaa. Mies sanoi että eikä säädetä, hän ei tee sitä edes kesällä. Sanoin "haluat vaan ärsyttää mua". Mies sanoi että no vaikka niin! Mies sanoi että voin kävelläkin lasten kanssa jos kyyti kotiin ei kelpaa. Oli paukkupakkanen ja tuuli, enkä osannut pidentää vöitä joten laitoin ne vain lapsen kainaloista ja pyysin pitämään kiinni istuimesta, joten paiskasin kiukuissani oven kiinni ja istuin sisälle. Mies alkoi räyhäämään että en saa paiskoa ovia. Paiskasin siis lapsen oven kun ärsytti niin, etuovea en paiskannut. Hän uhkaili että jos vielä joskus paiskon ovia niin saan nähdä. Sanoin että no ei oven paiskominen ole niin paha asia kuin se, että ajaa autolla ilman vöitä! Tälläistä kinastelua kesti sitten koko matka. Kotoa mies oli mykkäkoulua ja sulkeutui yksin huoneeseen. Koko illan on ollut nyrpeä, ilkeä, vihaisen näköinen ja ärsyytynyt, ei puhu mitään. Äsken häipyi nukkumaan mitään sanomatta. Istun tässä yksin ja mietin että mitä minä nyt tein väärin :( Miten noita miehiä oikein käsitellään! En minä vaan osaa. Eikö koskaan saisi näyttää suuttumustaan, edes niin että paiskaa kerran auton oven? Minä pelkään niin, että lapsille käy jotain jos mies joutuu jarruttamaan äkillisesti tms. En hyväksy ollenkaan tuota vöittä ajamista :( Ja siippani mielestä olen kauhea sen takia. Tosi paha mieli.

Vierailija
66/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen miehesi on tavallisesti, mutta olisin voinut kuvitella vastaavaa isältäni, joka pyrki aina hallitsemaan muita, sitten kun sanotaan vastaan mököttää ja on ilkeä ja myrkyttää koko perheen ilmapiirin...

Vierailija
67/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että painetaan jostain kohtaa siitä mihin vyöt tulevat kiinni, eli siitä alaosasta. Siis sen yläpuolella jossain on kohta jota painetaan ja samalla vedetään niitä pitkiä vöitä jotka menevät olkapäältä rinnan yli. Ei se ole sen vaikeampaa.

Kysy siltä mieheltäsi, että miten ihmeessä oven paiskaaminen voi olla pahempaa kuin vöiden jättäminen kiinnittämättä.

Mä antaisin miehen mököttää ihan rauhassa. Itseasiassa mä olisin sille miehelle vihainen. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka pitkän matkan ajaa, se kolari voi sattua ihan milloin vaan. Miten joku aikuinen ihminen voi edes ajatella niin ettei lyhyellä matkalla mitään voi sattua.

Vierailija
68/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö asia ole vieläkään selvinnyt?

Eikö miehillekin opeteta autokoulussa, ettei se ole matka eikä vauhti joka tappaa, vaan äkkipysäys.

Pitääkö jokaisen sukupolven kokeilla erikseen, miten siinä käy kun joku rysähtää auton keulaan sillä 30 metrin matkalla, joka ajetaan naapurin pihalta kotiin?

Vierailija
69/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ymmärrä suhdettanne lainkaan.

Ensinnäkin, mene pidentämään ne vyöt, se on helppoa, katso manuaaleista, tai netistä, mutta yleensä tosiaan painetaan nappia istuimen etuosassa alhaalla, ja samalla vedetään vyötä. Jos miehesi suuttuu, niin hän on todella häiriintynyt, ja minusta hänen kanssaan ei ole ihan turvallista elää sinun tai lapsienkaan.

Ja toinen juttu, ilmoita miehellesi, että jos hän vielä joskus ajaa lasten kanssa niin, että turvavyöt eivät ole kiinni, ilmoitat poliisille, ja lapsia et päästä enää sellaiseen kyytiin.

Sinulla on täsmälleen samat oikeudet kuin miehelläsi, älä alistu tuohon. Ja kutsu vaikka joku läheinen apuun, jos pelottaa.

Mutta joka tapauksessa, menkään terapiaan. Miehesi, liittosi, ja sinäkin tarvitsette sitä.

Vierailija
70/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan sinun etsiä käyttöohje jostain ja opetella pidentämään vyöt? Ja ovatko lapset jo sen ikäisiä, että pystyvät kertomaan, jos isä kuljettaa heitä ilman vöitä? Jos kuulisin lapsilta näin käyvän jatkossakin, niin en antaisi isän ottaa lapsia autoon. Ja ei millään pahalla, mutta aika jotenkin alistettuna mielestäni olet teidän parisuhteessa, jos sinun pitää miettiä miten käyttäytyä koko ajan. Ja miettiä, ettei ääni nouse liian kovaksi. Huh huh, olisko paikka pariterapialle tai erolle?

En usko että meillä on enää istuimen käyttöohjeita, mutta netistä voisi löytyä kunhan käyn katsomassa minkä niminen istuin on! Mutta luulen, että nousee kamala haloo jos pidennän ne itse.... Tyhmää kyllä, tiedän.

Mä sanoin miehelle, että ei saa kyydittää lapsia enää jos ei laita vöitä. Kuulemma aikoo silti. Isompi lapsista osaa kyllä kertoa jos isä kyydittää ilman vöitä. Kuulemma on tehnyt sitä tosi usein :(

Ei tässä sentään eroa.. Mies on vaan vähän sellainen määräävä tyyppi. Tuo äänijuttu on kyllä ärsyttävä, kun itse huutaa niin että kitalaet näkyy ja minä en saa edes vihaisena korottaa yhtään ääntä. Mielestäni on vaikea vihoissaan katsoa millaista ääntä pitää, ettei ääni korotu edes yhden sanan ajaksi :/

Jos alat kapinoimaan, niin seuraava askel on, että se vetää sinua kuonoon. Tämä on niin nähty! Sehän on uhkaili sinua, kun sanoi, että sitten näet tms.

Minä kyllä soittaisin poliisille tuollaisessa tilanteessa ja vaikka sopisin, että tulevat käräyttämään ukon itse teosta. Kas kun narsisti uskoo vain niitä, joita pelkää, kuten poliisia.

Ja sinulle suosittelen oman tahdon kehittämistä: kun mies seuraavan kerran huutaa, huuda takaisin niin paljon kuin kurkusta lähtee. Silloin näet, mikä ukko on miehiään.

terv. narsistin tytär, ex-vaimo ja vaimo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä