Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan hirveä ihminen? (riita siipan kanssa)

Vierailija
31.01.2010 |

Olimme autolla liikenteessä, lapset, mies ja minä. Mies laittoi lapset autoon, en katsonut sen tarkemmin takapenkille vaan menin pelkääjän paikalle ja ajoimme noin 10 min matkan. Mies auttoi myös lapset autosta. Parin tunnin päästä olimme lähdössä kotiin ja autoin lapsia autoon. Vyötin toisen ja aloin laittamaan toista lasta vöihin, ja lapsi alkaa huutaa että ei ne vyöt mahdu kiinni. Kysyin mieheltäni että miten sait nämä vyöt aikaisemmin kiinni kun ne on nyt näin tiukat. Ärtynyt vastaus: "Ei niitä tarvitse tuon kahden metrin takia laittaa kiinni!"

Olin kauhuissani (olenko nipo ja vauhko?) ja kysyin että etkö oikeasti laittanut lapsen vöitä kiinni? (Lapset eivät osaa vielä edes laittaa itse). Ukko sanoi että no ei laittanut eikä aio laittaakaan, ei niitä tarvitse, ei näin lyhyellä matkalla tapahdu mitään! Sanoin että ei ilman vöitä saa ajaa, voi tapahtua vaikka mitä. Mies sanoi että vie aina lyhyet matkat ilman vöitä. Sanoin ettei saa, lapset eivät sitten voi enää ajaa hänen kanssaan! Mies sanoi että kyllä ajaa se on hänen autonsa ja hän päättää. Sanoin että säädetään vyöt pidemmäksi heti kun ollaan kotona. En osaa itse mutta mies osaa. Mies sanoi että eikä säädetä, hän ei tee sitä edes kesällä. Sanoin "haluat vaan ärsyttää mua". Mies sanoi että no vaikka niin!

Mies sanoi että voin kävelläkin lasten kanssa jos kyyti kotiin ei kelpaa. Oli paukkupakkanen ja tuuli, enkä osannut pidentää vöitä joten laitoin ne vain lapsen kainaloista ja pyysin pitämään kiinni istuimesta, joten paiskasin kiukuissani oven kiinni ja istuin sisälle. Mies alkoi räyhäämään että en saa paiskoa ovia. Paiskasin siis lapsen oven kun ärsytti niin, etuovea en paiskannut. Hän uhkaili että jos vielä joskus paiskon ovia niin saan nähdä. Sanoin että no ei oven paiskominen ole niin paha asia kuin se, että ajaa autolla ilman vöitä!

Tälläistä kinastelua kesti sitten koko matka. Kotoa mies oli mykkäkoulua ja sulkeutui yksin huoneeseen. Koko illan on ollut nyrpeä, ilkeä, vihaisen näköinen ja ärsyytynyt, ei puhu mitään. Äsken häipyi nukkumaan mitään sanomatta. Istun tässä yksin ja mietin että mitä minä nyt tein väärin :( Miten noita miehiä oikein käsitellään! En minä vaan osaa. Eikö koskaan saisi näyttää suuttumustaan, edes niin että paiskaa kerran auton oven? Minä pelkään niin, että lapsille käy jotain jos mies joutuu jarruttamaan äkillisesti tms. En hyväksy ollenkaan tuota vöittä ajamista :( Ja siippani mielestä olen kauhea sen takia. Tosi paha mieli.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki lyhyen ajomatkan vaaroista:

Lähdimme ajamaan pihasta tielle päin, auto kulki hidasta kävelyvauhtia. Mies jarrutti kevyesti kun eteen tuli kävelijä. Etupenkkien välissä etutassut keskikonsolilla seissyt dobermannimme teki kuperkeikan ja lensi takajalat edellä tuulilasiin. Tuulilasi halkesi ja siinä kiinni ollut taustapeili hajosi.

Sen jälkeen meillä ei koira ollut autossa ilman turvavöitä.

Vierailija
42/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 15- ja 8-vuotiaat lapset ja ne laittaa automaattisesti turvavyöt kiinni, niin edessa kuin takana. Pienestä pitäen on opetettu että auto ei liiku metriäkään ennenkuin vyöt on kiinni. Ja miten ne muka oppii jos vanhempi näyttää huonoa esimerkkiä tai ei hoida niitä vöitä pienelle kiinni jos eivät vielä itse niitä osaa kiinni laittaa?

Meidän lapset istuu autoon ja ei tarvitse edes muistuttaa vöistä. Mulla auto muistuttaa jos yksikin vyö on auki ja omien lapsien ei ole ikinä valo palanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe-elämää! _Totta kai vyöt laitetaan kliinni, tiedä tsen täältä kysymättäkin. Toisekseen on lapsille vahingollista myös tuo muu käytös aikuisilta heidän nähtensä. Että osaatte olla epäsopiva pariskunta!

Vierailija
44/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ne osoittaa minkäänlaisia negatiivisia tunteita vai koskeeko se vain sua? Joutuuko nekin säätelemään ääntään ettei isi vaan suutu. Haluatko sä että sun lapset joutuvat kokemaan sanlaisen lapsuuden kuin sinä ja ehkä toistavat samaa kaavaa aikuisina omissa parisuhteissaan??

Herää nainen, nyt ei ole kyse vain teistä vaan sulla on vastuullasi myös pieniä ihmisiä. Ei ole oikein jos ne joutuu elämään pelko takapuolessa, jos nyt edes elävät, koska ilman turvavöitä ajaminen on todella vastuutonta ja typerää:(

Vierailija
45/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä, että miehesi luottaa omaan ajotaitoonsa sillä 'kahden metrin matkalla', niin kysypä luottaako muihin yhtälailla?!

Ei ole kerta eikä toinenkaan kun 'ne toiset' törttöilee ja aina sattuu vahinkoja vaikka olisi kuinka hyvä kuski. Siis herra isä, miten vastuuton mies!!

Meillä on politiikka, että pihasta ei lähdetä ellei vyöt ole kiinni. Jos minä olen ratissa niin odotan kunnes takapenkiltä kuuluu 'klik' ja vielä varmistan. Mies lähtee yleensä liikkeelle jo mutta ajaa max portille jos vyö ei ole siinä vaiheessa jo kiinni...

Ei missään nimessä pidä hyväksyä vöittä kuljettamista. En yhtään ihmettele, että sinua suututttaa!

Vierailija
46/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkennuksena vielä, että 'ne toiset' voivat tehdä siis yhtälailla vahinkoja liikenteessä kuten varmasti mahdollisesti miehesikin. En tarkoittanut, että minä olen täydellinen kuski ja 'ne toiset' törttöilee kun ovat surkeita kuskeja. :)

Vierailija
47/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin viime viikolla, kun joku kertoi riidastaan miehensä kanssa ja kaikkien mielestä se oli sen vaimon oma vika, kun kehtasi hermostua miehelleen.

Joten kumma, ettei nyt haukuta ap:tä nalkuttajaksi:

Kyllä ap olisi nytkin voinut ilmaista itseään rakentavammin. Alkaa nyt huutaa, että "et saa enää ottaa lapsia kyytiisi".

Sama kuin sanoisi, ette saa olla isä lapsillesi.

Mene heti pyytämään anteeksi mieheltäsi ja myönnä, että suutuit liikaa. Ja että mitä jos yhdessä säädettäisiin ne turvavyöt, koska se on oikeasti lain vastaista ajaa niin, ettei lapset ole vöissä. Vaikka ap:n mies olisi maailman paras autokuski, joku MUU voi ajaa vaikka talvikelillä autoa päin ja silloin turvavyöttömät lapset lentävät ulos ikkunoista kuin leppäkeihäät.

Vierailija
48/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPettele nyt hyvä ihminen käyttämään niitä vöitä (kuinka aikuinen "ei osaa" pidentää turvavyötä, ei mene jakeluun) ja sitten seuraavan kerrankun isi lkähtee lasten kanssaliikenteeseen, soita poliisit tien varteen sakottamaan.. oppisikohan sitten.

Vierailija
49/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin viime viikolla, kun joku kertoi riidastaan miehensä kanssa ja kaikkien mielestä se oli sen vaimon oma vika, kun kehtasi hermostua miehelleen. Joten kumma, ettei nyt haukuta ap:tä nalkuttajaksi: Kyllä ap olisi nytkin voinut ilmaista itseään rakentavammin. Alkaa nyt huutaa, että "et saa enää ottaa lapsia kyytiisi". Sama kuin sanoisi, ette saa olla isä lapsillesi. Mene heti pyytämään anteeksi mieheltäsi ja myönnä, että suutuit liikaa. Ja että mitä jos yhdessä säädettäisiin ne turvavyöt, koska se on oikeasti lain vastaista ajaa niin, ettei lapset ole vöissä. Vaikka ap:n mies olisi maailman paras autokuski, joku MUU voi ajaa vaikka talvikelillä autoa päin ja silloin turvavyöttömät lapset lentävät ulos ikkunoista kuin leppäkeihäät.

se takertuu aina vaan esimerkkiin.

Vierailija
50/70 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari kuukautta sitten luin lehdestä, että yllättävänkin suuri osa liikenneonnettomuuksista tapahtuu kahden kilometrin säteellä kotoa. Olisikohan ollut jotain 50 prosentin luokkaa, suuri kuitenkin. Todella ääliömäistä olettaa, että koska itse ajaa hyvin, mitään ei voi lyhyellä matkalla sattua! Kyllä varomattomia ihmisiä riittää liikenteessä muutenkin. Huh huh, miehesi on typerys.

Vierailija
51/70 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty nyt kirjoittamaan tarkemmin mutta mäkätys jatkuu, sen takia kun paiskasin sen oven. Se oli niin hirveän kammottava rikos että. Kuulemma turvavöittä ajamisista ja oven paiskaamista ei voi verrata keskenään. Jälkimmäinen on kamalampi.

t. ap

Vierailija
52/70 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta... Olen kerrankin totaalisen sanaton.

Oiskohan pikkuhiljaa aika alkaa katsastamaan omaa kämppää ja autoa ihan ilman tuota uhmaikäistä kakaramiestä...?

En pysty nyt kirjoittamaan tarkemmin mutta mäkätys jatkuu, sen takia kun paiskasin sen oven. Se oli niin hirveän kammottava rikos että. Kuulemma turvavöittä ajamisista ja oven paiskaamista ei voi verrata keskenään. Jälkimmäinen on kamalampi. t. ap

Vierailija
53/70 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa onnettomuuksista tapahtuu lahella kotia.

52% kaikista auto-onnettomuuksista tapahtuu 8km sisalla kotoa.

Vierailija
54/70 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyöt on aiemmin saatu kiinni? Kymmenessä minuutissa kyllä ehtii ajaa vaikka kuinka pitkälle, joten ei sekään kyllä mikään parin metrin matka ole.

Vierailija
55/70 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli vetää köniin. On se ansainnut.

MIKÄ TYYLI ON MIEHELLÄSI. Sai minut ärsyyntymään.

Vierailija
56/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko tää aloitus

1. Provo? Ei kai kukaan ihminen ole niin kädetön, ettei osaisi pidentää niitä remmejä?? Ne kun eivät ole mitään avaruusteknologiaa ne penkit. En usko että oikeasti on siis sellaista naista olemassa.

2. Vai oletteko jotain jehovia/lestadiolaisia, jotka uskoo että mies on perheen pää ja naisella ei ole ollenkaan omaa tahtoa tai mitään väliä? Viittaan tuohon miehen ja sun käytökseen ristiriitatilanteissa.

Vierailija
57/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako miehesi itselleen vyön näille lyhyille matkoille...?

varmaan oikea tapa kösitellä häntä on tuo imartelu ja edellä mainittu muiden kuskien mollaaminen.

Sinuna miettisin kuitenkin hiljaa mielessäni, miksi mies arvostaa lapsianne niin vähän, että heidät noin riskeeraa.

Tuo mitä sanoin 2oikeista naruista veätmisestä" tuo mieleeni persoonallisuushäiriöisen ihmisen. Heidän kanssaan yleensä tulee toimittua näin, he kun itse tiedostamattaan vastaavat tiettyihin ärsykkeisiin aina samalla tavalla.

Tasa-arvoisuus on suhteestanne kaukana, ja nyt en tarkoita sitä että olisit miehesi tossun alla. Tarkoitan sitä, että jos sinä näet kuinka miehesi toimii, ja "pelaat" häntä, ei hänestä ole sinulle ikinä tasa-arvoiseksi kumppaniksi.

Vierailija
58/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nyt nielet kiukkusi" ja "ei kannata nyt puhuakun miehesin on raivona" Mitä ihmettä?! Toi sun ukkos on ihan itsekäs idiootti! Olis laittanu kiistaan syyttömät lapset pakkaseen kävelee ennen ku antanu periks jostain typerästä periaatteestaan, joka ei juridisesti tai moraalisesti ole ees oikein! mikä teitä naisia vaivaa..? nykyään vapaaehtoisestikin nykrin ja hellan välissä.. huh huh! Miehelles ei saa huutaa ja ite "pistää matalaks" sut jotenkin verbaalisesti? (en ees halua tietää mitä tarkoitat..) ihme vätys oot, ala nyt pitää puolias! ja lasten turvallisuus on asia josta ei ainakaan tulis yhtään antaa periks.

Vierailija
59/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satuit vaan osumaan johonkin ihme ylpeyssuoneen, ja mies ei nyt muka voi antaa periksi. Onko sillä jotenkin vaillinainen tunne-elämän kehitys, ei siedä pettymyksen tunteita kenties? Reagoiko se aina tällä tavalla?

Mulla kävi kerran niin, että houdinipoika, joka oli silloin jotakin kolmevuotias, luikerteli kesken matkan ulos turvaistuimen vöistä. Jarrutin hiljaisessa vauhdissa mutta sillä lailla äkkiä, että lapsi sinkoutui etuistuimen selkänojaa vasten ja verta alkoi vuotaa nenästä. Olipa tosi kiva olla siellä moottoritien ruuhkassa, kun takaistuimella itki vertavuotava lapsi. Toki pysähdyin heti kun voin.

Vierailija
60/70 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et. mut sun miehes taitaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän