Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mielikuva tulee perheestä, jossa lapset on puettu

Vierailija
31.01.2010 |

esim. Lassietecin toppahaalareihin, Kuoman toppakenkiin, Lassien topparukkasiin? Sisävaatteina sitten ihan marketticollegea. Päiväkoti-ikäisistä kyse. Ihan ok sopii vaatteet yksiin, muttei mitenkään sliipattu yleisilme. Hiukset saattaa joskus olla hitusen liian pitkät, yleensä kuitenkin siistit.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan "varakkaalla" omakotialueella meren rannalla Helsingin kalleimpiin kuuluvalla postinumeroalueella isossa rivitalokämpässä, johtotason tehtävissä molemmat vanhemmat, kaksi autoa, etelänmatkoja pari kertaa vuodessa jne.

Vierailija
2/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa merkin sijasta tärkeämpää on toimivat vaatteet (vaikka merkkivaatteetkin voivat olla toimivia, eipä sillä), joiden hinta-laatu suhde on hyvä. Ja että vanhemmat pitävät lapsistaan huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

panostan enemmän ulkovaatteisiin. Sisävaatteet voi olla sitten vähän halvempiakin.

Olen vaan huomannut että esim T2H:n haalarilla menee läpi talven ja se säästyy vielä sisaruksellekkin, kun taas halvempi haalari ei kestä/ pidä vettä/ ole hengittävä tms.

Vierailija
4/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin eksyin tälle palstalle, en tiennytkään, että moisesta pitäisi "ajatella" jotain. Suosittelen ihan jokaiselle ajattelemaan vaikka päivän ruokalistaa tämän sijaan.

Vierailija
5/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatetuksen vuoksi ainakaan. Eli todella neutraali mielikuva. Tavallista, asiat kunnossa(?).

Vierailija
6/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luultavasti sellainen joka ei ole kauhean kiinnostunut ulkonäöstä tai vaatteista. En mitään ihmeellistä.

Vierailija
7/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella noilla määreillä? Mihin kysymykselläsi pyrit?

Varmasti ihan mukavan perheen mukava lapsi.

Vierailija
8/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tee minkäänlaisia johtopäätöksiä ihmisistä näiden vaatetuksen, auton, asunnon tai harrastusten perusteella. Minulle niin aikuinen ja lapsi ovat sellaisinaan niin arvokkaita ja ainutlaatuisia yksilöitä, että minua kiinnostaa heidän ajatuksensa, heidän hymynsä (nouseeko hymy silmiin vai jääkö katse tyhjäksi tai ilkeäksi).

Niinpä voin kertoa sinulle vain, että ihmisestä, jolle syntyy tietty mielikuva toisen ihmisen vaatevalinnasta, minulle jää epämiellyttävä kuva enkä välittäisi tutustua sinuun.

Vierailija
9/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain haalarin merkkiä. Kuka edes näkee sitä vai sentin etäisyydellekö menette sitä kyylämään. Vai onko joku perehtynyt niin hyvin haalareihin, erottaa jo kuosista, minkä merkkinen haalari lapsella on. Hankkikaa nyt herran tähden elämä.

Vierailija
10/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kuulun tosin samaan kastiin. Meillä lapset puetaan ilman mitään hifistelyä semmosiin vaatteisiin, mitkä tuntuu hyvältä ja näyttää omaan silmään kivalta. Paljon ostetaan kirpparilta. Siellä näkee pestystä vaatteesta heti, onko se hyvälaatuinen vai ei, oli sit merkki mitä hyvänsä. Yhteensopivuudesta mä olen melko tarkka, en juuri muusta. Ja siitä yhteensopivuudestakin joutuu joskus tinkimään, kun lapsi haluaa olla omatoiminen :D

Katson siis, että vaatteet on säähän ja tilaisuuteen nähden asianmukaiset, mutta jos se nyt ihan väkisin tahtoo päälleen vihreät housut ja vaikka violetin paidan, joka ei sovi väreihin alkuunkaan, mutta on niin ihana, niin laittakoon, jos kerran on ne itse huolella valinnut ja pukenut päälleen. Saatan mä vihjaista, että värit pikkuisen riitelevät ja ehdottaa jotain muuta mutta en mä siitä mitään maailmansotaa jaksa aloittaa...

Vierailija
11/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan "varakkaalla" omakotialueella meren rannalla Helsingin kalleimpiin kuuluvalla postinumeroalueella isossa rivitalokämpässä, johtotason tehtävissä molemmat vanhemmat, kaksi autoa, etelänmatkoja pari kertaa vuodessa jne.

Vierailija
12/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiin sen sijaan pistää sekä nämä viimeisen päälle puetut merkkilapset, että sitten nämä joilla on resuista ja vääränkokoista päällään. Täytyy sanoa, etten kovin hyvää kummassakaan tapauksessa ajattele.

Vierailija
13/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskalapusta, onko kyse marketvaatteesta.

Itse arvostan laadukkaita vaatteita, mutten silti kyllä erota, onko jonkun lapsen collegeasu "market"kamaa vai vaikka ruotsalaisketjun (joka sitten kai on parempi kuin market, vai?????).

Itse henk koht en osta marketeista vaatteita, koska asun Hgin keskustan tuntumassa ja esim. Stokka on lähellä ja marketeissa harvemmin tulee muutenkaan käytyä, mutta vaikea uskoa, että joku tosta vaan erottaisi vaikkapa Bogin sukkikset marketsukkiksista tai sitten on joku omituinen vaatefriikki, jonka henkinen maailma taittaa olla aika köyhä.

Vierailija
14/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mieti, mitä muiden nappuloilla on päällä ellei sitten ole jotain ihan keleihin sopimatonta (lyhythihainen paita kylmällä pakkasella, toppahaalarit kesähelteillä tai vastaavaa).

Vierailija
15/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai "merkkivaatteesta". Kyllä silmä harjaantuu kun on kiinnostusta asiaan. Samaten aikuisten vaatteista huomaa heti. Ei sillä että ajattelisin mitään ihmeellistä, yleensä suurin osa lapsista on puettu ns. markettikamaan eikä siinä ole mitään vikaa. Itse en vaan välitä.

Vierailija
16/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään Kuomia (paitsi aikuisilla), myöskään marketticollegeja ei käytetä. En tiedä, miksei ole Lassietecia käytetty, Kuomia ei ole ollut siksi, että pelkään lasten jalkojen puolesta, ja marketticolleget on mun mielestä yleensä todella huonolaatuisia.

Mutta meillä käytetään paljon H&M LOGGin vaatteita, jotka mun mielestä kestää hyvin pesua. Myös Lindexin ja Kapphalin hyväksi todettuja (ei kaikki) vaatteita käytetään. Ulkovaatteina on ollut paljon Jonathania. Käytetään joskus myös merkkivaatteita, erityisesti ulkovaatteet ja kengät ovat ns. kalliimpia.

En ketään arvostele minkään vaatemerkkien mukaan, koska jokainen käyttää varmasti sitä, minkä on hyväksi kokenut.

Vierailija
17/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en katso muuta kuin että onpa sievä/ruma vaate/asu. Kuomat on minusta rumat, mutta pääasiahan on että pitävät jalat lämpiminä.

En siis tee mitään päätelmiä perheen varakkuudesta tai vanhempien "hyvyydestä".

Vierailija
18/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta valikoima on Suomessa senverran pieni etta joku ehtii oppia nama "merkkivaatteet" ulkoa.

Kaikki vaatteethan ovat merkkivaatteita, lappu loytyy jokaisen niskasta.

Sama nakyy olevan autojen kanssa, liikennetta senverran vahan etta siina kerkiaa huomata ja arvostella edella ajavat.

Vierailija
19/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai "merkkivaatteesta". Kyllä silmä harjaantuu kun on kiinnostusta asiaan. Samaten aikuisten vaatteista huomaa heti. Ei sillä että ajattelisin mitään ihmeellistä, yleensä suurin osa lapsista on puettu ns. markettikamaan eikä siinä ole mitään vikaa. Itse en vaan välitä.

kun et tietaisi onko vaatteet ostettu taydella hinnalla merkkiliikkeesta vai hurjalla alennuksella outletista.

Vierailija
20/21 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ostan tosi paljon vaatteita sieltä, myös outletista. Ei merkkivaate tai kaunis vaate tarkoita sitä että siitä pitäisi maksaa paljon... 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi