Millasta aluetta Kannelmäki on asua?
Helsingissä olen kyllä ikäni asunut,mutta kantsu ei oo tuttu..Millainen alue lapsiperheelle.Vertailupohjana,olen asunut malmilla,itä-pasilassa ja nyt itähelsingissä
Kommentit (64)
Erityisesti, jos tarkoitus on asua siellä lasten kanssa pidempään. Paikallinen yläkoulu on sieltä karseimmasta päästä, omia lapsiani en sinne päästäisi.
Tuo on Ekyn vanhaa mainetta. Nykyinen Kannelmäen peruskoulu on aivan tavallinen ja hyvä koulu, myös (tai erityisesti) yläaste.
T: koulun ope
p.s. Tiesitkö koulun viime vuonna päättäneiden jatkokoulutukseen päässeitä olleen prosentuaalisesti enemmän kuin Helsingin kouluissa keskimäärin.
Pyörät ei pysy telineissä. Autoissa ei pysy ikkunat ehjinä. Harvinaisen paljon porukkaa liikkuu arkiöisinkin.
Haluaisin vielä itse kommentoida Kannelmäkeä, en kyllä ihan heti suosittele. Itse olen muutaman vuoden asunut enkä ole viihtynyt yhtään, nuhjuista aluetta ja porukkaa, alakerrassa juopot örisee jne. Onneksi pääsen muuttamaan keskustaan ihan juuri.. Tiedän kyllä ihmisiä jotka täällä viihtyvät, ja onhan tässä ihan ok palvelut ja ulkoilualueet + keskustaan pääsee junalla hyvin, mutta.. En tosiaan itse pidä tästä paikasta yhtään. Peruslähiö, ei ehkä sieltä ihan pahimmasta päästä mutta ei kovin viihtyisäkään. Kannattaa siis harkita ennen muuttoa kaksi kertaa.
Haluaisin vielä itse kommentoida Kannelmäkeä, en kyllä ihan heti suosittele. Itse olen muutaman vuoden asunut enkä ole viihtynyt yhtään, nuhjuista aluetta ja porukkaa, alakerrassa juopot örisee jne. Onneksi pääsen muuttamaan keskustaan ihan juuri.. Tiedän kyllä ihmisiä jotka täällä viihtyvät, ja onhan tässä ihan ok palvelut ja ulkoilualueet + keskustaan pääsee junalla hyvin, mutta.. En tosiaan itse pidä tästä paikasta yhtään. Peruslähiö, ei ehkä sieltä ihan pahimmasta päästä mutta ei kovin viihtyisäkään. Kannattaa siis harkita ennen muuttoa kaksi kertaa.
Kyllä mä lapsiperheenä ennemmin Kannelmäessä asuisin kuin keskustassa! Kannelmäki on suht rauhallinen alue ja palvelut ja liikenneyhteydet ovat hyvät. Vanha puoli todella viihtyisää ja ulkoilumaastoja on paljon ihan lähellä.
Ei tosiaankaan ole mitään levotonta seutua nykyään enää, ainakaan jos ei öisin liiku juna-asemalla. Ei tosiaan ole itä-helsinkiin verrattuna yhtään mikään levoton. Paras kaupunginosa helsingissä! Sinne vaan!
asuin lapsuuden, vanhempani asuvat edelleen. Itse en muuttaisi mistään hinnasta takaisin, ihan kamalaa aluetta (en asu pääkauounkiseudulla enää), juuri perjantaina klo 11 maissa päivällä menini junalla lasten kaa kantsuun ja huumehörhön näköistä porukkaa näytti pörräävän, ulkomaalaiset vaihtelivat setelinippuja ym :(
Näyttää, että riippuu missä asuu. Meidän ympäristössä noin 300 m asemalta on arki- ja viikonloppuiltaisinkin niin rauhallista että melkein kaipaa hieman vilskettä. Avaimet on ollut yön ovessa, ja löytyneet siitä aamulla. Kiva paikka kun tutustuu vähän laajemmin, Aseman lähellä olevat kapakat vaikuttaa niihin nurkkiin niin kuin varmasti kaikilla asemilla. Kun menet pari sataa metriä siitä niin avautuu mukavia pien- ja rivitaloja, ulkoilualueita ja vaikkapa Trumpettipuiston leikki- ja ulkoilualue, jossa voi pelata palloa, lenkkeilä, makoilla nurtsilla ja kalastaa. Aivan mahtava !
järkyttävä kusenhaju, tyhjiä viinapulloja lattialla ja jengi käy vessassa syömässä varastamansa einekset. Siitä voi ehkä jotain päätellä alueen laadusta, on nimittäin ihan samaa sarjaa Malmin ja Korson meiningin kanssa.
On totta, että asemalla liikkuu epämääräisiä ihmisiä ilta- ja yöaikaan.. mutta vanhapuoli rauhallisempaa.. kymmenessä vuodessa rauhottunut todella paljon paikka.
Jos ei muuta ihan aseman viereen tai ihan vanhan ostarin kupeeseen, niin ihan kivaa ja rauhallista paikkaa. Hyvät ulkoilumaastot, hyvät kulkuyhteydet, kaupat ym. lähellä. Asema ja ostari ovat rauhattomia ja ällöjä, mutta ongelmat rajoittuvat ihan (kuten yleensäkin) pienelle alueelle ja juopot örisevät siinä pubien edustalla, eivät kauempana.
Prisma, iso ja hyvä terveysasema, kirjasto, leikkipuistot, hyvät kulkuyhteydet. Vähän keskimääräistä hörhömpää jengiä asustelee, mutta jos vaikka vertaa esim. Mellunmäen metroasemalle, niin eipä yhtään sen kummempaa porukkaa. Miinuksena huumeiden käyttäjät asemalla.
Plussana hyvät kulkuyhteydet ja palvelut!
Prisma, iso ja hyvä terveysasema, kirjasto, leikkipuistot, hyvät kulkuyhteydet. Vähän keskimääräistä hörhömpää jengiä asustelee, mutta jos vaikka vertaa esim. Mellunmäen metroasemalle, niin eipä yhtään sen kummempaa porukkaa. Miinuksena huumeiden käyttäjät asemalla.
Plussana hyvät kulkuyhteydet ja palvelut!
Mutta olen mä asunut lasten kanssa Vaasanaukion vieressäkin. Mellunmäessäkin voisin asua ja vaikka missä, missä on tarpeeksi lähellä palvelut, sillä mä en tykkää, jos aina täytyy lähteä autolla. Mutta visuaalisella ankeusasteikolla arvioisin pohjois-haagan aseman seudun alle kannelmäen vastaavan. Mutta voisin mä sielläkin asua.
Ehkä kyse on jostain pelontunteen tasosta tai jostain. Ei mua häiritse hirveesti mikään tommonen laitapuolen elämä.
Kannelmäki on hyvä paikka asua löytyy palveluja ja
kouluja ala-aste ainakin. harrastaa voi vaikka mitä ulkoulua luonto on lähellä. lapsille ja aikuisille löytyy kerhoja . Liikenne toimii joka suuntaan helsinkiö espoota ja vantaata.
Ei kai Kantsussa uutta puolta olekaan, se on kaikki aika vanhaa! Aseman seutu oli ennen kurjaa.
En ole asunut koskaan vain muualla länsipuolella. Käyn siellä pari kertaa kuussa päivällä ja ihan kamalaa porukkaa on siinä, en tiedä edes tietä, asema taitaa olla ja semmonen aukio missä on joku kauppa ja baareja. Kahteen kertaan olen nähnyt jonkun isomman juopporemmin ja niillä on vauva vaunuissa! Ja enemmänkin siinä pörrää sen näköistä porukkaa etten edes automaatille pysähdy. Joka kerran pelkää onko auto ehjänä parkissa..pari kertaa on joku juoppo yrittänyt tunkea autoon ja kamalaa karjuntaa siellä kuuluu..oon niin onnellinen aina kun hyppään autoon ja ajan pois omaan ihanan rauhalliseen kotipaikkaani.
Helsingissä olen kyllä ikäni asunut,mutta kantsu ei oo tuttu..Millainen alue lapsiperheelle.Vertailupohjana,olen asunut malmilla,itä-pasilassa ja nyt itähelsingissä
Kokemuksia lienee monenlaisia ja riippuen vähän kummalla puolella Kantsua asuu, mutta lähes 10v vanhalla puolella lasten kanssa asuneena voi sanoa viihtyväni. Kivat leikkipuistot, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut, täällä on ihan mukavaa.
mutta metroasemilla on iltaisin hieman levotonta..ei kyllä ole pelottanut..lienee juna-asemilla sama meno
Mutta sieltä löytyy ihan tavallista, rauhallista lapsiperhealuettakin paljon. Kulkuyhteydet ovat hyvät.
Erityisesti, jos tarkoitus on asua siellä lasten kanssa pidempään. Paikallinen yläkoulu on sieltä karseimmasta päästä, omia lapsiani en sinne päästäisi.