Millasta aluetta Kannelmäki on asua?
Helsingissä olen kyllä ikäni asunut,mutta kantsu ei oo tuttu..Millainen alue lapsiperheelle.Vertailupohjana,olen asunut malmilla,itä-pasilassa ja nyt itähelsingissä
Kommentit (64)
Huomenta juntit ihanat,
Moni teistä on stadilainen 4:ssä polvessa? Haloo- ....?..
Vertailua 10-15 minaa stadiin autolla ja kai parhaimpina hetkinä dösälläkin.
Prisma on suurimmasta päästä Euroopassa.
Metsää sporttailuun.
Lentokentälle 10-15 minaa.
Hyvä huoltopaikka perusasumiseen.
Koulut ok.
Maahanmuuttajia ei juuri näy.
Isoäitini Töölön gimma muutti Kaarelaan, joka siis aivan kupeessa Kantsua, sinne 3000m2 pihalle, byggattiin rintamamiestalo omenapuutarhalla ja kukkasilla.Botski oli valmiina merimatkoille Larussa ja näillä mentiin ja on ollut ja on ihanaa samalla kaavalla edelleen. Opiskelin vuosia ulkomailla ja palasin lapsieni kanssa.
Äitini asuu täällä, minä perheineen. Kai tää on lifestyle:-DDD492
ihan mukavaa minun mielestäni kun itsekkin olen lapsi pelimanin koulu on ihan jees hyvä paikka paras asia ei kiusaamista (;
Ei lännen parhaita alueita, paljon sosiaalituen nauttijoita. Jos ostaa sieltä asunnon, kannattaa olla tarkka, alueen sisäiset erot ovat valtavia.
KANNELMÄEN YLÄASTEESSA EI OLE MITÄÄN VIKAA!!!!!
En kyllä tiedä millaista hautausmaata ihmiset asuinpaikaseen etsivät, jos mieltävät Kannelmäen jotenkin levottomaksi. Olen asunut nyt kymmenen vuotta, enkä kyllä keksi miksi muuttaisin pois. Koulut ja päiväkodit ovat kävelymatkan päässä ja pieniä kauppoja riittää sekä uusi iso ostosparatiisi. Kulkuyhteydet ovat paremmat kuin hyvät ainakin rataa pitkin. Terveyskeskuskin vielä sinnittelee paikan päällä. Jos haluaa mennä huutamaan Sitratorin juoppojen kanssa, niin sekin on mahdollista. Tosin ne vain huutavat, mutta eivät käy sivullisten päälle. Ja juopot ovat aina keskuudessamme asemien seuduilla ja kun vanhoja kuolee, uusia tulee tilalle. Lapsiperheitäkin paikalla riittää niin, että Kantsussa on HJK:llakin omia ikäkausiryhmiä, tosin naapurilähiöiden tukemana. Ja kun ajattelee lasten koulupolkua, niin ne samat tädit, jotka ovat katselleet lapsia päiväkodin pihalla ovat siinä koulumatkalla myös ja moikkailevat entisiä hoidokkeja ja muistuttavat lapsuudesta ja siitä, että ympärillä on aikuisia, jotka seuraavat ipanoiden kasvua.
En asuisi Kannelmäessä, jos olisi varaa parempaan. Aseman seudulla on aina kännisiä ym. porukkaa.
Pelimannin ala-aste aivan meidän vierestä lopetettiin ja nyt se seisoo siinä ja sitä käydään hajottamassa, mutta kukaan ei sitä saa käyttää, eikä sitä puretakaan.
Vanha Kannelmäki on oikein mukavaa ja rauhallista aluetta. Julkiset yhteydet on todella hyvät ja alueella on useita päiväkoteja ja lapsiperheen näkökulmasta leikkipuisto on remontoitu viimeisen päälle. Itse suosittelen ainakin lämpimästi ainakin vanhempaa puolta.
Nostit ylös 10 vuotta vanhan aloituksen asiasta?
Vierailija kirjoitti:
ennen, vielä 10v sitten aika rauhatonta aluetta. Se Britannian seutu nyt on vieläkin vähän.
Asuin lapsuuden Kannelmäen (kaupungin)vuokrataloissa, silloin se oli kyllä välillä todella levotonta seutua.
Nyt kun muutin tänne takaisin muutama vuosi sitten, huomasin että paikka on todella muuttunut parempaan suuntaan.
Luulisin, että Vanha Kannelmäki on nouseva alue. Mukavan puistomaista seutua, paljon vanhoja kauniita kerros- ja omakotitaloja, uusia hienoja kerrostaloja myös, Kaaren kauppakeskuksesta saa kaikki arjen palvelut, luontoalueet myös ihan lähellä. Rauhallista ja viihtyisää on. Omistusasunnossa asumme, ja hintataso on Helsingin mittapuulla matalahko. Hinta-laatusuhde erinomainen! Naapurustossamme kerrostalossa asuu hyvätuloisia lapsiperheitä. Lähistölle rakennetaan uusi päiväkoti.
Vanhassa Kannelmäessä asutaan. Tosi rauhallista, naapurustossa asuu korkeasti koulutettuja lapsiperheitä, tulee uusi hieno päiväkotikin lähelle. Laajat palvelut Kaaressa, arkena ei tarvitse käydä ostoksilla muualla, kun kauppoja, apteekki, kampaamoa, kahvilaa ja ruokaravintolaa löytyy melkein joka lähtöön. Hinta-laatusuhde perheasunnolle on tosi hyvä, omistusasunnossa asutaan. Alueella on viehättäviä vanhoja OK-taloja ja 4 kerroksen kerrostaloja sekä muutamia uudempiakin kerrostaloja. Ulkoilualueet ovat lähellä. Tuntuu, että nuoret aikuiset ovat vasta löytämässä Vanhan Kannelmäen. Tyytyväisiä olemme mekin.
51 ja 52 siis sama kirjoittaja. Luulin ettei aiempi kirjoitus mennytkään läpi, siksi toiseen kertaan tuli kirjoitettua samoja asioita :D
Tuskin sitten ainakaan mitään kulttuurishokkia tulee
Heti juna-aseman vanhalla puolella on rauhallista. Uudella puolella olevalle Sitratorille en menisi pidemmäksi aikaa päivää viettämään, mutta Vanhasta Kannelmäestä tuleekin käytyä ostoksilla läheisessä kauppakeskus Kaaressa, jossa on mukavan väljää ja löytyy melkein kaikki palvelut.
Vanha puoli Kantsua on hyvää aluetta. Mitään häiriöitä ei ole. Isot tiet ovat riittävän kaukana, eli mukava ulkoilla ilman pakokaasun katkuja ja lapset uskaltaa päästää keskenään leikkimään. Perheasuntojen hinnat aika maltillisia Helsingin hintatasossa, vaikka on mielestäni viihtyisämpää aluetta kuin esim. nousussa ollut Oulunkylä. Ja keskustaan pääsee junalla alle 15 minuutissa!
Asuin joskus 2000-luvun alussa pajupillintiellä.
Se oli kyllä melko sekavaa aikaa.
Vieläkö siinä vanhan ostarin ja pajupillintien välissä on sellainen vaunugrilli, jota piti pari aasialaista?
Oli meinaan hyvä kebablihis.
Vierailija kirjoitti:
Asuin joskus 2000-luvun alussa pajupillintiellä.
Se oli kyllä melko sekavaa aikaa.
Vieläkö siinä vanhan ostarin ja pajupillintien välissä on sellainen vaunugrilli, jota piti pari aasialaista?
Oli meinaan hyvä kebablihis.
Vanhassa Kannelmäessä näkyy varmaan kohta sama ilmiö kuin esimerkiksi Länsi-Herttoniemessä, Roihuvuoressa, Maunulassa ja Puotilassa on tapahtunut/tapahtuu parhaillaan. 22 vuotta sitten mikään noista ei ehkä ollut Helsingin houkuttelevin alue, mutta nyt mihin vain noista voisin muuttaa mielellään, kun tuttuja ns. hyväosaisia on muuttanut ja hinnat ovat pikkuhiljaa kallistumaan päin. Vanha Kannelmäki on kivaa seutua.
Kannelmäen 1950-60-lukujen kerrostalot ovat kivoja. Sisäpihat avaria ja väljiä. Naapurustossa rauhallista. Muutimme Roihuvuoresta isompaan asuntoon ja olemme olleet tyytyväisiä. Hinta oli maltillinen ja asumiskustannukset edulliset. Ratikan tullessa tulee entistäkin paremmat yhteydet. Juna ja bussit myös toimivat jo nykyisellään näppärästi. Palvelut löytyy läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen kyllä ikäni asunut,mutta kantsu ei oo tuttu..Millainen alue lapsiperheelle.Vertailupohjana,olen asunut malmilla,itä-pasilassa ja nyt itähelsingissä
Kokemuksia lienee monenlaisia ja riippuen vähän kummalla puolella Kantsua asuu, mutta lähes 10v vanhalla puolella lasten kanssa asuneena voi sanoa viihtyväni. Kivat leikkipuistot, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut, täällä on ihan mukavaa.
Tämä. Vanha puoli Kannelmäkeä on tosi viihtyisä!
Hyvä alue kouluja lähellä ja uusia rakennetaan. Myös uutta hienoa päiväkotia. Itse viihdyn hyvin. Kesällä joskus levotonta biletystä jossain grillipaikalla. Muuten en ole törmännyt hankaliin ihmisiin monestikaan.
Hekan vuokratalossa asun ja kivat on naapurit. Ulkoilureittejä vieressä ja talvisin ladut pelloilla. Juna toimii ja 13min Helsingin keskustassa.
Maine on huonompi kuin totuus. Maineensa on monilla lähiöillä, ja kun niissä asuu huomaa että aika kivaa aluetta. Ennen asuin Itäisessä Helsingissä ja viihdyin sielläkin.
Kannelmäen vanha puoli kuulemma ok mutta uusi....