Millasta aluetta Kannelmäki on asua?
Helsingissä olen kyllä ikäni asunut,mutta kantsu ei oo tuttu..Millainen alue lapsiperheelle.Vertailupohjana,olen asunut malmilla,itä-pasilassa ja nyt itähelsingissä
Kommentit (64)
Eikös se linnassa asu nykyään taas.
ennen, vielä 10v sitten aika rauhatonta aluetta. Se Britannian seutu nyt on vieläkin vähän.
Asuin lapsuuden Kannelmäen (kaupungin)vuokrataloissa, silloin se oli kyllä välillä todella levotonta seutua.
Nyt kun muutin tänne takaisin muutama vuosi sitten, huomasin että paikka on todella muuttunut parempaan suuntaan.
Uusi Kantsu on sillä puolella asemaa jossa sijaitsee mm. Pelimannintien kaupungin vuokra-asunnot ja Hoasin kämpät. Itse asuin tällä puolella enkä viihtynyt. Koin että juna-asema oli liian levoton iltaisin, varsinkin kun siinä on niitä baareja useampi. Palvelut olivat kuitenkin kunnossa. On kirjastoa (ja muita kulttuuripalveluja) Kanneltalossa. Prisma sekä muutamat lähikaupat tarjosivat hyvät kauppamahdollisuudet.
Vanha Kantsu on sitten siellä aseman toisella puolella. Sieltä löytyy vanha ostari ruokakauppoineen ja baareineen. En kyllä ole varma puretaanko se vanha ostari kun sen palvelut (apteekki, pankki posti(?)) siirtyivät uuden prisman ostoskeskuksen tiloihin. Itse en vanhaa puolta niinkään oppinut tuntemaan mutta useat sanoivat sen olevan miellyttävämpää aluetta kuin uusi puoli.
Molemmissa on kuitenkin hyvänä puolena palvelut sekä läheiset ulkoilualueet. Omasta mielestäni kuitenkin hiukan liian rauhaton alue.
Vanha puoli on ihan ok. asua. Juna-aseman läheisyyteen en minäkään kyllä muuttaisi. Sitratorin lähistö on täynnä ihan roskaväkeä, sellaista jota ei työnteko kiinnosta. Tosin sekin on 80- luvun lopun ajoista siistiytynyt huomattavasta. Jostain syystä kuitenkin tämä asemien seutu vetää puoleensa aina tätä joutoporukkaa.
Entäs päiväkodit, millaisia ovat?
Hanuripolun ympäristö?
Asumme kahden alle kouluikäisen lapsemme kanssa Kannelmäen vanhalla puolella, vanhan ostarin vieressä. Leikkipuisto on vieressä, samoin K-kauppa ja Alepa, apteekki, R-kioski. Posti on harmi kyllä siirtynyt Prisman yhteyteen.
Viihdymme hyvin. Junalla pääsee nopeasti keskustaan ja bussiyhteydetkin hyvät. Lähellä on kirjasto (Kanneltalossa) ja Prisma sekä muut kaupat (Lindex, seppälä, Alko, Posti) samassa yhteydessä. Prisman vessoissa ei muuten ole sinisiä valoja, koko Prisma-keskus on uudistettu ja siellä on todella siistit vessat ja vartiointi pelaa hyvin.
Sitratorin läheisyyteen en muuttaisi. Siellä Hanuripolkukin luultavasti on. Ainakin siellä on Trumpettitie yms soittimiin viittaavia nimiä. Siellä on kaupungin vuokrataloja ja HOAS:in kämppiä ja meno aseman läheisellä Sitratorilla todella levotonta. Tämä on siis juuri sitä uutta puolta.
Vanhalla puolella paljon 50-luvun kerrostaloja ja jonkin verran omakoti-ja rivitalojakin. Lähellä ulkoilumaastot ja Pirkkolan urheilupuistoon ja uimahalliin lyhyt matka.
http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/Karkotettu+somalirikollinen+uskoo+palaav…
Omasta mielestä kantsu on ollut aina levottomin alue lännessä.
Taisi olla Männikkötie tai -kuja?
Ei vastenmielisempää asuinseutua voi olla kuin Kannelmäki!!
Eikö kauniimpia alueita Suomesta löydy?
että kun yhden kerran pääsin sieltä pois muuttamaan, niin takaisin en mene edes kirveellä uhattuna asumaan. Minulle riittää kyläilyreissut siihen suuntaan ja se siitä.
Itse olen asunut Kannelmäessä 19-vuotta ja tutuksi on tullut sekä uusi, että vanha puoli. Sitratorin läheisyydessä, jos asuu niin saattaa kuulla yöllä Jonkun huutavan naisensa perään, mutta sitä sattuu ihan kaikkialla. Junallakin voi matkustaa vaikka keskellä yötä, jos osaa itse käyttäytyä niin, ettei aiheuta itselleen ongelmia. Päivällä saa olla ihan rauhassa ja puistoja on paljon, jossa leikkiä. Sekä muutenkin ulkoilu mahdollisuudet ovat hyvät. Voi talvella luistella ja laskea mäkeä. Kesällä pelata fudista, tennistä tai vaikka koripalloa. Myös löytyy hyvät nuorisotilat sitralta, sekä kirkolta, jossa järjestetään ohjattua toimintaa ja mahdollista pelailla. Itse olen käynyt pelimannin ala-asteen ja siitä minulla ei ole mitään valittamista. Ekystä en tiedä mitään, mutta yläasteelle voi mennä muuallekkin. Myös kulkuyhteydet on hyvät ja asuntojen vuokra ei ole kalleinmasta päästä. Nykyään myös joka paikassa pyörii paljon poliiseja joten aika rauhallista on.
itse en muusta koskaan uneksinut lapsena ja nuorena kuin että pääsisin muuttamaan Kannelmäestä pois ja kun pääsin, en ole kaivannut sinne pienimmissäkään määrin. Ainoa asia, jonka vuoksi käyn siellä nykyisin, on äitini, jonka luona käydään koko perheen voimin aina kyläilemässä.
Ulkoilumahdollisuudet ovat hyvät, samoin kulkuyhteydet sinne ja pois. En tiedä, millainen se nykypäivänä on asua, mutta 80- ja 90-luvuilla kun itse asuin siellä, se oli levoton ja ikävä paikka. Kaikki rikottiin ja sotkettiin "aina", pikkurikolliset pyörivät raitteja minkä ehtivät ja epämääräisiä dokuja ynnä muita liikkui maisemissa kaiken aikaa.
Ihan hyvin olemme viihtyneet, täällä on hyvät puistot, ja esim pulkkamäkiä ja luistinratoja ihan lähellä. Lisäksi palvelut hyvät (ostarilla apteekki, posti, kauppoja, parturi...) ja Prisma ihan lähellä. Kanneltalossa on kirjasto ja nuorisotila, ja paljon kulttuuritapahtumia.
Jonkin verran sellaista tiettyä nuhjuisuutta täällä on havaittavissa, ja koska asumme aika lähellä vanhaa ostaria, jonkin verran levottomuutta viikonloppuiltaisin. Ehkä hieman enemmän duunariporukaa täällä asuu. Mutta lähellä on esim MAununneva, jossa kalliita omakotitaloja, ja Kantsussakin on rivitaloja ja omakotitaloja jonkun verran.
Sitratorin puolelle rataa en kyllä muuttaisi, on jotenkin todella levotonta, siellä on opiskelija-asuntoja ja vuokra-asuntoja, ja baarien edustalla paljon ihmisiä iltaisin ja kova meteli.
Vanha puoli ihan ok, ja täältä on tosiaan hyvät kulkuyhteydet, junalla keskustaan 12 minuutissa.
Kantsu on oikein hyvä alue lapsiperheelle. Palvelut ja kulkuyhteydet ovat kunnossa ja niitä jopa parannetaan, erityisesti kaupallisia palveluja. Alueella asuu paljon lapsiperheitä ja puistot ovat täynnä väkeä. Jos nyt vielä alueen sisältä halutaan suosituksia, niin pääsääntöisesti radan itäpuoli on mukavampaa kuin länsipuoli. Itäpuolella on vanhoja, idyllisiä 50-luvun matalia kortteleita ja reunoilla omakoti- ja rivitaloja. Länsipuolella on toisaalta 70-luvun laatikkotaloja ja toisaalta ihan viime vuosina rakennettuja uusia taloja, jotka parantavat kyllä länsipuolen meininkiä koska niihin ei hinnoittelun vuoksi ole varaa aivan kaikilla. Hyvään suuntaan kehittyvä, kiva alue kaiken kaikkiaan.
mielenkiintoista lukea naita kommentteja. olen asunut lontoossa 20v mutta 1978 - 1990 asuin kannelmaessa. teinivuodet ja 'alku-aikuisuuden' siis siella vietin. ihan jees oli silloin. olin pelimannin paivakodissa duunissakin jossain vaiheessa.
Asuukos muuten Valjakkala vaimoineen sielläpäin...?ap