Nyt vanhana ja viisaana: mitä neuvoisit muille?
Itse neuvoisin, että raskaustestiä ei kannata tehdä kovin aikaisin. Odottaa riittävän kauan, niin ei tule harmia mahdollisista keskenmenoista kun ei välttämättä tiedä olevansa raskaana. Itse oon aina odotellut tuonne viikon 8 tietämiin.
Kommentit (31)
joten voin antaa neuvon, joka ehkä toimii joillekin: löytäkää onnenne jostain muualta kuin materiasta.
Ja olisitte tampiot äänestäneet Eläkeläisiä!!!
Noin yleensä elämästä: Kaikilla se on välillä yhtä tuskaa ja kärsimystä. Mikään tuska ei kuitenkaan kestä ikuisesti, kunhan asiaa jaksaa käsitellä ja elää päivä kerrallaan eteenpäin. Elämän ei ole tarkoituskaan olla läheskään aina hauskaa, mutta se on mielenkiintoista ja opettavaista!
Äitiydestä: Mitä enemmän olet lapsesi lähellä, ihan kiinni, nuuskutat, pidät sylissä, istut vieressä ja kuuntelet, sen paremmin äitiytesi tulee sujumaan ja löydät vastauksia pulmiin ihan vaan tuntemalla yhteyden lapseesi ja näin oppimalla hänet tuntemaan ja vahvistamalla näin äidinvaistosi! ;)
Niistä sekoaa pää lopullisesti. Ja älkää koskeko huumeisiin ja varokaa alkoholin ja tupakan päivittäiskäyttöä.
Se oikea on ihan harhaa. Kulissiliittokin on kummallinen termi.
Itse elin vuosia yhdessä mieheni kanssa vaikka tuntui ettei hän ole se oikea. Haikailin muiden miestenkin perään, mutten koskaa pettänyt. Vuosien jälkeen syntyi todellinen, vahva rakkaus miestäni kohtaan. Hän jaksoi minua aina, tuki ja oli oikeasti kanssani. Sen ymmärtää sydänkin jossain vaiheessa ja sitten vasta tietää mitä todellinen rakkaus on.
Nykyään erotaan ja hajotetaan perheet AIVAN LIIAN helposti!
t. Sen Oikean Rakkauden vuosien jälkeen omasta miehestään löytänyt
nuorena liikaa, älkääkä käyttäkö ylettömästi alkoholia. Matkustelkaa, jos tuntuu siltä.
Tai tehkää vaikka perhe.
päihdeongelmaisiin, huumeisiin, rikollisiin eikä ole hyväksi sekoittaa päätään alkoholillakaan usein/suuria määrillä. Eikä päästää laskuja ulosottoon saakka.
vaan nuori ja tyhmä:D Mutta tiedän jo, mitä tulen tyttärelleni neuvomaan: Älä hanki lastasi liian nuorena, älä etene liian nopeasti parisuhteessa!
Vaikka rakastan lastani yli kaiken, ja hän on minulle koko maailma, en siltikään toivo hänen tekevän samoja valintoja, jotka itse tein.
On liian raskasta yrittää tulla toimeen miehen kanssa, olla raskaana, haikailla vapaudesta, jonka tietää menettäneensä, pelätä tulevaisuutta.
On liian raskasta olla raskaana 19 -vuotiaana!
Neuvojani ovat varmaan: elä nuoruuttasi. Ole vapaa. Tee aina, mitä olet eniten halunnut. Kuuntele sydäntäsi. Jos kuitenkin tulet raskaaksi, pidä lapsi, jos vähänkin sitä haluat. Rakkaus omaan lapseen on suurin tunne maailmassa.
Mutta neuvon voin teille antaa. Pitäkää huoli omista valinnoistanne, ja antakaa toisten tehdä omat valintansa. Elämä on täynnä erilaisia valintoja ja erilaisia ihmisiä. Ilman tätä erilaisuutta elämä olisi tylsää.
...ja älä välitä siitä, vaikka niiden tekemiseksi tehty myöhemmin tuntuisikin väärältä (en nyt tarkoita lapsia). Tehty on tehty, yritä löytää tekemisistäsi ilo, tai edes ymmärrys tekemisiäsi kohtaan.
Ja jos onnistuu, niin usko jo nyt, olitpa sitten pari- tai kolmikymppinen, tai vaikka nelikymmenvuotias tai vanhempikin, että elämä on luultavasti yhtä ihanaa, tai uskotko että vieläkin ihanampaa, kuin ennen. Sinä olet sinä, edelleenkin, vaikka vanhenet. Ja toivon, että tunnet kuolevasi vasta sitten kun olet siihen valmis.
ole paljon mukavampia 20 vuotiaan kuin yli 40 vuotiaana?
Minua ei kiinnostaisi nyt 47 vuotiaana reppureissut, haluan luksusta jo tässä iässä.
Ja sen luksuksen voi toteuttaa mainiosti vaikka on kasvavia lapsia mukana.