Veisittekö 8.5kk vanhan vauvan isovanhemmille yhdeksi yöksi?
Niin, meillä olisi juhlat tulossa ja vauva pitäisi viedä isovanhemmille hoitoon. Mietin, voinko jättää koko yöksi vauvan. Imetän, enkä ole edes pulloa koskaan antanut. Pärjääkö vauva ja pärjäänkö minä? Poika on hyvän kokoinen ja todella hyvä syömään ja luultavasti ottaa korvikettakin, kun tissiä ei ole tarjolla...mutta.....Onko kokemusta, mitä tekisitte. Voisin kyllä yöllä hakeakin vauvan kotiin.
Kommentit (23)
Oikein hyvin meni, meillä molemmilla, eikä traumoja jäänyt kenellekään perheenjäsenelle.
Nyt tyttö 5v ja toinen 3v - edelleen ovat silloin tällöin hoidossa mummolassa, jos olemme työ- tai rentoutumisreissussa. Matkustamme myös joskus lapsemme kanssa, mutta siitä toistaiseksi ollut rentous aika kaukana...:DD
En ymmärrä ollenkaan, miksi joidenkin mielestä ei esim. 3kk vauva pärjäisi ilman äitiä yhtä iltaa/vuorokautta - tai jopa kahta - jos isä, mummo, sisko tai joku muu tuttu hoitaja häntä hoitaa?
Miettikääs nyt, 70-luvulla oli äitiysloma 2kk, jonka jälkeen monet äidit palasivat töihin ja lapset jäivät hoitoon, kuka minnekin.
Teidän teorioillanne ei yksikään lapsi, jolla ei äiti ole saatavilla 24/7 yhden vuoden ajan vammautuu psyykkisesti, vai?
Entä sen jälkeen?
Mitä sanotte siitä, että jotkut vievät jo alle 3v lapsensa päiväkotiin aamulla ja hakevat klo 17?
Ja kun lapsi menee nukkumaan n. klo 20 - on vanhempi viettänyt lapsensa kanssa päivän aikana kokonaiset 3 tuntia!
Mitäs siitä sanotte?
Luuletteko tosiaan, että muutaman kuukauden ikäinen vauva traumatisoituu muutaman päivän erosta ENEMMÄN, kuin vuosia kestävästä päiväkodissa säilyttämisestä?
Voi sallikaa mun nauraa ( Sardiiinisesti, tietenkin ).
Ottakaa nyt järki kätöseen mammat; jos lasta rakastetaan aidosti ja pidetään sylissä jne. ei hänellä ole miään hätää, vaikka äiti olisi joskus illan tai vurokauden poissa.
Ei ihminen ole kuulkaa niin heikkoa tekoa.
ota juhlat ja yö lunkisti; vauva tosiaan pärjää varmasti helpommin kuin äiti! ainakin näin kävi kun itse jätin vauvelini yöksi hoitoon, murehdin koko illan, pumppasin maitoa jatkuvasti ja itkeskelin koko yön. ihan turhaa murehdin, vauva oli pärjännyt hoidossa mainiosti!!!
häistä kotiutuessa isovanhemmille yöksi, että olisit aamulla lapsen luona?