Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisittekö 8.5kk vanhan vauvan isovanhemmille yhdeksi yöksi?

Vierailija
29.01.2010 |

Niin, meillä olisi juhlat tulossa ja vauva pitäisi viedä isovanhemmille hoitoon. Mietin, voinko jättää koko yöksi vauvan. Imetän, enkä ole edes pulloa koskaan antanut. Pärjääkö vauva ja pärjäänkö minä? Poika on hyvän kokoinen ja todella hyvä syömään ja luultavasti ottaa korvikettakin, kun tissiä ei ole tarjolla...mutta.....Onko kokemusta, mitä tekisitte. Voisin kyllä yöllä hakeakin vauvan kotiin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta syöttämistä ennen kun viette. Viet vaikka mummolla joksikin aikaa ensin.

Vierailija
2/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummula kaukana, eli kannattaako ajella iltamyöhällä/yöllä? Koska juhlat on, ehtisitkö kokeilla pulloa ja totutella vähän ennen? Kylmiltään en lähtisi kyllä koettamaan.

ja sitten tärkeä, onko mummula tuttu paikka lapselle jo?

Jos näihin öytyy järkevät vastaukset niin miksi et veisi? Jos siis itse tahdot rentoutua juhlissa myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viettää turvallinen yö mummolassa ja varmasti syö siellä hyvin, ole huoletta! =)

Vierailija
4/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA vein.

Tyttö oli syksyllä tuon ikäinen, kun menin naimisiin. Hyvin pärjäsi, vaikka imetin.

Otti sen maidon pullosta, minkä otti. Ja imetin sitten seuraavana päivänä.

Vierailija
5/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onkin ollut meidän poika. Ja mummolassa huoli pullon, vaikka minulta ei sitä suostunut ottamaan, kun maito tuoksui...myös isältään huolii pullon ihan hyvin

Vierailija
6/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen kuukauden ikäisenä ekaa kertaa. Hyvin meni.

Vierailija
7/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pulloa etukäteen tai parempi varmaan jos joku muu kuin sinä kokeilee. Meidän vauva ei juurikaan huoli minun antamanani pulloa - ajattelee kai että äidiltä saa rintamaitoa :)

Meillä on samanikäinen ja voisin hyvinkin jättää hoitoon yhdeksi yöksi. Mutta eipä ole pelkoa, että esimerkiksi isovanhemmat ottaisivat...

Vierailija
8/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä on parempi tosiaan, että vauva jää yöksi. maitoa on yritetty antaa pullosta, muttei ole ottanut, koska ei ole ollut oikeasti nälkä(tai siis jano/ imemisen tarve). mutta koska hän syö hyvin niin voihan nesteen antaa lusikalla ja osan ihan vaikka puuron seassa. isovanhemmilla hän on ollut monesti aiemminkin hoidossa, mutta vain noin tunnin kerralla, mutta tuttuja siis ovat.

luulen, että pyydän heitä soittamaan mikäli poika on kovin itkuinen. sitten hean hänen, muuten juhlin juhlat rintapumppu mukana.

poika varmaan pärjää paremmin kuin minä itse:)

Vierailija
9/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksikas ei!

Vauva hoitoon ja menkaa juhliin!

Vierailija
10/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvahan oli jo 8,5 kk joten sehan syo jo muutakin kuin maitoa, joten varmasti yksi yo ei ole mikaan ongelma!

Vierailija
11/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei siis ole juonut pullosta, pyörittelee ja pureskelee vain. mutta luulen, että kun on jano oikeasti niin osaa imeä. vaikea harjoitella, kun tissi on aina lähettyvillä. juhlat ovat jo huomenna:)

ap

Vierailija
12/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden vanhaa ei saisi jättää edes yhdeksi yöksi. En ymmärrä vanhempia, jotka näin tekee, mm. sukulaiseni. Itse en vaan voisi!

Vierailija
13/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee minullakin pahaa viedä, mutta jos vauva on tyytyväinen niin asia on varmasti ok. jos hän on itkuinen niin keskeytän juhlat.

ap

Vierailija
14/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset viihtyy mimmin ja vaarin kanssa hienosti. Varmaan siksikin, kun ollaan paljon yhdessä, eikä lapsilla tule bieraan kanssa olemisen oloa. Kuopus on nyt 9kk ja ollut muutaman kerran isovanhempien kanssa noin parin tunnin pätkän ja tietysti mennyt ihan hienosti. Jättäisin kyllä yökylään, ja äitinikin kovasti haluaisi, mutta ei ole vielä ollut tarvetta. Jotenkin en osaa vielä tuon ikäistä viedä muuten vaan mummolaan, mutta viisivuotias esikoinen toki useinkin on. Hän jo osaa pyytää sinne, niin on eri asia.

Mutta uskon, että ei mitään ongelmaa oikeasti tuossa ole, tunnethan itse lapsesi, kuten myös mummon, joten tiedät varmasti parhaiten!

Vierailija
15/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamukista saa helpommin :)

Vierailija
16/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen pärjää yön ilman maitoa!

Vierailija
17/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hienosti sujui, vauva nukkui ja söi hyvin. Meillä kun mummo on lapsille todella läheinen ja tuttu ihminen, jos joku ihmettelee miten pienen vauvan raaskii yökylään jättää.

esikoinen oli aikoinaan 4kk lähtien yhden yön kuukaudessa yökylässä ja nyt vanhempana on mummon kanssa todella läheinen ja haluaisi mummolaan useamminkin yökylään.

Vierailija
18/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lapsesta. Esikoiseni olisin voinut viedäkin niin pienenä, jos olisi ollut sukulaisia lähellä. Nukkui kuin tukki illasta aamuun, söi hyvin jo kiinteitä ja oli todella tyytyväinen vauveli. Kuopusta tuskin olisin vienyt, heräili monta kertaa yössä alle 1-v, ja oli vaikea nukuttaa. Eli hänen hoitamisensa olisi varmasti ollut melko työlästä. Ja tämän tietäen tuskin olisin nauttinut.

Mutta meidän ei siis ole tarvinnut edes pohtia, kun ei ole lähellä ketään, kelle olisi vienyt yökylään.

Vierailija
19/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tuon ikäinen tarvi yöllä maitoa. Ja syöhän se jo paljon varmaan muutakin että tuskin nälkä haittaa.

Vierailija
20/23 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden vanhaa ei saisi jättää edes yhdeksi yöksi. En ymmärrä vanhempia, jotka näin tekee, mm. sukulaiseni. Itse en vaan voisi!

Näin mustavalkoisesti tulkittuna!Sinänsä periaate on hyvä ja varmaan toimiva. Mutta kuten kaikissa suosituksissa, tässäkin pitäisi pitää järki päässä. Jos isovanhemmat ovat hyvinkin läheisiä ja tuttuja, pärjää tuon ikäinen todennäköisesti hirmuisen paljon paremmin yökylässä kuin 1 v 1 päivän vanha uppo-oudossa paikassa, mikä nyrkkisääntöä tulkiten on kuitenkin suositeltavampaa.

Tää on vähän kuin "ei suolaa alle 1-vuotiaalle" , niin porukka ajattelee että viikko ennen syntymäpäivää ei saa antaa mitään, missä on vähänkään suolaa ja sitten 1 vee päivän jälkeen voi syöttää suunnilleen sipsejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi