Äitini sit varmisti että ei jätä lapsilleen mitään perintöä.
Hassasi kerrostalo-osakkeensa taivaan tuuliin ja otti liikaa velkaa. Nyt joutuu myymään asuntonsa että saa velat maksettua.
Olisin saanut 35 000€ perintöä, nyt saan vain 1000€, jonka äitini lupasi antaa ens viikolla.
Kiitti tyhjästä, toivottasti sossu maksaa ja hoitaa hautajaisesi äiti, kun se aika tulee. Mua ei niissä bileissä tulla näkemään.
Kommentit (77)
kirjoittele tällaiseen sävyyn äidistään tulevaisuuden av-palstalla. Toivon että merkitsisin heille aikuistuttuaan muutakin kuin helppoa rahaa- Aivan kuten oma äitini on minulle ystävä ja läheinen rakas ihminen ei joku, jonka toivoo kupsahtavan, jotta saisi rahaa.
josta lähdin nostelemaan jo 20 vuotta sitten, eli 16-vuotiaana. Enkä ole siellä sen jälkeen montaakaan kertaa vieraillut, en edes lasteni kanssa.
En todellakaan olis mennyt äitini asuntoon asumaan hänen kuoltuaan, olisin muuttanut välittömästi rahaksi, kun akka on kylmennyt.
Juu, ei tartte mulle viranomaisten soitella sit kun akka on kylmennyt, en aio olla mukana hautajaisjärjestelyissä.
edes odotit, mäkään en tollaselle "ihmiselle" jättäis yhtään mitään. Oiken virne naamalla hassaisin kaiken jos ei muita ottajia ole.
lapsenlapsiaan. Lapsille valehtelen että mitään toista mummoa ei ole.
joita se on antamassa pois / hakkaamassa tms. ja lussukka mies joka osaa / pysty mihinkään. nyt siis myös vammainen veli ja raha-asioissaan holtiton äiti. paljon vastoinkäymisiä yhdelle ihmiselle.
inhoan lähes kaikkia ihmisiä yleensä.
muuten vaan yksinkertainen ja apukoulun käynyt. Sen verran fiksu se kumminkin on että on kupannut äitiäni kaikki nämä vuodet ja äitini on siksi ylivelkaantunut.
kun on paljon velkaa rahanahneus löytyy
ap on oikeassa- moni mummi tuhlaa rahansa esim. maailmanympärysmatkoihin
perinnön odottaminen on normaalia ap
Mitä haluat meidän sanovan?
Minulle voi tulla vanhemmiltani joskus perintöä, mutta jos päättävät myydä kaiken ja muuttaa ulkomaille, niin siitä vaan. Heidän rahojaan ne on ja en todellakaan koskaan ole suunnitellut elämäni sen varaan, että joskus saan perintöä.
Ja päättävät sitten tehdä mitä tahansa, niin toki järjestämme heille hautajaiset.
Ja sitten jos ajattelee vielä sitä tosiasiaa, että elävät vielä 20-30 vuotta, niin johan minäkin olen heidän kuollessa sen verran vanha, että tuskin enää sillä perinnöllä mitään tee. Annan sen varmaan suoraan lapsilleni.
Jokainen ansaitkoon itse rahansa ja eläköön sen mukaan. Toisaalta voisi kuvitella, että sinä olisit myötätuntoinen äitiäsi kohtaan. Olisko sinulla ollut mahdollista ostaa osa siitä osakkeesta, jotta äitisi olisi ollut mahdollista jäädä siihen asumaan? Näin olisit itse edes antanut mahdollisuuden sille niin kovasti odottamallesi perinnölle.
Vastenmielisiä tuollaiset perintöä kyttäävät haahkat!
Vanhempien omaisuus muuttuu perinnöksi vasta vanhempien KUOLTUA.. Ennen sitä lapsilla ei ole mitään sanomista vanhempiensa rahankäyttöön!
Uusille internetin käyttäjille tiedoksi, että tämäkin viesti on ns. "provo", elikkä keksitty tarina keskustelun aloittamiseksi, tai paremminkin "fleimaukseen". Ja lähettäjä on "trolli".
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_%28internet%29
Sain perinnöksi lämpimän ja kiitollisen sydämen. Opin kunnioittamaa muita ihmisiä ja arvostamaa kaikenlaisia ihmisiä.
Opin sen ettei toisia haukuta ja mollata/ kiusata.
Sain hyvän perinnön.
mahdollisuus ostaa sijoitusasunto kuppaisesta pikkukaupungista. Äitiäni en halua enää tässä elämässä nähdä, en edes hänen hautajaisissaan.
Toivottavasti älyää laittaa edes osan asunnon myyntivoitosta sellaiselle tilille ettei veljeni voi niitä kupata ja sillä sitten joku hänen hautajaisjärjestelyjään hoitava voi maksaa akan hautajaiskulut. Toivottavasti eivät mulle ainakaan soita kun akka on kylmennyt. Vaihdan numeroni salaiseksi jo nyt.
pitää sen lupauksensa ja 1000€ läpsähtää tililleni 5.2.10.
Ja jos akka haluaa nähdä lapsenlapsiaan, saa maksaa 200€ pääsylipun heitä katsomaan ja joka kerta uudestaan.
Sulla on siis paskat lapset ja paska äiti? Ihme että susta tuli kuitenkin noinkin viehättävä. Ei susta näin tule palstan vihatuinta - ärsyttävin vaan.
kun huomaa ettei tytär ole paikalla suremassa :D
Mutta ajattele, byt saat kuitenkin 1000 e, ties kuinka kauan olisit saanut odotella sitä perintöä! Olisit vaikka itse voinut kuolla ennen äitiäsi. Hänhän voi vaikka elää 100-vuotiaaksi.