Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova vatsakipu ja nopeasti nouseva kuume 6vuotiaalla?

Vierailija
28.01.2010 |

Voisikohan olla umpisuoli vai jotain arkisempaa? Ripulia ja oksentelua ei ole. Vatsaansa valitteli jo aamulla, annoin gefilus-kapselin. Iltapäivällä rupesi sattumaan taas vatsaan ja sitten kävi kakalla, jonka jälkeen alkoi kuume nousta. Annoin panadolia, joka alkoi vaikuttaa n. ½h päästä ja sitten taas kävi kakalla. Voisiko joku suolitukos tms aiheuttaa myös kuumetta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei ole yöllä edes ollut kuumetta taas. Mikä lie mahtoi olla :( Vatsa on kyllä vielä kosketusarka. Käymme nyt kuitenkin labrassa, mutta tuskin mitään kovin akuuttia.

ap

Vierailija
2/12 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä löytyi. Olen juuri itse kipeänä, samat oireet. Umppari leikattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie heti päivystykseen.

Vierailija
4/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kyllä ekana mieleen.

Vierailija
5/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahakipu ja korkea kuume ilman flunssaa epäilyttää. Vai onko ripulia? Silloin ymmärrettävämpää.

Vierailija
6/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nopsaan soittaa lääkäriin.

Vierailija
7/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin on suolitukos. Voisi olla umppari. Kyllä varmaan olisi päivystysasia kuitenkin jos kova kuume ja kova vatsakipu.

Vierailija
8/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pikaisesti päivystykseen! Minulle eräs ensiavussa työskentelevälä hoitaja antoi neuvon vatsakivusta: jos panadoli auttaa kipuun ja kuumeeseen, ei todennäköisesti vaarallista, jos ei auta tai autaa vain hetkeksi niin pikaisesti päivystykseen.

Vierailija
9/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile tuota liikehommaa. Umppari kipeänä ei tosiaan pysty hyppimään tai juoksemaan (kävelläkin piti kumarassa).

Vierailija
10/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuumetta on paljon ja ei ota laskeakseen niin kyseessä voi olla myös keuhkokuume. Lääkärin mukaan se heijastuu useasti mahakipuna.

Vierailija
11/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on kosketusarka, mutta ei ilmeisesti satu hyppiessä. Toisaalta on mielummin kippurassa kuin suorana.

Käytiin päivystyksessä, huomenna labranäytteet mm. munuaiset, kun vatsakipu on molemmilla puolilla.

ap

Vierailija
12/12 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella se huiteli satasessa ja jäätiin saman tien osastolle iv-antibioottia saamaan kun oli munuaistason tulehdus. Kuume oli n. 39-40 c

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme