Kova vatsakipu ja nopeasti nouseva kuume 6vuotiaalla?
Voisikohan olla umpisuoli vai jotain arkisempaa? Ripulia ja oksentelua ei ole. Vatsaansa valitteli jo aamulla, annoin gefilus-kapselin. Iltapäivällä rupesi sattumaan taas vatsaan ja sitten kävi kakalla, jonka jälkeen alkoi kuume nousta. Annoin panadolia, joka alkoi vaikuttaa n. ½h päästä ja sitten taas kävi kakalla. Voisiko joku suolitukos tms aiheuttaa myös kuumetta?
Kommentit (12)
Kerro mitä löytyi. Olen juuri itse kipeänä, samat oireet. Umppari leikattu.
Mahakipu ja korkea kuume ilman flunssaa epäilyttää. Vai onko ripulia? Silloin ymmärrettävämpää.
Kannattaa nopsaan soittaa lääkäriin.
tuskin on suolitukos. Voisi olla umppari. Kyllä varmaan olisi päivystysasia kuitenkin jos kova kuume ja kova vatsakipu.
Menkää pikaisesti päivystykseen! Minulle eräs ensiavussa työskentelevälä hoitaja antoi neuvon vatsakivusta: jos panadoli auttaa kipuun ja kuumeeseen, ei todennäköisesti vaarallista, jos ei auta tai autaa vain hetkeksi niin pikaisesti päivystykseen.
kokeile tuota liikehommaa. Umppari kipeänä ei tosiaan pysty hyppimään tai juoksemaan (kävelläkin piti kumarassa).
Jos kuumetta on paljon ja ei ota laskeakseen niin kyseessä voi olla myös keuhkokuume. Lääkärin mukaan se heijastuu useasti mahakipuna.
Vatsa on kosketusarka, mutta ei ilmeisesti satu hyppiessä. Toisaalta on mielummin kippurassa kuin suorana.
Käytiin päivystyksessä, huomenna labranäytteet mm. munuaiset, kun vatsakipu on molemmilla puolilla.
ap
Mun lapsella se huiteli satasessa ja jäätiin saman tien osastolle iv-antibioottia saamaan kun oli munuaistason tulehdus. Kuume oli n. 39-40 c
nyt ei ole yöllä edes ollut kuumetta taas. Mikä lie mahtoi olla :( Vatsa on kyllä vielä kosketusarka. Käymme nyt kuitenkin labrassa, mutta tuskin mitään kovin akuuttia.
ap