Olen esimies ja vaadin jokaiselta työntekijältä
kaikista poissaoloista sairauslomatodistuksen.
Tässä en jousta yhtään.
Olen muutenkin todella nipo.
Olen kuitenkin tosi suosittu esimies...
Kommentit (62)
kuulostat aivan minun esimieheltäni, mielestäni on fiksua pyytää todistukset ja "nipoudesta" huolimatta esimieheni on paras joka minulla on koskaan ollut!
Esim. pahassa migreenikohtauksessa ei voi lähteä lääkäriin.
t. toinen esimies
Mun pomo hyväksyy ainoastaan työterveyshoitajan/lääkarin todistuksen.
Jos käy jollain muulla lääkärillä, on myös oman työterveyshuollon todistus oltava lisäksi.
Onhan? Ettette kuormita julkista terveydenhuoltoa tyhjänpäiväisillä flunssatodistuksilla?
voinut esim. noro-viruksen kanssa lähteä mihinkään. Ekana oksensin ja ripuloin muutaman minuutin välein ja sitten en enää pystynyt kävelemään paria metriä kauemmas pyörtymättä.
Meillä saat olla viikon poissa ilman ilmotuksia. Ja palkka juoksee eka päivästä.
Sairasvakuutus tarkistaa työnantajalta vain työpäivät.
Ihan laillistahan tuo on. Sen verran pitäisi kuitenkin hoitaa asiansa työpaikallaan, että järjestää toimivan työterveyshuollon. Julkinen terveydenhuolto on liian kuormittunut hoitamaan jokaista pikku flunssaa, joka hoituu parhaiten kotona ja levossa.
Hassu juttu, mutta meillä ei silti pahemmin sairastella, itse olen ollut 4h poissa viimeisen kahden vuoden aikana. Olisikohan niin, että kun työntekijöiden motivaatio on kunnossa, ei tällaista nipottamista tarvita?
minä menen lääkäriin vasta siinä vaiheessa kun tuntuu etten selviä omillani. En todella missään pelkässä kuumeessa lähde lääkäriä häiritsemään! Ei silloin tee mieli muutenkaan lähteä kotoa mihinkään, jos sen kanssa pärjää itse, siis nämä tavalliset sairaudet.
Mun mielestä typerää verovarojen ja ihmisten ajan tuhlaamista. Jos mulla on kuumetta, ei tosiaan helpota se että joutuu lähtemään talvipakkasessa jonottaan terkkariin. Lepo on parempi.
Ja hassua kyllä, meillä ei ole juurikaan poissaoloja vaikka kolme päivää saataisiin olla omalla ilmoituksella.
Kyttäämistä ja luottamuspulaa näköjään ap:n työpaikalla.
Mä en menisi työpaikkaan, jossa pitäisi ripulitaudissa lähteä hakemaan jotakin lappua työnantajalle.
Onneksi on tähän asti ollut vara valita.
Mieti omalle kohdalle jos aamuyöstä alkaa norovirus. Kerroppa AP miten siinä lähdetään lääkäriin?
Kaikilta se on pyydettävä! Meillä esimies pyytää vain toisilta ja toisilta ei. Esimiehen tulisi olla reilu ja pyytää todistus kaikilta eikä jättää vain niiltä "parhaimmilta kavereilta" pyytämättä.
Mä en menisi työpaikkaan, jossa pitäisi ripulitaudissa lähteä hakemaan jotakin lappua työnantajalle. Onneksi on tähän asti ollut vara valita. Mieti omalle kohdalle jos aamuyöstä alkaa norovirus. Kerroppa AP miten siinä lähdetään lääkäriin?
Muuta ko ovi auki ja tassua toisen eteen.
Ravintolassa on oltava jokaisesta poissaolosta aina todistus- muuten se on luvaton poissaolo ja kenkää tulee. Näin on ollut kaikissa palvelualan työpaikoissa, jossa olen 15 vuoden aikana työskennellyt. Ja kyllä, hirveässä yrjötaudissakin on se lappu haettava.
paljon sairastella vaikka saa olla omalla ilmoituksella sen 3pv pois. Tai sitten ollaan just se 3pv ja tullaan heti kun pystytään takaisin töihin.
Hassu juttu, mutta meillä ei silti pahemmin sairastella, itse olen ollut 4h poissa viimeisen kahden vuoden aikana. Olisikohan niin, että kun työntekijöiden motivaatio on kunnossa, ei tällaista nipottamista tarvita?
ollut, jossa ei tarvitsisi todistusta heti ekasta poissaolopäivästä. Oli kyse oman tai lapsen sairaudesta, oli ripuli tai muu, niin lappu on haettava. Ja vieläpä lääkärin lappu terveydenhoitajan ei kelpaa.
ollut tuollaisessa työpaikassa koskaan ollut, enkä myöskään ole ollut työpaikassa, jossa paljon oltaisiin poissa päivä sieltä, toinen täältä. Kyllä esimiehen pitää osata motivoida ja sitouttaa alaisensa töihin ihan kunnon konsteilla, ei kiristyksellä.
Pidän vaatimusta järjenvastaisena. Jos iskee oksennustauti, niin kuka lähtee metroon tai bussiin, kun laatta lentää???
Järjen käyttö on sallittua. Myös esimiehillä.
terveisin,
johtamisen opettaja
viimeisen 8 VUODEN aikana. Sairaslomalappunen on ollut takataskussa molemmilla kerroilla, kun se on lapsen sairauden takia ollut kirjoitettuna. Kukaan ei ole todistuksia kaivannut.
t.valtion pitkä ja kapea leipä
Et ole ainoa tunnen monta jotka pyytää ja kannatan.. ei tee nipoa tuo homma ainakaan