Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen esimies ja vaadin jokaiselta työntekijältä

Vierailija
28.01.2010 |

kaikista poissaoloista sairauslomatodistuksen.

Tässä en jousta yhtään.

Olen muutenkin todella nipo.

Olen kuitenkin tosi suosittu esimies...

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveydenhuollon resurssejen väärinkäyttöä.

Vierailija
2/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kuinka paha olo lapsella pn oksennus-ripulitaudissa ja sitten vanhempien työnantaja vaatii lääkärintodistuksen! Sairasta!

Enkä itsekään haluaisi lähteä lääkäriin jos vointi on tyyliin oksentaessa paska housussa.

Kyllä voi olla natsitoimintaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja vaatii heti lapun poissaolosta ja niin oli tälläkin kertaa. Kohtauksen takia olin kuitenkin viikonloppupäivystyksen aikana toisella paikkakunnalla melkein vuorokauden sairaalahoidossa, eikä tullut mieleenikään heti yöllä piipata töihin, että laverilla maataan ja yrjötään näkemättä maailmasta mitään.

Saikkulappuhan olisi sitten pitänyt toimittaa varsinaiselle työpaikkakunnalleni sairaalasta lähdettäessä yli 100 km:n päähän. Kyydin tarvin muutenkin kotio, niin todellakaan en lähtenyt toisen kyydillä vielä lappua viemään töihin siinä olotilassa.

Vierailija
4/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa, ettei ole ikinä ollut niin paljon sairaspäiviä.

Lopputulos oli aina se, että joko tervehdyin (kuten yleensä) seuraavaksi päiväksi ja työkuntoisena vedin lööbaa ja katselin leffoja kotona (kerran kävin uimassakin) kaksi seuraavaa päivää tai sitten se, että pikku tauti + parin kolmen tunnin lääkäriseikkailu = iso tauti, jonka seurauksena sain palkkaa kotivuoteeseen seuraavan viikon.

Mutta eipä paljon paina. Jos työnantaja ei tuon enempää luota, mulle on ihan sama tekeekö ne persnettoa vai ei.

Vierailija
5/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran saikkulappu piti hakea, niin ihan siitä ketutuksesta sitten istuin sen sairasloman kotona, oli tarvetta tai ei, kun kerran oli virallinen lupa. Omalla ilmoituksella sitä ei kehtaa olla kuin just sen pahimman. Mutta lappujen kanssa minimi oli 3 päivää.... Tuli muuten sen parin vuoden aikana paljon enemmän sairaspoissaoloja kuin muuten!

Vierailija
6/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen paranee kesken sairausloman, voi työnantaja määrätä hänet töihin. Vakuutukset ovat aina voimassa.

Nimim. Ei kannata käydä sairausloman aikana työpaikalla liian terveen näköisenä.

Mikäli sinulle on määrätty sairaslomaa ja menet töihin sen aikana, mikään vakuutus ei korvaa jos joku vahinko töissä sattuu. Eli sairaslomalla ei kannata mennä töihin.

Vierailija
7/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on kyllä tosi hankalaa esim. ripulissa lähteä lääkäriin.

Vaikka sinänsä pidän hyvänä, että on sitten sama tiukka käytäntö kaikille työntekijöille.

Vierailija
8/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa aina poskiontelontulehduksista ja nielutulehduksista 5 päivän saikun. Oli tuttu lääkäri:)

Eka päivänä oireet helpotti antibioottikuurilla ja sain 4 ylimääräistä vapaata lekotella.

Nyt saa olla omalla ilmoituksella ja olen 2 vuoden aikana ollut 2 päivää poissa kun oli niin kova migreenikohtaus, että oksensin ja huimasi ja oli pakko maata pimeässä huoneessa se 2 päivää. Tuttu lääkäri olisi kirjoittanut tästä viikon.

Vierailija
9/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen esimies. Kyllä minä annan työntekijälle luvan kolmen päivän poissoloon ilman todistusta, en todellakaan vaadi ihmisiä lähtemään lääkäriin esim. oksennustaudissa, ripulissa tai kovassa kuumeessa. Tokihan aina on näitä, jotka yrittävät tätä käyttää hyväkseen mutta heidät kyllä oppii pian tunnistamaan ja he joutuvat sitten lapun hakemaan. Minä en usko että nipottamalla ja tyrannisoimalla kovin pitkälle pötkitään. Hyvä esimies johtaa henkilöstöä hyvillä ihmissuhdetaidoilla, ei pomottamalla.

Vierailija
10/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee lääkärintodistuksen heti ekasta päivästä.Samoin jos lapsi on sairaana, ei riitä sh:n todistus vaan lääkärintodistus!!! Miettikää,joka ikisen flunssan takia on käytävä lääkärissä. Ja odottaa lapsen kanssa päivystyksessä, jos lapsi on sairaana. Tulee firmalle melko kalliiksi, minustakin outoa, ettei sen verran luoteta aikuisiin ihmisiin...!!

Eräässä

työpaikassa (vaateliike) ei ollut työterveyshuoltoa lainkaan. Olin Helsingissä töissä ja sairastuin kesken työpäivän, niin espoolaisena en voinut mennä terveyskeskuseen. Kävin sitten Mehiläisessä ja maksoin itseni kipeäksi. Ei jumalauta mikä firma.

Vierailija
11/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tule kuitenkin aika kalliiksi vai onko sairauslomat vähentyneet niin paljon, että kannattaa maksaa nämä käynnit? Työskentelen lääkäriasemalla ja meillä on pula lääkäreistä eli kaikki ajat menevät aina. Mielellään ei anneta mahataudissa oleville tai flunssaisille (vasta sairastuneille) lääkäriaikaa, koska sitten aikoja ei riitä niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Sitten ihmetyttää ne, jotka hakevat lappua vaikka saisi olla omalla ilmoituksella pois. Tulevat, että olisi reilumpaa olla pois, kun on lappu. Eivät vissiin ajattele, että se lepää, juo ja ota särkylääkettä -ohje + lappuu maksaa 24,50-41 € työnantajalle.

Vierailija
12/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lappu on lähetetty kotiin tai haettu kunnon parannuttua sama toimii lastenneuvolan puolella. Eikö tuon pitäisi riittää? Ja jos näyttää siltä että näitä todistuksia pyydetään liian usein ja herää epäilys lintsaamisesta, niin silloin voisi terkka pyytää näytille. Tai lääkäriin.

Vierailija
13/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tule kuitenkin aika kalliiksi vai onko sairauslomat vähentyneet niin paljon, että kannattaa maksaa nämä käynnit? Työskentelen lääkäriasemalla ja meillä on pula lääkäreistä eli kaikki ajat menevät aina. Mielellään ei anneta mahataudissa oleville tai flunssaisille (vasta sairastuneille) lääkäriaikaa, koska sitten aikoja ei riitä niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Sitten ihmetyttää ne, jotka hakevat lappua vaikka saisi olla omalla ilmoituksella pois. Tulevat, että olisi reilumpaa olla pois, kun on lappu. Eivät vissiin ajattele, että se lepää, juo ja ota särkylääkettä -ohje + lappuu maksaa 24,50-41 € työnantajalle.

Joku jo kirjoittikin, että saikkua saa joskus enemmän kuin sitä tarvitsisi. Minultakin on usein kysytty (diacor)että paljonko haluat s-lomaa?! No, mikäs siinä. Paljon fiksumpaa olis itse ilmoitella, koska on työkykyinen. Niin "turhia" sairaspäiviä ei tulisi.

T. se kaupan-alalla työskentelevä

Vierailija
14/62 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee oltua poissa töistä loppujen lopuksi pidempään, kun kerran on paperilla määrätty sairasloma.

Vierailija
15/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa myös rukoilla. Mitään en tuo, enkä anna periksi. Olen hyvä työmies mutta poissaoloni ei kuulu pomolle pätkääkään. Olen melko roteva ja lihaksikas mies ja vaikka olisi kuinka johtaja tai pomo niin kummasti ne antaa asian olla kun katsoo silmiin ja sanoo "täh"

Vaimoni on ylpeä minusta. Hän usein sanookin että työpaikan todellinen johtaja on toisaalla... (tarkoittaa minua)

Vierailija
16/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijän tai tämän lapsen sairaudesta, ellei työantaja ole järjestänyt työterveyslääkärille pääsyä. Tämä koskee siis myös lapsia. Omalla kustannuksella ei yksityiselle tarvitse lähteä, ja toisaalta mihinkään päivytykseen ei nuhakuumeisia todistuksenhakijoita ainakaan meillä edes huolita.

Tämä on muuten ihan tosi juttu, ja liiton lakimieheltä tarkistettu. Todistuksen vaatiminen sinänsä on ok.

Vierailija
17/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran minullakin on valinnan varaa työpaikoista tai siitä menenkö töihin, että sellaiseen paikkaan jossa kaikista sairauspäivistä tarvitaan joku ihmeen lappunen, niin en olisi siihen työpaikkaan menossa. Sehän on ihan mahdotonta, jos olisin siinä kunnossa että voisin lähteä käymään lääkärissä, voisin myös mennä töihin. Eli huonossa kunnossa en lähde mihinkään, jos taas olisin niin huonossa kunnossa että olisi pakko mennä, niin ambulanssillahan sitä sitten mennään.

Vierailija
18/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran minullakin on valinnan varaa työpaikoista tai siitä menenkö töihin, että sellaiseen paikkaan jossa kaikista sairauspäivistä tarvitaan joku ihmeen lappunen, niin en olisi siihen työpaikkaan menossa. Sehän on ihan mahdotonta, jos olisin siinä kunnossa että voisin lähteä käymään lääkärissä, voisin myös mennä töihin. Eli huonossa kunnossa en lähde mihinkään, jos taas olisin niin huonossa kunnossa että olisi pakko mennä, niin ambulanssillahan sitä sitten mennään.

taitaapa olla valinnanvaraa.... epäilenpä vahvasti. minä en ainakaan ottais sinua töihin tuolla asenteella

Vierailija
19/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että olet suosittu tai pidetty esimies?

Oman kokemukseni mukaan tärkeintä on oikeindenmukaisuus ja tasapuolisuus, ei löysyys sääntöjen suhteen.

Vierailija
20/62 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on meidän firman käytäntö sairauspoissaolojen osalta. Olen ollut 8 vuotta työelämässä (nyt tosin äitiyslomalla kotona), mutta en ole ollut sairauden takia vielä koskaan pois töistä. En tiedä, mikä on nykyisen työantajani käytäntö sairauspoissaolojen kohdalla, kun en ole joutunut olemaan sellaisella. On varmaan ihan reilua pyytää todistus kaikista poissaoloista. Niin ei tule turhia "rokulipäiviä" työntekijöille. Itse tosin olen sellaisessa työssä, että jos olisin pois, työt olisivat vain sitten myöhemmin mulla taas edessä. Eipä niitä kukaan puolestani tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan