Probleema AV:n elämänhallitsijoille
Mulla on tässä akuutti ongelma.
Asun paikassa A. Olen juuri lähdössä yli 400 km päähän Helsinkiin koko viikonlopuksi. Lähden suoraan työpaikalta junalle. Kaikki matkatavarat ovat täällä työpaikalla mukana.
Paitsi kännykän laturi, sen unohdin ottaa mukaan. Kännykästä loppuu virta viimeistään huomenna ilman latausta. Jos lähden nyt työpaikalta käymään kotona, joudun tekemään sen taksilla, ja se maksaa n. 30 euroa.
Mitä teen? Kännykkä on Samsung, eli ei voi luottaa siihen, että saisin sopivan laturin joltakulta lainaan. Voiko Helsingissä jossain ladata puhelimia? Vai ostanko Helsingistä uuden laturin? Vai lähdenkö käymään siellä kotona, joka on paitsi kallista, myös aikaaviepää.
Juna lähtee klo 19.
Kommentit (7)
Siis miksi unohdit laturin. Kyllä mä ainakin olisin muistanut, en koskaan unohda mitään. Oma moka. Ja olisit hankkinut kännykän, jonka akku kestää pidempään.
Ja mitäs asut niin kaukana töistä, mä asun ihan lähellä, niin ei mulla ole koskaan mitään ongelmaa.
Kaikki vastuulliset ihmiset asuvat lähellä työpaikkaansa, jotta lapset eivät joudu olemaan kauaa hoidossa. Ja mitä sä yleensä lähdet matkalle, et kai sä jätä lapsia moneksi viikonlopuksi ilman äitiään!
Ja mitäs oot noin köyhä, ettei ole taksiin varaa. Olisit opiskellut ja eläisit säästeliäämmin ja oliko pakko hankkia iso hieno talo ja liikaa lapsia ja kävisit kirpparilla ja leipoisit pullat itse, niin ei tarvitsisi kysellä onko varaa mennä taksilla.
Sitä paitsi taksi saastuttaa, että jos kunnolla ajattelisit, sulla olisi töissä sukset, niin voisit hiihtää kotiin. Tekisi hyvää kunnollekin, kun kuitenkin olet ylipainoinen ja liikut ihan liian vähän ja lapsiakaan et kuitenkaan ole opettanut hiihtämään ja niillekään et ole hankkinut kunnon suksia.
Ja vielä Samsungin puhelin, etkö sä yhtään arvosta kotimaisuutta?
Vietänkö mä liikaa aikaa tällä palstalla? (Jättäisin hakematta laturin, luottaisin tuuriin, että saan laturin lainaan ja jos en, kävisin ostamassa. Ja sulkisin puhelimen yöksi, niin akku säästyy.)
Sitten voit pitää toista vaikka kotona ja toista töissä, eikä vastaavaa ongelmaa pääse syntymään.
Tähän liittyy vielä toinenkin juttu.
Nimittäin astianpesukoneeseen jäi virrat ja vesi päälle. Uskallanko jättää sen silleen viikonlopuksi? Ihan uusi astianpesukone, ei luulis falskaavan, mutta mitä kokemuksia teillä on?
ap
ja viet sen sitten matkan jälkeen työpaikallesi. Jatkossa lataat sitten kännykän töissä ja säästät omissa sähkökuluissasi. Simple as that!
T: The Perfect Housewife
Nimittäin astianpesukoneeseen jäi virrat ja vesi päälle. Uskallanko jättää sen silleen viikonlopuksi? Ihan uusi astianpesukone, ei luulis falskaavan, mutta mitä kokemuksia teillä on?
Vai oletko sä muuten vaan unohtelevaa sorttia?
No, astianpesukoneessa on aivan sama, onko se virtanappi päällä vai ei. Kun ohjelma on lopussa, kone vaan seisoo hiljaa ja virtaa kuluu vain siihen pikku led-valoon joka on virran merkkivalona. Yleensä, sanoisin 98% todennäköisyydellä, myös letkut ja venttiilit kestää päälle jättämisen. Itsellä on unohtunut auki esim. yöksi ja pyykinpesukoneen kohdalla useammaksi päiväksikin. Ei ole mitään vuotanut (uusia koneita toki meilläkin).
Voisiko joku tuttu/naapuri käydä sammuttamassa koneen? Siis, onko jollakin vara-avain asuntoosi?
Kellään ei ole meidän vara-avainta, mutta tämän tapauksen jälkeen pitää varmaan huolehtia se kuntoon.
On meilläkin joskus jäänyt pesukoneen vedet päälle yön ajaksi, eikä ole käynyt kuinkaan. Mutta Murphyn lain mukaisesti varmaan tämän reissun aikana kaikki tulvii.
Voi tätä onnetonta päätä. Vietänköhän koko vkonlopun unettomia öitä, jos en nyt käy vääntämässä hanaa kiinni? Vai karaisenko vain luontoni ja unohdan koko asian puhtaalla omatunnolla.
uusi laturi. Ei se varmaan sen kalliimmaksi tule kuin taksimatka kotiin.