Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jotta lapsellesi tulisi mahdollisimman hyvä stressisietokyky?

Vierailija
28.01.2010 |

Minulla se on huono, ja yritän nyt lapselleni parempaa. Pyrin tähän pitämällä arjen vakaana ja ennustettavana ja yritän itse välttää stressiä, ettei se tunne välity lapselleni. Muita vinkkejä? Minusta se on tärkeä ominaisuus ihmiselle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim välillä öisin ryntään lasten huoneeseen ja räppään valot päälle ja alan touhottaa jotain kovaäänisesti. Aluksi lapset oli ihan paniikissa, että mitä nyt? Mutta nykyään ovat tottuneet ja jatkavat pian uniaan.

Päivällä myös kaikkea yhtäkkistä ja yllättävää.

Jos oppii, että kaikki rutiinit toistuu aina samalla tavalla, niinn eihän sitä osaa käsitellä stressaavia tilanteita lainkaan!

Teet ap nyt karhunpalveluksen lapsillesi!!!

Vierailija
2/5 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun sitä kykyä pitäisi lisätä? Eiköhän se pieni ihminen aikanaan keksi ihan omat keinot jolla selvitä eri tilanteista. Ei toisen puolesta voi elää.

Vierailija
4/5 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vaippa per päivä. Oppii sietämään stressiä.

Vierailija
5/5 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun sitä kykyä pitäisi lisätä? Eiköhän se pieni ihminen aikanaan keksi ihan omat keinot jolla selvitä eri tilanteista. Ei toisen puolesta voi elää.

mutta ihmisen stressiherkkyys kehittyy Keltikangas-Järvisen mukaan kolmen ensimmäisen ikävuoden aikana. Eli kyllä siihen todellakin voi vaikuttaa. Tai vaikuttaa vaikkei yrittäisikään.

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2008/09/718389

Itse yritän vaikuttaa luomalla lapselleni turvallisen lapsuuden ja olemalla läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi