Mitäs nyt teen??? Laihdutuspaniikki iskee!
Uudesta vuodesta olen laihduttanut ja ihan hyvin on edennyt: -3 kg. Mutta entäs nyt? Nälkää en ole tuntenut ehkä viikkoon ja paino on lähtenyt jopa pikkunousuun. Edelleen syön kuten aiemminkin, kahdella lämpimällä aterialla + aamupalalla edetään. Liikuntaa tulee 3-4 x vk + työmatkakävelyä 1 h /pv.
Jatkanko samaa vai mitä muutosta pitää tehdä?
Alkaa motivaatio kadota ja usko loppua koko touhuun :(
Kommentit (7)
Mutta en aivan ymmärtänyt kuinka tämä liittyy minuun??
ap
syön alle 1200kcal ja sit ahmin yhden päivän viikosta. Lähtenyt näin 15kiloa. kokeile!
Eipä siinä auta kuin vähentää entisestään kaloreita, jos kiirettä pitää.
Tarkkaile leivän syöntiä. Vaikka söisit ns. terveellistä leipää niin kaloreita niistä tulee yllättävän paljon. Lautaselle enemmän lihaa ja salaattia, ja vain hieman pottuja, pastaa ym. Tämä tyyli toimi ainakin mulla hyvin.
Liikuntaa sun ohjelmassa onkin jo.
Mutta älä masennu, jumittaminen on ihan normaalia. Olen itse sen kokenut ja usko meinasi loppua. Mutta kyllä se paino sitten sieltä putosi. Äläkä käy vaa'alla liian usein...
Painon nousu on ihan normaalia kun lihasmassa kasvaa. Vaakaa on turha tuijottaa, ota mielummin mittanauha laihdutuskaveriksi. Lihas painaa enemmän kuin läski. Tsemppiä!
Painon nousu on ihan normaalia kun lihasmassa kasvaa. Vaakaa on turha tuijottaa, ota mielummin mittanauha laihdutuskaveriksi. Lihas painaa enemmän kuin läski. Tsemppiä!
Aloittaja tuskin on mikään ammattibodari tai painonnostaja, ja kyllä liikuntaa harrastaessa ensinnä se läski alkaa kadota. Ei se lihasmassa noin vaan kasva vaan lihakset erottuu paremmin, kun läskiä alkaa hävitä. Kyllä se vaaka vaan kertoo karua totuutta.
Aloittaja tuskin on mikään ammattibodari tai painonnostaja, ja kyllä liikuntaa harrastaessa ensinnä se läski alkaa kadota. Ei se lihasmassa noin vaan kasva vaan lihakset erottuu paremmin, kun läskiä alkaa hävitä. Kyllä se vaaka vaan kertoo karua totuutta.
Samalla tavalla kun lihasmassa pienenee kun liikunnan lopettaa. En tiedä kuinka paljon ap on liikuntaa aikaisemmin harrastanut, mutta jos tyhjästä lähtee niin kyllä se lihaskin siinä kasvaa, yllättävänkin nopeasti. Jos syö terveellisesti ja säännöllisesti, kalorimäärien ollessa suht kohdillaan niin painon nousu on ihan normaalia, sikäli kun se ap:n tapaan on pientä, eikä puhuta isoista määristä. Itse olen laihduttanut enemmän ja vähemmän koko ikäni, kunnes sain kunnolliset ohjeet ihan ammattilaiselta joka käski heivata vaaán kaappiin ja keskittyä tuijottamaan mittanauhan lukemia. Toki vaakaakin piti rasittaa, mutta ei useammin kun kerran viikossa.
syön 500-1300kaloria päivässä. herkkupäivinä noin kerranviikossa jopa 5000kaloria
mitat 167/54