Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudelleensynnyttäjät: mikä oli kohdunsuunne tilanne noin rv:n 36 lääkärikäynnillä?

Vierailija
27.01.2010 |

Minkä verran teillä oli ollut ennakoivia supistuksia, kivuliaita tai kivuttomia?

Olen viikolla 33+5 ja toivoisin kovasti, että jotain tapahtuisi kohdunsuulla jo ennen varsinaista synnytystä. Jospa se lyhentäisi itse rutistusta hieman.

Kivuttomia supistuksia minulla on kymmeniä päivässä, kivuliaita (menkkajomotusta ja paineen tunnetta) päivästä riippuen 1-10. Uskaltaisiko näillä oireilla toivoa, ettei viimeisessä lääkärissä merkata nla-korttiin enää "kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm"? ;)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 35+ jotain oli kaulaa jäljellä enää n. 1cm, kohdunsuu avautunut n. 2 cm. Vauva sitten syntyi rv 40+6 lähes 12 tunnin pakertamisella... Ja toisesta synnytyksestä siis kyse.

Vierailija
2/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla viikoilla kohdunsuu pehmeä ja vain hieman lyhentynyt. Silti toinen synnytys oli huomattavasti ensimmäistä helpompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tokalla kertaa rv 36 synnytystapa-arviossa kohdunsuu 2cm auki ja kohdunkaula hävinnyt. Samalla lailla supisteli pitkin matkaa kuin mitä itselläsi ollut. Lääkäri sanoi että lapsi syntyy ihan hetkenä minä hyvänsä. No ei syntynyt, odotteli rauhassa ja syntyi vasta 40+5 mutta tulikin sitten nopeaakin nopeammin, synnytyksen kokonaiskesto 2h josta sairaalassa 20min.

Vierailija
4/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla viikoilla kohdunsuu pehmeä ja vain hieman lyhentynyt. Silti toinen synnytys oli huomattavasti ensimmäistä helpompi.

Molemmat lapseni syntyivät lähes päivälleen LA:na. Ensimmäinen synnytys kesti 10 h ja toinen 6 h.

Vierailija
5/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että lapsi syntyy ihan hetkenä minä hyvänsä. No ei syntynyt, odotteli rauhassa ja syntyi vasta 40+5

Olen kuullut muitakin vastaavia tarinoita, joissa äiti on ollut lääkärin ennustusten takia kuukauden jalka oven raossa lähdössä sairaalaan - turhaan.

Vierailija
6/6 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kipeitä paljon ja kohdunkaulakanava lyhentynyt ja pehmentynyt jo ennen 30 rv, 35 viikolla neuvolassa oli toisella kerralla kanavaa jäljellä n. sentti ja kohdunsuu auki 3 cm, vauva syntyi kolme viikkoa myöhemmin. Toisessa 36 viikolla kanava hävinnyt ja kohdunsuu 3-4 cm auki, vauva syntyi viikkoa myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän