Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin henkilökunta: kysymys teille.

Vierailija
27.01.2010 |

Onko teillä poikkeuksellisen hyvä kasvomuisti vai miten tunnistatte, ketkä ovat lapsen vanhemmat? Miten siis varmistatte, kenen mukaan lapsi lähtee? Vai luotatteko vain siihen, että lapsi ei lähtisi muiden kuin vanhempiensa mukaan?

Pari kertaa, kun olen hakenut oman lapseni päivähoidosta, en ole tunnistanut tätiä, joka on ollut lapseni kanssa. Mutta ei hän ole minulta mitään kysynyt. Olen saanut ottaa lapseni mukaani. Herää vain kysymys, mistä henkilö tietää, että olen lapsen äiti, kun minä en häntä tunne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä lapsi vanhempansa tuntee.

Mutta miten sinä et tunne päiväkodin tätejä?

Vierailija
2/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kyllä lapsi vanhempansa tuntee. Mutta miten sinä et tunne päiväkodin tätejä?"

Oman ryhmän tädit tunnen. Mutta muita en. Joskus tulee mieleen, että onko tuo tästä päiväkodista ollenkaan. Lapsikin toisinaan osoittaa tätiä, ja kysyy minulta "Kuka toi on?".

Lapsi varmasti tuntee vanhempansa, mutta lapsi tuntee myös paljon muita ihmisiä. Mistä tiedätte, että kyseessä on vanhempi? Miten lapsi sen ilmaisee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai oman ryhmän tädit tunnen, ja muidenkin yleensä. Joskus on ollut esim niin, että kun tulen hakemaan, oman lapsen ryhmästä on vain pari hakematta ja niitä vahtii toisen ryhmän täti. Joskus on sitten ollut toisen ryhmän tädin sijainen, ja olen oikein joutunut miettimään, että kenelleköhän me sanotaan heiheit.

Vierailija
4/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen monen ryhmän vanhemmat, koska ryhmät tekevät yhteistyötä toistensa kanssa erittäin saumattomasti.

Kuitenkin meidän on luotettava siihen, että vähän tuntemattoman lapsen vanhemmat tulevat sanomaan, kenen äiti tai isä tässä nyt on. Ja myös se, että lapsi menee innoissaan tulijaa vastaan.

Jos varahakija tulee hakemaan, on siitä infottu meitä tätejä aamulla, tai jopa edellisenä päivänä.

Tuntemattomat hiipparit yleensä tunnistaa ei äitimäisestä tai ei isämäisestä käytöksesta kyllä.

Mutta tämä kyssäri oli ehdottomasti pohtimisen arvoinen asia meidänkin päiväkodissa.

-Täti-

Vierailija
5/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mies henkilö ja tehnyt jo useamman vuoden töitä päiväkodissa. kyllä ne kaikki talon lapsien vanhemmat oppi tuntemaan, vaikkakin jo kyseessä siis useita kymmeniä ihmisiä lapsia että aikuisia.

Vierailija
6/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kättelivät lapset sisällä ja hakijat odottivat ulkona. Ei siis saanut mennä sisältä hakemaan.

Hoitsuilla ei ollut mitään tietoa, kuka lapsen hakee vai hakeeko kukaan.

Annoin kyllä asiasta palautetta ja vastaus oli, että heille tulee kylmä, jos ulko-ovella kättelevät talvella :O

Päiväkodin johtaja sitten puuttui asiaan. Muuten ovat aina kovin tarkkoja siitä, milloin vastuu siirtyy vanhemmille.

Nämä lapset olivat siis vain eskariajan, eivät hoidossa muuten.

Muissa ryhmissä ei ole koskaan vastaavaa tavattu.

Vierailija
7/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hiljalleen kyllä oppii tuntemaan koko pkn vanhemmat. On kuitenkin rajattu ryhmä ne lapset, jotka on loppuun asti, eli "omat tädit" on saattaneet lähteä.

Mutta totta kai sitä huomioi sen, miten lapsi hakijaan reagoi. Kertaakaan ei oo omalle kohdalle tullut tilannetta, jossa olisin jäänyt pohtimaan, oliko hakija lapselle tuttu.

Jos lapsen taustalla on esim, riitaisa huoltajuuskiista tai vastaava, niin niistä kerrotaan ja silloin osaa varautua tarkemmin vahtimaan ko lasta. Ettei vain lähde väärän ihmisen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä