Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä lapsena millaiset ruokailut kun kaveri oli kylässä?

Vierailija
20.12.2022 |

Antiikin vanhemmat kaverillekkin ruokaa? Meillä annettiin ja oli pari kaveria missä annettiin ja muutama jotka söivät perheen kesken ja odotin kaverin huoneessa.

Minkälaista teillä tai kavereillanne oli?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai mun kaverit ruokaa jos sattuivat olemaan meillä siihen aikaa kun syötiin ja jos halusivat, äiti tai isä aina kutsuivat heidätkin pöytään.

Kavereista mulla oli pari sellaista että minutkin kutsuttiin pöytään, pari sellaista jossa minut lähetettiin kotiin ja yksi sellainen jossa vanhemmat joskus kutsuivat pöytään ja joskus odotin kaverin huoneessa.

90-luku.

Vierailija
2/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin 96 syntynyt ja oli molempia. Kerran oli jopa ilkee se kaverin äiti. Alko huutaa et jaaha toikin on varmaan täällä taas kun ei kotona saa ruokaa. Sain kyllä ja niin sai tämän äitin lapsi meillä myös eli mun kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisissa nykyään toimitaan?

Vierailija
4/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin sai ruokaa jossain ei. Meillä sai kaverit ruoan ja kahviakin.

Vierailija
5/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisissa nykyään toimitaan?

Varmaan annetaan kaikille rahaa et voi mennä ulos syömään :D

Vierailija
6/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaverin kanssa että meidät ruokittiin oltiin me kumman kotona tahansa. Joskus jos olin toisen kaverin luona niin piti lähteä kotiin kun he kävivät syömään. 

Vierailija
7/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli tapana tulla ruokailemaan alasti. Ystäväni ensin ihmettelivät, mutta tottuivat, kun saivat meillä hyvää ruokaa.

Tämä siis 1970-luvun alussa.

Vierailija
8/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin tietenkin lapsen aidin kanssa.

Ruokin mielellani, mutta jotkut kaverit ovat tosi nirsoja ja soisivat vain kalapuikkoja. Kotona syovat paremmin. Ikina en kiella

Vierailija
9/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai ruokaa, jos sattui ruoka-aikana kaveri meillä olemaan. Useimmissa paikoissa sai. Mutta yksi kaveri mulla oli, jonka äiti oli pienipalkkainen yksinhuoltaja, jossa minun piti mennä tytön huoneeseen odottamaan siksi aikaa, kun hän söi päivällisen. Ei ollut varaa ruokkia ylimääräisiä suita, minkä nykyään hyvin ymmärrän.

Vierailija
10/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran oli ilmainen ruoka. Pitkältä ajalta maksettiin ylläpito tai jotkut reissut, esim. viikko tai kaksi. Näin kasarilla ja ysärillä.

Vierailija
11/11 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokittiin kaverit, jos sattuivat ruoka-aikaan olemaan paikalla. Sama juttu toisinpäin. Ei sitä edes mietitty, oli itsestään selvää. Tämä 80-luvulla.