Kuolleena sohvalla 2,5 vuotta - onko joku lukenut
Ilta-Sanomien kannessa tuollainen juttu mutta nettilehdessä en havainnut.
Missä tällainen on tapahtunut? Kukaan ei ole kaivannut vanhaa naista yli kahteen vuoteen ja se on järkyttävää.
Kommentit (11)
Sossun asiakkaan täytyy antaa ainakin vuosittain selvitys tuloistaan, joten kyseinen rouva ei ainakaan sossun asiakas ole ollut. Luultavasti ihan normaali eläkeläinen, joka on asunut omistusasunnossa.
Tietääkö joku missäpäin Kannelmäkeä on meneillään ikkunaremontti?
pitäsi saada joku tarkastus välillä ihan turvallisuus syistä. Pankki voisi näin kysellä asiakkailta, kuulumisia...
2010 aikana pois suurimmista osista firmoista, kun tulee ne SEPA muutokset... onko sekään nyt hyvä vai huono vanhusten mielestä..
Suomessa (tietysti) joku vanhus jossain muumiona asunnossaan. Ollut jo ties kuinka kauan.
omakotitalossa ja heillä kaikki laskut menee suoraveloituksena.
Onneksi on hyvät välit ja ollaan yhteyksissä viikoittain joskus useamminkin, minulla on kaksi sisarusta ja hekin ovat yhteydessä vanhempiin samaan tapaan.
Jos vanhus on yksinäinen, ei ole lapsia ja sukuun ei ole pidetty juurikaan yhteyttä on mahdollista että käy juuri noin että kuolee kotiinsa ja kukaan ei kaipaa.
Jos tämä on taphtunut kerrostalossa ihmettelen etteikö ole kuoleman jälkeen ollut mieletön löyhkä mikä ruumiista lähtee ja kukaan puuttunut siihen.
Ystävättäreni veli oli viikon kuolleena kotiinsa ja haju oli melkoinen. Sohva suoraan kaatopaikalle, kuoltua suoli tyhjenee ja pissat menee alle lisäksi alkaa mädäntyminen.
sieltä tulee hajuhaittaa ainakin naapuriin, rappukäytävään minkä kanssa taistellaan sitten että haju saadaan edes pois!
Mä en kans tajuu näitä, eikö laskut ym tuossa ajassa jo mene käräjille???
täytynee olla sossun asiakas. Sossu maksanut vuokran suoraan vuokran antajalle, sähkö (jolle katkaistu) esim. suoravelotuksessa tiety mahdollisesti vastike ym juoksevat kulut. Enemmänkin huolestuin siitä, miten paljon suomessakin on ihmisiä ettei välitetetä. Mahdollisesti eläkkeellä oleva hekilö.
täytynee olla sossun asiakas. Sossu maksanut vuokran suoraan vuokran antajalle, sähkö (jolle katkaistu) esim. suoravelotuksessa tiety mahdollisesti vastike ym juoksevat kulut. Enemmänkin huolestuin siitä, miten paljon suomessakin on ihmisiä ettei välitetetä. Mahdollisesti eläkkeellä oleva hekilö.
Surullista... :(
jos kaikki laskut menee suoraveloituksena, niin ei siinä mitään sossua tarvi. itse olen paljon ollut vanhusten kanssa tekemisissä ja suurimmalla osalla kaikki laskut menee suoraveloituksena. näitä vanhuksia on suomessa varmasti tuhansia.
eläke tulee tilille, ja vuokra/vastike, sähkö, puhelin, tv-lupa ym. normaalit maksut menee suoraan. jos ei käy missään, (kun on kuollut =))esim. hammaslääkäri, niin ei vain yksinkertaisesti tule mitään muita laskuja.
voisi jopa sanoa, että suoraveloitus on vaarallista todella yksinäisille vanhuksille. pitäkäämme vanhuksista huolta! myös naapureista.
tule hajua naapuriin. sopivaan aikaan talvella kun kuolee. ilmankosteus 30% ruumen kuivuu sohvalla ja ilmanvaihto imee loput hajut katolle.