Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mielestäsi epäterveellisin ruoka jota lapsellesi annat ja kuinka usein?

Vierailija
12.01.2009 |

iltapalaksi syö silloin tällöin. Ei ole jugurtin ystävä, ja joskus on kiva antaa jotain herkkua, kun muuten syö aamut ja illat puuroa, kun esim. murot ja weetabixit on kuulemma pahanmakuisia.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa tai kahdessa.

Vierailija
2/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotias syö mun kanssani samaa ruokaa, ja mä en voi sietää suolatonta tai oikein edes hyvin vähäsuolaista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko nakit n. 1-2 kuussa tai sitten joskus pinaattiletut aamiaiseksi....

Vierailija
4/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sunnuntai 3v aj 5v lapset saavat molemmat yhden.

Vierailija
5/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä noin kerta kuukaudessa..

poika 2v

Vierailija
6/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatajan nakkeja syövät jossain muodossa (nakkikeitossa, kastikkeessa tms) 2-3 kertaa kuussa. Suolaahan on kyllä niissäkin.

Vierailija
7/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo mielestäsi epäterveellistä?

Vierailija
8/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. kerran kuussa, kinkku-aurajuustokastike ja pastaa (muutoin ihan ok ruoka, mutta todella suolainen) n. kerran kuussa. Tämän lisäksi käyvät isänsä kanssa Hesburgerissa silloin tällöin ja isä antaa juoda heidän oikein limsaakin. Mun täytyy myöntää, että mä olen niin tiukkapipo itse ruuan suhteen etten antaisi pienten lasten juoda limsaa edes silloin tällöin ja ranskiksia/nakkejakin tarjoan pitkin hampain, vain miellyttääkseni aviomiestäni. Meillä siis mies ja lapset syövät edellä mainittuja ruokia, kun itse syön sairaalloisen terveellisesti, valitettavasti.

Vierailija
9/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa. Sitä kyllä syödään aamupalalla vasta terveellisen puuron jälkeen.

Vierailija
10/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkejakin on olemassa tuollaisia kalkkunanakkeja, joissa rasvaa joku 2% ja suolaa samoiten. En pitäisi mitenkään epäterveellisenä. Tosin, jokuhan tuossa näytti pitävän pinaattilettujakin epäterveellisenä? :D Mitähän siellä perheessä syödään normaalisti :D

Vierailija
11/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joita meillä on tarjolla n. 4-5 kertaa vuodessa

Vierailija
12/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaudun niihin ehkä kerran tai kaksi viikossa. Ja joka kerta on huono omatunto.

Vierailija
13/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään hyväkarpisti, mutta nuo on sellainen pieni pahe isillä ja lapsilla. Itse en niitäkään syö.

Lapset 3v, 5v ja 8v

Vierailija
14/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikaa ole, mutta ei siinä mitään niin kovin terveellistäkään löydy. Vähän kuituja, onneksi maidosta tulee kalsiumia. Maku lasten mieleen ja siksi meillä kuuluu ihaniin sunnuntaiaamuihin.

Vierailija
15/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaikkapa luomuaineista ja täysjyväjauhoista. Mutta eines pinaattiletut ovat kyllä aikamoista roskaruokaa.

Vierailija
16/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellistä eivät ole pinaattilätyt, suklaapuuro tai ranskalaisetkaan, jos itse uunissa paistatte ettekä lisää suolaa. Kaikki ruoka ei voi todella olla terveellistä sanan täydessä merkityksessä. Aivan sama vaikka syöttäisitte lapsillenne koko pussin sipsejä tai litran limsaa, kunhan se ei tapahdu usein. Ja a-luokan nakit on kanssa ihan ok.

Vierailija
17/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissuilla lapsi käytännössä elää ranskalaisilla, happy meai -ateria käydään syömässä Mäkissä kerran - kaksi kuukaudessa. En muutenkaan jaksa paljon stressata ruuan terveellisyydestä, peruskotiruokaa syödän useimmiten, eikä sen kummemmin mietitä kaloreita ja ravintoaineita.

Vierailija
18/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä yritän välttää niitä parhaani mukaan. Joskus kuitenkin lapset saavat ranskiksia ja nakkeja (korkeintaan kerran kuussa).

Hunajamarinoidut kanafileet ovat oikea lisäainepommi marinadin takia, mutta silti tulee niitä joskus käytettyä, tosin huonolla omallatunnolla.

Ja käydään me joskus hampparillakin, tosin nyt ei ole tullut käytyä moneen kuukauteen.

Vierailija
19/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrät pieniä, esim. yksi suklaakonvehti ruuan jälkeen. Terveellisesti syövät muuten ja paino molemmilla ihanteellinen pituuteen nähden.

Vierailija
20/78 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkarppi täälläkin.

Namuja saavat silloin tällöin, nakkeja/makkaraa ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Vältellään lisäaineita, joten namuna useimmiten kunnon (tumma) suklaa.

Mummilassa syövät Flooraa, sitä pidän epäterveellisenä, pitäisi varmaan antaa Voimariini tai voi-paketti mukaan.