Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti kunnallisella hammaslääkärillä 37 euroa!

Vierailija
26.01.2010 |

Tätä "palvelua" piti odottaa 7 kk, aikaa siirrettiin palveluntarjoajan puolesta 2 kertaa aina kuukausilla eteenpäin kun joku oli sairaana. Hammaslääkäri ei ollut lähiterveyskeskuksessa vaan noin 10:ksi lähimmässä, mihin piti lähteä kesken työpäivän omalla autolla.

Hammaslääkäri puhui niin huonoa Suomea että osa asioista jäi yksinkertaisesti hämäriksi. Bonuksena hammaskiven poisto tehtiin niin kovakouraisesti ettei ole vielä ikinä tullut vastaan. Jee.

Niin ja tuolla hurjalla summalla sai siis tarkastuksen ja hammaskiven poiston.

Älytön hinta tuollaisesta, mihin nuo julkiset "palvelut" on oikein menossa..?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi espoossa kela-korvauksen jälkeen 36 €. Ja niin hyvää palvelua en ole ikinä saanut missään hammaslääkärissä. opisekeluaikana käytin aina kunnallista hammaslääkäriä, enkä mene niihin enää koskaan, niin huonoa palvelua.

Hammaslääkärikäynti kerran kahdessa vuodessa (olettaen että ei paikattavaa) maksaa samassa paikassa n. 60-70 €. Mielelläni maksan kun tiedän että hintalaatusuhde on kohdallaan. Kunnallisille 'puoskareille' en mene enää koskaan....

Vierailija
22/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palveluhinnastosta, mitä olisi maksanut. Pelkkä toimistomaksu on joissakin 7-10€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siellä enimmäkseen käynytkin, mutta tuo palvelun laatuero oli niin räikeä, että en ymmärrä miten tuosta voidaan pyytää mitään maksua. Ja millä rahoilla vähempivaraisest oikeasti hoidattaa hampaansa, jos julkisellakin maksaa olematon hoito noin paljon? Sossusta saa varmaan sponssinsa mutta mites ne jotka on hilkun kilkun rajalla? Ei ihme jos jätetään mielummin hampaat mätänemään suuhun. Ap

Vierailija
24/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten sain ajan kunnalliselle 3kk päähän, ja sitä sitten siirrettiin parikin kertaa. Jos kipu muuttui akuutiksi, pääsi ehkä päivystykseen samana päivänä, ehkä ei. Eli ei mitään toiveita että olisi päässyt tarkastukseen.

Lopetin siis kunnallisella käynnit. Yksityisellä hammaskivenpoisto n.100€. Ja jos paikataan, aina menee yli 100€, ja näissä luvuissa on jo huomioitu Kelan osuus. Eli 37€ kunnallisesta on halpa. Jos sinne siis pääsee.

Vierailija
25/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku mikä. mulla meni just juurihoitoon 200e yksityisellä.

Mutta kun kunnanlääkäri jo 2 krt munannu mun hampaitten kanssa, niin maksan vaikka mitä mutta sinne en enää mene. Esimerkkinä mua sattui hampaaseen pitkän aikaa, 2 kertaa valitin ja kysyin mikä on, sain vastaukseksi "no hammas on elävä, siinä voi olla tuntemuksia.."

Menin yksityiselle ja samantien aloitettiin juurihoito...että ihan hienoa.

Vierailija
26/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ihmetteli, millä vähätuloiset hoidattaa hampaansa. Niimpä. Mun mies onneks maksaa mun hampilääkärit, itse opiskelija. Ei oliskaan muuten mitään mahiksia. mutta taitaahan niitä hyviäkin kunnanlääkäreitä olla.

Vierailija
27/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu maksaa tarveharkintaisena toimeentulotukena.

Vierailija
28/54 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri 600 eurolla lääkkeitä, mutta en silti valita.

Vierailija
29/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaan paikkaus 20-40 €, puudutus 5 €, käyntimaksu 5-7 €, tutkimus alle 10 € jne.

Ihan edullista ja kun huolehtii hyvin hampaista niin ei tarvitse usein käydä eikä ole korjattavaa paljoa.

Vierailija
30/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pessy, käyttäny hammaslankaa.En juo mehuja, limuja todella harvoin.

Siitä huolimatta mun hampaat yksinkertasesti vaan lohkee suuhun, viimesin tapaus: 2kk sitten kuvattu hampaat, todettu viimeinen poskihammas täysin ehjäksi.Noin viikko sitten tämä ehjä hammas otti ja lohkes,nyt vihloo sitten niin perhanasti ja huomenna hammaslääkäri.

Voin sanoo että hieman ottaa päähän, kun kuinka huolehtii ja pesee ja silti poksuvat suuhun.Toiset ei pese ikinä, ja silti hampaat ehjänä suussa.

Vierailija
31/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri 600 eurolla lääkkeitä, mutta en silti valita.

Eli siihen nähden mitätuon palvelun laatu oli, hinta on mielestäni älytön. Musta veronmaksajien etu olisi että julkisena palveluna ei voida tarjota ihan mitö tahansa ala-arvoista - jos niitä kerran tuotetaan ja tarjotaan, niin tehdään se edes jollain kohtuullisella tasolla.

T: Ap joka ostanut 2 viime vuonna peräkkäin myös lääkkeitä sen yli 650 vai paljonko se korvauskatto onkaan. Mutta ne onkin toimineet niinkuin pitääkin, ei minulla niistä ole mitään huomauttamista

Vierailija
32/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soitan yksityiselle, saan ajan yleensä viimestään seuraavalle viikolle. Samalla käynnillä tarkastetaan ja paikataan mahdollinen reikä. ViIimeksi sain vielä toisen ajan seuraavalle viikolle hammaskiven poistoa varten. Nämä kaksi käyntiä, yhden hampaan paikkaus ja se hammaskiven poisto maksoi minulle yhteensä 100 euroa. Ennen kelakorvausta hinta näytti olevan 180 e, mutta lääkäriasemat hoitaa senkin suorakorvauksena niin itse tarvii maksaa vain omavastuu eikä lähetellä kelaan itse mitään hakemusta.

Työaikaa ei tarvinnut käyttää, kun ehdin ruokatunnilla käydä, eli ei tullut palkanmenetystäkään. Mun mielestä halpaa!

Vierailija
33/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:12

Vierailija
34/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä muuta sano. Itse kun kävin yksityisellä hammaslääkärillä ei laskut olleet juuri suuremmat. Lisäksi sellainen pikku ero, että kunnallisella ajat ovat keskellä päivää ja mä en saa olla töistä pois hammaslääkärikäyntien takia, jollei kyseessä ole akuutti kipuaika ja siinäkin tapauksessa menetän palkkani. Eli lopputulos on se, että jos menen kunnalliselle maksan tuommoisen 37 euroa + menetän palkkani muutamalta tunnilta tai vaihtoehtoisesti menen yksityiselle, joka minun tapauksessa tulee paljon halvemmaksi ja mikä parasta saan valita hammaslääkärin, joka minua hoitaa.

Omaan kunnalliseen hammaslääkäriin olen muuten tyytyväinen, mutta hänellä ei saa käydä kuin kerran kahdessa vuodessa ja ärsyttää yrittää sovittaa kaikkia hammaslääkärikäyntejä lomille ja usein se on mahdotontakin. Kiva sitten jos löytyy tarkastuksessa reikä ja sen paikkaus menee 2 kk päähän, niin lomaa ei enää olekaan ja en saa olla pois töistä paikkauksen aikana.

Vierailija
35/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ihan edullista ja kun huolehtii hyvin hampaista niin ei tarvitse usein käydä eikä ole korjattavaa paljoa.

Voi kun se olisikin noin! Minä kun pesen hampaat kolme kertaa päivässä, käytän hammaslankaa ja syön purkkaa jokaisen ruokailun jälkeen. En syö juurikaan makeisia ja ruokailut ovat muutenkin säännöllisiä. SILTI, mun hamaat vaan reikiintyy. Mulla on jo yli puolessa hampaista paikka ja 1/3 on juurihoidettu. ikää mulla on 25v... Että eipä sille aina voi mitään. Ja kyllä, hammaslääkäriaseman vastaanottohoitaja (käyn yksityisellä) tietää mua nimeltä...

Vierailija
36/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi muuten muistanut varata hammaslääkärille aikaa,on pitänyt varata jo pari vuotta mutta aina on ollut jotain.. sain n yt ajan 2viikon päähän.

Vierailija
37/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielummin maksan kuin kärsin hoitamattomista hampaista. Huonoa palvelua saa yksityiseltäkin ja siellä se vasta maksaa.

Ihmisillä on ihme käsitys,että kaikki omaan terveydenhoitoon liittyvä pitäisi olla ilmaista! sitten maksetaan kyllä lasten reimateceistä älyttömiä hintoja tai muuten shoppaillaan,laitetaan kynsiä ja muuta ns "turhaa"!!!

38/54 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirralla projekti kesken, eli koko kalusto laitetaan kuntoon. Maksaa poliklinikkamaksun 27,50 kerta.

Vierailija
39/54 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eri mieltä kunnallisen hammaskiven poiston hinnasta.Yksityisellä se maksaa toista sataa euroa ja vain alahampaat.

Vierailija
40/54 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella halpa käynti, puoli-ilmainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi