Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti kunnallisella hammaslääkärillä 37 euroa!

Vierailija
26.01.2010 |

Tätä "palvelua" piti odottaa 7 kk, aikaa siirrettiin palveluntarjoajan puolesta 2 kertaa aina kuukausilla eteenpäin kun joku oli sairaana. Hammaslääkäri ei ollut lähiterveyskeskuksessa vaan noin 10:ksi lähimmässä, mihin piti lähteä kesken työpäivän omalla autolla.

Hammaslääkäri puhui niin huonoa Suomea että osa asioista jäi yksinkertaisesti hämäriksi. Bonuksena hammaskiven poisto tehtiin niin kovakouraisesti ettei ole vielä ikinä tullut vastaan. Jee.

Niin ja tuolla hurjalla summalla sai siis tarkastuksen ja hammaskiven poiston.

Älytön hinta tuollaisesta, mihin nuo julkiset "palvelut" on oikein menossa..?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hampaisiin tulee kaikenlaista vaikka harjais kuinka oikein - hampaita lohkee, paikkoja irtoo, toiset puree ja jäystää hampaitaan, hammasluustoa on erilaista.

Vierailija
2/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene yksityiselle niin pääset juuri silloin kun haluat ja pulitat siitä hyvästä kymmenkertaisen summan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauttamassa viisaudenhampaan. kahdenpinnan paikka 42 e. Ja hammaslääkäri oli viereisessä rakennuksessa työpaikan vieressä. Ja siihen hintaan hioi vielä tarkastukäynnilää 4 pv kuluttua " jos tuntuu karhealta"...

Vierailija
4/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla lähelläkään käyntisi todellisia kustannuksia (johon ei siis kuulu vain lääkärin palkka, vaan koko paikan infrastruktuuri ja sen ylläpito, vastaanottoapulaisten palkka, hoitoosi käytetyt tarvikkeet jne. jne.). Yksityisellä sama homma maksaa ainakin 100 euroa.

Vierailija
5/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään muuta eroa en ole huomannut kuin 500 % halvemmat hinnat jopa kela-korvausten jälkeen.

Yksityishammaslääkäri on jopa pari kertaa mokannut hoidossa.

Vierailija
6/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta reikiä ei puhtaaseen suuhun tule. Hammasluustot eivät ole erilaisia vaan bakteerit ovat!

Vierailija
7/54 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jonottanut kotikunnassani tarkastuskäyntiä hammaslääkärille maaliskuusta 2009 alkaen. Aina on kiireellisempiä potilaita, kun minulla on kyse vain tarkastuksesta. Että näin.

Vierailija
8/54 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden reinkiintyminen on kiinni syljenlaadusta. Joillakin ahkera harjauskaan ei pelasta rei'iltä.

Mutta asiaan. Kunnalliseen hammashoitoon on valtavat jonot. Jos kaipaa ihan vaan tarkastusta, niin menee monen kuukauden päähän.

Minun odotukseni on palkittu ja kävin tarkastuksessa. Käynti maksu 9,60e ja tutkimukset 27,40e eli 37e yhteensä. Minulla siis katsottiin hampaiden kunto, ei hammaskivenpoistoa eikä muitakaan operaatioita.

Harkitsen vastaisuudessa yksityiselle menemistä. Säästyy pitkältä odotukselta.

Vierailija
9/54 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ennen käynyt kunnallisella enkä ole ollut tyytyväinen kohteluun enkä työn laatuun. Melkein itkua vääntäen olen sieltä joskus tullut, ja siksi pidin vuosien tauon, ennen kuin menin hammaslääkärille, yksityiselle tällä kertaa. Mulla on paljon korjattavaa, ja hintaakin tulee, mutta jo pelkästään se, että mua kohdellaan ihmisenä, tuntuu mukavalta. Viimeksi tehtiin iso korjaus yhteen hampaaseen, aikaa meni vähän reilu tunti, ja rahaa satanen.

Vierailija
10/54 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainen täällä vaan kauhistelee! Itse kävin viimeksi hammaslääkärillä, joka teki juurihoidon ja uuden kruunun yhteen hampaaseen. Yhteensä kolme käyntiä, joille sain ajan saman tien. Olisi maksanut mulle yhteensä 180€ (Kelaa vastaava taho korvasi loput 700€:n potista), mutta meillä oli sairausvakuutuskin vielä miehen työn kautta, niin sen piikkin meni sitten loputkin. Aivan järkyttävässä jamassa tuo Suomen terveydenhuolto! Ei parana vähätuloisilla olla hammasvaivoja tai silmälaseja!

Vierailija
11/54 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta reikiä ei puhtaaseen suuhun tule. Hammasluustot eivät ole erilaisia vaan bakteerit ovat!

vaan ovat todennäköisesti saatu jo perintönä vaikka äidin syöttäessä ja nuollessaan itse lusikan

Vierailija
12/54 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yleistäisi, että yksityisellä saa aina parempaa palvelua!

Eipä ne paikat lohkeile ja hampaat reikiinny, jos vähän viitsisi myös itse kotona hoitaa! Harjaa 2 x pvssä, putsaa hammasvälit joka päivä ja vähennä ateriakertojen määrä max. viiteen, hyvä lisä vielä täysksylitoli joka aterian jälkeen.

T. eräs joka todella kyllästynyt kunnallisen hammashoidon mollaamiseen ja jolla omat potilaat päivittäin kiittelee hyvästä hoidosta

Vierailija
13/54 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tässä lasku Riihimäen hammaslääkäriltä, 49.50e. Siis mitä helvettiä? Aivan käsittämätöntä. Siis pelkkä tarkistusaika. Ei tehty mitään muuta kuin katsottiin hampaat läpi ja 50e mätkähti julkiselta puolelta laskua. Sitte ne kehtaa vielä sanoa että julkinen terveyshuolto on suomessa halpaa. Paskat ole. Miten jollakin työttömällä tai eläkeläisellä on varaa käydä hammaslääkärissä. Kaiken lisäksi en uskalla edes miettiä tuota keissistä tulevaa kokonaishintaa kun vielä olisi joku syyhygienisti erikseen ja sitten reikien paikkaus. Ei tuo tarkastus ole yksityisellä paljoakaan kalliimpaa. Mutta tähänhän ne julkisella puolella pyrkiikin, nostavat hintoja jotta ihmiset eivät kävisi. Onhan tämä aivan käsittämätöntä että saa odotella 9kk mädät hampaat suussa että pääsee paikattavaksi. Ensin 6kk pelkkää tarkastusta joka maksaa 50e (!!!) ja sitten 3kk lisää että pääsee oikein suuhygienistille ja paikattavaksi. Kyllä mä sanon että aivan käsittämättömän törkeä hinta. Itse tietnaan 2100e kuussa ja siltikin tekee tiukkaa maksaa tuollaisia summia. Olin järkyttynyt kun avasin tuon laskun, ja olen vieläkin.

Vierailija
14/54 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2010 klo 21:11"]

Tätä "palvelua" piti odottaa 7 kk, aikaa siirrettiin palveluntarjoajan puolesta 2 kertaa aina kuukausilla eteenpäin kun joku oli sairaana. Hammaslääkäri ei ollut lähiterveyskeskuksessa vaan noin 10:ksi lähimmässä, mihin piti lähteä kesken työpäivän omalla autolla.

Hammaslääkäri puhui niin huonoa Suomea että osa asioista jäi yksinkertaisesti hämäriksi. Bonuksena hammaskiven poisto tehtiin niin kovakouraisesti ettei ole vielä ikinä tullut vastaan. Jee.

Niin ja tuolla hurjalla summalla sai siis tarkastuksen ja hammaskiven poiston.

Älytön hinta tuollaisesta, mihin nuo julkiset "palvelut" on oikein menossa..?

[/quote]

Meneppä yksityiselle niin huomaat mitä se maksaa

Vierailija
15/54 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 20:53"]

Tulipa tässä lasku Riihimäen hammaslääkäriltä, 49.50e. Siis mitä helvettiä? Aivan käsittämätöntä. Siis pelkkä tarkistusaika. Ei tehty mitään muuta kuin katsottiin hampaat läpi ja 50e mätkähti julkiselta puolelta laskua. Sitte ne kehtaa vielä sanoa että julkinen terveyshuolto on suomessa halpaa. Paskat ole. Miten jollakin työttömällä tai eläkeläisellä on varaa käydä hammaslääkärissä. Kaiken lisäksi en uskalla edes miettiä tuota keissistä tulevaa kokonaishintaa kun vielä olisi joku syyhygienisti erikseen ja sitten reikien paikkaus. Ei tuo tarkastus ole yksityisellä paljoakaan kalliimpaa. Mutta tähänhän ne julkisella puolella pyrkiikin, nostavat hintoja jotta ihmiset eivät kävisi. Onhan tämä aivan käsittämätöntä että saa odotella 9kk mädät hampaat suussa että pääsee paikattavaksi. Ensin 6kk pelkkää tarkastusta joka maksaa 50e (!!!) ja sitten 3kk lisää että pääsee oikein suuhygienistille ja paikattavaksi. Kyllä mä sanon että aivan käsittämättömän törkeä hinta. Itse tietnaan 2100e kuussa ja siltikin tekee tiukkaa maksaa tuollaisia summia. Olin järkyttynyt kun avasin tuon laskun, ja olen vieläkin.

[/quote]

Onko sinulla hajuakaan miten kallis tuo todellisuudessa on? Toi on todella halpa. Et maksa kuin murto-osan todellisesta kustannuksesta.

Älä aina valita. Kaikki ei voi olla ilmaista. Muutama kymppi hammaslääkäristä on melkein ilmasta. Yksityisellä tarkastus, hammaskiven poisto ja pari paikkausta on toista sataa euroa ellei enemmänkin.

Vierailija
16/54 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2010 klo 21:14"]

palveluhinnastosta, mitä olisi maksanut. Pelkkä toimistomaksu on joissakin 7-10€.

[/quote]

Kyllä yksityinenkin sektori on yllättävän kilpailukykyinen. Pk-seudulla on paljon kilpailua ja yksityisiä hammaslääkäreitä joilta saisi tarkastuksen ja tavallisen hammaskiven poiston n. 50 euron hintaan. Ilman jonottamista, haluamassaan toimipisteessä, haluamanaan aikana, ja voi valita lääkärin joka on saanut hyvät arvostelut tai ainakin puhuu sujuvaa suomea.

Pistää miettimään miten julkiset hammashoidon palvelut on järjestetty, jos siellä huomattavasti huonommin speksein järjestetty hoito ei enää edes eroa hinnallisesti yksityisestä kuin kympillä tai parilla..

Vierailija
17/54 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu maksaa tarveharkintaisena toimeentulotukena.

Eipä maksa pelkkää peruspaikkausta, sossu auttaa hammaslääkärimaksuissa vasta sitte kun on suus täynnä mätäneviä hampaita ja tarttee tekarit.

Kyllä niistä "tulottoman" pienistä tuloistakin oletetaan että "tuloton" maksaa sen 37 e kunnallisella ja sietää tylyä kohtelua johon ei sitte tohon hintaan kuulu puudutusta.

Jos yksityiselle rupeet hinkumaan ja pyydät sossun apua esim irronneen paikan laittoon, tai selität et oot pelko et paniikkihäiriöinen, niin ne vaan vittuilee sulle.

Vierailija
18/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaskiven poisto ym.. maksoi jotain 25-27 euroa.Tunnin se hampaita tarkisteli,tosin ei ollut lääkäri vaan suuhygienisti.

Vierailija
19/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen minulle tehtiin vastaava setti kuin ap:lle yksityisellä Vantaalla ja maksoin Kela- korvauksen jälkeen 45 euroa itse. Kunnalliseen olisi pitänyt jonottaa vähintään puoli vuotta ja tuonne sain ajan seuraavana päivänä.

Muussa terveydenhoidossa ero on isompi. Ultraus ja lääkärikäynti synnytyssairaalassa noin 25 e, yksityisellä sama hoito 50-100e.

Vierailija
20/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovakouraisesta hammaslääkäristä, sain heti seuraavan ajan uudelle hammaslääkärille. Nykyinen hammaslääkärini (kunnallisella puolella) antoi minulle myös suoran numeronsa ensi käynnillä, jottei tarvitse soittaa ajanvarauksen kautta. Nyt on hampaat hoidettu ja seuraava tarkastus vasta vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi