Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitenkä uskovaiseen maailmankuvaan vaikuttaa mahdollinen elämän löytyminen marsista?

Vierailija
26.01.2010 |

http://www.avaruus.fi/uutiset/astrobiologia/vaittely-marsin-elamasta-he…

"Emme vielä usko, että olisimme perusteellisesti todistaneet, että Marsissa on elämää", McKay sanoo. "Mutta uskomme, että olemme erittäin, erittäin lähellä todistusta siitä, että siellä on tai on ollut elämää."

"Lopullinen varmistus Marsin elämästä saattaa olla vielä kaukana, vaikka moni asia jo viittaa siihen", Harry Lehto arvioi. "Vuosien varrella tällaisia aihetodisteita on kertynyt."

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voisi jossain muuallakin avaruudessa olla elämää. en ymmärrä myöskään jatkuvaa vastakkainasettelua uskonto ja evoluutioteoria. mun mielestä ne ei sulje toisiaan pois.

Vierailija
2/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka löytyisi Kuu-Ukko kuun pimeältä puolen niin se ei vaikuttaisi minun uskoon mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kolmipäiset vihreät ufomiehetkin on. :)

(Joiden olemassaolo on muuten mielestäni täysin mahdollista jo ihan puhtaan logiikan kannalta...)

Vierailija
4/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voisi jossain muuallakin avaruudessa olla elämää. en ymmärrä myöskään jatkuvaa vastakkainasettelua uskonto ja evoluutioteoria. mun mielestä ne ei sulje toisiaan pois.

Vierailija
5/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata ainoaksi paikaksi? Ja ihmistä omaksi kuvakseen?

Vierailija
6/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmankuvani ei muutu. en ole tähänkään asti väittänyt, etteikö elämää voisi olla jossain muualla

Vierailija
7/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata ainoaksi paikaksi? Ja ihmistä omaksi kuvakseen?

maapallo on ihmisen ainoa asuinpaikka, muista humanoideista ei tiedetä. Eikä niistä taideta koskaan mitään luotettavaa tietoa löydettävänkään.

Vierailija
8/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain maapalloa. Ja loi kyllä ihmisen omaksi kuvakseen, mutta ei siellä sanota, ettei Jla olisi luonut sitä edellä mainitsemaani vihreää kolmipäistäkin omaksi kuvakseen. Se on nääs sellanen niinku tiätsä HENKINEN juttu, ei ulkonäköön liittyvä. :)

Vierailija
9/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuta minun uskooni mitenkään. Kyllä minä olen aina ollut sitä mieltä, että täytyy jossain muuallakin jotain elämää olla. Ei maapallo voi olla ainoa paikka. Se ei taas poissulje uskoani Jumalaan. Ei näitä pidä aina asettaa vastakkain.

Vierailija
10/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä muodossa, ja joillekin muille planeetoille ehkä omansa. Vanhassa Testamentissakin on kohta, jossa sanotaan suurinpiirtein: Maa, maa, kuule minua, sanoo Herra. Nih ;)

Mistä aloittaja on keksinyt, että usko Jumalaan ja muu elämä universumissa ovat jotenkin ristiriidassa keskenään? Kuten kakkonen sanoi, mustakaan myöskään evoluutioteoria ja Jumala eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita. Eivätkä edes eri uskonnot maapallolla ole ristiriidassa yhden Jumalan suhteen, Jumala on viisaudessaan järkännyt vähän eri variaatioita kaikille. Meille on tämä message, ja isopäisile vihreille kavereille sitten omansa.

On yksi ja ainoa, rakkauden Jumala, kutsutaan häntä millä nimellä vain.

Vierailija
11/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi ja ainoa, rakkauden Jumala, kutsutaan häntä millä nimellä vain.

Pahoittelen, mutta yksi ja ainoa Jumala on tosiaan olemassa ja Hänen nimensä ei ole Allah, Krishna, Umbatumba eikä mikään muukaan näistä variaatioista joista puhut...

Muuten olen kanssasi samaa mieltä siitä, että jollain muulla planeetalla Jumala ilmestyy varmastikin eri tavalla kuin meille...

Vierailija
12/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokuntia on satoja tuhansia. Olisi aika outoa olettaa, että elämää on ainoastaan tässä aurinkokunnassa - oli sitä sitten yhdellä tai kahdella planeetalla.

Vierailija
13/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo "muut lampaat" voi olla myös alieneja? ;)

1.?Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. 12.?Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. 13.?Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista. 14.?Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, 15.?niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. 16.?Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen. 1

Vierailija
14/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: mistäs tiedät :)

AP: ei vaikuta mitenkään mun uskoon. Monoteistiseen Jumalaan voi silti uskoa, vaikka muuallakin olisi elämää. Miten ihmeessä se vaikuttaisi?

Eikö se olisi vain merkki siitä että kuinka SUURI meidän Jumala onkaan? :)

Uskon myös Jeesukseen, mutta ei se asiaa muuta.

Vierailija
15/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. (Joh. 14:1-6)

Vierailija
16/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikuta mun uskoon mitenkään, en oikeastaan edes ymmärrä miksi sen edes pitäisi vaikuttaa?

17/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On yksi ja ainoa, rakkauden Jumala, kutsutaan häntä millä nimellä vain."

Näinhän se nimenomaan ei valitettavasti ole eri uskontoja vertailtaessa. Käsitykset asioista on erilaiset ja toisensa poissulkevat. Suomalaisittain modernissa ja maallistuneessa zen-luterilais-luonto-fengshui-universaalirakkaus-ajattelussa voi tietysti olla, mutta kyllä se meininki uskonnoissa on että me ollaan oikeassa, kaikki muut väärässä, eikä ne pääse taivaaseen/muumikä ja meiän jumala hakkaa niitten jumalat kuus nolla.

Vierailija
18/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne olikin se alkueliö mistä ihminen ja kaikki kehittyi.. mutta miten se ne muut elikot tekikään. mulla ei mene evoluutio ja raamatun tarinat mitenkään yhteen?

Vierailija
19/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä otetaan kantaa tähänkin asiaan: jos Jumala on nähnyt viisaaksi luoda muitakin maailmoja, niin se on Hänen asiansa, ja mikäli avaruudessa asuu inhimillisiä olentoja, niin heidänkin tulee ottaa vastaan Jeesus Kristus, jotta he voisivat pelastua

Raamattu puhuu myös "avaruuden henkivalloista", jotka ovat siis saatanallisia voimia. Ihmisten kokemukset ufoista ja humanoideista yms. ovat paholaisen töitä, ja niistä kannattaa pysyä erossa.