Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vero-%:sta ä-vapaalla

Vierailija
26.01.2010 |

Jos mulla nyt työssä käydessä on veroprosentti 16,5, niin paljonkohan se on sitten kun olen äitiyslomalla ja hoitovapaalla?

Lisätäänkö tuloveroprosenttiin kaksi prosenttiyksikköä, ts. olisi 18,5? Vai onko 20? Vai jotain muuta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä ! Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin . Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .

Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2% Ottakaahan selvää asioista ennen ku rupeette suoltaa tällästä suustanne.

jo no ei millään pahalla mutta mulla menää näin. ja olen toimittanut muutosverokortin(17%) ja kela ottaa mun äprahasta 19%

ihan kelalle olen vielä asiasta soittanut koska ihmettelin miksi korottivat. Joten mun ei tarvitse enempää ottaa selvää.

Muutosverokortin voi pyytää palkkatuloakin varten. Mulla menee juuri se mikä sosiaalietuutta varten kelaan toimitetussa verokortissa on. Sitä ei enää koroteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin aikoinaan tuli ilmoitus, että prossa on 20. Palkasta meni vähempi. Palautuksia on tullut joka vuosi.

Vierailija
24/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tän lukenut jo aikoja sitten mut silti kela ottaa sen 2%enemmän..

voi voi.

Vierailija
25/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin aikoinaan tuli ilmoitus, että prossa on 20. Palkasta meni vähempi. Palautuksia on tullut joka vuosi.

ellet itse pyydä uutta verokorttia sosiaalietuutta varten. Mulla tänä vuonna kotihoidon tuessa 10, noin 1000e saan aina palautuksia, lähelle menee tämänkin vuoden palautukset.

Vierailija
26/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tän lukenut jo aikoja sitten mut silti kela ottaa sen 2%enemmän..

voi voi.

Vierailija
27/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tän lukenut jo aikoja sitten mut silti kela ottaa sen 2%enemmän.. voi voi.

kyllä tilasin ennen kun äp lomalle jäin!!

Vierailija
28/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tän lukenut jo aikoja sitten mut silti kela ottaa sen 2%enemmän.. voi voi.

ihan sosiaalietuutta varten kyllä tilasin ennen kun äp lomalle jäin!!

Ota yhteys kelaan, pidättävät nyt sinulta liikaa veroa! Tuo 2 % sääntö koskee vaan, jos et toimita verokorttia sosiaalietuutta varten erikseen.

Nimim. Sosiaalietuutta varten verokortin tilannut = kela pidättää juuri saman prosentin, mikä verokortissa on

Vierailija
29/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä ! Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin . Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .

Miks teil on aina tää luulo?? aina kannattaa laskettuu OMA VEROKORTTI eli joko netin kautta pankki tunnuksilla tai soitat.. mut ainakin mulla on melkein yhtä suuri prossa kotihoidontuesta koska siitä ei mee mitää tulonhakkimis vähennyksiä, ammattiliitto maksuja työeläke jne...

Vierailija
30/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuudelle, niin sse pidätys on just se prosentti mikä siihen on laskettu. Sitä ei Kela tai muukaan maksaja saa mennä korottamaan.

Jos ei toimita muutosverokorttia, Kela käyttää suorasiirtona saatua perusverokortin prosenttia korotettuna kahdella, mutta väh se 20.

Jos on asuntolainan korkoja ne otetaan huomioon vähennyksinä, tulon laadulla ei ole väliä.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että etuuksista ei saa samoja vähennyksiä kuin palkkatulosta, joten se että tulo on pienempi ei suoraan kerro veroprosenttia. Useissa kunnissa jo kunnan äyri on yli 20 ja jos on pelkkiä etuustuloja esim 10000 euroa vuodessa, niin prosentti on silloin yli 20, jos ei ole asuntolainan korkoja vähennyksenä.

Vero.fi-sivuilla on laskuri, jolla voi tsekata mikä sen prosentin pitäisi olla.

Vierailija
31/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks teil on aina tää luulo?? aina kannattaa laskettuu OMA VEROKORTTI eli joko netin kautta pankki tunnuksilla tai soitat.. mut ainakin mulla on melkein yhtä suuri prossa kotihoidontuesta koska siitä ei mee mitää tulonhakkimis vähennyksiä, ammattiliitto maksuja työeläke jne...

Vierailija
32/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,5% hoitovapaalla ollessani. Sosiaalietuuksia varten tilasin erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme