Vero-%:sta ä-vapaalla
Jos mulla nyt työssä käydessä on veroprosentti 16,5, niin paljonkohan se on sitten kun olen äitiyslomalla ja hoitovapaalla?
Lisätäänkö tuloveroprosenttiin kaksi prosenttiyksikköä, ts. olisi 18,5? Vai onko 20? Vai jotain muuta?
Kommentit (32)
20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä !
Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin .
Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .
niin miten otetaan se huomioon, että tuo 16,5% on alennettu prosentti työmatkakulut huomioonotettuna.
Ap
ja vaikka vanhempainpäivärahasta otetaan se niin siltiki voi tulla mätkyjä. niin mulle kävi..ajattelin että kun en töistäkään maksa niin paljoa niin eikai nyt sentään mutta pah mätkyt nasahti.
se on 20% jos EI toimita muutosverokorttia...
No pitää mennä verotädin luo, sillähän mä siitä selviän:)
Ap
muutat vero% verotoimistossa, he lähettävät sen uuden prosentin pyydettäessä suoraan Kelalle. Minulla ollut aina äitiyslomalla (4 lasta) tosi pieni prosentti, yleensä max 4%. Ei kannata maksaa samaa prosenttia kuin töistä, koska tulot kuitenkin pienemmät äippärahasta. Toki jos ei talous järky, niin maksaa sen 20% ja saa sitten palautuksina takaisin.
Minulla meni hoitovapaalla 18 % ( hki, en kuulu kirkkoon) ja kun syksyllä palasin töihin, vasta silloin tippui 13 %:iin.
verotoimiston mukaan, lainankorkoja niin paljon, (ensiasunnon) mutta pyysin nostamaan 10%, mieluummin palautuksia, en uskonut, että toi 1 vis riittää. Saas nähdä.
Minulla meni hoitovapaalla 18 % ( hki, en kuulu kirkkoon) ja kun syksyllä palasin töihin, vasta silloin tippui 13 %:iin.
se on 20% jos EI toimita muutosverokorttia...
No pitää mennä verotädin luo, sillähän mä siitä selviän:)
Ap
jestas miten pieniä prossia! Itellä normista 24, pitäisikin käydä verotoimistossa kun äitiyslomalle jääminen edessä.
Eihän sosiaalietuudsta voi tehdä perustulonhankintavähennyksiä, joten tuo 18 % oli tavallaan ihan oikein. Kun on varmaa, että palaa töihin, niin sitten voidaan vasta huomioon tulonhankintavähennykset, jotka vaikuttavat veronmäärään.
kotihoidon tuesta. Se jolla olis ollut 1% ;)
20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä ! Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin . Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .
Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2%
Ottakaahan selvää asioista ennen ku rupeette suoltaa tällästä suustanne.
20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä ! Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin . Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .
Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2%
ei ainakaan minun tietääkseni. Ne ovat kyllä verovähennykseen oikeuttavia, kuten opintolainankin korot.
ei ainakaan minun tietääkseni. Ne ovat kyllä verovähennykseen oikeuttavia, kuten opintolainankin korot.
20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä !
Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin .
Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .
Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2% Ottakaahan selvää asioista ennen ku rupeette suoltaa tällästä suustanne.
jo no ei millään pahalla mutta mulla menää näin. ja olen toimittanut muutosverokortin(17%) ja kela ottaa mun äprahasta 19%
ihan kelalle olen vielä asiasta soittanut koska ihmettelin miksi korottivat. Joten mun ei tarvitse enempää ottaa selvää.
pyydä sosiaalietuuden verokortti niin saat pienen prosentin. ilman tota korttia sulta otetaan 22%.