Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vero-%:sta ä-vapaalla

Vierailija
26.01.2010 |

Jos mulla nyt työssä käydessä on veroprosentti 16,5, niin paljonkohan se on sitten kun olen äitiyslomalla ja hoitovapaalla?

Lisätäänkö tuloveroprosenttiin kaksi prosenttiyksikköä, ts. olisi 18,5? Vai onko 20? Vai jotain muuta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä sosiaalietuuden verokortti niin saat pienen prosentin. ilman tota korttia sulta otetaan 22%.

Vierailija
2/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä !

Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin .

Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten otetaan se huomioon, että tuo 16,5% on alennettu prosentti työmatkakulut huomioonotettuna.

Ap

Vierailija
4/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka vanhempainpäivärahasta otetaan se niin siltiki voi tulla mätkyjä. niin mulle kävi..ajattelin että kun en töistäkään maksa niin paljoa niin eikai nyt sentään mutta pah mätkyt nasahti.

Vierailija
5/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 20% jos EI toimita muutosverokorttia...

No pitää mennä verotädin luo, sillähän mä siitä selviän:)

Ap

Vierailija
6/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutat vero% verotoimistossa, he lähettävät sen uuden prosentin pyydettäessä suoraan Kelalle. Minulla ollut aina äitiyslomalla (4 lasta) tosi pieni prosentti, yleensä max 4%. Ei kannata maksaa samaa prosenttia kuin töistä, koska tulot kuitenkin pienemmät äippärahasta. Toki jos ei talous järky, niin maksaa sen 20% ja saa sitten palautuksina takaisin.

Vierailija
7/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni hoitovapaalla 18 % ( hki, en kuulu kirkkoon) ja kun syksyllä palasin töihin, vasta silloin tippui 13 %:iin.

Vierailija
8/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotoimiston mukaan, lainankorkoja niin paljon, (ensiasunnon) mutta pyysin nostamaan 10%, mieluummin palautuksia, en uskonut, että toi 1 vis riittää. Saas nähdä.

Vierailija
9/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni hoitovapaalla 18 % ( hki, en kuulu kirkkoon) ja kun syksyllä palasin töihin, vasta silloin tippui 13 %:iin.

Vierailija
10/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 20% jos EI toimita muutosverokorttia...

No pitää mennä verotädin luo, sillähän mä siitä selviän:)

Ap

Vierailija
11/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas miten pieniä prossia! Itellä normista 24, pitäisikin käydä verotoimistossa kun äitiyslomalle jääminen edessä.

Vierailija
12/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sosiaalietuudsta voi tehdä perustulonhankintavähennyksiä, joten tuo 18 % oli tavallaan ihan oikein. Kun on varmaa, että palaa töihin, niin sitten voidaan vasta huomioon tulonhankintavähennykset, jotka vaikuttavat veronmäärään.

Vierailija
13/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidon tuesta. Se jolla olis ollut 1% ;)

Vierailija
14/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä ! Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin . Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .

Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2%

Ottakaahan selvää asioista ennen ku rupeette suoltaa tällästä suustanne.

Vierailija
15/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä ! Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin . Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .

Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2%

Vierailija
16/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan minun tietääkseni. Ne ovat kyllä verovähennykseen oikeuttavia, kuten opintolainankin korot.

Vierailija
17/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan minun tietääkseni. Ne ovat kyllä verovähennykseen oikeuttavia, kuten opintolainankin korot.

Vierailija
19/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% veroa vaikka sun prosentti olisi mikä !

Tämä on ihan nuijaa , omasta mielestä ainakin .

Minulla on kanssa 16,5 % normisti , mutta huomenna tulee eka äitiysraha ja siitä lähtee silti 20% .

Vierailija
20/32 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa muutosverokortin sosiaalietuutta(esim.äitiyspvraha) varten niin se on se prosentti mikä siinä muutosverokortissa on + ne korottaa sitä 2% Ottakaahan selvää asioista ennen ku rupeette suoltaa tällästä suustanne.

jo no ei millään pahalla mutta mulla menää näin. ja olen toimittanut muutosverokortin(17%) ja kela ottaa mun äprahasta 19%

ihan kelalle olen vielä asiasta soittanut koska ihmettelin miksi korottivat. Joten mun ei tarvitse enempää ottaa selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan