Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mihin menee lapsilisät tänään?

Vierailija
26.01.2010 |

Minä aion ostaa eskarilaiselle vaatteita ja ehkä jonkun lelu/pelin, vauvalle lelun. Vaatteita hän ei tarvitse. Loput tuhlataan viikonlopun herkkuihin ja muuhun kivaan. Pyrin siihen että lapsilisä menee lapsiin, vaikka joskus harvoin joutuu ostamaan sillä muutakin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalle 10 euroa. Loput sit johonkin, siellä ne on samalla tilillä mihin tulee palkat sun muut rahat.

Vierailija
22/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne käytetään kuukauden aikana kuten muitakin rahoja. Varmaan voisin siirtää ne lasten omillekin tileille, mutta minusta lapsilisä ei ole tarkoitettu lapsen omaksi rahaksi. Lapsille ostetaan vaatteita, harrastusvälineitä, leluja, pelejä ihan pitkin kuukautta/vuotta ilman, että ajattelisin, että rahaa on käytettävissä tämän ja tämän verran. No, tässä kuussa molempien lasten harrastusmaksut taitavat viedä juuri lapsilisien verran, että sanotaan sitten, että tammikuun lapsilisät menevät harrastusten maksuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme alusta asti antaneet lapsilisät lapsille.

Lapset nyt 5v ja 10v.

Säästävät tai ostavat itselleen jos jotain isompaa haluavat.

Mukavasti on kertynyt säästöön molemmille.

Mulla oli sama homma aikoinaan, että sain lapsilisät itselleni käyttöön ja miehen vanhemmat antoivat miehelleni lapsilisistä kertyneet säästöt miehen muutettua pois kotona.

Meille oli täysin selvää alusta saakka, että lapsille menevät lapsilisät.

Vierailija
24/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin kaikki aiemmatkin lapsilisät tähän asti (lapsi nyt 6 v)

Vierailija
25/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten säästötileille laitetaan 150-200€/kk, joten nuo rahat tulee minun tililleni ja tarvittaessa nillä ostetaan vaatetta yms.

Vierailija
26/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan säästän vielä pahemman päivän varalle.

Vierailija
27/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäiti

Vierailija
28/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta suoraveloituksena osa lapsen omalle tilille ja sieltä sijoituksiin samantein ;)

Vierailija
29/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei aina miehen tarvii, ja sit ainakin yksi laskuni odottaa erääntyneeenä. ett niin!

Vierailija
30/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä sitten maksetaan suuremmat hankinnat lapselle

Vierailija
31/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme alusta asti antaneet lapsilisät lapsille.

Lapset nyt 5v ja 10v.

Säästävät tai ostavat itselleen jos jotain isompaa haluavat.

Mukavasti on kertynyt säästöön molemmille.

Mulla oli sama homma aikoinaan, että sain lapsilisät itselleni käyttöön ja miehen vanhemmat antoivat miehelleni lapsilisistä kertyneet säästöt miehen muutettua pois kotona.

Meille oli täysin selvää alusta saakka, että lapsille menevät lapsilisät.

just niinku meillä. lapset 8 ja 5 ja on ihana ku niillä on rahaa millä ne voi itse ostaa pyörät ja mopot ja autot mitä ne tulee tarvitsemaan:)

Vierailija
32/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä siellä kovin pitkään makuuteta, vaan laitetaan johonkin sijoituskohteeseen.

Meillä on maksettu asuntolaina, muita velkoja ei ole, molemmilla vanhemmilla vakityöt ja normitulot. Toivon, että saavat näistä avun, kun aikoinaan lähtevät opiskelemaan tai hankkivat jotain suurempaa, esim. ajokortin+auton.

Lapset eivät itse tiedä, että heillä on tileillä/sijoituksissa rahaa. Käyttötilit on eri pankissa ja niillä tileillä tievät, että on muutama kymppi, esim. jotain uimahallin sarjalippuja varten :)

Vierailija
33/33 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliin elämiseen käytetään jossain vaiheessa. En ajattele, että lapsilisän pitäisi mennä juuri lapsen kuluihin. Kuitenkin lapsen kuluihin menee meillä kuukaudessa varmasti monta kertaa sen satasen verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi