G: Mihin menee lapsilisät tänään?
Minä aion ostaa eskarilaiselle vaatteita ja ehkä jonkun lelu/pelin, vauvalle lelun. Vaatteita hän ei tarvitse. Loput tuhlataan viikonlopun herkkuihin ja muuhun kivaan. Pyrin siihen että lapsilisä menee lapsiin, vaikka joskus harvoin joutuu ostamaan sillä muutakin.
Kommentit (33)
ja ne käytetään kuukauden aikana kuten muitakin rahoja. Varmaan voisin siirtää ne lasten omillekin tileille, mutta minusta lapsilisä ei ole tarkoitettu lapsen omaksi rahaksi. Lapsille ostetaan vaatteita, harrastusvälineitä, leluja, pelejä ihan pitkin kuukautta/vuotta ilman, että ajattelisin, että rahaa on käytettävissä tämän ja tämän verran. No, tässä kuussa molempien lasten harrastusmaksut taitavat viedä juuri lapsilisien verran, että sanotaan sitten, että tammikuun lapsilisät menevät harrastusten maksuun.
Olemme alusta asti antaneet lapsilisät lapsille.
Lapset nyt 5v ja 10v.
Säästävät tai ostavat itselleen jos jotain isompaa haluavat.
Mukavasti on kertynyt säästöön molemmille.
Mulla oli sama homma aikoinaan, että sain lapsilisät itselleni käyttöön ja miehen vanhemmat antoivat miehelleni lapsilisistä kertyneet säästöt miehen muutettua pois kotona.
Meille oli täysin selvää alusta saakka, että lapsille menevät lapsilisät.
niinkuin kaikki aiemmatkin lapsilisät tähän asti (lapsi nyt 6 v)
Lasten säästötileille laitetaan 150-200€/kk, joten nuo rahat tulee minun tililleni ja tarvittaessa nillä ostetaan vaatetta yms.
vaan säästän vielä pahemman päivän varalle.
josta suoraveloituksena osa lapsen omalle tilille ja sieltä sijoituksiin samantein ;)
ettei aina miehen tarvii, ja sit ainakin yksi laskuni odottaa erääntyneeenä. ett niin!
sieltä sitten maksetaan suuremmat hankinnat lapselle
Olemme alusta asti antaneet lapsilisät lapsille.
Lapset nyt 5v ja 10v.
Säästävät tai ostavat itselleen jos jotain isompaa haluavat.
Mukavasti on kertynyt säästöön molemmille.
Mulla oli sama homma aikoinaan, että sain lapsilisät itselleni käyttöön ja miehen vanhemmat antoivat miehelleni lapsilisistä kertyneet säästöt miehen muutettua pois kotona.
Meille oli täysin selvää alusta saakka, että lapsille menevät lapsilisät.
just niinku meillä. lapset 8 ja 5 ja on ihana ku niillä on rahaa millä ne voi itse ostaa pyörät ja mopot ja autot mitä ne tulee tarvitsemaan:)
Ei niitä siellä kovin pitkään makuuteta, vaan laitetaan johonkin sijoituskohteeseen.
Meillä on maksettu asuntolaina, muita velkoja ei ole, molemmilla vanhemmilla vakityöt ja normitulot. Toivon, että saavat näistä avun, kun aikoinaan lähtevät opiskelemaan tai hankkivat jotain suurempaa, esim. ajokortin+auton.
Lapset eivät itse tiedä, että heillä on tileillä/sijoituksissa rahaa. Käyttötilit on eri pankissa ja niillä tileillä tievät, että on muutama kymppi, esim. jotain uimahallin sarjalippuja varten :)
Ihan normaaliin elämiseen käytetään jossain vaiheessa. En ajattele, että lapsilisän pitäisi mennä juuri lapsen kuluihin. Kuitenkin lapsen kuluihin menee meillä kuukaudessa varmasti monta kertaa sen satasen verran.
Nuoremmalle 10 euroa. Loput sit johonkin, siellä ne on samalla tilillä mihin tulee palkat sun muut rahat.