Mitä mieltä mieheni ja hänen sukulaisten käytöksestä
lyhyesti: olin käymässä heillä muutama kuukausi sitten ja minua jäi vaivaaman se kun hänen veljensä  teini-ikäiset lapset ottivat laukustani suklaata ja söivät sen, eli varastivat sen. Suklaa oli tarkoitettu tuliaisiksi ihan muille ihmisille.
Liäsksi veljen teini-ikäinen poika rikkoi tahallaan minun takkini vetoketjun.Tuli tunne että kohdeltiin näitten pentujen taholta muutenkin kuin vierasta sikaa.
Varsinkin tuo laukun penkominen raivostutti.
Mieheni tuli paikalla myöhemmin ( olin alussa siis yksin siellä kylässä) ja  oli tosi vihainen. Mutta nyt meidän pitäisi matkustaa taas sinne, mutta minua ei huvita. Mieheni otti nokkiinsa koska kieltäydyin lähtemästä, sanoin etten kestä katella niitä huonosti kasvatettuja pentuja enää ollenkaan. Olenko liian pikkumainen?
Kommentit (65)
joka roikkuu väkisin "paskamaisesaa miehessä" ja tämän "kusipäisissä sukulaisissa".
olenko sanonut että mieheni on paskamainen jos meillä on joku ongelma liittyen hänen sukulaisiinsa?
ap.
ja koulupinnari. Mieheni häpeää asiaa...Mutta päätin että lähden sinne kylään ja laitan matkalaukkuuni lukon ja käsilaukkuani pidän matkassa koko ajan.
ap.
jos miehen teini-ikäiset sukulaiset varastaisivat mun kassistani tavaraa, uskomatonta että tässä ketjussa sitä pidetäänkin niin pikkujuttuna!
Käytännössä miehen sukulaisia nyt kuitenkin on melkein pakko yrittää kestää, joten ap:n sijassa menisin kyllä sinne uudestaan. Mutta jos mitään vähänkään vastaavanlaista käytöstä tulisi taas vastaan niin tekisin saman tien asianosaisille ja heidän vanhemmilleen ERITTÄIN selväksi miten täysin sopimatonta se on, ja ettei kysymys todellakaan ole mistään sellaisesta mitä "sukulaisten kesken" olisi tarpeen sietää.
Mikäli siihen suhtauduttaisiin asiallisesti, pahoiteltaisiin ja luvattaisiin käyttäytyä jatkossa eri tavalla, kaikki olisi ok. Mikäli taas suhtautuminen olisi samankaltaista haukkumista ja lällättelyä kuin tässä ketjussa, sanoisin kyllä etten aio sietää sellaista kohtelua, enkä enää menisi sinne.
Miehesi sukulaiset ovat selvästi sivistymättömiä ja ovat ilmeisesti ongelmanuoria. Minun suvussani on monenlaisia lapsia, mutta kukaan ei ole kyllä vielä penkonut vieraiden käsilaukkuja tai muuta vastaavaa.
Mieshän ei hyväksynyt sukulaistensa käytöstä. On pikkumaista naputtaa jo kertaalleen käsitellystä tilanteesta.
Meiltä varasti naapurin lapsi ison summan rahaa. Asia setvittiin ja kyllä me edelleen naapurien kanssa ollaan väleissä. Elämä on.
Ja ihmettelen kyllä, mitkä ovat ap:n suunnitelmat miehen kanssa, jos hän on sitä mieltä että suku on pahasti häiriintynyt tms. Tarkkaavaisuushäiriöt yms. on voimakkaasti periytyviä ,joten todennäköisyys saada oma "tarkkisluokkalainen" miehen kanssa on ihan todellinen.
Eihän miehenikään ollut mikään tarkkis, hän on parhain arvosanoin suorittanut koulunsa ja menestynyt elämässään. Jos suvussa on muutama pökkelö, ei tarkoita että koko suku on sitä.
Aikuinen kyllä tajuaa nämä asiat.
ap.
Tuo teidän rahavarkaus sen sijaan kuulostaa oikeasta selvitellyltä. Ap:n tapaus ei.
Tarkkaavaisuushäiriö kulkee suvussa. Googleta tai kysy, jos et usko.
Ja nytkö ne sukulaiset on vain pökkelöitä, äsken ne oli murhamiehen tasoisia rikollisia.
sitä mieltä, että lapset saavat tehdä mitä huvittaa ja siitä ei tarvitse kantaa seurauksia.
Minusta on ehdottoman selvää, ettei toisen laukulle mennä. Eikä etenkään sieltä oteta mitään ilman lupaa. Meillä eden omilla alpsilla ei oel lupaa mennä penkomaan minun laukkuani ja sen ovat kyllä oppineet. Jos jotakin sieltä tarvitsevat, niin pyytävät minulta. Ja kyse on 4v ja 7v lapsista, joten luulisi, että teini-ikäinen tuollaisen tajuaisi sanomattakin.
Outoa, että täällä ollaan sitä mieltä, että jos laukku ei ole koko ajan omassa kaulassa, niin se on vapaata riistaa.
Mutta tuohon kyläilyyn. Mene sinne ja vie suklaata lapsille tuliaisiksi. Ja sano, että tässä suklaata ja sitä voi syödä ihan luvallakin. Ja sano vielä erikseen, että sovitaanko, että minun laukulleni ei kenelläkään ole asiaa ja lupaat myös, että sinäkään et mene penkomaan heidän tavaroitaan.
eikä kylässä saa kenenkään kaappeja penkoa, eikä varsinkaan kenenkään vieraan laukkuja.
Täällä on vain sanottu, että setvittyä tilannetta on turha jankata loputtomiin.
teinit ovat kyllä pahasti häiriintyneitä jos varastelevat sukulaistenkin laukuista... todella kammottava tilanne.
Minusta sinä olet loukkaantunut aivan syystä! Kyllä teinien pitäisi jo tietää, että toisten laukullei mennä omin luvin, eikä toisten takkien vetskaria rikota. Minustakin miehesi pitäisi olla samassa linjassa kanssasi. Yritä ottaa vielä asia puheeksi, sano hänelle, että ei nyt riidellä, vaan keskustellaan asiallisesti.
Mitä tässä ketjussa on nyt tapahtunut, on se, että sä olet joutunut jankkaajan uhriksi. Sama tai samantapainen tyyppi on hillunut ainakin Inhimillinen tekijä- sekä kuulemma myös jossain Pumpas-ketjussa. Siitä ei kannata välittää. Tunnistan tyylin, mm. sen, ettei lainaa viestiä, vaan mainitsee viestin kirjoittajan numeron. Samoin kummallinen, logiikaton argumentaatio on samaa.
En viitsi lukea koko ketjua, koska mitäpä sitä paskapuhetta lukemaan. Olen samaa mieltä monen muun kirjoittelijan kanssa siitä, että kissa kannattaa nostaa pöydälle ja asiasta puhua, koska miehesi haluaa selvästi olla sukulaistensa kanssa tekemisissä.
Tsemppiä!
vaikka monet kynnysmatto-mammat ovatkin sitä mieltä että pikku juttu.
Sitten ap:n pitää lähteä kälppimään, eikös vain.
alkaa syyttää. Et vaikka olisit 100-prosenttisen varma.
ja tivasin kuka söi suklaan mutta kukaan ei tietenkänä tunnustanut. Mutta kyllä minä tiesin kuka ne vei. Mieheni suuttuu kun alan kuulema aina haukkumaan hänen sukulaisiaan, sekin ärsyttää. Minusta hänen pitäisi olla samoilla linjoilla asiassa minun kanssani.Ei hän hyväksy sitä mitä ne tekivät mutta sanoo ettei minun pidä kantaa enää kaunaa asiasta. Mutta minulle tuli tunne siellä että olen vain hyväksikäytettävissä siellä. Perheessä on ollut paljon ongelmia ja lapset kai reagoivat siten, mutta kuitenkin... ap.
Minusta sinä olet loukkaantunut aivan syystä! Kyllä teinien pitäisi jo tietää, että toisten laukullei mennä omin luvin, eikä toisten takkien vetskaria rikota. Minustakin miehesi pitäisi olla samassa linjassa kanssasi. Yritä ottaa vielä asia puheeksi, sano hänelle, että ei nyt riidellä, vaan keskustellaan asiallisesti.
Mitä tässä ketjussa on nyt tapahtunut, on se, että sä olet joutunut jankkaajan uhriksi. Sama tai samantapainen tyyppi on hillunut ainakin Inhimillinen tekijä- sekä kuulemma myös jossain Pumpas-ketjussa. Siitä ei kannata välittää. Tunnistan tyylin, mm. sen, ettei lainaa viestiä, vaan mainitsee viestin kirjoittajan numeron. Samoin kummallinen, logiikaton argumentaatio on samaa.
En viitsi lukea koko ketjua, koska mitäpä sitä paskapuhetta lukemaan. Olen samaa mieltä monen muun kirjoittelijan kanssa siitä, että kissa kannattaa nostaa pöydälle ja asiasta puhua, koska miehesi haluaa selvästi olla sukulaistensa kanssa tekemisissä.
Tsemppiä!
eikä sieltä varsinkaan oteta mitään. Ihan oikein, että suutuit.
Mene vain miehesi mukana, mutta pidä ainakin laukkusi ja ehkä myös takkisi erittäin näkyvästi ja vihjaavasti mukanasi koko ajan.
ja kiitos myös teille muutamille ihanille, järkeville ja fiksuille ihmisille tässä ketjussa ja mukavaa päivän jatkoa!!!
Minun pitää lähteä nyt tästä muihin juttuihin...
ap.
Minä en menisi ennen kuin vähintään vanhemmat ovat pahoitelleet asiaa. Sitten voisin lähteä kokeilemaan, ovatko teinit kunnolla vai eivät.
Ja vielä tuo vetoketjukin...