Miten voisin välttää mieheni vanhempien tekemiä virheitä?
Mies on todella onnettomuushakuinen sääntöjen rikkoja. Nyt pelkään, että lapsista tulee samanlaisia rämäpäitä.
Mies on mm. nuorena joutunut hyvin vaaralliseen mopokolariin viritetyn mopon kanssa. Hän kärsii kolarin seurauksista loppuelämänsä, murtumat olivat niin pahoja.
Nykyisin mehen piittaamattomuus säännöistä näkyy erityisesti auton ratissa. Häneltä on mennyt kortti ylinopeuden takia monta kertaa. Stop-merkin noudattaminen on hänelle tilannekohtaista, turvavyötä hän ei tietenkään käytä, hän ohittaa usein paikoissa, joissa se on kielletty, jne. Olen monesti itkenyt kauhusta hänen kyydissään.
Samoin töissä hän tuntuu sooloilevan, miten itse haluaa. Juoksee kesken työpäivän kotona, parturilla, ties missä. Eikä ilmeisesti aina sielläkään noudata turvallisuusmääräyksiä.
Jos jokin laki tai sääntö on hänestä typerä, sitä ei vain noudateta. Ja jos tulee jokin rangaistus, niin se on vain poliisin typeryyttä ja huonoa tuuria - sakoilla tai muilla ei ole hänen kannaltaan mitään merkitystä, koska hän ei koe saaneensa rangaistusta seurauksena omista teoistaan vaan ne ovat vain sattumaa, juuri tuota huonoa tuuria, tms. Siten hän ei myöskään opi mitään toilailuistaan.
Kotoahan tuollaisen käytöksen täytyy lähteä, varsinkin, kun miehen veli on samanlainen. Mutta miten vältän, että omista lapsista ei tulisi samanlaisia? Mitäköhän miehen vanhemmat ovat tehneet väärin?
Kommentit (3)
Saattaa tosin olla ettei se toimi, koska lapsesi ovat saaneet puolet geeneistään mieheltäsi ja toisaalta altistuvat päivittäin hänen (ja sitä kautta hänen vanhempiensa) kasvatukselleen.
...minun kannattaa ottaa vastaan minulle ulkomailta tarjottu työpaikka, ottaa lapset mukaan ja ero miehestä?
Väärää mallia välittyy jatkuvasti.Jos puhuttelu ei auta niin mies kiertoon.