Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Me ei sitten aiota hankkia lapsia, tiedoksi vain uteliaille"

Vierailija
25.01.2010 |

Olin viikonloppuna ystäväni aveccina häissä, jossa sulhanen ilmoitti puheessaan, etteivät he aio hankkia lapsia. Oikein tunsin, miten hiljaisuus laskeutui saliin. Joku vieraista sitten yritti pelastaa tilannetta ja möläytti, että heh-he-hee mitäs jos tulee vahinko. Ja sit MORSIAN mutisi siihen kireällä äänellä, että "se saa sitten mennä sinne mistä tulikin", en tiedä kuuliko kukaan. Häihin ei tietenkään saanut tuoda lapsia, se kiellettiin kutsussa. Onko tämmöinen ihan normaalia?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki ovat yhdessä koossa, niin helpompi sanoa asia kaikille samalla kertaa, kuin taas vastata useaan kertaan lapsikyselyihin. Nyt ei pitäisi olla kenelläkään mitään kyseltävää sen suhteen.

Ja voihan sitä lapsiasiaa pitää yksityisasiana, mutta harvoin ne utelijat niin ajattelevat.

Ja jos hääpäri haluaa pitää lapsettomat häät, niin se on heidän asiansa. Itse en siitä loukkaantuisi ja onhan se ihan kustannuskysymyskin, koska pitopalvelu laskuttaa jokaisen lapsenkin.

Minusta voisi olla jopa ihan kiva mennä lapsettomiin häihin, koska silloin itsekin voisi ihan hyvällä omalla tunnola mennä ilman lapsia. Minusta on ainakin mukavampi juhlia ilman lapsia.

Omissa häissäkin lapet lähtivät nukkumaan ja vanhemmat häävieraat pois ja sen jälkeen vasta "kunnon" bileet alkoivat ja kiva oli. Vielä 5 vuoden jälkeenkin monet muistelevat, että oli kyllä vuosisadan parhaat bileet =). Ja siitä teki hyvät myös se, että monet ihmiset näkivät toisiaan pitkästä aikaa. Minulla on lähes kaikki ystävät ihan ala-aste ajoilta.

mutta pitaako se nyt kailottaa koko suvulle ? sita en ihan ymmartanyt miksi sulhanen nain teki. mutta mikas siina, mun mielestani se nyt on sen verran yksityisasia ettei sita kailoteta koko kansalle.

Vierailija
62/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät ei todellakaan ole oikea foorumi kertoa asiasta koko kansalle. Vaikka mä olisin lapsivihaaja, niin tuntisin oloni tosi epämukavaksi, jos sulhanen morsiamelle tarkoitetussa juhlapuheessaan julistaisi, että meille ei sitten lapsia hankita. Myös siinä tapauksessa, että ilmoituksesta on morsiamen kanssa yhdessä sovittu. Mun käsittääkseni sulhasen tehtävä on puheessaan ylistää tuoretta vaimoaan ja rakkauttaan yms. Osoittaa juhlien päähenkilöiltä äärimmäisen huonoa tilannetajua. Juhlaväen mykistyminenhän kertoo kaiken: tökerösti toimittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä on ihan ok pitää lapsettomat häät.

19

Vierailija
64/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni kyse ei ollut siitä pitääkö tehdä lapsia vai ei/ millaisia ovat luonteiltaan lapsia tekevät tai vapaaehtoisesti lapsettomat/ mikä on perhe/ mitä maistraatissa sanotaan. Kyse oli siitä, että sulhanen ilmoitti puheessaan häävieraille etteivät he aio tehdä lapsia. Vähän niikuin hautajaispuheessa alettaisiin puhua perinnön koosta.

Lapsikyselyt OVAT rasittavia, mutta mielestäni osoittaa huonoa makua ja tilanteentajuttomuutta vastata niihin noin. Miksi sulhanen ylipäänsä puhuu häissä? Best man puhuu, vihkiparin jompikumpi vanhempi puhuu. Morsian ja sulhanen nauttivat kauniista puheista ja pitävät suunsa kiinni :)

Vierailija
65/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MORSIAN mutisi siihen kireällä äänellä, että "se saa sitten mennä sinne mistä tulikin"

Eivät sitten kuitenkaan olleet niin varmoja asiasta, että olisivat hoitaneet asian kerralla alta pois? Ettei vain kuitenkin olisi pieni takaportti jätetty tulevaa varten?

ja tehtiin se aina selväksi joka paikassa, kun niin ärsytti ne kyselyt. Ja huvittavaa oli se, että kyllä tädit ja mummot sai tökerösti kysellä ja vihjailla ja tietysti tuntemattomatkin, mutta kyn siihen töräytti totuuden, niin sitten ne kiemurtelivat vaivautuneina.

Olisi vain kuulunut punastella ja vastata, että juu, tottakai mieli muuttuu, kun sukulaiset kerran niin haluavat.

Ja lopuksi vielä tieto, että ei ole 24:ssä vuodessa mieli muuttunut, mies on nyt 52v. ja minä 48v.

Vierailija
66/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sun mies ei halunnut lapsia?

siis tiedän että ihmiset tekee toisen puolesta tai on tekemättä asioita. mutta miltä se sulta tuntui?

Vierailija
67/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Miksi kaikkivaltias on meidän pienten mitättömyyksien Olin viikonloppuna ystäväni aveccina häissä, jossa sulhanen ilmoitti puheessaan, etteivät he aio hankkia lapsia. Oikein tunsin, miten hiljaisuus laskeutui saliin. Joku vieraista sitten yritti pelastaa tilannetta ja möläytti, että heh-he-hee mitäs jos tulee vahinko. Ja sit MORSIAN mutisi siihen kireällä äänellä, että "se saa sitten mennä sinne mistä tulikin", en tiedä kuuliko kukaan. Häihin ei tietenkään saanut tuoda lapsia, se kiellettiin kutsussa. Onko tämmöinen ihan normaalia?

Ovat jo ilmeisesti kauankin harrastaneet sodomaa.

Vierailija
68/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viettää häät ilman lapsia. Tuollainen ilmoitus on yllättävä mutta rohkea veto. Toivottavasti kuulijat ottivat onkeensa eivätkä vänkää enempää, että entä jos tulee vahinko tai mieli voi muuttua.

Vierailija
69/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitaako se nyt kailottaa koko suvulle ? sita en ihan ymmartanyt miksi sulhanen nain teki. mutta mikas siina, mun mielestani se nyt on sen verran yksityisasia ettei sita kailoteta koko kansalle.

joten aivan ilmeisesti pari halusi lopettaa kyselyt kerta heitolla. Lapsenteko on toki yksityisasia, mutta moniko muistaa sen udellessaan vauvauutisia? Häissä puhutaan usein lapsista, toivotetaan lapsionnea yms, joten miksipä lapsista ei saisi puhua häissä myös näin päin?

Vierailija
70/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos naiselle tulee vauvakuume niin mies lähtee läiskimään.

Ihan hyvä, että tekivät selväksi. Tietää sukukin sitten, miksi tulee ero muutaman vuoden päästä.

Vierailija
71/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varmasti tekevät silti lapsia ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
72/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lasten hommaaminen on hedonismin huipentuma" Jaaha, koitit sitten olla fiksumpi kuin olet. Jos käytät sivistyssanoja, googleta nyt edes hyvä ihminen, että mitä ne tarkoittavat.

Hedonismi on filosofinen oppi, jonka keskiössä on ihmisen oma nautinnonhalu. Ihminen siis pyrkii saamaan mahdollisimman paljon mielihyvää itselleen, esimerkiksi ruoan, juoman, seksin yms. avulla.

Kerros mulle, että miten vaippaikäisen paskojen pesu lisää mun henkilökohtaista nautintoani? Tai taaperon uhman kanssa taiteilu? Tai murkun ailahtelevuuden kanssa eläminen?

Juu, lapset ovat ihania, elämää rikastuttavia, mutta eivät ne kyllä mun _nautintoani_ ole juurikaan lisänneet. Onnea kyllä ja elämään sävyjä.

Yksi hedonismin, epikurolaisuuden ja myöhemmin esimerkiksi utilitarismin tyypillisimmistä ongelmista on käsitteen "nautinto" määrittely. Jos ei tätä tiedä, lienee turha morkata ketään pätemisestä.

Lasten teko omaksi iloksi, ts. elämänsä rikastuttamiseksi on täysin sovitettavissa hedonistiseen ajatusmaailmaan.

Jos kiellän saavani esimerkiksi masokistista nautintoa lapsen hoidon vaikeudesta, niin kuinka silloin toteutan hedonistista ajatusmaailmaa? Jos olen tehnyt lapset biologista viettiäni noudattaen, niin kuinka ne on silloin tehty elämää rikastuttamaan? Jos se elämän rikastuminen on tullut ikäänkuin lasten sivutuotteena, ei päämääränä, niin kuinka olen lapset tehdessäni mennyt hedonismini viemänä? Jos kerran nautinnon määritteleminen on erittäin vaikeaa tai mahdotonta, eikö silloin kaikki toiminta elämässä tähtää hedonistisiin tarkoitusperiin? Jos siis otaksutaan, että esimerkiksi kärsimys tuottaa kuitenkin jonkinlaista nautintoa?

Vierailija
73/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissään puhua mitä haluavat, eikä suinkaan niin kuin joku täällä ehdotti että muut puhuu ja hääpari pitää kiltisti suunsa kiinni.

Vierailija
74/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sun mies ei halunnut lapsia? siis tiedän että ihmiset tekee toisen puolesta tai on tekemättä asioita. mutta miltä se sulta tuntui?

teki sen jo selväksi, kun ruvettiin seurustelemaan. Silloin tein päätöksen haluanko tämän miehen, vai jonkun toisen miehen ja ehkä lapsia. Eli ihan itse sain päättää!!

Vierailija
75/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en mitenkään syyllistä siis, vaan olen utelias. mulla on naisia kevereina jotka ei halua lapsia. yks 30v pisti just piuhat poikki.

Vierailija
76/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä, että joku ei tee lapsia? Ei kukaan. Tuollainen teko ei siis voi olla itsekäs.

Vierailija
77/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en mitenkään syyllistä siis, vaan olen utelias. mulla on naisia kevereina jotka ei halua lapsia. yks 30v pisti just piuhat poikki.

Parempi on miettiä, ettei tosiaankaan tee lapsia sellaisen ihmisen kanssa, joka ei niitä todellakaan halua. Kyllä lapsetonkin elämä voi olla hyvää, ei ne lapset kaikkea hyvää elämään tuo. Varsinkin kun se on oma päätös, eikä "pakollinen" lapsettomuus.

Vierailija
78/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin lasten hankintaa. Ja aivan ihan on tuo "no, kyllä sä vielä mieles muutat" kommentti, joka sitten lapsellisten suunnalta heitetään. Tai että tulen vielä katumaan. Jos kuuskymppisenä suren sitä, että en tehnytkään lapsia niin pidemmän ajan mä ehdin olla onnellinen sen päätökseni kanssa.

Ymmärretään toistemme ratkaisuita vaikka ne ei oliskaan samoja kuin itsellä.

Vierailija
79/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kolmekymppinen nainen, joka ei halua lapsia. Eikä halua mieskään. "Valitsin" mieheni sillä perusteella että haluan juuri hänet sellaisenaan, enkä isää tuleville lapsille (joita ei siis tule).

Enkä ymmärrä tuolla jonkun heittämää kommenttia siitä, miten ei riitä hoitajia vanhuudenpäiville jos ei tee lapsia. Vaikka sinulla olisi kymmenen lasta niin kenties kukaan heistä ei halua auttaa tai hoitaa sinua kun olet vanha. Ehkä heistä kaikista tulee rikollisia ja narkkareita, eivätkä auta yhteiskuntaa tai muitakaan vanhuksia millään lailla. Ei etukäteen voi laskea mitään lasten varaan, eikä ladata heille mitään omia kummallisia odotuksia elämästä.

Ja ei, en tunne että elämästäni puuttuisi jotain. Ei ole vauvakuumetta enkä kaipaa lisää "sisältöä" elämääni

Vierailija
80/83 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten lapsettomuudessa saa selitellä miksi hengaa Vauva-palstalla!