Onko muita, joilla imetys EI ole laihduttanut?
Kuvittelin raskauden aikana, että imetys poistaa vauvakilot (joita tuli 10, mutta ennestään paljon painoa). Ja paskanmarjat suoraan sanottuna, en todellakaan saa syödä mitä lystään..nyt laskenkin pisteitä (imetyspisteet) ja liikun paljon. Toinen lapsi toiveissa heti perään, joten sen vuoksi nyt alkoi terveelliset elintavat..vielä noin 5 kg vauvakiloja, synnytyksestä n. 4kk
Kommentit (42)
viikossa on lähtenyt 1-2kg.(yhteensä noin 8kg) Imetys itsessään ei kyllä ketään laihduta, kyllä ruokavaliota pitää seurata ja liikkua.
Jos imettää litran-pari vuorokaudessa niin kyllä siitä tulee aika reilusti jo miinuskaloreita. Äidin kehostahan se energia siihen maitoon otetaan.
imetysaikana, mutta kun imetys on päättynyt on ruvennut kiintetyy ja paino pudonnut vähän. Nyt saan pian kolmanteni ja osaan jo suhtautua asiaan. Varmaan painonvartijoiden yms. avulla ruvettava tämän lapsen imetyksen päätyttyä saamaan itseään takaisin kuosiin lasten jäljiltä!
yhdenkään neljästä imetyksestä aikana! Mutta karisivat kyllä sitten ihan hyvin imetyksen loputtua kun uskalsi karsia syömisiään kunnolla.
Imetys kuluttaa ENIMMILLÄÄN noin 500 kaloria päivässä.
Syötte tuon määrän jotain siihen korvikkeeksi.
Lisäksi liikutte liian vähän.
Oletteko tunteneet kunnon nälkää iltaisin? Iltasyönti lihottaa.
Pois kaikki vaalea leipä/pasta/riisi ja makea, kuten esim. hunaja, sokeri, tummakin suklaa. Ruokalautasta ei tarvitse ahdata täyteen. Jälkiruokaa ei ole pakko ottaa. Välipaloiksi voi ottaa YHDEN hedelmän.
Jos haluatte pudottaa niitä kiloja, se on RANKKAA. Ei ne helpolla lähde.
Itseäni odottaa armoton rääkki: olen raskaudessani saanut 25 kiloa, ja sitä ennen jo 10. Kohta alkaa imetys synnytyksen myötä.
Joten nyt kieltäydyn kaikesta makeasta ja noudatan noita ylläolevia ohjeita muiden muassa.
mä en pystynyt juurikaan syömään normaalisti jos halusin maidon riittävän, koska heti alkoi maito vähetä.. Eli piti syödä kohtuu paljon, ja paino ei siksi laskenut.
Ikään kuin tämä tulisi yllätyksenä! Ikään kuin meistä kukaan ei tätä tietäisi, että paino nousee, jos syö enemmän kuin kuluttaa!
Mutta sitten tuleekin potaskaa - niin kuin arviot "liian vähän" liikkumisesta. Jos pukkaa lastenvaunuja, jossa on vauva ja sisaristuimessa isompi sisarus ja vetää perässä pulkkaa, jossa on kolmas, päivittäin tunnin pari päivässä hiki otsalla ja lisäksi käy jumpassa, kyllä siinä liikuntaa saa.
Minulle tenän teki maidoneritys. En ole ikinä ollut suihkutissi, mutta jos syöminen ja juominen jäi vähälle, maidontulo hyytyi. Joka kerta sama juttu. Pidin onnistunutta imetystä kuitenkin tärkeämpänä kuin lisäkiloja.
Ja iltasyönti ei lihota. Tästä löytyy tietoa ihan netistäkin. On ihan sama, mihin aikaan päivästä ne kalorit naamariin vetää, jos ei puputa ylimääräistä. Jos iltasyönti lihottaisi, kannattaisi nälänhätäalueilla jakaa riisiannokset iltaisin.
Te SYÖTTE enemmän kuin kulutatte! Imetys kuluttaa ENIMMILLÄÄN noin 500 kaloria päivässä.
Syötte tuon määrän jotain siihen korvikkeeksi.
Lisäksi liikutte liian vähän.
Oletteko tunteneet kunnon nälkää iltaisin? Iltasyönti lihottaa.
Pois kaikki vaalea leipä/pasta/riisi ja makea, kuten esim. hunaja, sokeri, tummakin suklaa. Ruokalautasta ei tarvitse ahdata täyteen. Jälkiruokaa ei ole pakko ottaa. Välipaloiksi voi ottaa YHDEN hedelmän.
Jos haluatte pudottaa niitä kiloja, se on RANKKAA. Ei ne helpolla lähde.
Itseäni odottaa armoton rääkki: olen raskaudessani saanut 25 kiloa, ja sitä ennen jo 10. Kohta alkaa imetys synnytyksen myötä.
Joten nyt kieltäydyn kaikesta makeasta ja noudatan noita ylläolevia ohjeita muiden muassa.
mutta puolen vuoden imetyksen jälkeen alkoivat kilot varisemaan. Jouduin todellakin syömään paljon,(tai sain), kakkuja sun muita aivan surutta söin joka päivä ja paino vain tippui. Sitten olikin kova opettelu oikeille ruoka tavoille kun imetyksen lopetin reilun vuoden vanhalta.
Olen kuullut muiltakin että puoli vuotta olisi sellainen aika, jonka jälkeen alkaa kunnolla vasta kilot lähtemään imetyksellä.
kolme kertaa imettänyt 6kk ja kolme kertaa lihonnut n 10 kg. Maidontuotanto vaati ruuan tankkausta ja oli kyllä ihan hirveä ja oikea nälkäkin. Laihduttaa on sitten pitänyt ihan urakalla imetyksen jälkeen.
Noin vuoden olen imettänyt, lapset olleet täysimetyksellä 4-6 kk. Joka kerta läskit on älyttömän tiukassa imetyksen ajan. Tuntuu, että mulla ei maidoneritys ole luonnostaan kovin hyvä, ja siksi minun elimistö tarvitsee nuo läskit.
Imetys on kuitenkin ulkonäköä tärkeämpi, sitten otan tehokkaan laihdutuskuurin imetyksen päätyttyä.
Myös minä lihoin imetysaikana n. 8 kg. Juu, syömällähän sitä lihoi mutta imetys aiheutti aivan valtavan nälän ja janon. Söin ns. terveellisesti ja join pääasiassa rasvatonta maitoa mutta söin ja join siis liian suuria määriä.
Molemmista lapsistani jouduin imetyksen jälkeen laihduttamalla laihduttamaan, imetyksen aikanahan ei edes suositella laihduttamista.
imetyksen aikana oli järkyttävä nälkä koko ajan ja tietenkin nälkääni söin ja join. Kiloja ei tullut lisää, mutta ei niitä myöskään lähtenyt. Imetyksen loputtua talttui ruokahalukin ja pääsin omiin mittoihini varsin kivuttomasti.
Lähtöpaino mulla oli n. 56 kg ennen raskausia. Sain kaksi lasta putkeen, ikäeroa 1 v 2 kk. Molempia imetin 12 kk. Ulkoilin, mutta muuten en juurikaan kuntoillut. Yritin syödä terveellisesti, lisäksi mussutin ihan mahdottomasti. Toisen imetyksen loputtua painoin 48 kg. Kropat on ihmisillä erilaisia.
tullut painoa n. 25kg ja synnytyksen jälkeen lähti heti 12kg mutta loput kilot pysyivät imetyksen ajan. Jotenkin mustakin tuntui että elimistö pitää läskeistä kiinni että saa maitoa tuotettua. Ja ekan kohdalla imetyksen loputtua paino palasi normaaliin itsestään, en tosin muista kauanko tähän meni. Nyt tokan imetyksen lopettamisesta on 3 kk ja tänä aikana painoa pudonnut 3kg. Eiköhän tämä tästä taas...
Mutta imettäminen ei siis laihduttanut kiloakaan.
Sama on mun siskolla.
Siitä se sitten hinasi vielä 6 kg lisää kun imetin. Mies ei paljoa vauvan- tai kodinhoidossa autellut, joten iltaisin oli ihan puhki enkä jaksanut millään muulla tavalla ilahduttaa itseäni kuin syömällä.
ja kaloreita olisi kaiken järjen mukaan pitänyt palaa) mutta vaan viisari alkoi liikkua alaspäinvasta kun LOPETIN imetyksen. Oli aika katkeraa, kun mullekin kaikki oli lupailleet että ei niistä raskauskiloista niin kannata stressata kun imettämällä ne lähtee, mutta ketut.
Luulen, että tuo on osalla ihmisiä joko aineenvaihdunnan/hormonitoiminnan erikoisuus.
Että NYT alkoi terveelliset elämäntavat?
Miten sua yllättää joulun painon nousu? Jos mässää?
Vaikka imettää, niin pitää SYÖDÄ enempi kuin raskaana.
Jos ei syö riittävästi niin iskee himot ja sitten syö tyhjiä kaloreita. Joka taas lihottaa.
Noidankehä!
Imetys tiputtaa RASKAUSkilot, vuosi on semmonen aika jossa se tippuu, jäljelle jääneet on vaan sitä omaa herkkuperseilyä. Liika on katsokaas aina liikaa: eikä raskaana energian tarve ole kuin pari voileipää lisää normaalista.
Mitä tarkoittaa että liikut paljon?
Päivittäin tarttee hyötyliikuntaa puolituntia, 2 kertaa viikossa sykettä nostavaa ja kerran viikossa hikiliikuntaa.
Mutta kaikki on yksilöllistä: sohvaperunalle riittää vähempikin.
Jos taas syö pizzan viikossa ja muut päivät järkevästi niin siitä herkusta tulee kalorit silti koko viikolle täyteen.
ja se johtui ihan siitä, että oli pakko syödä reilusti, tai maidontulo loppui. Enkä pidä sitä tällaisen pienen ihmisen kohdalla minään ihmeenä.
ylimääräistä energiaa ja kiloja ei lähde. Lypsän joka päivä 9dl maitoa luovutukseen. Kauhea himo kaikkeen rasvaiseen ja makeaan ollut koko imetyksen ajan.
Imetin yötä päivää, täysimetyksellä 6 kk. Yhteensä imetin 1v3kk ja 1v7kk. Kiloakaan en laihtunut, mutta en myöskään lihonut, vaikka olisin syönyt mitä. Molemmilla kerroilla, kun lopetin imetyksen, laihduin 10 kg 1,5 kuukaudessa tekemättä mitään, tai muuttamatta millään lailla ruokavaliota..
viikossa on lähtenyt 1-2kg.(yhteensä noin 8kg) Imetys itsessään ei kyllä ketään laihduta, kyllä ruokavaliota pitää seurata ja liikkua.