Onko muita, joilla imetys EI ole laihduttanut?
Kuvittelin raskauden aikana, että imetys poistaa vauvakilot (joita tuli 10, mutta ennestään paljon painoa). Ja paskanmarjat suoraan sanottuna, en todellakaan saa syödä mitä lystään..nyt laskenkin pisteitä (imetyspisteet) ja liikun paljon. Toinen lapsi toiveissa heti perään, joten sen vuoksi nyt alkoi terveelliset elintavat..vielä noin 5 kg vauvakiloja, synnytyksestä n. 4kk
Kommentit (42)
Imetä nyt rauhassa muutama kuukausi, kyllä niitä kiloja hupenee.
Se on maidon määrästä kiinni. Ei tullut maitoa vaikka kuinka yritettiin imetttää doulan opeilla.
Koko ajan tulee lisää kiloja.
mun on kans pakko tehä jotain, ennenkuin tää on aivan totaalinen tollikko (on jo). Mammahousut mahtuu, mutta nekin kutistu kuivausrummussa ja nyt ne ahistaa. Tää on jo itkettävän naurettavaa!! Pakko tehä jotain!!!
ap
esikoisen kohdalla sama ja nyt taas...grrr. Mulla paino lähtenyt tippumaan vasta imetyksen loputtua ja ihan laihduttamalla.
päinvastoin. Vasta kunnon dietti imetysajan jälkeen auttoi.
Se on maidon määrästä kiinni. Ei tullut maitoa vaikka kuinka yritettiin imetttää doulan opeilla.
nyt tulee, mutta korviketta vauva saa kuitenkin 100 ml iltaisin. Niin onhan se 5 kg jotain, Joulun aikaan paino nousikin pari kiloa :DD
ap
vikaa kropassa, kaikkien kolmen lapsen kanssa kilot lähtivät huminalla vasta tasan sen jälkeen kun imetys loppui. Imetysaikana tippui todella hitaasti ehkä vain 2-3 kiloa (siis vuoden aikana), sen jälkeen sitten 10-15 kiloa puolessa vuodessa...
Koska imettämisestä ei tullut mitään, mutta pudotin painonvartijoiden pisteillä 13 kiloa 5 kuukaudessa. Sitten tarvittiin pari vuotta kuntosalia, jotta kiinteydyin. Toista lasta ei tullut- vielä ainakaan;D
Kummallakin kerralla raskauskiloja tuli maltillisesti (olin pyöreähkö ennen raskautta, bmi 27.7), ekasta tulleet 13kg olivat lähteneet 2 viikkoa synnytyksestä, toisesta tulleet 6kg jäivät jo sairaalaan, painoin sieltä tullessa 4kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Mutta: molemmilla kerroilla painoa tuli imetyksen aikana, ekalla kerralla 8kg, tokalla 6kg ja lihominen loppui vasta kun lopetin imettämisen lasten ollessa 1v. Ja imetin paljon 6/7kk täysimettäen ja sittenkin vielä paljon, eikä mitään "imettämis-ihmelaihtumista" tapahtunut. Mielestäni söin normaalisti (mutta jossain on varmasti ollut joku "se", mikä niitä kiloja toi).
Pettymys kuitekin oli kova, kun "kaikki" aina sanoivat, että imettäessä laihtuu... :-P
Raskauskilot jäivät joka kerran Jorviin, mutta jokainen imetysjakso lihoin 7 kg.
Vielä 10kg jäljellä! 5kk tällä hetkellä kuopus. Esikoisen aikaan tippui nopsaa kilot, mutta en silloin edes imettänyt!
kummallakaan kerralla. Tuskinpa lähtee tämän tulevan kolmannenkaan kohdalla. Vasta imetyksen jälkeen (molemmilla noin 9 kk) olen saanut laihdutettua, ja ihan oikealla laihduttamisella vasta on lähtenyt. Kiloja tuli molemmilta 20-28 kiloa, samalta näyttää myös tämän kolmosen kohdalla :(.
maitoa tuli aluksi reilusti yli tarpeen ja imetän edelleen vuoden ikäistä lasta useita kertoja päivässä. Raskauskilot jäivät synnärille, mutta nyt vuoden aikana kiloja on kertynyt 3-4 lisää, vaikka olen jo muutaman kuukauden ajan koittanut tarkkailla syömisiäni, etten aivan muodottomaksi paisuisi (painoindeksi on hieman ylipainon puolella). Liikunkin säännöllisesti. Mur.
Vaan jospa mullakin ois toivoa sitten, kun imetys joskus aikanaan loppuu.
laskemaan Painonvartijoiden pisteitä, söin 28 pistettä päivässä ja paino tippui 1kg/vko
Itselle kävi näin että raskausaikana kehoni varastoi läskit perseeseen ja lantiolle.6kk synnytyksestä alkoi pikku hiljaa kilot tippuu ja tasan 10kk synnytyksestä olin jo laihempi kuin ennen raskautta eli 48kg
paino on alkanut putoamaan vauhdilla imetyksen loputtua ja n. vuoden kuluttua synnytyksestä olen ollut taas lähtöpainossani tai muutaman(esikoisen kohdalla kymmenen) kilon alle lähtöpainon. Olen imettänyt 4-8kk. Raskausaikoina kiloja on tullut 12-28 ja normaalisti olen normaalipainoinen. Kolme lasta on siis meillä.
Nostan vanhaa ketjua, kun en jaksa uutta aloittaa... Mulla tippui paino synnytyksen jälkeen ensin hyvin niin, että raskauskiloja oli 2 kk synnytyksestä enää 4 jäljellä. Sitten jouduin aloittamaan välttämisdieetin, ja vaikka söin tarpeeksi kalorillisesti, maitomäärä tippui radikaalisti. Kiloakaan en tosin laihtunut. Välttämisdieetti päättyi ja maitoa tulee taas reilummin, mutta myös paino nousee! Olen lihonut 4 kiloa. Heti, kun yritän vähentää syömistä, vähenee taas maito. Todella turhauttavaa, kun naiivina kuvittelin, että imetys laihduttaa helposti kaikki läskit, entisetkin, pois ja olen kesällä hoikka äiti... Hah! Olenkin kesällä ylipainoinen äiti, jessus, että ärsyttää! Pidän kuitenkin imetystä tärkeämpänä kuin kiloja, joten jatkan sitä ja lihomista.
Onko tuoreita kohtalotovereita? Olen niin positiivinen kuitenkin, että kuvittelen nyt alkavani laihtua, kun olen imettänyt 6 kk, kun keskustelujen perusteella joillekin on käynyt niin... ;o) Pahoin kuitenkin pelkään, että paino ei lähde tippumaan helposti imetyksen jälkeenkään, vaan saan sitten ihan tosissani laihduttaa kaikki raskaus- ja imetysaikana tulleet kilot pois. Pah! Olen kateellinen kaikille, joilla maitoa on tullut helposti ja paljon, ja ovat laihtuneet imettäessä. ;o)