Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäämpi kollega ilmeisesti kadehtii:

Vierailija
25.01.2010 |

Olen huomannut, että eräs iäkkäämpi kollega (n.55v.) ilmeisesti kadehtii minua. Muuta selitystä en ole hänen ilkeälle tiuskivalle käytökselleen keksinyt.

Syitä ovat varmasti se, että minä olen saavuttanut asiat jotka hän on saavuttanut vasta nyt, reilusti alle 30 vuotiaana. Näitä ovat siis omistusasunto, matkustelu, ura ym.

Koskaan en asioillani leuhki (eikä ole kummemmin leuhkimistakaan, ihan normaaleja asioita monelle) vaan nämä tulevat esille normaalissa keskustelussa jossa muutkin kertovat asioitaan. Silti k.o henkilö käyttäytyy vihamielisesti. Nykyään olen jopa yrittänyt olla puhumatta mitään positiivista elämästäni, etten saa hänen tiuskimistaan osakseni.

Jotenkin luulisi, että keski-ikäisenä sitä olisi jotenkin niin seesteinen, ettei tarvitsisi täysin eri ikäluokan henkilöä kadehtia. Koskaan meillä ei ole ollut mitään riitaa tai en ole mitenkään tiettävästi häntä loukannut joten tämä on ainut teoria jonka keksin. Muiden kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mieleesi tietysti ole tullut, että ko. henkilö ei vain pidä sinusta ihmisenä. Onhan se kivempi kuvitella, että tähänkin syynä on kateus, niin kuin joka ikiseen asiaan maailmassa.

Vierailija
2/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtopäätöksen tein siitä, että tämä käytös ilmenee aina kun puheenaiheena on elämämme. Jos puhumme yleisistä asioista esim. jostain uutisesta ei tätä käytöstä ilmene vaikka esitän oman mielipiteeni. Mutta kun avaan suuni johonkin omaan elämääni liittyvästää tulee tiuskimista. ap

eipä mieleesi tietysti ole tullut, että ko. henkilö ei vain pidä sinusta ihmisenä. Onhan se kivempi kuvitella, että tähänkin syynä on kateus, niin kuin joka ikiseen asiaan maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä tiuskiminen ja vihamielisyys ilmenee? Onko keskustelu tällaista:

Sinä: Oli hyvä neljänneskvartaali viime vuonna.

Hän: Oli kyllä.

Sinä: Oli meilläkin kerrankin varaa käydä Malediiveilla.

Hän: Vittu siellä Malediivoilla kannata käydä, ihan paska paikka. Mut sunkaltaset ihmiset varmaan tykkää just tollasista turistirysistä. Harmi ettei hai syöny sua!

?

Vierailija
4/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se mahdollista että hän ei vain pidä ap:sta, mutta ei silloinkaan tarvitsisi ikävästi tiuskia! Voisi olla neutraali ja keskittyä muuhun. Oman idioottimaisuutensa vaan todistaa tuollaisella tiuskimisella ja ilkeilyllä.

Kyllä, nimenomaan kateus tulee ap:n tilanteesta mieleen, ja ei, en minäkään tajua kuinka joku viitsiikin. No, noita nyt riittää, hiukan tyhmiä.

Vierailija
5/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyse tosiaan tiuskimisesta vai onko nyt vaan niin attä ap tulkitsee asioita oman asenteensa mukaisesti

Vierailija
6/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti poista ihmisen peruspiirteitä. Osa ihmisistä on kateellisia luonteeltaan, osa taas ei - ja loput siltä väliltä.

Mitä tapahtuisi, jos joskus tuollaisessa tilanteessa suoraan kysyisit nätisti, että "miksi sinä tuolla lailla tiuskit, mikä sinua nyt tässä harmitti?"

Et siis syytä kateudesta, vaan osoitat hänelle, että hän käyttäytyy loukkaavasti ja oudosti.

Vierailija
7/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä: Oli hyvä neljänneskvartaali viime vuonna. Hän: Oli kyllä.

Sinä: Oli meilläkin kerrankin varaa käydä Malediiveilla.

Hän: Vittu siellä Malediivoilla kannata käydä, ihan paska paikka. Mut sunkaltaset ihmiset varmaan tykkää just tollasista turistirysistä. Harmi ettei hai syöny sua! ?

Vierailija
8/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaverini sanoi, että ovat varanneet matkan paikkaan x. Minä vastasin siihen, että "ai, se on tosi kiva paikka, oltiin siellä viime syksynä". Tähän tiuskiva työkaveri "Kaiken maailman humputuksiin säkin rahaa tuhlaat!" ja todella ilkeään sävyyn.

Monesti jos puhun jotain jonkun kanssa esim. jostain elokuvasta/teatteri esityksestä tms. tuhahtelee tämä tiuskiva työkaveri jotain selän takana puoliääneen. Esim. jos sanoisin, että joku ravintola on mielestäni hyvä, voisi tämä tiuskiva työkaveri tuhahtaa merkitsevästi "just joo". Useimmiten on juuri tällaista merkitsevää tuhahtelua.

ap

Vierailija
9/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää esittää mitään vaan sanoo mitä ajattelee.

Itse myös olen alkanut "laukomaan" totuuksia (omia) kun on ikää tullut. Harmittaa muuten eniten itseä jälkeenpäin, eli tulee sanottua ennenkuin ajattelee.

Vierailija
10/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytös työkavereita kohtaan ei olekkaan esittämistä. Ei ole myöskään ok sanoa "Oletpa läski/ruma/tyhmä" vaikka sitä mieltä olisikin.

Ei jaksa enää esittää mitään vaan sanoo mitä ajattelee.

Itse myös olen alkanut "laukomaan" totuuksia (omia) kun on ikää tullut. Harmittaa muuten eniten itseä jälkeenpäin, eli tulee sanottua ennenkuin ajattelee.

Vierailija
11/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sitten työpaikan ainoa kolmikymppinen, jolla on omistusasunto (vai pankin sellainen), ura ja kykyä matkustella? Vai tiuskiiko hän muillekin? Jos vain sinulle, niin luulen, että jokin persoonassasi ärsyttää häntä, vaikka se on tietenkin epäoikeudenmukaista, mutta semmoista se elämä on.

Vierailija
12/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..keski-ikäisenä ei enää jaksa pitää kiiltokuvamaista aina-ystävällinen-kaikille -käytöstä yllä. Kun ei sillä sitten auennutkaan taivas, ei tullut palkankorotusta eikä arvostustsa kollegoilta. Ihan sama, vaikka olisi loppuajat oma itsensä. Tietenkin työpaikalla kuuluu asiallinen käytös asiaan, mutta tässä nyt yksi selitys siihen, minkä takia motivaatio siihen voi aikaa myöten rakoilla.

Vierailija
13/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En möksäyttele päin naamaa, mutta kyllä kiinnostus toisen juttuihin lopahtaa.

Vierailija
14/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyyppi todellakin on vain oma itsensä. Ei mielistele eikä ihmeemmin kontrolloi sanomisiaan. Ei kaikki tiuskiminen sentään kateutta ole joka kerta.

Vierailija
15/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyyppi todellakin on vain oma itsensä. Ei mielistele eikä ihmeemmin kontrolloi sanomisiaan. Ei kaikki tiuskiminen sentään kateutta ole joka kerta.

En sitten tiedä onko sen parempi olla aidosti ja avoimesti oma vittumainen itsensa kuin "pelkästään" kateellinen. Ikävän kuuloinen tyyppi kumminkin.

Vierailija
16/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaa tulee esiin, jos pyytää lomaa, tai muuten työaikajärjestelyissä. Asunnoista kyllä voidaan puhua, mutta lähinnä tyyliin, meille on tulossa remppa, tai ostettiin asunto, taimistä sais vuokra-asunnon.

Vierailija
17/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on trollaaminen? sama kuin provoilu?

En tuo jatkuvasti itseäni esille. Otan osaa keskusteluihin siinä missä muutkin. Osaan myös kuunella muita ja iloita heidän puolestaan.

Joku kysyi, että olenko ainoa jota kohtaan käyttäytyy näin? Mielestäni, tai sitten en kiinnitä huomiota muiden kohdalla. Olen siis huomattavasti alle 30v. kun joku sitäkin kysyi, että olenko ainut 30 v. tällaisessa tilanteessa työpaikallamme. Olen toiseksi nuorin ja se minua nuorempi on sinkkutyttö joka asuu yksiössä jne. (ja alhaisempi koulutus). ap

Vierailija
18/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti poista ihmisen peruspiirteitä. Osa ihmisistä on kateellisia luonteeltaan, osa taas ei - ja loput siltä väliltä. Mitä tapahtuisi, jos joskus tuollaisessa tilanteessa suoraan kysyisit nätisti, että "miksi sinä tuolla lailla tiuskit, mikä sinua nyt tässä harmitti?" Et siis syytä kateudesta, vaan osoitat hänelle, että hän käyttäytyy loukkaavasti ja oudosti.

Peruskade on kade 10-vuotiaana, 20-vuotiaana, 30-vuotiaana....ja 100-vuotiaanakin vielä.

Tosin tossa pisti silmään, ettei tuo tyyppi veetuile muille, joten voi olla muutakin hampaan kolossa ap:ta kohtaan.

Joka tapauksessa on hyvä ajatus suoraan kysyä, miksi hän reagoi kuten reagoi.

Käytöstavat pitäisi olla kaikilla, vaikka ei erityisemmin teeskentelekään. Voi vaikka poistua paikalta, jos ei seura miellytä. Ottakaa huomioon, että kun on kyse työpaikasta, siellä pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
19/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. ikä

b. asuntomuoto

c. koulutustiedot/ura

eivät ole ne realiteetit, jonka perusteella ihmisestä joko pitää tai ei pidä.

Vierailija
20/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös olla (tiedostamattaan) katkera siitä, että hänellä ei ollut kolmekymppisenä samanlaisia mahdollisuuksia. Ikävää käytöstä joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi