Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistotädeistä?

Vierailija
25.01.2010 |

Käykö teidän lapset puistossa puistotädin valvonnassa leikkimässä? Tykkäävätkö? ja minkä ikäisiä ovat jos käyvät? Meidän 1 v 10 kk vanha tyttö on ainut lapsi ja tuntuu ettei ole paljon leikkikavereita koska ei ole vielä hoidossa. Tuossa lähipuistossa on puistotäti aamupäivisin ja ajatteli että voisin alkaa viemään tyttö sinne. Niin ja tietääkö joku saanko itse jäädä puistoon siksi aikaa kun tyttö on siellä? Tietenkin ekoina kertoina varmaan saa mutta muuten?

Kiitos vastauksista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapset käy puistossa puistotädin kanssa vaan minun kanssani. Ja tottakai yleiseen leikkipuistoon saa mennä lapsen kanssa. Ja minä en jättäisi lapsiani puistotädin kanssa, vaan olen itse myös paikalla.

Vierailija
2/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v 7 kk vanhasta 4-vuotiaaksi. Se oli minusta hyvä ikä tuonne.

Pääasia, että kävelee tukevasti, puhuu ja nauttii jo leikeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai yleiseen leikkipuistoon saa mennä lapsen kanssa.

asuinpaikkani vieressä oli leikkipuisto, joka oli varattu tiettyinä aikoina vain puistotädeille. Portissa luki nämä ajat eikä tosiaan ollut äideillä lapsineen sinne silloin asiaa. Omaani en halunnut tädille jättää joten käveltiin kauemmaksi puistoilemaan.

Vierailija
4/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on viihtynyt siellä hyvin ja on aina (alusta asti) ollut ilman minua. Miksi minä siellä olisin? Kai siellä alussa voi olla, ei kai jatkossakaan ole mitään jyrkkää kieltoa. Mutta, se on puistotädin työpaikka ja hän hoitaa siellä lapsia.

Vierailija
5/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie lapsianne puistoon?

Vierailija
6/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän mikä puistotäti on, meidänkin lähipuistoosa on puistotäti lasten kanssa aamupäivisin. Ja en todellakaan jättäisi lapsiani hänelle, jaksan kyllä itse ulkoilla kolmen lapseni kanssa.

Vierailija
7/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistoon. Kai sen perään joku muu mamma katsoo.

Se on niiiiiiiiiin raskasta itse seisoa siellä tunti, kaks typerien hiekkalaatikkomammojen kanssa juttelemassa. Mieluummin senkin ajan tulen kotiin ja viihdyn täällä av.lla tai katson telkkarista jotain hömppäsarjaa.

Ihanks tosi joku muka hoitaa itse nykyään oman lapsensa? Kyllähän ne pitää hoitoon viedä tai vähintään puistotädille. Tää hoitovapaalla olo on muutenkin niin raskasta, että pälli hajoaa. Pitääkö siihen muka oma lapsikin hoitaa ja käyttää puistossa itse.

Vierailija
8/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi oli puistotädillä. Sitten kun kuopus oli perheessä, käytin häntä lääkärissä, sairaalassa tms. sillä aikaa kun isompi leikki.

Kamalaa!

Nyt lapsi on koulussa ja ne puistoaikaiset tutut on edelleen kuvioissa.

Vierailija
9/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitänyt harkita tarkemmin tuota lasten tekoa?

Vierailija
10/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi itse, se on OK ja siitä ei kannata riidellä, ei Sinun myösköön kannata mollata puistoö?asten vanhempia, jokaisella on valinnan vapaus kuinka lapsen päivä kuluu.

Jotkut vievät virikehoitoon päivähoidon puolelle, Sinä et ja se sopii teidän perheelle...

Minä olen ollut puistotätinä omassa yrityksessäni, siinä puistotätiyrittäjä maksaa yritystoiminnasta.

Soitin Helsingin kaupungille ja kysyin erästä aluetta saisinko siihen aitauksen ja kaksi hiekkalaatikkoa. Sain, kaupungin miehet tulivat tekemään, minä en joutunut maksamaan mitään. Aloitin siinä toimintani.

Puistotädit ovat ns. järjestäytyneitä, heillä on antaa lasten vanhemmille yhteiset säännöt monisteena, on yleensä samat ulkoiluajat sekä maksut.

Säännöissä kerrotaan toiminnasta, mitä tulee ottaa huomioon jne.

Esim. säännöissä oli että lapset tulee hakea 10min. ennen ulkoilun päättymistä, sillä täti kerää lelut ja sulkee laatikon jne. Täti voi tulla työpaikalleen 10 min, etuajassa, sillä on syytä tarkistaa puisto ennen lasten tuloa, onko rikkinäisiä pulloja, huumeneuloja jne.

Säännöissä oli myös että purevia lapsia ei oteta puistoon.

Lapsia oli kaikenikäisiä. Usein on myös vauvoja nukkumassa vaunuissa, sillä kaikilla ei ole parvekkeita keskikaupungilla jne.

Lapsia sai olla 25. Kun aloitin minulla oli 11 n.1-vuotiasta ja siitä ylöspäin. Alue oli aidattu ja siinä ei ollut keinuja, vaan olivat ulkopuolella jossa vanhemmat saivat keinuttaa, minä en ottanut vastuulleni sen vahtimista. olin yksin vastuussa isosta määrästä lapsia.Lapset leikkivät hiekkalaatikoissa jne.

Me puistotätiyrittäjät tapasimme kuukausittain kaupungin tiloissa leikkikenttien tarkastajan kanssa. Käsittelimme asioita, ja opettelimme ja lauloimme laululeikkejä, joita sitten lastenkin kanssa ulkoillessa.

Minun ollessa puistotätinä maksettujen lasten äidit eivät jääneet puistoon, en sitä kieltänytkään, monesta äidistä tuli pitkään jatkunut ystävyys koko perheen kanssa, minunkin lapset kun olivat puistossa, saivat kavereita myös pyuistoajan ulkopuolella käyden kavereilla ja toisin päin.

Puistoaikaan ei yrittänyt tulla ulkopuolisia, jotenkin kai kaikki ajattelivat kyseessä olevan maksullisten lasten alue. Aina jos joku jäi katselemaan ohi mennessään lapsensa kanssa, pyysin äitiä tulemaan jos haluaa, sain näin ainakin jonoon monta lasta, sillä jos oli poislähtijöitä, niin oli tarpeen että saa jonosta uuden tilalle, ystävällisyys kannattaa näissä hommissa...

Olin puistossa kahdesti päivässä, aamuisin klo.9.00-11.30 ja iltapäivällä vielä uudelleen klo.14.30-16.30

Sateella en ollut, tihkusateella olin muutaman lapsen kanssa. Pakkasrajan laitoin oman mieleni mukaan, -12 ja tuulella -10. Kukaan ei valittanut. Toki jo ilmoittautuessa kerroin äideille etten "ota" lapsia nahkasaappaissa puistoon yli -5 asteen pakkasilla, vaan huopikkaat pitävät jalat lämpiminä. 2½ tuntia palelevissa jaloissa on kauhea kokemus lapsille, itsekin olin reiluissa huopikkaissa, johon mahtui villasukkia parikin. Ei tullut kylmä.

Oikein ihanat muistot jäivät tästä työstä, lapista ja heidän vanhemmistaan. Joidenkin kanssa on ollut yhteydenpitoa vielä vuosia lopettamisestan

Minun toimintani oli Helsingissä Pakilassa.

Vierailija
11/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi itse, se on OK ja siitä ei kannata riidellä, ei Sinun myösköön kannata mollata puistoö?asten vanhempia, jokaisella on valinnan vapaus kuinka lapsen päivä kuluu.

Jotkut vievät virikehoitoon päivähoidon puolelle, Sinä et ja se sopii teidän perheelle...

Minä olen ollut puistotätinä omassa yrityksessäni, siinä puistotätiyrittäjä maksaa yritystoiminnasta.

Soitin Helsingin kaupungille ja kysyin erästä aluetta saisinko siihen aitauksen ja kaksi hiekkalaatikkoa. Sain, kaupungin miehet tulivat tekemään, minä en joutunut maksamaan mitään. Aloitin siinä toimintani.

Puistotädit ovat ns. järjestäytyneitä, heillä on antaa lasten vanhemmille yhteiset säännöt monisteena, on yleensä samat ulkoiluajat sekä maksut.

Säännöissä kerrotaan toiminnasta, mitä tulee ottaa huomioon jne.

Esim. säännöissä oli että lapset tulee hakea 10min. ennen ulkoilun päättymistä, sillä täti kerää lelut ja sulkee laatikon jne. Täti voi tulla työpaikalleen 10 min, etuajassa, sillä on syytä tarkistaa puisto ennen lasten tuloa, onko rikkinäisiä pulloja, huumeneuloja jne.

Säännöissä oli myös että purevia lapsia ei oteta puistoon.

Lapsia oli kaikenikäisiä. Usein on myös vauvoja nukkumassa vaunuissa, sillä kaikilla ei ole parvekkeita keskikaupungilla jne.

Lapsia sai olla 25. Kun aloitin minulla oli 11 n.1-vuotiasta ja siitä ylöspäin. Alue oli aidattu ja siinä ei ollut keinuja, vaan olivat ulkopuolella jossa vanhemmat saivat keinuttaa, minä en ottanut vastuulleni sen vahtimista. olin yksin vastuussa isosta määrästä lapsia.Lapset leikkivät hiekkalaatikoissa jne.

Me puistotätiyrittäjät tapasimme kuukausittain kaupungin tiloissa leikkikenttien tarkastajan kanssa. Käsittelimme asioita, ja opettelimme ja lauloimme laululeikkejä, joita sitten lastenkin kanssa ulkoillessa.

Minun ollessa puistotätinä maksettujen lasten äidit eivät jääneet puistoon, en sitä kieltänytkään, monesta äidistä tuli pitkään jatkunut ystävyys koko perheen kanssa, minunkin lapset kun olivat puistossa, saivat kavereita myös pyuistoajan ulkopuolella käyden kavereilla ja toisin päin.

Puistoaikaan ei yrittänyt tulla ulkopuolisia, jotenkin kai kaikki ajattelivat kyseessä olevan maksullisten lasten alue. Aina jos joku jäi katselemaan ohi mennessään lapsensa kanssa, pyysin äitiä tulemaan jos haluaa, sain näin ainakin jonoon monta lasta, sillä jos oli poislähtijöitä, niin oli tarpeen että saa jonosta uuden tilalle, ystävällisyys kannattaa näissä hommissa...

Olin puistossa kahdesti päivässä, aamuisin klo.9.00-11.30 ja iltapäivällä vielä uudelleen klo.14.30-16.30

Sateella en ollut, tihkusateella olin muutaman lapsen kanssa. Pakkasrajan laitoin oman mieleni mukaan, -12 ja tuulella -10. Kukaan ei valittanut. Toki jo ilmoittautuessa kerroin äideille etten "ota" lapsia nahkasaappaissa puistoon yli -5 asteen pakkasilla, vaan huopikkaat pitävät jalat lämpiminä. 2½ tuntia palelevissa jaloissa on kauhea kokemus lapsille, itsekin olin reiluissa huopikkaissa, johon mahtui villasukkia parikin. Ei tullut kylmä.

Oikein ihanat muistot jäivät tästä työstä, lapista ja heidän vanhemmistaan. Joidenkin kanssa on ollut yhteydenpitoa vielä vuosia lopettamisestan

Minun toimintani oli Helsingissä Pakilassa.

[/

Vierailija
12/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

p-tädilla 2 h, jotta saan edes hetken "omaa" aikaa kotiäidin töistä... Tosin vauva on tietenkin kanssani. Toivoisin, että olisi 2x/vko, mutta meidän täti pitää vaan kerran.

Ja kyllä, muina päivin olen sitten itse lasteni kanssa puistossa.

Vierailija
13/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen hoitoon menoa. Koin sen hyvänä tapana opetella olemaan hetken ilman äitiä. Kävi 2 h kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
14/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole antaneet helsingissä. Tietyt säännöt tietysti oli, mutta ei monisteena eikä noin tiukkoina.

Vierailija
15/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettääkö kotihoidontuen, jos esikoinen käy siellä?

Vierailija
16/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa joku 25 euroa. kotihoidontukeen ei vaikuttanut mitenkään.

Vierailija
17/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korkeintaan 4 kerrallaan

Vierailija
18/19 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistotäti ottaa vastaan kun lapsi osaa kävellä

hän on paikallaan 9-12 ja hinta on joko 70 euroa/kk tai 4 euroa/tunti

Loistava toiminta. Itse laitoin esikoinen 2 v siihen kun vauva oli 6 kk koska meidän ulkoilusta ei meinannut tulla mitään.

K

Esikoinen tykkäsi tosi paljon tädistä ja hän sai ulkoiluttua ja jotain omaa.

Kuopus meni myös sinne. Nyt eskoinen on seurakunnan kerhossa ja kuopus puistotädin luona ja mulla on oma aikaa. Ihanaa!

ja te voitte mollata miten haluatte muttei tunnu missään!!

Vierailija
19/19 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinhin puistoista ja muutkin kiinnostuneet voivat katsoa jos kodin lähellä...

Kun viet yksityiselle tädille et menetä kotihoidontukea, voithan kysäistä varmuudeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme