Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun helmet vk 4

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo tänään kuopion äitipolilla uusi synnytystapa arvio joten palailen sitten uutisten kera.

Nemotus rv 37 poks poks

Vierailija
2/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mandylle vauvasta!

Ihana tuo Lauriksen vaavisänky ? Mä sain myös eilen vihdoin aikaiseksi laittaa pinnasängyn kokoon. Yhdessä lasten kanssa väsättiin. Kuva ohessa. Ollaan nyt sitten niin rinsessaa että! Saas nähdä jos tuleekin rinssi...

Kaikki alkaa muutenkin olla valmista, vauva vaan puuttuu!!! Sairaalakassitkin suurinpiirtein kasassa. Lapsille (2v ja 5v) kokosin oman puuhakassin jossa värityskirjaa, lukemista, pillimehua, naposteltavaa jne. Meidän kun olis tarkoitus olla pari päivää perhehuoneessa. Tiedä sitten miten noi lapset siellä jaksaa olla. Varmaan menee taas siihen että ulkoilevat isänsä kanssa ja saan siten edes vähän levätä. Onneksi kotikin on vaan 20 minuutin ajomatkan päässä.

Mulla on päätä särkenyt koko aamuyön. Edellisissä raskauksissa päänsärky oli ensimmäinen "oire" synnytyksen alkamisesta. Sormet ristissä täällä istun... Pari ihan tuntuvaa supistustakin tuli toissapäivänä, muuten on ollut pääasiassa noita kivuttomia mahan piukeaksi vetäviä. Ensimmäisessä raskaudessa en edes tiennyt mitä supistukset on ennenkuin loppuvaiheessa neuvolassa täti mittaili mahaa ja sanoi että nyt supistaa! En itse oikeastaan edes huomannut koska maha meni piukaksi, kun vauvamaha oli vähän sellainen tiukka pakkaus muutenkin :) Oikeat, eli kipeät, supistukset alkoi vasta vuorokautta ennen synnytystä ja niistä ei kyllä voinut sitten erehtyä!

Mulla on lapset syntyneet rv 39+6 ja 40+2, joten aika tarkkoja olleet. Synnytykset on kestäneet suunnilleen saman verran, noin 10 tuntia molemmat. Ollaan päästy asiaan vasta epiduraalin ansiosta kun olen pystynyt rentoutumaan ja paikat on alkaneet kunnolla aukeamaan. Odotan nytkin tuollaista 10 tunnin rutistusta, mutta toivon tietysti lyhyempää urakkaa! Näitä ennakoivia supistuksia kun ei aiemmissa raskauksissa ollut ollenkaan niin jospa tämä nyt olisi nopeampi. Aina saa toivoa.

+ Hulina ja tiukat aikataulut jäi viime viikolle! Ei muuta kuin tyhjää kalenteri täynnä. Nyt on vauvan hyvä syntyä =)

+ Me mentiin perjantaina miehen kanssa (VIHDOIN!) naimisiin. Kolmas lapsi toden sanoo -vai miten se nyt meni =D

Voimia loppuodotukseen!!!

crisantemo rv 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, onnea naimisiin menon johdosta! Pian se meidän kuukausi lähestyy, niin tänne alkaa tupsahdella vauvauutisia :)

Ihana on crisantemonkin sänky. Käy tuo pikku prinssillekin :) Meillä on myös valkoinen pinnis. Tuon korisängyn sain, kun oli menossa koulun vintiltä kaatopaikalle! Ollut koulun esityksissä ilmeisesti seimenä. Ei mitään vikaa ja ihan ehjä. Katsoin, että uusista tuollaisista saa pulittaa sievoisen summan. Kuopuksella tuo on ollut ja nyt tälle tulokkaalle. Kahdrelle isommalle meillä on ollut lainassa vastaavan lainen.Tuon aion säästää ja on siinä nukkunut tässä välissä pari muutakion vauvaa. Menee n. 4kk.Kastemekkokin on valmiina. Se on minun vanha ja ollut myös serkuilla ja heidän ja minun lapsilla. Kaikkien syntymäpäivä ja nimikirjaimet on kirjailtu helmaan :) On sellaista pellavakangasta, ei pitäisi ihan heti hajota, joten kerkiää varmaan vielä lasten lapsillekin kasteasuksi.

Plussia en vielä tälle päivälle keksi, ehkä kahville ystävän luo ja sitten neuvolaan :) Loppu viikosta odotan vauvaa saapuvaksi, toivottavasti ei ennen torstaita, silloin mies kotiutuu vasta :D

T:Lauris rv 38+6, huomenna poksuu!

Vierailija
4/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihana toi Crisantemon vauvan pinnasänky myös! Meillä vielä toistaiseksi sänky kasattuna, mutta täynnä sitteriä ym.vauvatavaraa. Täytyykin laittaa pian sänky kuntoon, jos alkaisia tapahtua;)

Eilen oli jo parin tunnin ajan 15 min.välein supistuksia ja oltiin aivan varmoja, että lähtö tulee pian. Menin sitten lämpimään suihkuun ja kas kummaa kaikki supistukset hävisivät? Ehdin jo soittaa kättärillekin ja siellä sanottiin, että säännöllisten supistusten välin pitäisi olla 10 min. Niinpä tässä edelleen vaan odotellaan...Ihmeen pitkään saa kärsiä supistuksista ja kuitenkaan ei mitään tapahdu, tai kai tuolla alakerrassa jotain kuitenkin tapahtuu!

Ps.Crisantemolle paljon onnea naimisiin menon johdosta! Me mentiin naimisiin toisen lapsen ristiäisten yhteydessä, kun oltiin oltu 10v.yhdessä!

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Vierailija
5/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules mistä sie tommosia perhosia oot ostanut????? Itellä olisi tarve tuommosille hieman eriin tarkotukseen muttakuitenkin =)

Nemotus

Vierailija
6/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on pitkällisen etsinnän tulos! Salossa (Halikossa) on Wiurilan kartanolla jouluisin joulupuoti jossa kaikkea ihanaa ja nämä löytyivät ihan sattumalta sieltä. Ostin sitten samalla kolme pakkausta kun olivat vielä aika edullisiakin; 6kpl pakkaus maksoi 3,50e. Kunpa löytyiskin jostain helpommin. Voi olla että jossain askartelukaupassa vois olla vähän vastaavia, mutta en ole kyllä missään muualla ihan tällaisia nähnyt. Nämä on ohutta "perhosmaista" materiaalia, jota ei parane paljon hypistellä. Siipien kärkiväli noin 8 cm.

Netistä tietysti löytyy vaikka mitä. Mm täältä löysin ihania perhosia:

http://www.wedding-favours.com/Butterfly%20Decorations%20for%20Weddings…

mutta postituksista ja hinnoista saakin sitten ottaa selvää...

crisantemo

Vierailija
7/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensimmäiseksi onnittelut Mandy:lle!! :)

Itselläni oli perjantaina synnytystapa arviointi sairaalalla.

Meni sitten aikaa kaksi tuntia!! Monta kertaa ehdin huolestua kun katsoivat niitä lapsiveden virtauksia ja sanoivat kun joku ihmeen yksi virtaus on jotenkin korkea ja sitten vauvaa katselivat ja sanoivat että onpa pieni ja siro eli mulla on kuulema vauva niin pieni että seuraavat sen kasvun kehitystä ja seuraava aika on sitten 1.päivä äippäpolille... 2600g oli painoarvio, mut ei minusta niin mitenkään kauhean pieni kyllä ole.. Istukka oli kypsä ja näin kävi eräällä mun kaverillakin. Selitti että hälle oltiin tekemässä toinen tarkastus juuri kasvun takia vauvalle niin huomasivat ettei saanu ravintoa enää istukasta ja käynnistivät hältä synnytyksen, että että jääköhän tämä mami myös 1.päivä sairaalaan suoraan :D sitten näkee..

Sitten katsoivat mahtuuko vauva tulemaan.. ei siinä muuten mitään mutta kun survoivat kumpaanki reikään sen tunteekseen ja sattu muuten aivan helv******!!!!!!

Luulin että jollaki laitteella sen tekevät niin ei.. en suosittele kellekään enkä kyllä mene tohon enää itsekään toista kertaa! Mahtuu jos mahtuu ja jos ei niin leikkaamalla sen ulos saa..

Sydänäänet kuunneltiin että laittovat ne ihme anturit mahaan kiinni ja 10-15 min. katsottiin sitä sydänkäyrää.

Sitten vielä verikokeissa tämän minun B- veriryhmän takia.

Niin teiltäkin voisin kysäistä asiaa.

Eilen tyhmä menin ja siivosin oikein urakalla kämpän ja sen jälkeen alko mahassa jotenkin kiertämään ja menin maate.. no väänsi kauheasti ja piti ihan puuskuttaa ja hengittää syvään ja rauhallisesti. Tätä tuli semmosen 3-4 kertaa ja samalla veti mahan kovaksi ja tuli niinkuin harjoitussupparissa se maha ihme muotoon ja sitten loppu + kauheat ilmavaivat päälle. Sen jälkeen tuli kiire vessaan ja ripuliksihan se heitti.. aikaisemmin ollu samaa jotenki viikon tai parinviikon välein ja soittelin aikaisemmin äippäpolille mutta väittivät että minulla on joku vatsatauti, mutta en itse siihen usko koska tuon jälkeen se loppu ku seinään.

Voiko tällaiset siis olla suppareita tai onko teillä ollu samanlaisia??

Noh tässä taas tuli melkonen liuta juttua :)

Lähteä syömään aamupalaa.

Hallitus rv 37+4

Vierailija
8/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään neuvola. sf 32 ja paino oli - 160g.HB oli noussu 137 joten ihan hyvä=) Kaikki kuulosti olevan hyvin ja vauvakin pää alaspäin.

Paikat oli hieman pehmenneet. Lääkäri lupaili että tää synnytys ei pitäisi kestää niin kauan kuin esikoisen joka kestikin ihan kivat 20 tuntia. En toivo toista samanlaista. Esikoisella menin pelkällä ilokaasulla nyt olen miettinyt että jos kestää kauan niin vois ehkä kokeilla jotain muutakin.

Vauvakuulumisia odotellessa!!

Hande86 ja rv 35+1

Vierailija
9/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on synnytys alkanut just tollasella, että kun supistelut alkaa niin maha menee ihan sekaisin ja vessassa tyhjenee kokonaan. Taisit riehua liikaa siivotessasi. Sehän on yksi noista kolmesta ässästä, jotka kuulemma voi saada synnytyksen käynnistymään (siivous, seksi ja sauna).

crisantemo

Vierailija
10/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Hienoja vauvansänkyjä teillä on! Meilläkin pinnasänky on valmiina odottamassa. Perjantaina tuli myös hoitopöytä johon eilen ostin sitten sellaisia punottuja "laatikoita". Laitoin sinne tarvikkeetkin jo valmiiksi. Nyt alkaa olla melkein kaikki kun turvakaukalon telakkakin tuli perjantaina.

Muutamia pieniä hankintoja vielä puuttuu. Ajattelinkin kysyä teiltä kokemuksia; kumpi on parempi, käsi vai sähkökäyttöinen rintapumppu? Kertokaahan kokemuksia! Käsittääkseni se sähkökäyttöinen on aika kallis... Tuon rintapumpun ajattelin tässä vielä hommata ennen synnytystä.

Yöt alkavat olla aika risaisia. Vessassa hyppäämistä ja jos ei siellä niin sitten vaan jotenkin heräilee koko ajan muuten ilman syytä. Nukahtaminen ei sitten aina heti onnistukaan, kun alkaa pohtia niitä maailman polttavimpia asioita juuri keskellä yötä! Sehän on ihan oleellista miettiä ne vauva- ja synnytysasiat öisin... :)

Kävelylenkkejä on pitänyt lyhentää. Viime viikolla vielä jaksoin tunnin lenkin kohtuullisen helposti, mutta nyt alkaa painamaan lenkin loppuvaiheessa alas sen verran että pitää vaan lyhentää matkaa. Joskus iltaisin ja öisinkin särkee alavatsaa; vähän niinku menkkakipuja olisi. Ehkä vauveli laskeutuu siellä alemmas. Kaurapussi on kyllä kätevä; voi miesparkaa kun se joutuu käydä sitä lämmittelemässä aamuyöstä kun en jaksa pungertaa ylös.. :)

Eipä tässä muuten mitään erikoista. Täytyy mennä syömään taas.

Merppe 38+2

+ takana ihana viikonloppu kaksistaan, käytiin syömässä, kahvilassa jne. Kaikkea mihin ei kohta ole mahdollisuutta enää kaksistaan, ainakaan hetkeen aikaan.

Vierailija
11/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvan sänkyjä tosiaan :) Pitäisi itsekkin kuvata tuota vauvan huonetta ja laittaa sitten kuvaa, se on ollut jo tovin valmiina :) Niinkuin on kyllä kaikki muukin, kassitkin on pakattuna, nyt kun vain saisi neitin maailmaan :)

Kateellisena luen muiden ulkoilujuttuja, kun itse en edes muista millon viimeks olisin pässyt ulkoilemaan :( Mikään takki ei mahdu kiinni eikä toppahousut jalkaan, lisänä selkäkipu joka antaa myöten n.15min kävelylle. Kevätaurinkoa ja vaunulenkkejä tosiaan odotellessa, niinkuin joku muukin kirjoitti :)

Ja siis apua mitä, tunkivat minkä kumpaankin reikään??? :O Itselläni on huomenna synnytystapa arvionti ja alkoi kyllä pelottaan :S Viime viikolla kyllä jouduin käymään sairaalassa ja siellä lääkäri ihan vain laitto käden nyrkkiin ja kokeili tuosta päältä, ei siis tunkenut mitään mihinkään reikään :D Ja kirjoitti neuvolakorttiin että normaali lantio... toki teki myös tavallisen sisätutkimuksen.

Eilen tuossa mietin että on nyt kahtena viime kertana neuvolassa ollut pissa plussalla, viimeksi oli verenpaineet nousseet :O Sekä pää on kipeä ja painoa tulee vaikka olen ollut nyt monta viikkoa herkkulakossa, vain yhtenä päivänä luvannut viikossa itseni herkutella jotain...viikossa reilua kiloa tullut painoa (ja koko raskausaikana JO 16kg!!), että voiko tuo olla raskausmyrkytystä? Pää kipu on välillä aika pientä, mutta välillä se on sitten tosi kipeä :S

Toisaalta tuntuu, että aika on mennyt kuin siivillä, vasta muistan katsoneeni kalenteriin että nuin monta viikkoa viellä synnytystapa-arvioon ja nyt se onkin jo huomenna..vajaa 3 viikkoa aikaa laskettuun aikaan, apua :D Vaikka synnytys jännittää kovin, niin tahdon saada tämän neitin jo maailman mahollisimman pian :) Yöt on pitkään minullakin ollut tosi huonoja..pystyn nukkumaan vain oikealla kylellä ja sitten herään vähän väliä vessaan tai siihen kun jalka tms puutuu :S Toki se on heräilyä sitten kun vauvakin syntyy, mutta saapahan ainakin hyvän asennon missä nukkua :D

Mutta tulempas huomenissa kertomaan kuulumisia äippäpolin synnytystapa-arvionnista :)

Marim ja rv 37+1 :))

Vierailija
12/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös vatsa tyhjentynyt supistusten seurauksena. Lämmin suihku on myös saanut supistukset loppumaan.

Nyt taas juilii neuvolan jälkeen, mutta eipä tässä varmaa mitään tapahdu.

Mulla on nyt Aventin rintapumppu (käsikäyttöinen). Aikaisemmin oli Ainun, mutta oli mielestäni huononpi, tuossa on miellyttävämpi tuo rintaosa. Nyt niitäkin saa nyt Bpa-vapaana. Neuvolasta saa lainata sähkökäyttöisen pumpun ilmaiseksi ja myös Mll.vuokraa sähkökäyttöisiä edullisesti, jos on kova maidon tuotanto. Itselläni tuo on riittänyt tyhjennykseen, jos on tuntunut, että maito pakkaantuu. Esikoisesta en tarvinnut, mutta kahden viime lapsen kohdalla on tullut maitoa enemmän ja myös rintatulehduksia vaikka on ollut kesä ja lämmin.

Neuvolassa ei kummepaa, paino tullut alas viikon takaisesta -758 g, verenpaineet ym. ok.Sf-mitta edelleen sama 34 cm (vaikka vauva pienempi kuin pojat)Riippuu varmaan mittaajasta, kun on eri neuvola :)

Näin tuollaisia koristeperhosia myös Tarjoustalossa (Tokmanni konserni), mutta eivät aivan yhtä hienoja. Tiimarista ostin tytölle joskus tuollaisen harsoverhon, jossa oli pimeässä loistavia tähtiä.

T:Lauris rv 38+6

Vierailija
13/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen joutui olee viikon sairaalassa syntymän jälkeen ja jouduin sit pumppaamaan maitoa. Mies osti silloin mulle sähkökäyttöisen medela merkkisen rintapumpun. Itse en siitä kovin tykännyt koska ensiksikin siinä oli ihan älytön ääni ja pumppaustehon sätö oli minusta huono.Sairaalassa oli samaa merkkiä olevia pumppuja mut erilaisia ja paljon hellempiä ja tosi hiljaisia ehkä sekin vaikutti siihen että tuosta en tykänny.

Tää oli tietty vaan mun mielipiteeni..

Nyt toivon hartaasti että voisin alusta asti itse imettää vauvaa ja se voisi onnistua hyvin=)

Söin äsken melkein levyn suklaata huh huh..mikä lie minuun nyt menny ku noin tein=(

Hande86 35+1

Vierailija
14/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvansankyja! Meilla on viela odottaa kokoamista tuossa ylakerran kaytavalla, sain sen tuttavaltani, sellainen mannyn(?)varinen jossa umpinaiset paadyt ja hoitotaso mukana jonka saa nostettua sangyn paalle. Koppana aion kayttaa alkuun vaunukoppaa siina lisana.

Mulla oli tanaan aitipoli verenpaineiden takia. Olivat ekoilla mittauksilla 160/101, 169/100 ja viimeinen 154/94. Sain 24h verenpainemittarin kasivarteen ja kun paasin kotiin on mittaukset olleet 134/69 ja 132/73. Tuon laakari haluaa juuri nahda etta miten paineet kayttaytyvat kotioloissa.

Huomenna palautan mittarin ja sitten laakari halusi jalleen ultran jossa katsotaan vauvan kasvu, ovat kai sitten huolissaan siita etta kasvaako vauva paineiden vuoksi tarpeeksi hyvin... Niin ainakin paattelin?

Mulla oli ekan vauvan kanssa Medelan kasikayttoinen pumppu (lainassa) ja toisella kertaa Aventin kasikayttoinen rintapumppu ja nyt ostin taas samanlaisen ja minusta se on ollut tosi hyva, eli itse suosin kasikayttoista.

Mina muistan myos Suomessa ensimmaista odottaessani kun tehtiin sisatutkimus ja taidettiin silloinkin kokeilla joka puolelta alapaata! Olen jo kirjoittanutkin etta olen ollut taalla kaksi kertaa raskaana eika kummallakaan kerralla olla tehty ainuttakaan sisatutkimusta! Ei edes viimeeksi vaikka oli tarkoitus synnyttaa alateitse.

Ma sain eilen veronpalautukset tehtya, asia onkin painanut mua viime kevaasta ja erapaiva niilla on 31.1. Nyt on oikein helpottunut olo, ja ehkapa saan aikaiseksi alkaa laittelemaan vauvan tavaroita jarjestykseen. Sanky pitaisi koota, ja vaatteet jarkkailla ja sairaalakassit pakata ja katsoa miten nuo vaunut ja turvakaukalot toimivat jnejne. Ai niin ja se nimi!! Melkein on paatoksissa, nyt viela painitaan sen kanssa tuleeko 2 vai 3 etunimea.. Vaikeaa kun monen kulttuurin kannalta on sita harkittava. Meilla ei vauvaa kasteta ja nimi on rekisteroitava viimeistaan 42 paivan kuluttua syntymasta.

Kolmaskerta rv 35+2 (24 paivaa vauvan tuloon, tuntuu ikuisuudelta, mutta silti nautin naista paivista, enka oikeastaan ole ollenkaan malttamaton vauvan saapumiseen. Kun sitten se on menoa ja viimeisetkin younet menetetty pitkaksi aikaa ;o))

+paasin kotiin sairaalasta, vaikka pelkasin etta joudun taas osastolle

+paperihommat hoidettu joten voi rentoutua kun ei muita paineita enaa ole (kuin ne verenpaineet :o)

Vierailija
15/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanan näköinen sänky crisantemolla:) Itse tilasin vaavi.fi:stä rullilla kulkevan ensisängyn 4kk vuokra-ajalla. Eli tulee kotio ja voi palauttaa 4kk jälkeen lähimpään postiin. Kätsyä. Me asutaan ekaa kertaa nyt kaksikerroksisessa talossa ja olen saanut suosituksia tuommosesta kuljetettavasta sängystä, että helpottaa kummasti elämää:) Ettei tartte yläkertaan rampata koko ajan ja/tai kuunnella, että millon se vauva nyt herää..on kuulemma lemmikkiperheissäkin kätevä. Katsotaan nyt, toimiiko meillä. Onhan se kiva, että saa nukuttaa vauvaa sitten täällä alhaalla, tottuupa ääniinkin ja voi tehdä samalla vaikka ruokaa tms ja vahtia, ettei kissa mene sänkyyn. Vuokra oli 19,90/kk eli ei musta kovin paha edes.

ON:Mulla on aivan järjetön yskä, luultavasti kurkunpääntulehdus, kun hengitys vinkuu. Meinaa pissat tulla jo housuun kun oikein kova yskänkohtaus iskee. 5v pojalla on jälleen ab-kuuri, jo kolmas kuukauden sisään. Märkäinen korvatulehdus, ei meinaa parantua:( Viime yönä valvottiin kaikki...pojan tärykalvo oli ilmeisesti poksahtanut rikki viime yönä, sanoi lääkäri.Yöks.

Rintapumpuista....paras on ollu ehdottomasti Aventin käsipumppu. Ainakin mulla heruttanut tosi hyvin! On pieni ja näppärä eikä pidä mitään ääniä:)

No nyt kahville ja lepuuttamaan, olen istunut koneella koko päivän yliopistolla ja alkaa selkä huutaa jo leipää...

+ sain tulla valmiiseen pöytään koulusta

+ mies asentaa viimein alakertaan bideesuihkun (jo sitä on kaivattukin!)

ihmetys rv 35+5

Vierailija
16/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavasti käyntiin.

Kiitos muuten kaikille jotka vastasitte OYS kysymykseen. On mukava tietää että ihmisillä on ollut positiivisia kokemuksia paikasta! :) Ehkä muakaan ei kukaan siellä kaltoin kohtele :P

(luin just palstaa jossa oli kätilöiden synnystyksen aikaisia kärkkäitä kommentteja. hui! Itselläni kyllä ollut aina oikein mukavia kätilöitä)

Kahden reiän synnytystapa arvio? Mulla oli vaan ihan tavallinen sisätutkimus ja mahan päältä kokeilua. Totesivat että kyllä se sieltä varmaan mahtuu.

Tuleeko siihen arvioon ultraa yms. jos on muutenkin aihetta epäillä ettei voi synnyttää alakautta, vai onko joku paikkakohtainen ero?

Täällä nukutaan pitkiä aamuja ja saunotaan :)

Kissoja piti käyttää lääkrissä ja oli ihan mukava lähteä jonnekkin pidemmällekkin, varsinkin kun kissat ei huutaneet bussissa :P

hyvää vkon alkua kaikille!

37+5

Vierailija
17/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sulla on mitään hätää :D

Itse kävin pelkopolilla sillon alussa ja aikoivat mitata mahtuuko vauva tulemaan eli lantion leveyden ja kuulema eivät saaneet muuten sitä mittaa kuin käsi perseeseen suoraan sanottuna ja ihan kauheaa oli!!!

Sitä luulin että olisivat jollaki laitteella tehneet vaan ei ku käsikopelolla!!

Kaikillehan ne ei sitä tee jotka tuota ei vaadi enkä olis itsekään vaatinut jos olisin tienny miten ne asian tekee.

Joo siis ei tainnu olla siivous ainoo mistä tulee noita vatsan väänteitä ja juoksuja vessaan.

Tänään ihan istuin normaalisti koneella kun tätä teki ja olin sänkyyn menossa van en uskaltanutkaan maate mennä kun eilen se vaan lisäsi sitä kipua. Nojasin sitten kaappia vasten ja ketkutin lannetta niin alko helpottaa mutta sitten kahdesti juosten vessaan ja suolen tyhjennykseen.. eli tätä alkaa tulla aika useaan otteeseen näköjään.

Vierailija
18/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että muillakin täällä on kissoja, joten vähän niistä juttua. Meillä on n.9 vuotias kissa, joka on tottunut nukkumaan meidän jaloissa. No nyt en todellakaan tiedä mitä tehdä kun vauva tulee... en todellakaan halua, että kissa menee vauvan sänkyyn tai hyppää vauvan päälle jos imetän vaikka omassa sängyssä tai jos vauva nukkuu meidän kanssa. No ajattelin sitten, että opetan sen ettei se tule makuuhuoneeseen öisin. Ja nyt on kokeiltu tätä n. 3 yötä... ihan kamalaa.. noin 3-4 kertaa yössä kissa rupee huutamaan oven takana ja jatkaa n.15 minuuttia ainakin kerrallaan. Ja ei todellakaan mitenkään suloisesti ja hiljaisesti... Tai sitten raapii ovea ja maukuu! Aivan ihanaa herätä tuohon monta kertaa yössä. Hermo menee.

Pinnasänky meillä siis makuuhuoneessa ja eilen ajattelin et jaahas onpas hiljaista et missähän se kissa on niin se ei riittänyt et se oli kömpinyt pinnasänkyyn vaan se oli kaivautunut sinne peittojen sisälle!

Mitä ihmettä mä teen?!

Muuten kaikki hyvin tähän mennessä. Käytiin tänään uimassa, teki kyllä hyvää!

36+4 Lumielle

Vierailija
19/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nuo vauvan sänkykuvat, yritänpä liittää tähän viestin loppuun kuvan meijän vaavin unipaikasta. Tosin alkuun tuskin kovasti nukkuu omassa huoneessaan, enempi varmaan kopassa jota voi sitten liikutella huoneesta toiseen. Hyvä idea muuten tollanen vauvan vuokrasänky!

Lumielle ja muut kissalliset, meillä on ihan samanlainen huoli täällä kaksivuotiaiden kissaveljesten kanssa. Ollaan ne totutettu alusta asti nukkumaan meidän kanssa jaloissa ja välillä jopa tunkevat tyynylle ja tarkotus oli opettaa kisut etukäteen että pääsyä ei enäâ makkariin. No ei olla sitten vielä raaskittu ovea sulkea eikä viitsittykään, kun tietäâ että sillä maukumisella menee yöunet. Ei oo siis mullakaan ideoita mite menetellä, vauva kun tulee nukkumaan meidän kanssa eikä varmaan hyvä yhtälö, ettâ karvakuonot ois samassa huoneessa. Ovat tosi kilttejä mutta uteliaita, ja vahinko voi sattua nopeasti, kissat kun pitävät lämpimistä ja pehmeistä paikoista, kuten vauvan sängyt...

Rintapumppua en oo vielâ hankkinut, ajattelin katsella minkä verran maitoa rupeaa tulemaan että tarviiko sitä. Nyt kyllä on jo tiehyet auenneet ja paita kastuu varsinkin suihkun jälkeen ja öisin kellertävâstâ nesteestä. Avent vaikuttaa pumuista olevan se suosituin merkki, mitä oon arviointeja lukenut.

Olo rupeaa olemaan jo aika tukala ja väsynyt, vois nukkua vaikka koko ajan. vatsakin on melkeen koko ajan sellanen pinkeä kova pallo ja vauvan liikkeet on ruvennu sattumaan aika kovasti. Ei kai siellä enââ niin kovasti oo tilaa. Tuntuu ihan kuin vatsa ois jotenkin pienentynyt, johtuisko vaan siitä että on laskeutunu lisää ja muoto on siks muuttunut. Perjantaina kätilön tapaaminen, ois kiva kuulla että onko pieni ja kiinnittynyt ja miten tilanne kehittynyt sitten viime tapaamisen, josta siis jo yli 3 viikkoa. Ois kiva että olis useemmin, kun kolmessa viikossa kerkee jo stressata montaa asiaa, ainakin tämä ensiodottaja.

Mukavaa viikkoa!

Ranskis-vaavi ja poika vk 37+5

Vierailija
20/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, mammali täällä.

Koko loppuraskauteni luin ahkerasti viestejänne ja yritin kirjoittaa kommenttejani, mutta jostakin syystä käyttäjätunnukseni ja salasanani eivät vaan kelvanneet. Niin väsyneessä kunnossa olin loppuraskaudesta, että voimat eivät riittäneet tunnuksen uudelleenaktivointiin. Nyt sen sitten jaksoin tehdä, kun olo on kohentunut.

Nimittäin, synnytin lauantaina 23.01.2010 klo 16.29 4010g painaneen tytön raskausviikolla 38+1. Maanantaista asti makasin Kysissä toksemian oireiden takia: verenpaineet koholla, pissassa valkuaista ja silmäoireita. Lopulta päädyttiin synnnytyksen käynnistämiseen. Kohdunsuuni oli 3 cm auki ja kohdunkaulan kanavaa oli vielä pari senttiä jäljellä, kun lähdin yhdentoista maissa lauantaina synnytyssaliin. Lääkäri puhkaisi kalvot klo 11.30. Kävimme mieheni kanssa kävelyllä, mutta synnytys ei edistynyt, vaikka minua alkoikin sääännöllisesti supistella. Puoli kahdelta sain oksitosiinitipan pienellä annoksella ja se riitti antamaan sysäyksen koko hommaan. Säännölliset ja kipeät supistukset alkoivat lähes välittömästi. Tunnin suihkussa olon jälkeen olin 6 cm auki. Kätilö tilasi spinaalipuudutuksen, mutta anestesialääkäri ei joutunut heti, ja sitten häntä ei enää tarvittukaan, sillä aukesin viimeiset neljä senttiä kahdessakymmenessä minuutissa. Hengittelin lähes pelkkää happea ilokaasumaskista, kun ilokaasusta tuli paha olo. Klo 16 totesin, että ponnistuttaa ja kätilö antoi luvan ponnistaa. Siinä sitten ähkin selälläni ja kyljelläni, ja tyttö syntyi sitten minuuttia vaille puoli viisi. Ihan uskomatonta! Säännöllisten supistusten alkamisesta ehti kulua 3 tuntia lapsen syntymään. Nopeasti meni. Ja luomusuoritus, vaikka en saata sitä uskoakaan.

Minä olen palautunut sekä pre-eklampsiasta että synnytyksestä ihan hyvin, mutta vauvalla ottaa alku koville. Hän on viettänyt ensimmäiset elinpäivänsä vauvatehon puolella tarkkailussa. On kovin väsynyt eikä jaksa syödä. Käyn siellä häntä imettämässä, vaikka maito ei ole vielä noussutkaan, ja tyttö saa suurimman osan ravinnostaan nenämahaletkun kautta. Lisäksi hänellä on ollut glukoositippa, jolla on tasoitettu raskausdiabetekseni jäljiltä sokeriarvoja. Toiveissa olisi saada tyttö vierihoitoon jo piakkoin.

Että sellaisia meille! Tsemppiä teille tuleviin koitoksiin! Palkinto on aivan mahtava.

terv. mammali, joka on jo päässyt nuuhkimaan vauvantuoksuja