Loppuuko riidat ja ällötys miestä vaihtamalla?
Olemme olleet naimisissa parikymmentä vuotta. Alussa meni hyvin, mutta nykyään elämä on yhtä riitelyä ja mies ällöttää. Loppuisiko nämä eroamalla ja miestä vaihtamalla vai onko vika itsessäni, ja muidenkin miesten kanssa olisi samanlaista, kun alkuhuuma on ohi?
Kokemuksia? Paraneeko vaihtamalla?
Kommentit (12)
jos mies aiheuttaa kaikki riidat ja ällötyksen omalla käytöksellään? Naisseikkailuilla, valehtelulla, haukkumisella, mököttämisellä...
Eli onko niitä miehiä, jotka yli 20-v avioliiton jälkeenkin ovat ihania vai onko kaikki miehet naisten vietäviä valehtelijoita sisimmiltään?
Ei ap
Yksi ei voi aiheuttaa kaikkia riitoja, siihen tarvitaan kaksi. Ällötys on sinun kokema tunne. Voiko yleistäen kysyä: onko niitä naisia, jotka yli 20-v avioliiton jälkeenkin ovat ihania vai onko kaikki naiset miesten vietäviä valehtelijoita sisimmiltään?
Omakokemukseni asiasta on tämä: luulin, että puolisoni haukkumiset edellisessä liitossa johtuvat minusta. Hän on jatkanut samaa linjaa uudessakin liitossa. itse omassa uudessa liitossani olen parempi ihminen kuin silloin.
mutta, jos toinen myöntää että vika ei ole sinussa vaan hänessä eli siis miehessä.
Kokemusten pohjalta aln nimittäin uskoa, että ei ole olemassa ihania miehiä.
Ei varmaan kaikille löydy ällötysvapaata miestä koskaan, mutta vika ei välttämättä ole miehissä. Omalla kohdallani mies parani vaihtamalla, mutta toisaalta ei se entinenkään mitään ällötystä aiheuttanut. Minä kun oon aina tykännyt miehistä.
Pitkistä suhteista ei tosin ole kokemusta kuin tämän yhden kanssa.
ap
juuri palattiin romanttiselta viikonloppureissulta.
Meillä on kyllä riitoja mutta ei mitään sellaisia että mökötettäisiin viikkakausia ja riidellääkin aika vähän.
Mutta töitä psisuhde teettää niinkuin kaikki muutkin suhteet.
Ensiksi kannattaa miettiä että jatkatko nykyistä suhdetta ja teet sen eteen muutoksia jotta parisyhden muuttuu paremmaksi, ei se itsestään tapahdu.
Jos et halua enään jatkaa nykyistä suhdetta niin silloin peli vihelletään poikki ja aloittat uuden suhtaan kunhan vanhan olet ensi analysoinut.
Useinhan alkuhuuma kestää jonkin aikaa ja arki tulee joka suhteessa eteen.
Sitten nuk nauttii siitä arjestakin oman puolison kanssa niin ollaan oikealla tiellä.
naisen vietäväksi valehtelijaksi vaan on yhtä hyvä ihminen kuin aina ennenkin. Ex-poikaystäväni, joka vaikutti kusipäiseltä jo seurusteluaikana, on sittemmin omassa avioliitossaan osoittautunut juurikin naisen vietäväksi valehtelijaksi. Eli mies todella parani vaihtamalla. Elämäni ei kuitenkaan ole oikein verrattavissa ap:n tilanteeseen.
mutta ei pitäisi olla vaikeaa löytää miestä joka ei pane muita naisia, valehtele ja sitten vielä haukukin päälle.
Joskus mies todellakin paranee vaihtamalla. Riitaa tulee varmaan kaikkien kanssa joskus, mutta parempi riidellä siitä että mies on jättänyt likaiset sukkansa lattialle kuin siitä että sillä on naisseikkailuja.
Naisseikkailuilla, valehtelulla, haukkumisella, mököttämisellä...
jos menee itseensä ja tutkii omia tekojaan ja asenteitaan eikä syytä riidoista ja ällötyksestä vain toista osapuolta. Jos omat huonot tapansa vain raahaa suhteesta toiseen, niin ei parane.