Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme varmaan kummajaisia

Vierailija
24.01.2010 |

kun emme osta omaa asuntoa, vaikka olisi varmaan varaakin.

Nyt menee vuokraan ja asumiskuluihin 700 e kuukaudessa ja laitamme säästöön 800-1500 e kuukaudessa. Emme oikein edes säästä mihinkään erityiseen. Käytämme niitä rahoja sitten, kun tekee mieli ostaa jotain tai vaikka matkustella.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerääkö omaisuutta vai ei.... Ja toisaalta säästöistäkin voi lapsilleen antaa. Miksi sen pitäisi olla joku tönö?

Vierailija
2/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerääkö omaisuutta vai ei.... Ja toisaalta säästöistäkin voi lapsilleen antaa. Miksi sen pitäisi olla joku tönö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sekään kerro mitään siitä, millaiset välit mulla on lapsiini.

Vierailija
4/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sekään kerro mitään siitä, millaiset välit mulla on lapsiini.

Reps!

Vierailija
5/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät saa maalata kuten tykkää, ei pelkoa häädöstä/poismuutosta, pitää lapsistamme jne. :)

Vierailija
6/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnossa asujat eivät tietenkään koskaan matkustele :)

t. ensi kesänä kuukausi Portugalissa

Vierailija
7/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan, meillä on okt (omistus-), mutta ymmärrän hyvin ettei kaikkia kiinnosta hankkia omistusasuntoa. Onhan siinä monta huolta vähempänä. Kun joku paikka hajoaa tai muuta niin ei kun soitto isännöitsijälle tai omistajalle tai mikä taho se nyt onkaan, joka tapauksessa joku muu hoitaa ne korjaukset ja muut ikävät hommat mitkä asuntonsa omistaja joutuu itse hoitamaan.

Vierailija
8/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asutaan kerrostalossa. Pyrkimyksenä on omistaa mahdollisimman vähän, valitettavasta tuota roinaa on kertynyt niin että enää ei kaikki repussa mukana kulje. Mulla on koti sydämessä en tarvitse siihen sen ihmeellisempiä puitteita.

Lapset ovat tottuneet että eletään näin, ilman autoa yms. Lapsien kaverit viihtyy meillä hyvin kun meillä on kuulemma erillaista ja rentoa :-)

Vierailija
9/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnossa asujat eivät tietenkään koskaan matkustele :) t. ensi kesänä kuukausi Portugalissa

kun sitä lainaa ei enää ole! Vain asumiskustannukset. Vuokrahan on loppuiän ajan.

Vierailija
10/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asutaan kerrostalossa. Pyrkimyksenä on omistaa mahdollisimman vähän, valitettavasta tuota roinaa on kertynyt niin että enää ei kaikki repussa mukana kulje. Mulla on koti sydämessä en tarvitse siihen sen ihmeellisempiä puitteita. Lapset ovat tottuneet että eletään näin, ilman autoa yms. Lapsien kaverit viihtyy meillä hyvin kun meillä on kuulemma erillaista ja rentoa :-)

Vierailija
11/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytäisin ihanan kämpän kohtuuvuokralla.. Nyt maksetaan lähes 900 e vuokraa ja tolla lyhentäisi mukavasti lainaa, kun jostain sais sen lainen eka.. =(

Vierailija
12/21 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennemmin lyhentäisi 700 eurolla omistusasuntoa ja kartuttaisi omaisuutta. Olisi sitten perintöä jota jättää lapsille ja täten helpottaa heidän elämäänsä. Vuokran maksu menee ihan tuuleeeen...

Vierailija
13/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken ole koskaan asiaa niin ajatellut. Mulle omistaminen ei ole mitenkään tärkeää. Mutta sitä mä ihmettelen, miten kakkonen meidän kaltaisista hyötyy. Me ainakin asutaan kaupungin vuokra-asunnossa.

Vierailija
14/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä tietty saa tehdä rahoilleen mitä tykkää. Mutta oletko ajatellut, että voisit lyhentää sillä samalla 700€:lla asuntolainaa, omasta asunnostasi? Toki riippuu hirvestä missä asutte, millaisen kämpän ostaisitte ja kuinka ison ja pitkän lainan ottaisitte. Me lyhennetään 850€ kuussa lainaa, ja laitetaan rahaa säästöön.

Vierailija
15/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä tietty saa tehdä rahoilleen mitä tykkää. Mutta oletko ajatellut, että voisit lyhentää sillä samalla 700€:lla asuntolainaa, omasta asunnostasi? Toki riippuu hirvestä missä asutte, millaisen kämpän ostaisitte ja kuinka ison ja pitkän lainan ottaisitte. Me lyhennetään 850€ kuussa lainaa, ja laitetaan rahaa säästöön.

mutta en saa siitä siltikään mitään omistamisen intoa.

Vierailija
16/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta omistaa asuntoa, yksi syistä on se että emme osaa korjata jotain jos se hajoaa. Samoin tuntuu älyttömältä ostaa ensin velaksi asunto ja olla sitten lirissä jos tuleekin joku äkkinäinen remontintarve eteen. Esim. nykyisessä asunnossamme paljastui ihan vähän aikaa sitten eristevika ja nyt keväällä kaikkien asuntojen kylppärit revitään auki- kymppitonnin homma per asunto, eipä olisi meilläkään ollut tuohon varaa!

Vierailija
17/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mulla on kyllä omistamisen into, joten en siinä asiassa voi sinua täysin ymmärtää. Mutta ajattele asiaa siltä kantilta, että kun on oma asunto/talo, sitä voi sisustaa ihan niin kuin itse tykkää, eikä tartte pelätä että vuokranantaja yhtäkkiä keksii myydä kämppänsä ja joudut muuttamaan sieltä pois. Toki jos asut kaupungin kämpässä, eri asia...

Vierailija
19/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaista haluavat.

Vierailija
20/21 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaista haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi